•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ STÁTY A JEJICH ARMÁDY 1918-1945 ‹ SSSR ‹ Ruské letectvo
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

Obecná diskuse okolo VVS

Letadla 1918-1945 - Šturmovik, Lavočkin, Jak, MiG.....

Moderátor: Hans S.

Napsat komentář
Příspěvků: 27 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Příspěvekod JanS » 1/1/2009, 23:30


Cassius Chaerea píše:No a teď si vem že motor IL-2 byl chráněn pancířem i shora, což upřímě je proti palbě pozemních zbraní nebo nepřátelských stíhačů docela zbytečné, že.


No co. To se hodí, když je letoun na stojánce a Luftwaffe zaútočí na letiště. Jo a taky s tím Zementerem mohli při útoku na pozemní cíle dělat výkrut a pořád byli krytí :)
JanS
svobodník
svobodník
 
Příspěvky: 29
Registrován: 31/8/2008, 17:34
Nahoru

Příspěvekod hydrostar » 1/1/2009, 23:55


Jde vlastně o to, že i když je to pancíř, stále je to i aktivní hmota. Je to prostě součást potahového materiálu a nosné konstrukce, tedy ne jen nesená hmotnost někde přišroubovaná. Je asi pravda, že pancéřování shora je možná celkem zbytečné (ale asi to význam mělo), ale zřejmě nebude mít takovou sílu jako pancíř na spodních partiích.

Jinak Hansi, kdysi sem tu obhajoval letadlo LaG-5 a nepochodil sem. Možná se tak jmenoval jeden prototyp. Jinak to byl jen La-5. Stránky Airwar byly dokonce označeny jako zavádějící (jinak jsou pro naprostého amatéra vynikajícím zdrojem základních dat). To zavádějící je možná i v kontextu té hmotnosti pancíře.
Obrázek Obrázek
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
 
Příspěvky: 1497
Registrován: 26/9/2006, 20:19
Bydliště: Hovorany
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod Hans S. » 2/1/2009, 00:29


Pancéřování ILa je jistě účinné, ale moc rozsáhlé. Krylo to zbytečná místa, třeba ten motor z vrchu (letadlo, které se na zemi stane cílem útoku je většinou odepsané tak jako tak), nebo prostor mezi motorem a pilotním prostorem. Další desítky kilogramů vynaložených zcela zbytečně, které mohly být lépe využity na palivo, nebo zbraně, nebo třeba jen nižší vzletovou hmotnost a příjemnější vlastnosti. Na druhou stranu chladicí systém chráněn nebyl, nebo jen velice nedostatečně a letoun tak byl v těchto partiích zranitelný jako kterýkoliv jiný.
Nejhorším důsledkem ale byla dosti slabá ovladatelnost těchto přetížených letadel (byť tedy jediný zdroj, který jsem na tuhle tématiku přečetl, je Dračenko).

Hydrostar: Mně je to celkem jedno, všechna označení jsou pro mě víceméně přijatelná - La, LaG i LaGG. Dívám se na to podobně jako Bf/Me 109/110. Zda platí nějaká standardizace, to netuším. U Bf 109 platila, ale za ww2 se na ní kašlalo a konečně kašle se na ní dodnes.
Airwar má jednu velkou výhodu a to v množství dat o hodně letadlech. A pak má taky nevýhodu, že spousta informací tam stojí za starou belu. Je to nějaká směska snad autorských textů a bohapustých kopií (nebo pouze kopií). Třeba snad celá Luftwaffe je plagiátem dvojknihy Marka Murawského. Informacím tam nepřikládám moc velkou váhu a jsem ochotný je pod tlakem téměř jakéhokoliv jiného zdroje roztrhat :)
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 3515
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod Cassius Chaerea » 2/1/2009, 00:49


Samozřejmě kdyby měl Il-2 pancéřovaná i křídla a trup s ocasem, bylo by to také jestě mnohe bezpečnější, kdyby to pak létalo. To že ste si odlili pancéřovou vanu a rázem ste měli "půlku" letadla, je jistě asi dobrá úspora času. Ale má to dvě velké nevýhody, jak řikal Hans, je to na dosti místech zbytečné plejtvání váhy, která bezpochyby u Il-2 chyběla jinde a dále je to plejtvání kovem, který v časech války byl v SSSR velmi nedostatkové zboží.

K tomu značení. Ano u Bf 109 a La-5 je to typické. V SSSR se vžilo značení Me 109, zatímco u Němců během války dost často používali značení Lagg-5. Hlavní je, že se ví o čem se baví.
Uživatelský avatar
Cassius Chaerea
Kapitán
Kapitán
 
Příspěvky: 1247
Registrován: 19/9/2007, 09:52
Nahoru

Příspěvekod M1A2 Abrams » 2/1/2009, 01:04


LaG-5 byl prepracovan LaGG-3 s motorem M-82. Konstrukeri jen predelali motorove loze a motor M-82 nahodili na konstrukci stareho LaGG-3.
LaG-5 se to jmenovalo proto, ze z konstrukcni kancelare odesel Gudkov, proto ne LaGG.
Viz Triáda.
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. :-?
Uživatelský avatar
M1A2 Abrams
podporučík
podporučík
 
Příspěvky: 657
Registrován: 10/8/2005, 20:34
Nahoru

Příspěvekod lkala » 2/1/2009, 02:33


Já si myslím, že nejúčinnější ochrana u těchto letadel musí být rychlost a překvapení. Vycházím z toho, že pokud se znenadání objeví bitevní letadlo, které provede útok a zmizí, tak obsluha protiletadlových zbraní prostě ani nestihne zareagovat. To je podle mě účinnější, než sebelepší pancíř. Neznám přesnou taktiku nasazování těchto letadel, ale domnívám se, že nejlogičtější by byl jeden nálet s odpálením veškerého arzenálu, pokud možno zničení cíle a hurá domů. Také jsem někde četl, že bitevní piloti obvykle útočili z nepřátelské strany fronty ve směru k vlastní, protože při vážném zásahu ještě stačili přeletět frontu a nouzově přistát, nebo havarovat "u svých".
Myslím si, že debatu o panceřování těchto letadel by bylo vhodné doplnit také způsobem jejich nasazení. Pokud byla taktika taková, že letadlo muselo nad bráněným cílem setrvávat delší dobu, například útočit opakovaně, potom byla pancéřová ochrana jistě cennější, než cokoliv jiného.
lkala
praporčík
praporčík
 
Příspěvky: 306
Registrován: 26/8/2008, 11:52
Bydliště: Brno
Nahoru

Příspěvekod Cassius Chaerea » 2/1/2009, 10:32


Samozřejmě že u Il-2 byla jedna ze základních věcí, schopnost udržet se nad cílovou oblastí i několik minut, ne zřídka i 15 minut. K tomu také tak ohromné zásoby munice, teoreticky měli v případě sovětského útoku, napadat nepřátelská palebná postavení a ty opakovanýma útokama umlčovat, dokud útočícící jednotky nebyly na blízku, v práxi to tak slavné nebylo, přesto k tomu docházelo.
Uživatelský avatar
Cassius Chaerea
Kapitán
Kapitán
 
Příspěvky: 1247
Registrován: 19/9/2007, 09:52
Nahoru

Předchozí

Napsat komentář
Příspěvků: 27 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Ruské letectvo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye