Polemiky o Wunderwaffen

Zázračné zbraně, tajné zbraně a projekty, obrovská děla, podzemní továrny.
karaya1
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 488
Registrován: 1/1/2005, 12:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od karaya1 »

Lord píše:Stejně tak jako to, že Němci byli před válkou v letecké technice značně napřed před ostatním světem, po válce převzalo jejich projekty mnoho zemí, kde se pokračovalo v rozvíjení jejich projektů, našli se na ně prostředky a potřebné zázemí. Tím chci jen říct, že německé projekty nebyly vyloženě fantasmagorie, ale byly teoreticky realizovatelné.
:o))) A jsme u toho. Každý si rád prohlédne luft46.com a podobné, ale aby si něco zjistil o projektech Spojenců... Každá země měla své "vychytávky" i slabiny. Mám jeden nádherný příklad. Zatímco v USA chrlily továrny velkosérie DC-3/C-47, v Německu se stále vyráběla "Tante Ju" z vlnitého plechu...
Ovšem je mi stejně jako Tobě jasné, že když se něco rodí je potřeba velké úsilí, talent, zázemí a dostatek surovin a kvalifikovaných lidí, aby se projekt dotáhl do finální použitelné podoby. Pokud měli Němci k dispozici talentované inženýry, nedostávalo se jim potřebné zázemí, priority a zdroje bylo třeba investovat jiným směrem, východní fronta jim opravdu hořela a byla pro válku, kterou vedli rozhodující.
To netvrdím, že není třeba zdrojů, ale na druhou stranu, i v malé společnosti se dá vyvinout špičkový letoun (MB-5), popř. se to dá stihnout v šibeničním termínu (P-51). A divil by ses, jak němečtí dělníci pracovali v zimě 1944/45 třeba i v továrnách bez střechy, v té zimě... Speer nevycházel z úžasu (a Harris z roztrpčení :o))) ) Četl jsi USSBS (United States Strategic Bombig Survey, European Theatre)? Velmi zajímavé... Píše se tam třeba o tom, že v roce 1940 byla využita cca třetina všech strojů, ať už obráběcích či soustruhů apod. No a když byla vybombardována továrna, stroje to většinou přežily (bylo by třeba přímého nebo velmi blízkého zásahu). Tedy počet nasazených strojů byl stále zhruba stejný, jen se zvyšovala jeho efektivita...
co se týče New Yorku je zde spekulace, že uvedený stroj měl sloužit jako nosič německé atomové bomby, s přídavnými nádržemi bylo možné zvětšil i dolet) a let do New Yorku a zpět by mu trval 11 hodin. Když budou k dispozici dva piloti, kteří se budou v řízení střídat, nevidím žádný problém s únavou.
A s přídavnými nádržemi by stoupla hmotnost a odpor (předpokládám, že by byly vnější, jinak by konstruktéři volné místo zcela jistě využili), tedy ten dolet by se nezvýšil až tak dramaticky. Jo a mimochodem, klesla by rychlost :o))
Hmm, nevím, jak si představuješ 11hodinový let, ale rozhodně to není jako z filmů... I taková 11hodinová etapa vyčerpá oba piloty...
Co říci závěrem, kdyby Němci vyhráli nad Ruskem a podařilo by se jim stabilizovat situaci někdy v roce 1942 tak by výše uvedené projekty měly šanci na realizaci.
Kdyby jsme se v 38. bránili ...
Doufám, že tvojí odpovědí bude úplné zpochybnění německé atomové bomby apod. Pravda nenasadili ji, ale ty vše posuzuješ z toho co už dnes víme, tenkrát se toho až tak moc nevědělo, je jasné že některé projekty se připravují roky, rovněž není obvykle možné najednou v čase nula vytvořit najednou superprojekt, aniž by tomu nepředcházelo určité know-how z minulosti.
:o))) Já ji nechci zcela zpochybnit, jenom částečně :o))) Němečtí vědci sice dali určitý prvotní impulz, ale veškeré důležité objevy, výpočty a teorie provedli Američani v Los Alamos...
Já to posuzuji z dnešního hlediska, stejně jako vy posuzujete třeba Mosquito vs He 219 či šance Německa na invazi do Albionu... Tenkrát se Angličani taky hodně báli...
Je mi jasná hranice produkčních možností válečného Německa. Když se spojenci v roce 1944 zaměřili na bombardování německých výrob a zásob pohonných hmot musel Speer omezené pracovní síly nasadit na opravu rafinérií a továren, jenže tím odčerpal síly z těžkého průmyslu a za daný čas bylo vyrobeno méně tanků. Jenže Hitler chtěl tanky a nedokázal pochopit, že pokud nebudou opraveny rafinérie budou mu tanky k ničemu, protože nebude mít do nich benzín.
Jo, z bran závodů vyjížděly zcela zbytečně bombardéry, které byly následně šrotovány (nejčastěji Spojenci :o)) ) místo stíhaček... Jinak je to trochu zjednodušené, neexistuje "všelék", resp "vševyhrávač" (pokud to vztáhneme na Němce, pak "všeprohrávač") :o))) palivový průmysl...
Další německé pracovní síly odčerpával Wehrmacht, Němci se snažili přivléci do říše pracovní síly z okupovaných zemí, využívat válečné zajatce, deportace lidí z východu apod. Mnohdy tato pracovní síla nebyla kvalifikovaná, přesto Němci v roce 1944 vyrobily přes 40 000 letadel (ovšem neměli ani zdaleka tolik zkušených pilotů), nejvíce za celou válku, v roce 1940 jen něco přes 10 000 letadel. Němci měly v té době plné práce s tím, aby zajistily vůbec samou obranu říše. Některé projekty již byly vypracovány již dávno předtím, je jasné že v případě vítězství Německa na SSSR někdy v roce 1942 by byly rozpuštěny mnohé divize a muži posláni do válečného průmyslu, rovněž by se Němci zaměřily na výstavbu letectva a námořnictva, potom by našli mnohé projekty uplatnění.
Pochybuji, že by byli posláni do válečného průmyslu... Spíše domů, Hitler prosazoval i civilní výrobu... Podívej se, jak vyráběl německý průmysl v roce 1940, po vítězstvích, po Blitzkriegu: na jednu směnu, a to ještě ne na 100% její kapacity... V roce 1942, po hypotetické porážce SSSR, by to zřejmě nebylo jiné..
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

