Srbské obrněné vozidlo Lazar

Cokoliv s pancířem mimo NATO a VS
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Srbské obrněné vozidlo Lazar

Příspěvek od Rase »

Obrázek

Srbské obrněné vozidlo Lazar

První generace vozidla Lazar I pochází z roku 2008 a představuje soukromou iniciativu srbské firmy Jugoimport. Vozidlo bylo navrženo s cílem zaujmout méně movité zahraniční zákazníky. Jednalo se o vozidlo kombinující vlastnosti kategorie MRAP a MRAV. Druhá generace nazvaná Lazar II byla představena v roce 2013. Zde se již jedná o moderní bojové vozidlo pěchoty srovnatelné se zahraničními typy. Posádku vozidla tvoří řidič, střelec a velitel plus devět mužů výsadku. Ti mají opět k dispozici střílny a prosklené průzory ke sledování okolí. Vozidlo opouštějí pomocí zadní hydraulicky sklopné rampy, jenž v sobě ukrývá dvoudílné dveře pro nouzové použití. Vozidlo pohání dieselový motor Cummins ISM 500 o výkonu 373 kW, díky nemuž je maximální rychlost až 100 km/h. Ochrana stroje je modulární, s lehkou verzí přídavného pancéřování je balistická odolnost na úrovni 3, dle normy STANAG. Protiminová ochrana je na úrovni 2a/b (6 kg TNT). Výzbroj je možné řešit dle přání zákazníka. Hmotnost prázdného stroje základní verze je 22 t, maximální pak 28 t. Prvním reálným provozovatelem stroje Lazar II se stalo srbské četnictvo, jenž obdrželo jeden stroj v květnu 2015. Armáda si v roce 2016 objednala minimálně 6 strojů. Téhož roku mělo odojít k prodeji 12 vozidel Lazar II, pravděpodobně do Pákistánu.
V roce 2017 byla představena vylepšená verze nazvaná Lazar III, která vykazuje řadu vylepšení. Balistická ochrana vzrostla na level 3 dle STANAG (celokruhově). Je ji ale možno navýšit až na level 4 a čelně level 5. Protiminová odolnost byla zvýšena na úroveň 3a/b (8 kg TNT). Bojová hmotnost vozidla je 22 t až 26 t, maximální nosnost podvozku je 28 t. Ve verzi KOT posádku tvoří řidič, velitel a střelec a výsadek devíti vojáků. V případě KBVP osazené věží s kanónem ráže 30 mm, vozidlo pojme pouze osmičlenný výsadek. Motor je stejného typu jako u Lazar II, ale maximální rychlost vzrostla na 110 km/h. Modernizovaná byla také celková obslužná ergonomie vozidla, včetně vnitřního a vnějšího vybavení. První vozidla ve verzi KOT již vstoupily do služby srbské armády, která poptává zhruba 200 vozidel této kategorie.

Technické parametry:
Length: 7 920 mm
Width: 2 950 mm
Height (without turret): 2 320 mm
Clearance: 420 mm
Approach angle: 45°
Departure angle: 38°
Wheel base: 2 530 mm
Spacing between axles: 1500-1800-1450 mm
Engine space: 5 m³
Crew space: 15 m³
Combat weight: 22-26 t
Max. weight: 28 t
Max. speed: 110 km/h


Zdroje:
http://defence-blog.com/army/yugoimport ... hicle.html
http://www.securitymagazin.cz/defence/s ... 55291.html
http://www.armadninoviny.cz/srbsky-obrn ... r-iii.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Lazar_armored_vehicle

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Srbské obrněné vozidlo Lazar

Příspěvek od Rase »

Nové obrněné transportéry Lazar III vypadají docela dost dobře

https://defence-blog.com/army/serbia-ac ... icles.html

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“