SVOS VEGA

Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: SVOS VEGA

Příspěvek od Mirek58 »

Když se po Veze nechce dobrá průchodnost terénem, tak je to trošku dost předražený autobus.
Asi nějaká "moudrá" hlava usoudila, že v Afganistánu se budeme motat ještě dlouho a jaksi opomněl jak v Bosně angličani záviděli naše BVP.
Zas se koukám plánuje bojovat na asfaltkách a s mosty s únosností přes 40t.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17777
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: SVOS VEGA

Příspěvek od skelet »

Další mě jistě opraví nebo upřesní, ale kategorie MRAP je určena pro nasazení během patrolování především kolem zpevněných cest, kde je vysoká pravděpodobnost palebného přepadu od povstalců, a také vysoká pravděpodobnost, že tito povstalci zde umístí miny, či jiné nástražné výbušné zařízení.
Ony "předražené autobusy" jsou zkrátka určeny pro bojiště, kde by z klasických OT a BVP udělali povstalci sekanou, respektive z jejich posádek. Kategorie MRAP je doplňkem, nikoliv náhradou za obrněné transportéry. Stejně tak jako BVP je doplňkem, nikoliv náhradou za tanky.
Stran oněch amerických MRAPů mám za to, že jednak ony těžké MaxxPro byly v Afghánu dýchavičné, a po vycouvání z Afghánu jich nebude potřebovat takové množství. A přeci jen Afghán je v takovém zapadákově, že doprava se dost prodraží..
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 833
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Re: SVOS VEGA

Příspěvek od knezdub »

Těch 19 tun je maximální hmotnost, provozní je 15t. A průchodnost terénem bude stejná jako u dárce podvozku, Tatry 815-7. Navíc je standardně vybavena centrálním huštěním pneumatik, které v měkkém terénu taky něco zmůže. Jak již bylo řečeno, primární určení je pro patroly.
Dalším kladem je poměrně vysoká přepravní rychlost (110km/h) udržitelná díky podvozku i na horším povrchu, což jistě taky přispěje k bezpečnosti. Myslím, že je tento typ vozidla využitelný i jinde než v Afghanistánu
ObrázekObrázek
jmodrak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1376
Registrován: 20/1/2010, 20:53

Re: SVOS VEGA

Příspěvek od jmodrak »

MRAP nie je náhradou za OT, BVP, je to náhrada za Humvees. Ak povstalci dokážu urobiť sekanou z OT a BVP, tak toto je pre nich jednohubka. Celý tento humbuk vznikol z toho, že USA potrebovali stredne pancierované auta na hliadkovaciu činnosť, lebo povstalci v Iraku a Afgane si z ľahko pancierovaním autom poradili bez problémov. Tak sa vypísalo výberové konanie. V klasickej armáde by mohlo plniť imidžovú funkciu auta generála aj to stupeň divízia a vyššie, ale ak má slabú priechodnosť v teréne, tak sa nehodí ani ako štábne či spojovacie vozidlo. Jedine pre políciu a paramilitaristické jednotky.
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: SVOS VEGA

Příspěvek od Mirek58 »

Můj názor je tento:
- Vega ,i když jsem patriot, je upoutána na zpevněné komunikace , at je povozek tatry nebo jiný . Zákon schválnosti praví ,že se vždy najde louže kterou řidič v neznámém terénu přehlídne a zapadne, pokud sjede z cesty do terénu.
- Tím pádem je předurčená k najetí na minu , protože protivníka cesty pochopitelně přitahují.( Pokud ne je to blbec, ne protivník)
- Pokud je konstrukce odolná proti výbuchu 10kg TNT ,tak protivník zcela určitě naschvál použije 11kg a více ,jen aby druhou stranu naštval. A taky proto že je gramotný a přečte si na jakou odolnost jsou vozidla konstruovaná.