Karayo, hoď oko na knihu "Biskajská dramata" a jí podobné - za kniplem člověk vydržel hodně.... fakt hodně....

Jinak do Tvé polemiky s Lordem zasahovat nebudu, ten tvůj MB-5 není nic moc a hlavně jeho osudy také nic moc.... pokud mám věřit internetu...:-)

O JB tu byla dost tvrdá polemika na minulém webu - nevím, jestli ho pamatuješ...., ale Los Alamos a The Gadget je technologie U238 - v jednoduchosti řečeno - a Němci se zabývali U235 a Amaričani jen s Little Boyem shrábli smetanu....
"Tante Ju" je historie sama pro sebe - jednoduchost a láce - asi jako Trabant nebo Wartburg, případně Barkas - v tom jsou Němci dodnes nepřekonatelní. Svou úlohu splnil myslím víc než dobře....
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

Jinak ještě... luft46.com fakt není jediný web... odkazují se něj všichni, ale je dost knih, z nichž právě tento web čerpá.
Vývoj německých zbraní zcela jednoznačně zajímá mnoho lidí, protože byli Němci na špici, mnoho věcí bylo opředeno ještě větším než velkým tajemstvím a jeden z důvodů je ten, že Němci prohráli válku.
Pokud budeš chtít inteligentně oponovat, pak můžeš říci - proč se tedy více lidí nezajímá o např japonské projekty, případně italské.....
U Japonska je především jazyková a vzdálenostní bariéra, a Italové toho extratajného moc neměli - byli ve vleku Němců....
Uživatelský avatar
trimin
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 153
Registrován: 26/8/2004, 13:38
Bydliště: doma a nebo někde jinde

Příspěvek od trimin »

toltec píše: pamatuješ...., ale Los Alamos a The Gadget je technologie U238 - v jednoduchosti řečeno - a Němci se zabývali U235 a Amaričani jen s Little Boyem shrábli smetanu....
Do tohodle tématu to nepatří, ale jak bys chtěl vyrobit bombu z U238 tohle je opravdu nesmysl - Littleboy byl tvořen U235.
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

Ach jo, Trimine, kolikrát tu musím do nekonečna opakovat : Little boy NENÍ - NENÍ - americká bomba ! Je to pokračovatel řady SB/SC s nákladem jáchymovského uranu.... Ani Trinity (Gadget) nebyla na bázi U235, ale byla to plutoniová technologie.....

