Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT

Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Nesher »

Flader píše:Takže dohady a špekulácie.

Akože každý máme svoj názor, ale prosím Ťa, nepredkladaj vždy ten svoj ako stopercentú pravdu. Tým netvrdím, že ju mať nemôžeš.
No ono je docela možné, že by to mohlo být ušité pro slovenský tendr. V PL to moc šancí nemá a to hned z několika důvodů. Polská armáda prioritně nakupuje od státní PGZ (byť často dostane dražší a méně kvalitní produkt než od soukromých firem, a to včetně těch polských) a HCP je soukromý podnik. To za prvé. A za druhé, Poláci budou trvat na maximální polonizaci (tj. maximální možné výrobě v Polsku), nemyslím, že by Tatra byla ochotna předat své know-how do Polska či kamkoliv jinam. Tatra vždy v minulosti (Indie, SAE) akceptovala pouze finální montáž v místě, ale nejdůležitější části se vyráběly v ČR a dodávaly místnímu partnerovi. Pokud se používaly místní díly, šlo vždy o méně důležité součástky.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od arten »

"pro slovenský tendr" - žiaden tender nebude. U nás sa tendre nerobia, oligarchovia sa dohodnú s politikmi a všetko ide priamym zadaním... :sad:
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Flader »

arten píše:Akože čo je názor? Že pri prerokovaní koncepcie na MO tam sedeli dvaja ľudia z Kerametalu? Hovoril mi to človek, ktorý tam sedel. Alebo pôvodné informácie že CSG "dostal" 8x8, ktoré mne priamo na IDEBe potvrdil človek z CSG (viď moja "reportáž" tu na Palbe)?
Alebo najnovšie lety istého vysokého predstaviteľa MO do Patrie vo Fínsku? Alebo dohoda SC a CSG, info o ktorej si dokonca vieš vygoogliť?

EDIT: Prísne vzaté, áno, to že Husar je robený pre SK nákup je moja špekulácia. Lenže - keď som sa bavil s novinármi, nikto nevedel pochopiť, prečo Goga zobral 4x4, keď CSG nemá nič podobné v portfóliu. A zrazu bum - objaví sa Husar...
Ja práve nerozporujem, že nebudeš mať pravdu (aj keď osobne by som v tomto bol rád keby sa čiastočne mýliš a bola by to tá kombinácia Patria / Aligátor). Len mi šlo o to aby si to presne takto naformuloval, že si to myslíš. To že si svoje názori hneď vieš aj zdôvodniť je tvoje veľké plus. Ale pokiaľ niesú žiadne oficiálne info vonku tak v podstate sa všetci len dohadujeme a špekulujeme.
Inak CSG môže mať kľudne "kšeft" aj inde. Ja som zase počul chýry, že sa pripravuje aj výmena nákladných automobilov. Teraz nemyslím V3S, ale že sa majú začať vo veľkom obmieňať aj VVN. Kaliňák že už totiž plánuje, čo bude robiť s Tatrami od armády keď ich vymenia.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Rase »

Jak již bylo zmíněno, za návrhem vozidla HUSAR stojí z velké části firma Tatra, která navrhla korbu i podvozek s centrální rourou a výkyvnými polonápravami. Podle dostupných informací jsou šance vozidla HUSAR v Polsku dobré, jelikož konstrukce odpovídá požadavkům polského armádního programu PEGASUS. Nebylo ani veřejně zmíněno, zda jsou nějaké potencionální problémy s transferem technologií z Tatry do Polska, nebo tak něco. Tatru by v Polsku patrně i nadále zastupovala společnost HCP z Poznaně, která HUSAR i oficiálně představila na MSPO 2017. Celkově je hodně zajímavé, že vozidlo této kategorie hodlá nakoupit jak Polsko, tak i Slovensko a Česká republika. Bylo by hodně zajímavé, pokud by došlo ke společnému nákupu, ale je otázkou, kde by se vlastně vyráběly. Ona totiž každá strana chce co nejmasivnější transfer technologií. Hodně významnou konkurencí zde jsou i vozidla MASTER a AJBAN, které se chtějí prosadit ve Středoevropském prostoru. Bude to ještě hodně zajímavé.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Nesher »

Rase píše:Jak již bylo zmíněno, za návrhem vozidla HUSAR stojí z velké části firma Tatra, která navrhla korbu i podvozek s centrální rourou a výkyvnými polonápravami. Podle dostupných informací jsou šance vozidla HUSAR v Polsku dobré, jelikož konstrukce odpovídá požadavkům polského armádního programu PEGASUS. Nebylo ani veřejně zmíněno, zda jsou nějaké potencionální problémy s transferem technologií z Tatry do Polska, nebo tak něco. Tatru by v Polsku patrně i nadále zastupovala společnost HCP z Poznaně, která HUSAR i oficiálně představila na MSPO 2017. Celkově je hodně zajímavé, že vozidlo této kategorie hodlá nakoupit jak Polsko, tak i Slovensko a Česká republika. Bylo by hodně zajímavé, pokud by došlo ke společnému nákupu, ale je otázkou, kde by se vlastně vyráběly. Ona totiž každá strana chce co nejmasivnější transfer technologií. Hodně významnou konkurencí zde jsou i vozidla MASTER a AJBAN, které se chtějí prosadit ve Středoevropském prostoru. Bude to ještě hodně zajímavé.
No právě, celý projekt stojí na technologiích Tatra, polského je tam pramálo. Takže by Poláci zcela jistě trvali na kompletním přenosu know-how a nevěřím, že by Tatra byla ochotna předat to jediné co ji odlišuje od konkurence, unikátní řešení podvozku. Navíc HCP nabízí v tendru ještě licenční tureckou Cobry 2, kde žádné problémy s přenosem know-how nehrozí.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od skelet »

