Já nevím, ale taran neznamená automatické úmrtí pilota. Původně mělo jít o poškození protivníkova letounu, ale ne za cenu smrti. Bohužel málo kdy se podařilo fatálně nepoškodit letoun. Taranem se dá označit i odklánění střel V1 pomocí křídla.
Napsal: 16/2/2011, 19:53
od vodouch
hydrostar píše:Taranem se dá označit i odklánění střel V1 pomocí křídla.
Taran je náraz jednoho bojového prostředku do druhého. Pilot stíhačky nevrazil křídlem letadla do křídla střely (zkus si to na simulátoru-a to co já vím simulátor nesimuluje neklid v ovzduší), ale letěl tak, aby křídlo stíhačky prošlo (poměrně blízko) pod křídlem střely. Proudění vzduchu kolem konce křídla stíhačky nadzvedlo křídlo střely a protože gyroskop řízení střely měl malý regulační rozsah, řízení bylo vyřazeno a střela se zřítila.
Napsal: 16/2/2011, 22:32
od Tempik
Čet jsem, že docházelo i k fyzickému kontaktu křídel V-1 a stíhacích letounů. Ale i tak si také nemslím, že šlo o taran v pravém slova smyslu. Taran byl o tom rozsekat vrtulí protivníkovi ocasní plochy, ne?
Napsal: 16/2/2011, 22:47
od kopapaka
Tak taran je všeobecně ničení letadla protivníka nárazem vlastního letadla ( vlastně nejen letadla... ), obvykle ovšem zlikvidovat pouze protivníka, nikoli sebe.
vodouch píše:Pilot stíhačky nevrazil křídlem letadla do křídla střely (zkus si to na simulátoru-a to co já vím simulátor nesimuluje neklid v ovzduší), ale letěl tak, aby křídlo stíhačky prošlo (poměrně blízko) pod křídlem střely. Proudění vzduchu kolem konce křídla stíhačky nadzvedlo křídlo střely a protože gyroskop řízení střely měl malý regulační rozsah, řízení bylo vyřazeno a střela se zřítila.
Nevím, ale piloti běžně popisují podebrání a nebo ťuknutí do křídla u V-1. Navíc v popisech V-1 se dost často uvádí doplnění zapalovače bojové hlavice i na konce křídel u některých střel s cílem omezit napadání tímto způsobem.
Simulátorem radši moc neargumentuj, ten toho nesimuluje...
Navíc pokud se někdo dokáže udržet v těsné formaci s ustáleně letícím letadlem, tak mu nejspíš dokáže i ťuknout do křídla.
Napsal: 16/2/2011, 23:07
od vodouch
Tempik píše:Čet jsem, že docházelo i k fyzickému kontaktu křídel V-1 a stíhacích letounů.
Setkal jsem se s tím taky (Němeček-citace): "Spitfire se přibližuje k letounové střele V-1 a podebírá ji křídlem, aby ji překlopil." Ale osobně bych se kontaktu bál. V-1 vážila přes dvě tuny, například Tempest šest tun a když předháněl střelu rychlostí několik metrů za vteřinu, mohl by být kontakt dost velkolepý.
Napsal: 16/2/2011, 23:13
od Zemakt
To jako, že nebyl se střelou schopen držet krok? V-1 frčely kolem 650 +/- autobus. Spit XIV ,Tempest a třeba Meteor to asi stíhal v klidu . Já v tom problém nevidim, nicméně rána to musela bejt. Ale ty éra taky nebyly s cukru, zřejmě žádný drámo.
Napsal: 16/2/2011, 23:31
od Jája
O tom "podebírání" sem taky četl (obrázek je ZDE), mělo to snad být i bezpečnější než likvidace střelbou a průlet epicentrem výbuchu pumy (bylo tam nejmíň trosek). O zapalovačích na konci křídel V-1 sem četl, ale přijde mi to trochu moc.
Napsal: 16/2/2011, 23:47
od kopapaka
Tak ono záleží jakým způsobem se přibližoval, jestli nejdřív srovnal rychlost a pak se přiblížil z boku...
a nebo ji prostě jen dohnal a pak při průletu podebral...
Prosím nějakého moderátora s dostatečnými oprávněními, aby spojil toto vlákno s tímto: http://palba.cz/viewtopic.php?t=3093 pak možno tuto poznámku smazat.
Re: V-1 docasne
Napsal: 14/8/2022, 11:47
od El Diablo
V-1 Buzzbomb: A Technical Breakdown of the Vengeance Weapon
Bomba V-1: Technické rozdělení zbraně odplaty
Re: V-1 docasne
Napsal: 4/9/2022, 22:54
od El Diablo
German V1 Flying rocket instructional video
Instruktážní video německé létající rakety V1