MIG-3

Letadla 1918-1945 - Šturmovik, Lavočkin, Jak, MiG.....

Moderátor: Hans S.

Uživatelský avatar
Kun@
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 168
Registrován: 28/9/2004, 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

MIG-3

Příspěvek od Kun@ »

Psal se rok 1939, když vláda SSSR pověřila sovětské letecké konstrukční kanceláře vypracováním nových typů stíhaček, které měly nahradit dosavadní. Tým pod vedením A. I. Mikojana a M. I. Gureviče připravil stíhačku označenou MIG-1, která byla zalétána již v květnu 1940. Letové zkoušky dokázaly, že MIG-1 předčí ve výkonech ostatní dva prototypy
(Jak-1 a Lagg-3), hlavně v dostupu a rychlosti ve výšce. MIG-1 dosahoval totiž v 7000 m až 640 km/h. jeho dostup činil až 12 000 m. Při zpracování dokumentace pro sériovou výrobu byly provedeny ještě některé úpravy, jako zvětšení objemu palivových nádrží, zlepšení výstroje atd. Upravený typ se pak začal vyrábět již s označením MIG-3. V roce 1941 to byla nejrychlejší vrtulová stíhačka vyráběná sériově.
Pozdější bojové zkušenosti však ukázaly, že většina soubojů se odehrává ve výškách do 4000 m, na což MIG-3 stavěn nebyl. Také jeho výzbroj se ukázala proti stíhačkám Luftwaffe dosti slabá, proto se montovaly dodatečně ještě 2 kulomety BS 12,7 mm do nástavců pod křídlo. Ale i tak konec roku 1941 zaznamenal zakončení sériové výroby a v roce 1943 pak bylo letadlo staženo z první linie. Přes poměrně krátkou dobu svého „života“ byl MIG-3 platným pomocníkem frontových stíhačů.

Technická data a výkony:
Rozpětí: 10,3 m
Délka: 8,15 m
Výška: 2,62 m
Plocha křídla: 17,45 m2
Max. vzletová hmotnost: 3 350 kg
Max. rychlost: 640 km/h
Dostup: 11 300 m
Dolet: 1 250 km

Obrázek
MIG3a.
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

Důležitý fakt je, že zkoušky prototypů, pečlivě zkonstruovaných a vyrobených téměř s "láskou a zapálením pro věc" v mladé OKB Mikojana jako revolta... (dost zajímavé téma) proti slavným OKB dokladovaly vynikající výkony, kterých nebylo možné dosáhnout při velkovýrobě, kde Rusové nebyli schopni dodržet i ty nejzákladnější tolerance, výkon motoru (a na něj navazující parametry letounu) byly kus od kusu značně rozdílné.
Dalším hřebíkem do rakve MiG-1/3 byly nesmyslné požadavky na ochranu pilota a nesenou výzbroj při nedostatečném motorickém výkonu motoru Mikulin AM-35A.
Letoun byl těžkopádný a nebyl schopen rychlých manévrů. Daleko lépe na tom byly konkurenční OKB - Lavočkin měl Švecovův motor M-82 a posléze AŠ-82 a Jakovlev, který byl stejně jako Lavočkin preferován, proto u jeho konstrukcí lze spatřit VK105Px a VK107.
Uživatelský avatar
Radola Gajda
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 407
Registrován: 10/10/2004, 14:29
Bydliště: ČR

Příspěvek od Radola Gajda »

Někde jsem četl,že nejlepší hlavu v této "ruské škole" měl Polikarpov,a naopak Jakovlev byl samý problém.
Obrázek
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

Tak o Polikarpovově "hlavě" snad ani moc nevím.... ten řešil problémy v rámci své OKB s "mladými a horkými hlavami" - ostatně z jeho OKB vzešly výborní leteční kopisti a posléze konstruktéři (bavíme se o I-220 atp.), ale Jakovlev byl dost svůj... to je fakt. Také dokázal vydupat výrobu Jaků skoro z ničeho... a co se týká dodávek motorů, tak protože byl dobře zapsán, pak jeho OKB měla přednost na úkor jiných. Ale Jakovlev měl naopak dobrou OKB a byl v roce 1945 jediný, kdo nekopíroval německou leteckou konstrukční školu.
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

Pár foteček z archívu... nechávám bez komentáře, slova jsou někdy zbytečná

Obrázek
ger_mig1.
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

další fotky z let 1941/42

Obrázek
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

další.....

