Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Cokoliv s pancířem mimo NATO a VS
Petrz
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 938
Registrován: 6/1/2009, 17:57
Bydliště: Děčín

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od Petrz »

knezdub píše:Ty zvedneš jak těžiště, tak celkovou hmotnost několikanásobně, takže toto vozidlo ztratí své vlastnosti a bude nepoužitelné
Dobrá,koncepce Buginy je nepoužitelná ( EDIT resp.můj stroj nemá výhody buginy), nicméně platí zde to co tvrdí Ionor, pancíř zadní části je přibližně 4x slabší než přední (zhruba) což dle mne posunuje těžiště více dopředu.
Jedná se tedy(možná) z hlediska jízdních vlastností o klasický obrněný automobil.

Hmotnost odhadnou nedokážu,zkusím jí spočítat.

Ionor: Máš pravdu že v Afghánistánu by můj stroj měl omezené využití, v "symetrickém" konfliktu se však jedná o takový lepší klasický obrněný automobil.
Naposledy upravil(a) Petrz dne 6/8/2012, 17:09, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od asija »

Tak me napada, pokud jde o lehky podvozek mozna by melo smysl uvazovat o vznasedlu (?).

Vznasedlo je rekneme neco mezi vrtulnikem a a lehkym bojovym vozidlem.

Vyhody:
- vyzsi pruchodnost terenem nez kolove nebo pasove vozidlo (horsi nez vrtulnik)
- schopnost bezproblemoveho prekonavani vodnich prekazek
- vysokma rychlost ( v principu i vyzsi nez u vrtulniku ... rekneme 400 km/h)
- energeticky uspornejsi nez vrtulnik
- prostorove uspornejsi nez vrtulnik, snazsi "pristani"
- idealni pro kopirovani terenu
- excelentni odolnost proti normalnim protitankovym minam

Nevyhody:
- vyzsi spotreba nez kolove vozidlo
- nizsi maximalni hmotnost nez pasove vozidlo (ale vyzsi nez kolove)
- opotrebeni a zranitelnost gumove zastery
- horsi akcelerace, brzdeni a zmeny smeru pohybu nez kolove nebo pasove vozidla (mirne lepsi ale nez u vrtulniku )
- vyrazne vireni prachu demaskuje
- zastaveni, vypnuti motoru, a opetovne uvedeni do pohybu trva vyrazne dele nez u kolovych a pasovych vozidel ( ale kratceji nez u vrtulniku )


Posledni bod bych videl jako zasadni problem. Vrtulnik diky tomu ze se pohybuje nad terenem neni tak ohrozovan srazkou s prekazkami v terenu, ma vice moznosti jak se jim vyhnout a muze si tak dovolit prakticky letat velkou efektivne blizko sve maximalni rychlosti. Vznasedlo, i kdyz je v pricipu schopne dosahnout i vyzsi rychlosti pri mensi spotrebe neni schopno se takto vetsinou effektivne pohybovat v terenu protoze se musi vyhybat prekazam, a diky mensimu zrychleni dosazitelnemu jeho vzduchvym polstarem ma mnohem vetsi polomery zadaceni a brzdnou drahu (pri dane rychlosti) nez u koloveho nebo pasoveho podvozku. Protoi by zdrejme se muselo pohybovat relativne pomalu aby se nenabouralo.
Naposledy upravil(a) asija dne 6/8/2012, 17:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17688
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od skelet »

nemá vznášedlo problémy s udržením směru v terénu?
Jestli si pamatuju, tak při jedné expedici se vznášedlem někde v Latinské Americe, jim vznášedlo ujíždělo fest do stran na nezpevněné silnici
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od asija »

jako na svahu? No to asi bude pravda, docela problem, a tezko resitelny.
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od kopapaka »

A co kdyby to vznášedlo mělo částečné pevné boční stěny a v nich kola? 4 x 2 Umožnilo by to ekonomičtější jízdu na silnici a v pevnějším terénu i účinné brzdění.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4131
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od Alfik »