Závěr , je to krásné vozítko , s bojovým výrazem , v telce udělá určitě kariéru , ale já bych v něm sedět nechtěl.
To bych se radši mlátil ve Véesce po terénu , než na cestě vylizoval miny.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17777
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: SVOS VEGA

Příspěvek od skelet »

Toto vozidlo je určeno pro ochranu cest a konvojů. Takže se mimo cestu moc flákat nebudeš.. Jak napsal výše Jmodrak, tak tato kategorie nahradila na patrolách Land Rovery, Humvee, a různé typy náklaďáků. A nahradila je kvůli tomu, že když tyto vozidla najela na nastraženou výbušninu, tak je to v tom autě zmasakrovalo. MRAP je určeno k tomu, aby takový výbuch osádka přežila "s" nebo nejlépe "bez" zranění. Do kategorie MRAP patří od monster typu Cougar, Maxxpro a Vega i prckové jako Iveco LMV.
Vega je konstruována tak, aby osádka přežila výbuch 10kg miny pod nápravou nebo 50kg nálože, která bude ve vzdálenosti 5metrů (a výšce jednoho metru) od boku Vegy. Tedy splňuje normu STANAG 4569 úroveň 4. A jestli se nepletu, tak většina obrněných transportérů to dotáhne nanejvýše na úroveň 2.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: SVOS VEGA

Příspěvek od Lord »

Tak je jasný, že to na mě hned zapůsobilo jako auto na patroly do Afghánu s větší spotřebou. A nic není nezničitelný. „Prdítko“ Humvee bylo vůbec zranitelný, i když relativně univerzální.
VEGA zase není podle mě tak špatný koncept, jen vyplňuje určitou mezeru, ale není to zjevně úplně vychytaný.
Více na http://www.armadninoviny.cz/cesky-trans ... taily.html
Pravda je, že na verzi 4x4 je váha až možná příliš velká, ale prý se pracuje i na verzi 6x6, která však bude mít až 28 tun. To je hmotnost středního tanku.
Na stránkách výrobce je vidět, že dokáže projet i bahnem, tak bůh suď.
http://www.armsvos.cz/en/armoured-vehic ... a/gallery/
Mirek58 píše:- Tím pádem je předurčená k najetí na minu , protože protivníka cesty pochopitelně přitahují. (Pokud ne je to blbec, ne protivník)
- Pokud je konstrukce odolná proti výbuchu 10kg TNT ,tak protivník zcela určitě naschvál použije 11kg a více, jen aby druhou stranu naštval. A taky proto že je gramotný a přečte si na jakou odolnost jsou vozidla konstruovaná.
Závěr, je to krásné vozítko, s bojovým výrazem, v telce udělá určitě kariéru, ale já bych v něm sedět nechtěl.
Mirku před čárkami se nedělají mezery, opravil jsem v citaci.

Je si možné přečíst komentáře Marylanda, cituji: Celá koncepce mi nepříjde úplně šťasná, protože prvotní zadání je špatně. Vetšina MRAPů MaxPro, které vídávám po Afghánistánu mají utrženou zadní nápravu. Naprostou nezbytností je "V" trup aby se odvedla energie výbuchu bokem. Pro kontaktní vybušniny je opravdu 10kg na kolo k smíchu.
Vojáci sedící ve Veze nad kolem by byli chudáci. Navíc je podběh nesmyslně rovný. Jako příklad této technologie uvedu nový americký BRV-O, který má kola před a za kabinou.


Šlo se i cestou pancéřovaného HUMVEE BRV-O. Za relativně slušný náklady o něco lepší ochrana a dobrá průchodnost terénem.

