Já se domnívám, že během prvních dvou tří let mohlo a mělo dojít ke kompromisu, dokud to ještě šlo. Potom už se vlastně válčilo ze setrvačnosti, protože ani vrchní husitští představitelé neměli později jasno jak to nejlíp skončit. A sám Žižka na tom měl velký podíl, vždyť byl v Praze roku 1423 prohlášem zemských škůdcem, tam se totiž někteří umírnění husité a katolíci dohodli na příměří a radikálové jako Žižka na něj kašlali. Žižka rozhodně nebyl náboženský odborník, toto by měla dokázat příhoda z prosince 1420. V pražském domě Petra Zmrzlíka ze Svojšína (byl to Žižkův přítel) se tehdy sešli přední představitelé husitští a zde se přeli o obsahu husitského učení. Byl tu Žižka, ale jako jediný mlčel. Jirásek a jemu podobní tvrdili, že to proto že byl ze všech nejchytřejší. Tomu já ale nevěřím, podle mě téhle diskuzi moc nerozuměl. byl to jen voják a trochu rozhodně i lapka. Nicméně voják to byl geniální.
Kdekoliv, mezi roky 1409 (bitva Grunwaldu) a 1419 (začátek husitských bouří) není přesně známo, kde se byl. Podle jedné z dobových listin koupil králův vrátný Janek Jednooký(Žižka?) v mezidobí dům v Praze. Podle britského slovníku The Dictionary of Religion z roku 1887 se účastnil bitvy u Agincourtu 25. října 1415 na straně vítězných angličanů. A podle ve Vídni vydaného Österreichische National Encyklopädie z roku 1837 sloužil v Uhrách proti Turkům a potom bojoval u Agincourtu. Nicméně podle dalších informací měl sloužit husitský hejtman taky v Dánsku a Dolním Sasku.El Diablo píše:Někde sem četl (slyšel) že Žižka využíval taktiku jako Hannibal, nevíš kde se ji mohl naučit?
Tak teď jsem tady napsal vše co jsem měl na jazyku a závěr si udělejte z toho každý sám.
P. S.: tohle téma patří do hospody