Dvakrát špatně je... podle vzoru 2x2 rovná se 2 na druhou.
Vzít něco, co chceme vylepšit, protože to má pro nás nevýhodné parametry, a doplnit to něčím dalším, co má také pro nás nevýhodné parametry, obvykle (kromě složitosti a tím poruchovosti) má špatné vlastnosti obého a dobré žádné.
Pro příklad: dejme tomu, že máme polo-vznášedlo, u kterého máme kola. Jen tak pro udržení směru.
1) nebude to dobře fungovat, protože kola budou nadlehčována silou vznášecí, a tím poklesne jejich laterální odpor - a budou se volně smýkat, čili jejich vliv se sníží či zmizí.
2) když prorazíme kolo, tak buď vznášedlo čapne na křídlo a poletí tím směrem (smýkne se), nebo bude kolo v luftě - viz předešlé.
3) když se porouchá dmychadlo vznášení, budeme na kolech tak jako tak.
Rezult: vys...kašlat se na takový hybrid. Buď vznášedlo se všemi nevýhodami (a výhodami), nebo kola - s tímtéž.
Tohle už bylo vyzkoušeno - když nikde jinde tak na tancích "betkách". A na naší Kolohousence. A dopadlo to tak jak to dopadlo. Je to fajn, když to vidíš v muzeu. Ale v reálu... :)
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od kopapaka »

Ale já to myslel přeci jen trochu jinak.
Kola by ovšem musel být zatažitelná, aby při vznášení nebrzdila a obráceně. Aby se při jízdě nepoškozovala zástěra.
Ale uznávám, že by ta kola byla při vznášení mrtvá hmotnost.
S tím brzděním jsem to myslel při vypnutí dmychadla a posazením na kola...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 830
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od knezdub »

Mám obavy ze ztráty vztlaku při překonávání terénních hran, kdy vzduch nahromaděný pod zástěrou prostě vyfoukne (přejezd přes širší přikopy, nájezd do prudkého kopce a přehoupnutí přes hranu terasy...) A takový terén je vlastně všude kromě bažin a pouští.
Co varianta podvozku s tandemovými koly (motocykl) pod zástěrou, která by jen nadlehčovala a držela rovnováhu? Samozřejmě při optimálním terénu se podvozek zvedne.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od Alchymista »

Vyhody:
- vyzsi pruchodnost terenem nez kolove nebo pasove vozidlo
toto neplatí, resektíve platí to len a iba na vodorovnom podklade, ako už bolo zdôraznené v predošlých príspevkoch
Vznášadlo má značné problémy aj s prekážkami typu silnejšie krovie a stromový porast - kým kolesové terénne vozidlo 8x8 o hmotnosti 12-15 ton si (pri dostatočne pevnej konštrukcii) poradí so stromami do priemeru 8-12cm, pre vznášadlo už predstavujú veľmi ťažko prekonateľnú prekážku.
Za povšimnutie stojí, že vojenské výsadkové vznášadlá vysadzujú výsadok takmer výlučne na ploché morské pobrežie - pre ex-sovietske vznášadlá Zubr/Pomornik je limit skonu pobrežia okolo 5° a dokáže prekonať kolmý stupeň vysoký 1,6 metra pri hmotnosti 400-550 ton, pre menšie LCAC, s hmotnosťou 150-180 ton, bude zrejme prekonávaný sklon pobrežia podobný, a kolmý stupeň primerane nižší. Hlbšie do vnútrozemia sa výsadkové vznášadlá dosatnú len na výnimočne vhodných miestach. Navyše, ako vznášadlo "v použiteľnej veľkosti" (nemyslím teda malé "športové" a podobné vznášadlá z hmotnosťou pod 10 ton) dokáže prekonávať sklon pobrežia, na ktoré nabieha prakticky "kolmo", 5-10 stupňov, tak limity priečneho sklonu budú ešte výrazne horšie.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od Ionor »