Obrázek
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

před startem...

Obrázek
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

dva letouny na zkoušce v Rechlinu (194?) povšimněte si toho černého kříže přes rudou hvězdu......

Obrázek
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

K MiGu-3: ukořistěné letouny nabídli Němci Finsku. Byly odmítnuty, přesto že Finsko na tom nebylo se stíhačkami moc dobře. To ukazuje, jak "kvalitní" ty letouny byly, především vlivem výroby.

K Jakům (-1/3 a -7/9): dost problematický stroj, obratnosti bylo obětováno vše, drak byl velice křehký, což spolu s mizernou výrobou vedlo k častým katastrofám- někdy se letoun doslova rozpadl za letu! Vysoká obratnost v horizontále, zato mizerná ve vertikále= při typické taktice německých stíhačů veliký problém.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

to je dobrá změna z rudé hvězdy na kříž Luftwaffe, tomu kdo to dělal se to fakt povedlo...myslím že "kdyby" ikdyž s tím na fotce asi nikdo nevzlítne,ale kdyby, tak by ten křížek neměl žádnej význam pže by to letadlo bylo pořád považováno ze sovětské a ne ukořistěné němci

Jenom k té fotce "před startem"- to je skládání přísahy
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Mohli by se ještě modlit, ale to v té době v SSSR nepřicházelo do úvahy. Bůh mohl být jen jeden - Stalin
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Já mám tuhle fotku ve dvou různých knížkách a u obou je že skládají přísahu
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

Migy 3 byly sakra rychly letadla ve vyskach nad 4.5 km, tam jim zadnej skopcak nestacil udajne az do prichodu 109g10, na druhou stranu to byly velky potvory na manevrovani, kde padaly hodne do spinu a hodne rychle ztracely E, stoupavost taky nebyla nic moc a zrychleni bidny. Jako prepadova stihacka to bylo ale velmi dobre letadlo, az na tu mizernou vyzbroj, 2x7+1x12 bylo pekelne malo, ani dalsi 2x12 mm to extra nevylepsily, az s prichodem 20mm verze to zacalo byt co k cemu, ale to uz zase i nemci meli podobny vykony, takze by se dalo rict, ze ten pravej cas Rusaci proste pros..li.
Pri bitve o Stalingrad ale udajne Migy 3 sestrelily nejvice nemeckych letadel ze vsech typu Rude armady, pravdou ale je, ze to asi bylo i proto, ze jich proste bylo nejvic :D

Ale je to nadherny letadlo, imho jedno z nejkrasnejsich co ve WW2 litalo...
válka je vůl
Uživatelský avatar
ivan_kovar
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 120
Registrován: 9/11/2005, 20:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ivan_kovar »

podobný mám i já :)
neber úplatky,neber úplatky nebo se s toho zblázníš
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Chlape, to vypadá pěkně!
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
ivan_kovar
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 120
Registrován: 9/11/2005, 20:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ivan_kovar »

Diky :-)
neber úplatky,neber úplatky nebo se s toho zblázníš
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

na to bych nemel trpelivost 8) ale je to hezky, kdyz to nekdo umi
válka je vůl
Uživatelský avatar
ivan_kovar
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 120
Registrován: 9/11/2005, 20:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ivan_kovar »

ale vždyť to je snadné.no někdy i já potím krev :-)
neber úplatky,neber úplatky nebo se s toho zblázníš
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

já s tím trpělivost měl,ale na těch modelech to pak nebylo vidět:))
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Odpovědět

Zpět na „Ruské letectvo“