Amíci samozřejmě shrábli smetanu (sem to doopravdy nepatří), protože Němci se zabývali techologií bomb (myslím těch čistých) na bázi U235.
Uživatelský avatar
Kun@
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 168
Registrován: 28/9/2004, 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kun@ »

Taky si mysli, že Italové vlastní vývojovej program příliš něměli. Byly rádi za podporu Němců.
Měl Sovětskej svaz za 2. světový války nějakej vlastní atomovej program, nebo zůstali jen u základní teorie?
Uživatelský avatar
trimin
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 153
Registrován: 26/8/2004, 13:38
Bydliště: doma a nebo někde jinde

Příspěvek od trimin »

toltec píše:Ach jo, Trimine, kolikrát tu musím do nekonečna opakovat : Little boy NENÍ - NENÍ - americká bomba ! Je to pokračovatel řady SB/SC s nákladem jáchymovského uranu.... Ani Trinity (Gadget) nebyla na bázi U235, ale byla to plutoniová technologie.....

Amíci samozřejmě shrábli smetanu (sem to doopravdy nepatří), protože Němci se zabývali techologií bomb (myslím těch čistých) na bázi U235.
Já ti tvojí víru neberu já tě jen upozorňuji na fakt, že Ernico Fermi, Fuchs a J.Robert Oppenheimer nebyly blbci, aby se snažili vyrobit bombu na bázi U238 - to totiž nejde. A to zda Littleboy byla nebo nebyla vyrobena z uranu získaného v Německu se přou generace historiků, takže tvoje tvrzení je zase pouze jenom tvrzením. I když připouštím, že část uranu mohla z německa pocházet. A technologie čisté atomové zbraně - to sem nepleť už vůbec to je záležitost posledních 30-40 let. Zamysli se proč dvě americké bomby byly plutoniové a pouze jedna uranová a až to rozlouskneš tak jako moderátor vypreparuj naše příspěvky a přesuň je někam, kde mi budeš schopen tento důvod vysvětlit.
Naposledy upravil(a) trimin dne 5/1/2005, 18:25, celkem upraveno 1 x.
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

odpověd pro Karayu ... předešlé příspěvky ... Německo patřilo před válkou mezi nejvyspělejší země světa, většinu Nobelových cen za fyziku a chemii shrábli vědci z Německa. Němci mohli vyhrát válku jen díky kvalitě a technice svých zbraní, protože i proti početnějšímu soupeři můžete vyhrát válku pokud máte o třídu lepší zbraně – pokud ovšem tohle všechno nepřekoná určitou kritickou mez, a zastavíte se v inovaci zbraní.
Pokud se podíváme na německé válečné úspěchy na začátku války můžeme je zcela jednoznačně dát na vrub taktice Blitzkriegu a slušné vojenské technice. V Rusku se nedala taktiku Blitzkriegu použít a navíc Rusové měly k dispozici výborný tank T-34. Posléze se vše zvrhlo v materiální válku, kdy museli Němci zákonitě prohrát.

Ostatní státy neměli tak silnou potřebu vyvíjet nové zbraně a také zatím neměli tak kvalifikované lidi na bádání. Atomovou bombu Američanům v podstatě vymysleli vědci, kteří uprchli z Evropy.

Toltec klidně se přidej k debatě, v podobě Karayi jsem narazil opravdu na tvrdého a znalého oponenta.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
trimin
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 153
Registrován: 26/8/2004, 13:38
Bydliště: doma a nebo někde jinde

Příspěvek od trimin »