Na prekonávanie terénych prekážok potrebuješ aspoň 4 oddelené a vektorovateľné vztlakové časti aby si mohol meniť výšku vznášadla od zeme v troch osách (tj. nakláňať do strán bez straty vztlaku, alebo stability) a nie len vyššie resp. nižšie, tým pádom získaš schopnosť kopírovať a prekonávať aj vysoko členitý terén...
Ale aj keby s čista jasna vyvynuli funkčný antigravitačný pohon, problém zo skrotením pohybovej energie pri pokuse o manévrovanie, alebo nedajbože o rýchle zastavenie vo vysokých rýchlostiach zostáva značný. Na rýchle reakcie potrebuješ podobne ako u lietadiel vektorovateľný pohon (ideálne aspoň tri generátory ťahu pre dostatočnú smerovú stabilitu za podmienky, že chceš brzdiť s vysokých rýchlostí rýchlym otočením o 180 stupňov a pustením ťahu na max.) s vysokým ťahom ku hmotnosti bez ohľadu na spôsob vznášania.
Potom môžeš uvažovať o využití datalinku s UAV, alebo radarovým satelitom s vysokým rozlíšením, ktorý bude sledovať terén pred tebou na dostatočne predčasné plánovanie trajektórie aby si vo vysokej rýchlosti bez ktorej použitie stroja daných vlastností postráda zmysel nenarazil do prvého stromu za kopcom...
Asi už každému došlo, že by sa jednalo o stroj bezpilotnej kategórie, pretože človek proste danú precíznosť výpočtov v tak krátkej dobe nieje schopný vykonávať.

Zmysel to samozrejme má, pretože klasické míny, alebo IED aj za podmienky, že budú reagovať na vznášadlo s minimálnym tlakom na pôdu po explózii skôr nadvihnú než poškodia vznášadlo stavané s pevných ale ľahkých materiálov ako napríklad uhlíkové nanovlákna, alebo oceľ bez chýb v kryštalickej mriežke. Poškodiť stroj obsahujúci aktívnu obranu a komuníkujúci zo satellitom IR datalinkom pre ideálnu trajektóriu vyhýbajúci sa prekážkam vo vysokej rýchlosti nízko nad zemou bude pre menej vyspelého protivníka pomerne tvrdý oriešok.

Potrebné technológie
-satelit, alebo UAV s vysokým rozlíšením radaru schopný detekovať aj pomerne malé prekážky na veľké vzdialenosti pre poskytnutie informácii potrebných k dostatočne rýchlej korekcii trajektórie vznášadla (toto je viacmenej dostupné už dnes)
-kompaktná AI prekonávajúca ľudskú inteligeniu v navigovaní zložitým terénom s rozhodovaním pre korekcie v milisekundách (2-5 dekád) nakoľko diaľkové ovládanie nejakým sálovým počítačom na diaľku sa pravdepodobne nevyhne príliš vysokému zpozdeniu prenosu informácii resp. šanci vyradiť takýto stroj rušením komunikácie.
-výkonný a kompaktný zdroj energie s pomerom na úrovni malého atómového reaktoru bez prehnaných efektov pri poškodení, alebo nová generácia ultrapevných materiálov, ktorých výroba bude možná na priemyselnej úrovni (netrúfam si odhadnúť)

De facto je rozoberanie takéhoto stroja podobne užitočné ako plánovanie letu do vesmíru v polovici 19. storočia. Aj keď za 3-5 dekád pri nejakom tom globálnejšom konflikte, alebo druhej studenej vojne kto vie :roll:
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od Alchymista »

Za uvedených predpokladov je ideálnym prostriedkom na skryté prehradenie možných trás "protivrtuľníková" mína, ktorá nereaguje na tlak, ale na iné prejavy, ako hluk, zaclonenie oblohy, infračervený obraz, magnetické pole a podobne... S náložou EFP má takáto mína dosah 50-200 metrov a výkon postačujúci na vyradenie obrnených bojových vozidiel a poškodenie tankov kategórie MBT. A klopýtací drôt bežných protidopravných smerových mín natiahnem kľudne aj vo výške 4-5 metrov nad zemou na tyčky, nielen v obvyklých 20-30 cm...

"Núdzové" ženijné prehradenie sa dá urobiť napríklad prekážkou z koľajníc zapustených do zeme tak, aby trčal 3-4 metre dlhý kus - pre výsadkové vznášadlo so šírkou viac ako 10 metrov je to pri rozostupoch 3-4 metre nepriechodné bez vážneho poškodenia manžiet, prípadne aj podlahy trupu...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od Ionor »

Za podmienky, že sa podarí negovať prieskum vo vzduchu a vesmíre, možné. Osobne mi ako najúčinnejšia príde pre povstalcov klasická IED, ale dobre maskovaná pred opticko-termálne-rádiovým prieskumom odpaľovaná po zahrabanom optickom kábli operátorom s taktiež dostatočným krytím.
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od asija »

