Stránka 1 z 1

Jak 9 v severokorejských službách??

Napsal: 27/11/2011, 18:38
od Firefly
Můžete někdo určit co je to za letadlo? Amíci si myslí a já rovněž, že je to Jak 9, který lítal na straně severních korejců. Díky za odpověď.
Obrázek

příště prosím dbej na vkládání obrázku dle návodu. Skelet

Napsal: 27/11/2011, 21:46
od Skeptik
Firefly, myslím, že se ani Ty, ani Amíci nemýlíte :D
S největší pravděpodobností se jedná o Jak-9P (Opraveno! Jen aby se někdo nedivil, co to ten vodouch píše :) ), kterých SSSR do Severní Koree dodalo 79 kusů a kterých bylo v průběhu války zničeno nejméně 30 (minimálně jeden byl ukořistěn Američany a následně zkoušen v USA)
Lehce je to rozpoznatelné dle toho, že zadní část trupu neshořela, ačkoli letadlo hořelo (viz chybějící plátěný potah kormidel)
Jak-9P měl trup již celokovový = shořel jen tam, kde je palivo a tím i největší žár.

Napsal: 27/11/2011, 22:31
od vodouch
Skeptik píše:S největší pravděpodobností se jedná o Jak-6P ...
Jak-9P měl trup již celokovový = shořel jen tam, kde je palivo a tím i největší žár.
Jsem totálně zmaten. Jak-6P nebo Jak-9P? Jak-6 by byl bombardér, a takhle malej?

Napsal: 27/11/2011, 22:56
od Skeptik
Jak-6P nebo Jak-9P?
:D Sorry, to much wine :D
Jistěže Jak-9P, Jak-6P vůbec neexistoval

Napsal: 28/11/2011, 10:50
od madrabbit
Do KLDR šlo dost Jak-9, ale necvičili stíhací úkoly, jejich letectvo se soustředilo na pozemní podporu. Proti Jižní koreji to postačovalo, ale po příchodu američanů většina Jaků byla zničena beze ztrát.

Napsal: 29/11/2011, 18:41
od Firefly
Skeptik píše:Firefly, myslím, že se ani Ty, ani Amíci nemýlíte :D
S největší pravděpodobností se jedná o Jak-9P (Opraveno! Jen aby se někdo nedivil, co to ten vodouch píše :) ), kterých SSSR do Severní Koree dodalo 79 kusů a kterých bylo v průběhu války zničeno nejméně 30 (minimálně jeden byl ukořistěn Američany a následně zkoušen v USA)
Lehce je to rozpoznatelné dle toho, že zadní část trupu neshořela, ačkoli letadlo hořelo (viz chybějící plátěný potah kormidel)
Jak-9P měl trup již celokovový = shořel jen tam, kde je palivo a tím i největší žár.
Díky kamaráde :D , uděllal jsi mě a Wesleyi radost, jen by mě zajímalo, k čemu sloužil otvor za kabinou. :razz:

Napsal: 29/11/2011, 20:48
od Skeptik
Firefly, máš-li na mysli ten obdélníkový otvor na hřbetě za kabinou bylo místo radiokompas. V originále bylo zakryto plexisklem 8-)

Jo a tady je jeden z korejských Jaků-9P, ukořistěný USAF, převezený do USA a testovaný na základně Wright-Petterson. Rámová anténa radiokompasu RPKO-10M je pod průhledným plexisklem jasně viditelná.
Obrázek

A nakonec upozornění. Existovaly dva různé Jaky-9P.
První z roku 1943 byl prototyp standardního Jaku-9 s motorem M-105PF, ale výzbrojí dvou kanónů ŠVAK. Jeden v ose vrtule, druhý synchronizovaný nad motorem (místo kulometu UB).
Druhý byl vyráběn až po válce (1947/48), byl celokovový a s motorem VK-107A.