To Lord pozapoměl jsi na jednu z výhod Německa právě z počátku války. Německo narozdíl od ostatních států nemuselo přezbrojovat , ale v podstatě postavilo armádu od znova a je celkem jasné, že pokud něco takového budu podnikat, tak použiji to nejlepší co mám - podobný princip je možno spatřit i po válce s obnovou Německa. A navíc Hitler budoval svojí armádu právě z důvodů vedení války a byl to on kdo diktoval kdy a kde začne válka je tedy celkem pochopitelné, že ostatní státy byly tak říkajíc o krok zpět. A pak žádný ze států Evropy nevynakládal tolik úsilí a prostředků na zbrojní výrobu jako Německo
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

ano, přesto Francie a BEF mělo při tažení na Západ nad Německem mírnou početní převahu ve vojenské technice, ale neměla vytvořenou organizaci tankových divizí a na to frantíci dojeli.
Rovněž Britové docela dost zbrojili co se týče RAF a Royal Navy a zaváděli nové typy letounů.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

Francouzi zas měli svoji Maginotovu linii, myslím, že Blesková válka je prostě překvapila ... ta taktika, staří generálové s ní prostě nepočítali, nepřišlo jim to vůbec na mysl. Němci zavedli do války slušnou koordinaci svých vojsk, organizaci rychlých přesunů, tankové klíny, spolupráce s Luftwaffe, to podle mě staré brachy překvapilo.
Nelze říci, že by ostatní nevěděli o tom, že Němci zbrojí ... možná vážně mysleli, že Hitler obrátí své zbraně rovnou na Východ, málokdo tušil že by vše mohlo přerůst do takových rozměrů.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

a navíc dost typů zbraní se v případě Němců "dotahovalo" za prvních dvou let války, případně se použila kořistní technika.... nejen Lt 37/38, ale třeba horský kanon vz. 50....

Ale zacínáme tu míchat hodinky s holinkama, téma tohoto vstupu je možnost útoku Němců na území USA a možnost bombardování (byť symbolického) měst v USA.

Na téma jaderných bomb Lorde otevři samostatnou diskuzi a přimlouvám se za věcnost a slusnost příspěvků.... žádné osobní invektivy.
karaya1
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 488
Registrován: 1/1/2005, 12:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od karaya1 »

toltec píše:Karayo, hoď oko na knihu "Biskajská dramata" a jí podobné - za kniplem člověk vydržel hodně.... fakt hodně....
Netvrdím, že nevydržel hodně, ale to, že cca dvacetihodinový let do New Yorku a zpět (v případě Ta 400) by asi byl až moc... Popřípadě by posádky doletěly z vypětím všech sil a nebyly by schopny okamžitého znovunasazení..
Jinak do Tvé polemiky s Lordem zasahovat nebudu, ten tvůj MB-5 není nic moc a hlavně jeho osudy také nic moc.... pokud mám věřit internetu...:-)
Klidně zasáhni, aspoň bude sranda :o)))
MB-5 zcela určitě není "můj"... Vyvinula ho fa Martin-Baker (schválně, čím se zabývá v současnosti?) a připravená výroba byla nakonec na jaře 1945 zamítnuta. O důvodech můžeme jen spekulovat, ovšem můj názor (podobný s názory odborníků, jimž nesahám ani po paty) je, že k dispozici byly typy Tempest Mk.II a Mk.VI, Spiteful a nastupovaly tryskáče. Navíc Martin-Baker nebyla nijak velká společnost a nemohla konkurovat Vickers Supermarine či Hawkeru. K dodávce velkosérie MB-5 (mimochodem přezdívanému "britský Mustang") by musela fa expandovat - postavit nové továrny, najmout lidi apod., což bylo časově náročné a RAF to uznalo za zbytečné... Navíc ani MoD necítilo extra potřebu urychlené výroby stíhačky... Neboli MB byla v situaci ne nepodobné Supermarine s jejím Spitfirem v letech 1936-38, ovšem zatímco před WW2 moderní stíhačka byla třeba jako sůl, na jejím konci ji Britové nepotřebovali, měli z čeho vybírat..
O JB tu byla dost tvrdá polemika na minulém webu - nevím, jestli ho pamatuješ...., ale Los Alamos a The Gadget je technologie U238 - v jednoduchosti řečeno - a Němci se zabývali U235 a Amaričani jen s Little Boyem shrábli smetanu....
Američané možná převzali některé elementární teorie, popř. experimentální výsledky Němců, ovšem jak jistě víš, Manhattan se rozjel až hodně po začátku WW2. Tedy Američané museli odvodit, vyzkoušet, propočítat apod. vše sami...
"Tante Ju" je historie sama pro sebe - jednoduchost a láce - asi jako Trabant nebo Wartburg, případně Barkas - v tom jsou Němci dodnes nepřekonatelní. Svou úlohu splnil myslím víc než dobře....
No, já jen, že když tu operujete s výbornou úrovní německé techniky, tak byste mohli být trocu objektivní... No, nevím, zda svou úlohu splnil na jedničku, koukni na zásobování Stalingradu, výsadky v Norsku, Dánsku, Belgii, Holandsku, na Krétě, zásobování Severní Afriky,... a porovnej s lety Dakot přes Himaláje... Němci za celou válku nedokázali (či nechtěli) vyvinout pořádný dopravní letoun - Fw 200 Condor byl jenom konvertovaný poštovní stroj, který byl větší, výrobně náročnější, víc "žral" a přitom unesl méně nákladu než C-47 :o)))
No a Gigant je dalším příkladem německé megalomanie. Konstruktéři by měli uvažovat racionálně, tedy usilovat o co nejlepší poměr cena/výkon, ne stavět šílené kluzáky (a ještě k nim vyvíjet Zwillingy z obstarožních bombardérů), které jsou následně vybaveny šesti motory...
karaya1
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 488
Registrován: 1/1/2005, 12:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od karaya1 »

