Můžete někdo určit co je to za letadlo? Amíci si myslí a já rovněž, že je to Jak 9, který lítal na straně severních korejců. Díky za odpověď.
příště prosím dbej na vkládání obrázku dle návodu. Skelet
Jak 9 v severokorejských službách??
Moderátor: Hans S.
Firefly, myslím, že se ani Ty, ani Amíci nemýlíte
S největší pravděpodobností se jedná o Jak-9P (Opraveno! Jen aby se někdo nedivil, co to ten vodouch píše ), kterých SSSR do Severní Koree dodalo 79 kusů a kterých bylo v průběhu války zničeno nejméně 30 (minimálně jeden byl ukořistěn Američany a následně zkoušen v USA)
Lehce je to rozpoznatelné dle toho, že zadní část trupu neshořela, ačkoli letadlo hořelo (viz chybějící plátěný potah kormidel)
Jak-9P měl trup již celokovový = shořel jen tam, kde je palivo a tím i největší žár.
S největší pravděpodobností se jedná o Jak-9P (Opraveno! Jen aby se někdo nedivil, co to ten vodouch píše ), kterých SSSR do Severní Koree dodalo 79 kusů a kterých bylo v průběhu války zničeno nejméně 30 (minimálně jeden byl ukořistěn Američany a následně zkoušen v USA)
Lehce je to rozpoznatelné dle toho, že zadní část trupu neshořela, ačkoli letadlo hořelo (viz chybějící plátěný potah kormidel)
Jak-9P měl trup již celokovový = shořel jen tam, kde je palivo a tím i největší žár.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 27/11/2011, 22:59, celkem upraveno 1 x.
Díky kamaráde , uděllal jsi mě a Wesleyi radost, jen by mě zajímalo, k čemu sloužil otvor za kabinou.Skeptik píše:Firefly, myslím, že se ani Ty, ani Amíci nemýlíte
S největší pravděpodobností se jedná o Jak-9P (Opraveno! Jen aby se někdo nedivil, co to ten vodouch píše ), kterých SSSR do Severní Koree dodalo 79 kusů a kterých bylo v průběhu války zničeno nejméně 30 (minimálně jeden byl ukořistěn Američany a následně zkoušen v USA)
Lehce je to rozpoznatelné dle toho, že zadní část trupu neshořela, ačkoli letadlo hořelo (viz chybějící plátěný potah kormidel)
Jak-9P měl trup již celokovový = shořel jen tam, kde je palivo a tím i největší žár.
Firefly, máš-li na mysli ten obdélníkový otvor na hřbetě za kabinou bylo místo radiokompas. V originále bylo zakryto plexisklem
Jo a tady je jeden z korejských Jaků-9P, ukořistěný USAF, převezený do USA a testovaný na základně Wright-Petterson. Rámová anténa radiokompasu RPKO-10M je pod průhledným plexisklem jasně viditelná.
A nakonec upozornění. Existovaly dva různé Jaky-9P.
První z roku 1943 byl prototyp standardního Jaku-9 s motorem M-105PF, ale výzbrojí dvou kanónů ŠVAK. Jeden v ose vrtule, druhý synchronizovaný nad motorem (místo kulometu UB).
Druhý byl vyráběn až po válce (1947/48), byl celokovový a s motorem VK-107A.
Jo a tady je jeden z korejských Jaků-9P, ukořistěný USAF, převezený do USA a testovaný na základně Wright-Petterson. Rámová anténa radiokompasu RPKO-10M je pod průhledným plexisklem jasně viditelná.
A nakonec upozornění. Existovaly dva různé Jaky-9P.
První z roku 1943 byl prototyp standardního Jaku-9 s motorem M-105PF, ale výzbrojí dvou kanónů ŠVAK. Jeden v ose vrtule, druhý synchronizovaný nad motorem (místo kulometu UB).
Druhý byl vyráběn až po válce (1947/48), byl celokovový a s motorem VK-107A.