No po tehle diskuzi mi prijde ze vznasedlo asi fakt moc smyls nema :(
To jezdeni do svahu/nebo na uboci kopce sice je resitelne treba podobne jak popisuje Inor, jenze za cenu mnohem vyzsi spotreby, jeste daleko presahujici naroky vrtulniku. Pricemz ale vrtulnik je podstatne univerzalnejsi prostredek se sirsimi moznostmi. Takze "nika" pro bojova vznasedla je asi fakt dost uzka a je tam kde uz se davno pouziva - pro namorni vysadky nebo obojzivelne akce v rovinach v povodich rek.

nabizi se podobna uvaha o hybridnim auto-ekraloplanu. Tedy vozidlo o hmotnosti do 10 tun, normalne se pohybujici pomoci koloveho podvozku, ktere ale je schopne v pripade potreby v priznivem terenu vzletnout pomoci velmi kratkych hlubokych kridel vyuzivajici efektu zeme

Zdaji se vam letajici auta jako blbost? Ano, to jsou, ale auto-ekraloplan neni uplne letajici auto.

Podstatny rozdil je ten ze diky prizemnimu efektu (potlaceni viru na konci kridel) mohou byt kridla mnohem kratsi, hlubsi a tlustci nez u letadla
=>
mnohem lehci
hmohem mene zranitelne
mnohem mene prekazi

takova kridla ekraloplanu mohou fungovat jako docela dobry predstavny pancir.

Predstavuju si to nejak tak ze mam lehke pruzkumne vozidlo nebo stihac tanku s 2,3 nebo 4 kolovym podvozkem ktere plni vetsinu bojovych operaci a pohybuje se terenem vetsinou na kolech. Ale v pripade vhodneho terenu a potreby se rychle prepravit, nebo provest nejake rychle uderne akce se muze rozjet (asi jen na zpevnene silnici nebo na kvalitnim rovnem povrchu jako jsou pouste) na rychlost ~ 200 km/h. A pri teto rychlost jeho kratke pahilovite kridla spolu s prizemnim efektem staci k tomu aby ho nadzvedly do vysky ~ 2 m nad zemsky povrch. Ty kridla by nemusely byt moc vetsi nez ma napr. Mil-Mi 24 hind. A vybaven temito kridly (ale bez vrtule) by byl schopen vyvinout pri zemi rychlost rekneme 600 km/h.

Otazka je jestli by to bylo zas tak moc uzitecne?
Myslim ze hmotnost kratkych kridel neni zase takovy problem (rekl bych do 5% hmotnosti vozidla). Vetsi problem bych videl v pohonu. Na druhou stranu, pri pouziti schematu turbina-generator-elektromotor neni pridana hmotnost elektromotoru zase tak strasna. Spise bych videl problem ve velikosti a zranitelnosti vrtule, ktara by urcite vyrazne zvetsila siluetu vozidla.

No v kazdem pripade by to asi bylo dost specializovane vozidlo vhodne jen pro urcite bojiste. Mozna by o nej mohly mit zajem staty ktere predpokladaji ze budou bojovat predevsim v takovych podminkach (tj. rovne hole plane, pouste, reky, jezera, primorske prostredi)
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od Ionor »

Niečo také ako vo videu na spôsob terénnej trojkolky ako prieskumák na vyhľadanie a penetráciu dier v AG/AA nepriateľskej obrane možno, kombinácia vozidla s eraktoplánom vo mne budí samé konštrukčné problémi. Pre námorné zo schopnosťou vyhnuť sa mínam, alebo torpédam letom pár metrov nad vodou je situácia trochu iná a nakoľko staršie stále hojne používané strely mali vcelku problém s nízkoletiacimi "námornými" cieľmi a kanóny veľkých ráži s potrebným dosahom sú značne neohrabané je táto možnosť dobre využiteľná nakoľko zvyšuje šancu na prežitie a rýchlosť zároveň.
Pokiaľ by sa jednalo o obojživelné vozidlo, ktoré by si funkciou eraktoplánu malo zvyšovať životnosť do príchodu na pláž, je pre svetovú veľmoc, ktorá otravuje každý kontinent obojživelné vozidlo-eraktoplán použiteľné-zaujmavé pre výhody plynúce počas vyloďovacej fázy spoza horizontu z dôvodu bezpečnosti výsadkových lodí.