toltec píše:Jinak ještě... luft46.com fakt není jediný web... odkazují se něj všichni, ale je dost knih, z nichž právě tento web čerpá.
Vývoj německých zbraní zcela jednoznačně zajímá mnoho lidí, protože byli Němci na špici, mnoho věcí bylo opředeno ještě větším než velkým tajemstvím a jeden z důvodů je ten, že Němci prohráli válku.
Pokud budeš chtít inteligentně oponovat, pak můžeš říci - proč se tedy více lidí nezajímá o např japonské projekty, případně italské.....
U Japonska je především jazyková a vzdálenostní bariéra, a Italové toho extratajného moc neměli - byli ve vleku Němců....
Tak mi ukaž, v jakém směru byl vývoj německých zbraní na špici, to jsem věru zvědav...
Bombardéry? Tak to tedy opravdu ne.
Stíhačky? Po většinu doby byla převaha spíše na straně Spojenců (teď beru západní, nepočítám Rusko)
Tanky? Britské a francouzské kusy byly kvalitnější (později zase nastoupily ruské a americké tanky), ovšem Němci měli náskok v taktice, výcviku kádrů a celkové doktríně.
Palné zbraně? Karabina tuším vzor 36 oproti M1 Garand? Uznávám MG 42, ovšem vy zase uznávejte .30 a .50 cal :o)
Ponorky? Ano, Němci je měli dobré, ovšem na druhou stranu Spojenci je tolik nepotřebovali, jejich hlavní potřebou bylo hladinové loďstvo, a tedy i protiponorková opatření (která od konce roku 1942 - s krátkou periodou v roce 1943 zapříčiněnou zavedením Schnorkelu - prakticky eliminovala U-bootwaffe...
Zapomněl jsem na něco? :o))

Jako inteligentní oponenturu můžeš brát třeba také otázku, proč se nezajímáte o projekty Spojenců :o)))
karaya1
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 488
Registrován: 1/1/2005, 12:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od karaya1 »