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17777
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: SVOS VEGA

Příspěvek od skelet »

- Pokud je konstrukce odolná proti výbuchu 10kg TNT ,tak protivník zcela určitě naschvál použije 11kg a více ,jen aby druhou stranu naštval
těch 10kg TNT pod kolem (nebo-li STANAG 4569 úroveň 4) je maximální hodnota rozeznávaná onou normou. Ale to neznamená, že úroveň odolnosti nemůže být vyšší, pouze nemůže být nižší. Jinak řečeno, i kdyby to vydrželo výbuch 5tunové miny, tak dostane leda certifikát, že splňuje STANAG 4569, úroveň 4.
Je si možné přečíst komentáře Marylanda, cituji: Celá koncepce mi nepříjde úplně šťasná, protože prvotní zadání je špatně. Vetšina MRAPů MaxPro, které vídávám po Afghánistánu mají utrženou zadní nápravu. Naprostou nezbytností je "V" trup aby se odvedla energie výbuchu bokem. Pro kontaktní vybušniny je opravdu 10kg na kolo k smíchu.
Vojáci sedící ve Veze nad kolem by byli chudáci. Navíc je podběh nesmyslně rovný. Jako příklad této technologie uvedu nový americký BRV-O, který má kola před a za kabinou.
- aby získal STANAG 4569, úroveň 4, tak musí být konstrukce schopná odolat výbuchu 10kg nálože pod jakoukoliv nápravou. Tedy i pod tou zadní nápravou.
- podběh zadní nápravy není u Vegy rovný, ale dle řezu a fotek, které vidím je pod ostrým úhlem
- korba Vegy je tvarována do písmene "V"
- BRV-0 je jiná váhová kategorie, a tudíž bude nasazována jinak a hlavně bude konstruována jinak. Její konstrukce se dá srovnávat s RG-31 Nyala, ale nikoliv s opačnou váhovou kategorií jako je Vega nebo Cougar. Je to podobné jako porovnávat F-16 s B-1B.
Na stránkách výrobce je vidět, že dokáže projet i bahnem, tak bůh suď.
to že zde mluvím o snížené průchodnosti terénem neznamená, že se mimo asfalt nemůže odvážit. Pochopitelně může a také se tam vydávat bude. Nicméně jeho průchodnost terénem bude nižší než u klasického obrněného transportéru, obdobné hmotnosti, ale s konfigurací náprav 8x8
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: SVOS VEGA

Příspěvek od kopapaka »

Lord píše:Pravda je, že na verzi 4x4 je váha až možná příliš velká, ale prý se pracuje i na verzi 6x6, která však bude mít až 28 tun. To je hmotnost středního tanku.
Na stránkách výrobce je vidět, že dokáže projet i bahnem, tak bůh suď.
Tohle je z wiki o Tatře 815...
Pohotovostní hmotnost až 15 000 kg
Užitečná hmotnost až 35 500 kg
Pokud plně naložená 6x6 může vážit až 35 tun, tak pancéřová 6x6 s hmotností jen 28 tun na tom jen těžko bude v terénu hůř.Jiné to ovšem bude v porovnání s klasickým OT, jak píše skelet.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: SVOS VEGA

Příspěvek od Lord »

Ale jo, když naložíš korbu Tatry 815 šutrem, tak to váhu taky má. Mě se líbí použití oceňovaného tatrováckého podvozku. Už na něm vzniknula improvizovaně třeba Tatra 815 SOT.



U Vegy bych uvítal nejen transportér, ale také aby měla pořádnou palebnou sílu, uspořádání 6x6 se mi k tomu zdá lepší. Ale zase otázka, zda už nejít rovnou do Panduru :)
Tohle je v kategorii Dinga, roli hraje i cena.

Nebo se podívejte, jak to pořešil Izrael - IMI Wildcat, na podvozku Tatry 4x4. Světlá výška 387 mm.
http://www.military-today.com/apc/imi_wildcat.htm
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
noah11
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 270
Registrován: 17/11/2010, 13:10
Bydliště: Vranov

Re: Nové zbraně nejen pro AČR (ČZ 805, G 805, SAG 30)

Příspěvek od noah11 »

Česká Vega má šancu.
http://zpravy.idnes.cz/nakup-vozidel-mr ... _domaci_jw

přesunul Skelet
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“