Jak dopravit V-1 do vzduchu
Jak dopravit V-1 do vzduchu
Na těchto několik náčrtů jsem narazil na netu konkrétně zde
Otázka pro odborníky: Pracovalo se na tomto nebo to je jen fake? Mi osobně to připadá, že piloti nosičů by museli být více stateční než kamikaze..
Otázka pro odborníky: Pracovalo se na tomto nebo to je jen fake? Mi osobně to připadá, že piloti nosičů by museli být více stateční než kamikaze..
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Zřejmě jen nějaké základní studie. nevím o tom, že by se na těchto projektech skutečně nějak "usilovněji pracovalo". Koncem války byly nejobvyklejším nosičem V-1 asi He 111. nevýhoda tkvěla ve zranitelnosti Heinkelu.
Hmotnost V-1 se pohybuje dosti na hranici, kterou mohl Fw 190 ještě do vzduchu vytáhnout (bojově byl nasazen s 1800 kg pumou). Otázka je, jak by to podpořil vztlak generovaný křídlem samotné střely. Nevím nic o tom, že by u Fw 190 probíhal nějaký "nebezvýznamný" vývoj na toto téma.
U Ar 234 byli rádi, že ho do konce války dostali do provozuschopného stavu, ale jistě se jako případný nosič tento letoun hodil více, než třeba ten Fw 190. Ale vzhledem k tomu, že Ar 234 je trochu stranou mého zájmu, tak nevím. V létě 2009 bych to letadlo chtěl trochu prostudovat, ale to je fakt za dlouho
Hmotnost V-1 se pohybuje dosti na hranici, kterou mohl Fw 190 ještě do vzduchu vytáhnout (bojově byl nasazen s 1800 kg pumou). Otázka je, jak by to podpořil vztlak generovaný křídlem samotné střely. Nevím nic o tom, že by u Fw 190 probíhal nějaký "nebezvýznamný" vývoj na toto téma.
U Ar 234 byli rádi, že ho do konce války dostali do provozuschopného stavu, ale jistě se jako případný nosič tento letoun hodil více, než třeba ten Fw 190. Ale vzhledem k tomu, že Ar 234 je trochu stranou mého zájmu, tak nevím. V létě 2009 bych to letadlo chtěl trochu prostudovat, ale to je fakt za dlouho
Střely V-1 nosil taky He 111 H-22 (He 111 H-21, upravený pro nesení V-1). Úprava spočívala v umístění závěsníku ETC2000, modifikovaného pro zavěšení V-1, pod pravé křídlo letounu mezi trup a motorovou gondolu a odstranění bočních střelišť za křídly; na toto místo byly namontovány přístroje pro vypouštění V-1. Stroje se staly výzbrojí III/KG 3. Eskadra odpálila při nočních akcích za půl roku od července 1944 na Anglii asi 1200 střel a ztratila při tom asi 77 letadel. Nejvíc ztrát způsobila patrně exploze střely po odhození ze závěsníku, i když mají být dokumentovány sestřely He 111 s podvěšenou V-1.
Arado Ar 234 vleklo V-1 za sebou nebo ji vezlo na hřbetě na zařízení, podobném výklopné vidlici střemhlavých bombardérů; zařízení zvedlo V-1 před odpálením nad nosné letadlo.
Opsáno z L&K 1977
Obrázky např. http://www.topsid.com/index.php?war=nem ... ler_fi-103
Arado Ar 234 vleklo V-1 za sebou nebo ji vezlo na hřbetě na zařízení, podobném výklopné vidlici střemhlavých bombardérů; zařízení zvedlo V-1 před odpálením nad nosné letadlo.
Opsáno z L&K 1977
Obrázky např. http://www.topsid.com/index.php?war=nem ... ler_fi-103
Ahoj
Z publikace Ar 234 Blitz, autoři S.Fleischer, M.Rys, AJ-press 1997:
Na straně 31 autoři tvrdí, že systém Deichselschlepp (V1 na tyči za Ar 234) se dočkal i praktických zkoušek. V DFS byla vyrobená V1 bez motoru (předpokládám že i bez hlavice ), dostala pevnej podvozek a závěs. Ar 234 (exemplář S8) dostal do trupu kabinu technika sledujícího zkoušky a závěs vlečného zařízení. První start 25.2.1945, celkem 4 starty, pak se V1 (označená v této verzi jako SG 5041 V1) utrhla. Proběhlo ještě pár letů s druhým exemplářem SG 5041 V2. Problémy s vibracemi vedly k ukončení testů. Následně se uvažovalo že by si tahle Ar 234 mohla tahat jiný střely, eventuelně přídavnou palivovou nádrž.
Btw. podobně měl tahat bomby i Me 262 (tentokrát ale ne V1), proběhlo i pár pokusů- viz třeba:
http://www.wwiivehicles.com/germany/air ... omb-01.jpg
(stránka http://www.wwiivehicles.com/germany/air ... photos.asp )
http://rareaircraf1.greyfalcon.us/picturesp/aa8.jpg
http://rareaircraf1.greyfalcon.us/picturese/g401.jpg
(zdroj http://rareaircraf1.greyfalcon.us/GERMANY.htm )
Z publikace Ar 234 Blitz, autoři S.Fleischer, M.Rys, AJ-press 1997:
Na straně 31 autoři tvrdí, že systém Deichselschlepp (V1 na tyči za Ar 234) se dočkal i praktických zkoušek. V DFS byla vyrobená V1 bez motoru (předpokládám že i bez hlavice ), dostala pevnej podvozek a závěs. Ar 234 (exemplář S8) dostal do trupu kabinu technika sledujícího zkoušky a závěs vlečného zařízení. První start 25.2.1945, celkem 4 starty, pak se V1 (označená v této verzi jako SG 5041 V1) utrhla. Proběhlo ještě pár letů s druhým exemplářem SG 5041 V2. Problémy s vibracemi vedly k ukončení testů. Následně se uvažovalo že by si tahle Ar 234 mohla tahat jiný střely, eventuelně přídavnou palivovou nádrž.
Btw. podobně měl tahat bomby i Me 262 (tentokrát ale ne V1), proběhlo i pár pokusů- viz třeba:
http://www.wwiivehicles.com/germany/air ... omb-01.jpg
(stránka http://www.wwiivehicles.com/germany/air ... photos.asp )
http://rareaircraf1.greyfalcon.us/picturesp/aa8.jpg
http://rareaircraf1.greyfalcon.us/picturese/g401.jpg
(zdroj http://rareaircraf1.greyfalcon.us/GERMANY.htm )