Kun@ píše:Měl Sovětskej svaz za 2. světový války nějakej vlastní atomovej program, nebo zůstali jen u základní teorie?
Pokud bych to trochu zlehčil, Sovětský atomový program spočíval ve špionáži amerického :o)))
Lord píše:Německo patřilo před válkou mezi nejvyspělejší země světa, většinu Nobelových cen za fyziku a chemii shrábli vědci z Německa. Němci mohli vyhrát válku jen díky kvalitě a technice svých zbraní, protože i proti početnějšímu soupeři můžete vyhrát válku pokud máte o třídu lepší zbraně – pokud ovšem tohle všechno nepřekoná určitou kritickou mez, a zastavíte se v inovaci zbraní.
Uznávám, ovšem někteří z těchto vědců potom utekli před malířem pokojů... Válka se dá vyhrát jak s deficitem kvantitativním, tak i s kvalitativním, jak nám Němci ve Francii předvedli (tam šlo dokonce o kombinaci obou výše zmíněných věcí). Jak ovšem zapadá do tvé teorie o kvalitě německých zbraní fakt, že se ještě v roce 1945 (až do konce války) vyráběl Bf 109G, místo aby nastoupila masová výroba Bf 109K? Že se stále vyráběly Fw 190A-8 (jakýsi hybrid - ani výborná stíhačka jako A-5 , ani pořádný bitevník..) místo aby na jejich místo nastoupily Fw 190D? Že by si Němci nemohli dovolit mezeru ve výrobě, nutnou pro změnu velkosérií? Tedy mezera v Tvé teorii? :o)))
Pokud se podíváme na německé válečné úspěchy na začátku války můžeme je zcela jednoznačně dát na vrub taktice Blitzkriegu a slušné vojenské technice. V Rusku se nedala taktiku Blitzkriegu použít a navíc Rusové měly k dispozici výborný tank T-34. Posléze se vše zvrhlo v materiální válku, kdy museli Němci zákonitě prohrát.
Ano, pro vojenskou techniku je ekvivalentní použít výrazu "slušná", nikoliv "výborná" :o))) Síše než technická převaha se uplatňovala převaha taktická, výcviku, doktríny.
Ostatní státy neměli tak silnou potřebu vyvíjet nové zbraně a také zatím neměli tak kvalifikované lidi na bádání.
Takže elektronická válka mezi Británií a Německem nic neznamená, výzkum v oblasti proudových motorů a jejich využití taky, první dálkově řízené pumy, pumy Upkeep, Tallboy, Grand Slam, atomová bomba,... To nic??? Zírám... A o kvalifikovaných lidech bych také radši pomlčel, být tebou :o))
Atomovou bombu Američanům v podstatě vymysleli vědci, kteří uprchli z Evropy.
Nechápu pointu.
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

Pro Karayu:
... nikdo přece neříká, že ta samá posádka, která se vrátí z náletu na vzdálený cíl je okamžitě nasazena do další akce.... to bylo až na samém konci války, kupř. u KG/400. Ani u spojenců, pokud byly letecké osádky nasazeny na protiponorkovou hlídku, toto neplatilo.

Junkers 52 jako dopravní letoun obstál na - řekněme chvalitebnou. C-47 nemůžeš srovnávat s tetičkou Ju - tedy pokud chceš být objektivní....

A "tvůj" MB-5 - je to přece jasné, že angličani jako první pochopili, že vrtulovým letounům zvoní hrana na sklonku války. Jen tak mimochodem - Mustang vznikl skoro nechtěně - měl dost podobný osud jako Spit.
Angličané po získání kořistních letounů a pečlivé analýze v letech 1944-45 se jednoznačně přiklonili k proudovým typům (jenom neříkej, že proudový D.H. někde bojoval během II. sv. války na evropské půdě.... to je nesmysl)

Tallboy a Grand Slam vznikl z čirého "fandovství" B.W. a nebýt dost silného tlaku a intervencí, asi by se nedostal na palubu Lancasteru nikdy.... to je známá věc.

Že v Anglii, USA i v nacistickém Německu existovaly skupiny lidí, kteří rozhodovali o zbrojní výrobě naprosto (z dnešního, ale i vlastně z tehdejšího pohledu) nesmyslně je známý fakt.... Milch se dost "podepsal" na vývoji a výrobě letounů....

Ale zdá se mi, že tu pomalu v takových debatách začíná unikat původní smysl tohoto webu - je to jen můj názor, a možná se mýlím, ale cítím to tak.
Jen tak na okraj - máš-li něco o projektech spojenců, sem s tím.
Rád si přečtu o hádce ruských leteckých konstruktérů v roce 1946 v SSSR, o stovkách bezejmenných techniků, konstruktérů, kteří skončili v ruských OKB (to v lepším případě).
Rád si přečtu o americkém bakteriologickém výzkumu v letech II. sv. války, souběžným - a navazujícím na japonské pokusy. Rád se něco více dozvím o nasazení otravných látek v Itálii v r. 1943
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

Neříkám, že Němci měli všechny zbraně výborné, navíc jsem mluvil o počátku války, v průběhu války Němci začali v některých oblastech zaostávat, ale tanky měli stále lepší než západní spojenci, zde byl dán tlak vývoje od ruského T-34 a IS.