Pentagon na videu podobný ale tuším štvorkolesový militarizovaný stroj vydal objednávku na predbežný vývoj (koncept-simulácie, možno už došlo k postupu nesledujem).
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od asija »

No ja si to predstavuju nejak takhle

(muj prvni pokus uplodanout obrazek na novou palbu)

Obrázek

muzu to nejak preskalovat? dat jako nahled? Je to nejak orezane
kdyztak cely obrazek je pod odkazem
http://www.palba.cz/album/albums/userpi ... plan_2.png
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17688
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od skelet »

je třeba zvolit správnou velikost v Album. Link jsem ti upravil
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od Ionor »

Neviem, povedal by som, že vďaka kanárdom sa bude vytvárať už v predu vzdušný vír (odhadujem, na airodynamiku tu budeš mať kvalitnejšie posudky než ten môj) a všetok sajrajt zo zeme pôjde do motorov. Ešte aj niektoré novšie lietadlá od ktorých sa počíta, že budú operovať na podstatne kvalitnejších povrchoch a len krátkodobo, majú často nejakú ochranu voči predmetom, ktoré môžu po nasatí vyradiť motor, ten je v tvojom prípade položený pomerne nízko takže s dlhodobého hľadiska bude prachom dosť trpieť aj keby si mal šťastie len na malé častice. V danej kolesovej konfigurácii je ďalej veľká šanca v teréne odbiť motor o nejaký kameň, alebo pahyľ stromu...

Kanardy v prípade, že sú nutnosť, by som u takéhoto vozidla asi umiestnil tak aby bolo nasávanie motora nad nimy a aby čiastočne kryli motory (ala ochrana motorov v A10 Thunderbolt), ktoré by mali byť skôr v hornej než spodnej časti trupu. Výfuky prúdového motoru by som dal k sebe, alebo spojil do jedného, aby si v prípade výpadku jedného motora okamžite nehavaroval kôli príliš posunutému ťahu od stredu ťažiska (krátke krídla neumožnujú podľa mňa korekciu v tvojom prípade ako u A10 v prípade výpadku jedného motora aj keby mali meniteľné plochy, ale zase airodynamika nieje moja silná stránka, takže sa môžem mýliť)...
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 830
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od knezdub »

Nebude to moc široké na průzkum?
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od Ionor »

Bez tých bočných kolies, ohybu krídel a nejakej rozumnejšej konfigurácii kolies (1=2 alebo 2=2) by to asi šlo spraviť použiteľné, nakoľko bude musieť zmeniť umiestnenie motorov, tak sa tomu asi stejne nevyhne. Kolesá s meniteľnou výškou by asi neboli od veci.
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1871
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 6, lehký podvozek

Příspěvek od El Diablo »

Skutečný sci-fi obrňák a transformer zároveň

Obrázek

multifunkční obrněné vozidlo Gefas - 5
zdroj: WikiMedia Commons multifunkční obrněné vozidlo Gefas - 5
aktualizováno 06.08.2012, 00:00 | dpo
Trendem při tvorbě moderních obrněných vozidel se stává modularita jejich konstrukce. Jedním z nejnovějších příkladů je i německé vozidlo Gefas.

Ve zbrojovce Rheinmetall Defense začali v roce 2003 pracovat novém modulárním obrněném vozidle v roce 2003 a o tři roky později se na největším vojenském veletrhu v Evropě Eurosatory přestavila dřevěná maketa pod označením Gefas, které je zkratkou pro „pokročilé chráněné vozidlo“ v němčině. Hotový prototyp se pak poprvé přestavil na Eurosatory v roce 2008. Hlavním charakteristickým rysem je vysoká odolnost vozidla a ochrana posádky, což mu dalo specifický tvar. Dalším typickým znakem je modularita, Gefas je totiž tvořen několika stavebními moduly, které se dají různě zaměňovat a skládat, a tak je možné jedno vozidlo velmi rychle připravit pro různé mise. Zjednodušeně se dá říci, že Gefas připomíná transformery, známé skládací roboty.
http://fanda.nova.cz/clanek/military/sk ... roven.html
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“