Němci si opravdu nemohli dovolit mezeru ve výrobě, jejich letecké závody byly plně vytíženy, navíc těžce bombardovány, každá nově postavená fabrika by se stala ještě dříve než by byla v provozu terčem náletu, proto se začaly stavět podzemní továrny. Tyto problémy se týkaly celého německého válečného hospodářství od letadel počínaje, přes tanky a ponorkami konče.

Uvedu příklad: výroba munice začala zřetelně klesat v roce 1944. Obsahem munice je například dusík. Albert Speer, ministr válečného hospodářství uznal, že dusík bude potřeba i v zemědělství pro hnojení, protože věřil že válka je již ztracena a výnos plodin pro příští rok budou důležitější, aby Němci nehladověli. Uvědomte si, že předtím Němci kořistili zemědělské produkty na Ukrajině a z okupovaných zemí, mimo jiné i následkem toho trpělo tamní obyvatelstvo podvýživou, když však Němci tyto oblasti vyklidili nastal logicky nedostatek jídla a tím pádem bylo důležité hnojit dusíkem v Německu. Hitler na počátku operace vydal směrnici, že Wehrmacht má být přednostně zásoben z místních zdrojů, atd.

Letectví – v roce 1944 je sice uváděna výroba 39 807 letadel všech typů, srovnej to s 8 295 v roce 1939 nebo 15 596 v roce 1942, ale ne všechny letadla byla použita v boji, dost letadel bylo cvičných a některé počty mohou být fiktivní.

Co se týče Bf 109 G a Bf 109 K nevidím nějaký velký technický skok mezi těmito verzemi, snad jen výkonnější motor Daimler-Benz což však bylo záležitostí dodávek od motorárny. Co se týče Fw 190, tak ten byl stále asi vyráběn kvůli své relativně jednoduché konstrukci a tím rychlejší výrobě. Co se týče Fw 190 D, tak Kurt Tank byl závislý na motorech, které budou k dispozici.

Navíc letové zkoušky prototypů, se čím dál více protahovaly. Způsobila to obtížná situace v Německu v tomto období války. Lidé včetně konstruktérů a testerů měli hlad, žili v zimě a trpěli nedostatkem spánku. Přízemní útoky Thunderboltů, Lightningů a Mustangů a nálety bombardérů na města způsobovaly časté letecké poplachy. K tomu se přidávaly navíc dopravní potíže, problémy s dovozem náhradních dílů, omezené zásoby paliva a jiné. Tu byla bombardována nějaká továrna, která vyráběla určitou komponentu a opět zde vznikla časová ztráta.

Uvedu příklad vývoje Me 262, ačkoliv prototyp letounu byl postaven už v lednu 1940 !!! tak vývoj proudových motorů se stále prodlužoval. Tak byl prototyp Me 262 V-1 zalétán s pístovým motorem Jumo v přídi. Až 30. března 1942 vzlétl Me 262 s proudovými motory BMW 003. Ke konci války se část vyrobených strojů vůbec nedostala na letiště a zůstala ve výrobních provozech z důvodu ochromení infrastruktury.

Z výše uvedeného vyplývá – dětské nemoci prototypů, nedostatečné zázemí a klid na vývoj a testování, roztříštěnost výroby, nedostatečná odborná znalost některých lidí, kteří rozhodovali o vytyčení priorit ...
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Radar
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 513
Registrován: 24/8/2004, 12:24
Bydliště: Okolo Plzně :-)))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radar »

Karaya: Mno snižovat kvalitu německých tanků..... Jediní kdo kdy byli schopni v kvalitě a bojeschopnosti tanků konkurovat vůči němcům byli jen rusové. Rozhodně ne američani ani angláni.... To nevím kde jsi tohle vzal.

Nicméně mi přijde tvůj tón diskuze velice povýšenecký až arogantní, když tvé technické znalosti ti nikdo zde jistě neupírá a mnozí je jistě ocení vč. Tolteca i Lorda. Jde se přeci bavit formou konstatování a přátelskou formou a ne osočování a řečí typu " řekni ať se pobavím " vyzerajíce žes sežral Šalamounovo víš co apod. Neber to jako peskování, ale zde ostatně nejsme na Frontě, kde jsem si nevšiml, že bys takto vyskakoval asi i vůči svému věku že?.... Snažíme se být hlavně kámoši doplňující si své znalosti či neznalosti.... Znovu říkám tohle není peskování, ale jen čistě moje konstatování...... Ciago.
ObrázekObrázekObrázek

Neruš nepřítele, když dělá chybu …
( Napolen )
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

O.K. já Karyu uznávám znalosti má ... co se týče tonu, tak toho snesu dost ... přesto když už má ty znalosti možná by Karya mohl zjemnit, ale jak říkám pro mně ještě v normě, ale je důležité jak to cejtí ostatní, je pravda, že někomu to nemusí dělat dobře, slušnost by měla být!
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
karaya1
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 488
Registrován: 1/1/2005, 12:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od karaya1 »

toltec píše:Junkers 52 jako dopravní letoun obstál na - řekněme chvalitebnou. C-47 nemůžeš srovnávat s tetičkou Ju - tedy pokud chceš být objektivní....
No, já bych Tante Ju dal tu dvojku spíše horší, ale to je věc názoru :o)
C-47 porovnávat s Ju 52/3m můžu, tento příklad byl vybrán jako ilustrace „výborného“ německého leteckého průmyslu a bezkonkurenčních letadel... Jak vidno, není to všude až tak žhavé (ovšem dle mého názoru – posuzováno ovšem z technického hlediska, nikoliv dle nasazení – byl Fairey Battle plně srovnatelný s Ju 87, ovšem podmínky nasazení {známé „sebevražedné“ útoky na most přes Maasu} byly jiné. Když Stuky narazily na ekvivalentní odpor ze strany RAF, dostaly na dřevěné pozadí úplně stejně :o))) Konec offtopic poznámky :o) )
toltec píše:A "tvůj" MB-5 - je to přece jasné, že angličani jako první pochopili, že vrtulovým letounům zvoní hrana na sklonku války.
Aha, takže proč se vyráběl Tempest Mk.II a VI, Spiteful, ... když bylo jasné, že tryskáče jsou the best..? Nebo že by ještě nebyly dostatečné zkušenosti s touto novou technikou a definitivní přelom mezi vrtulovými stroji (hranice přenosu výkonu motoru vrtulí ležela někde kolem 800 kmh^-1) znamenala až válka v Koreji..?
toltec píše:Jen tak mimochodem - Mustang vznikl skoro nechtěně - měl dost podobný osud jako Spit.
Story o licenční výrobě P-40 je dosti známá...
toltec píše:Jen tak na okraj - máš-li něco o projektech spojenců, sem s tím.
Odpovím Ti Tvým stylem z jiného fóra: hledej :o))) Ovšem chce to znalost angličtiny, trpělivost (přece jenom projekty Spojenců nejsou pro lidi tak atraktivní, bohužel..) a i trochu štěstí. Nespleteš se, pokud zvolíš nějakou anglickou knihu, ovšem to vyjde na docela drahý peníz (a ještě je nutno vybírat - nejlépe dle recenzí, podle echa kolegů apod.), Internet není až tak přesný... Stalo se mi, že na čtyřech různých stránkách (jinak docela dobře vypadajících a dobré informace obsahujících) jsem našel čtvery různé údaje (!!!) o délce a šířce vzletové paluby HMS Victorious a HMS Furious...
toltec píše:Tallboy a Grand Slam vznikl z čirého "fandovství" B.W. a nebýt dost silného tlaku a intervencí, asi by se nedostal na palubu Lancasteru nikdy.... to je známá věc.
Výběrové řízení z roku 1934 na novou standardní stíhačku Luftwaffe (Verfolgungsjagdeinsitzer; původně se přihlásily firmy Arado Flugzeugwerke s Ar 80, Focke-Wulf Flugzeugbau nabídlo Fw 159 a Ernst Heinkel Flugzeugwerke s He 112, až následně byla do soutěže přijata fa Bayerische Flugzeugwerke, jejíž projekt všichni známe...) taky měl vyhrát He 112, Bf 109 se prosadila díky zpoždění vývoje konkurenta a kvůli dobrému obchodnímu umu Willyho Messerschmitta...
Naposledy upravil(a) karaya1 dne 6/1/2005, 22:12, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Wunderwaffen“