Zas bych to s tím know how nedramatizoval. Poláci Tatry používají a pokud by o Husara měli zájem, tak by si prostě sami dělali korbu avše okolo, Tatra by dodala podvozek, případně komponenty k němu. Pláci v tomto know how nepotřebují, protože už mají domácí Star, pardon Iveco.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Aaron Goldstein »

Ostatně už jsme s Poláky společně produkovali OT-64... (I když to byly, pravda, jiné ekonomické vztahy...)
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Nesher »

skelet píše:Zas bych to s tím know how nedramatizoval. Poláci Tatry používají a pokud by o Husara měli zájem, tak by si prostě sami dělali korbu avše okolo, Tatra by dodala podvozek, případně komponenty k němu. Pláci v tomto know how nepotřebují, protože už mají domácí Star, pardon Iveco.
To není o tom co potřebují či nikoliv, ale o politice. Prostě pokud chcete uspět v Polsku, tak musíte předat technologie, politici to pak "prodají" voličům jako důkaz polské velikosti. Jinak hlavním dodavatelem těžkých náklaďáků polské armádě je Jelcz (který je na armádě naprosto závislý, jiné klienty takřka nemá) a to je ve srovnání s Tatrou třetí liga, ti by určitě nepohrdli.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Nesher »

Aaron Goldstein píše:Ostatně už jsme s Poláky společně produkovali OT-64... (I když to byly, pravda, jiné ekonomické vztahy...)
Spíše politické. Pro obě strany to byl způsob jak se vyhnout ruskému tlaku na licenční výrobu BTR. A u Poláků ještě navíc naprostý nedostatek know-how. To samé Dany
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od skelet »

Nesher.. hlava mapa, samo to je Jelcz. A jak říkám nedramatizoval bych to. Podvozek se dá vždy obkecat, výrobu motorů pro tanky a BVP jim myslím taky nikdo nepředal. To se spíše vytvoří pobočný závod Tatra Defence Poland.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Rase »

Z našeho pohledu je Husar jistě zajímavý, ale když se kouknete na celou věc z polského pohledu, tak pro ně to je jen další ze série nabízených vozidel. Přeci jen nabízen jim je Hawkei a plno dalších vozidel. osobně si myslím, že šance aby Husar uspěl na polském trhu, je zhruba stejný, jako že MO koupí pro AČR slovenský Master. Šance zde sice je, ale dost malá.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Rase »

Tak společnost HCP, v tom stejném programu,nabízí pro polskou armádu, krom Husara i turecké vozidlo COBRA II.
Přeci jen tohle vozidlo vypadá dobře, je exportně hodně úspěšné a asi by neudělalo ostudu ani u Poláků, akorát ten výrobce... Turecko teď není v Evropě moc oblíbené :)

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Starlight »

1)

Dobré je, že Tatra/TDV/CSG asi začíná chápat, že je tu segment trhu i pro něco lehčího než jen střední a těžké vojenské nákladní automobily (a těžký TITUS). Nicméně mám obavy, že je to relativně pozdě. První vlnu zájmu o vozidla kategorie MRAP cca před 10 lety zaspali. AČR si pro válku v Afghánistánu narychlo pořídila vozidla z dovozu.

Současné „procitnutí“ je tak zřejmě motivováno jen současným zvýšeným zájmem o tyto kategorie automobilů v ČR a ve střední Evropě. Mám z toho ale spíše smíšené pocity. V ČR se prakticky přes noc probudily tři subjekty TATRA/TDV/CSG , VOP CZ a SVOP Přelouč. To je ale podle mě z dlouhodobého hlediska neudržitelný stav. Náš trh a možná nějaký ten export nebo prodej licence ven není prostě dostatečně velký. Jediná Tatra/TDV/CSG má asi reálně dlouhodobě něco takového uskutečnit a udržet při životě (ale s návrhem skutečně bojových vozidel kategorie 4x4 má stále velmi málo zkušeností). VOP CZ se raději rovnou přiznali k licenční výrobě, ale v podstatě s ničím takovým nemají zkušenost a dosud ani nevysvětlili, jak to chtějí všechno kapacitně zvládnout, když budou asi také současně zajištovat licenční výrobou nových BVP. SVOP je asi jen „garážová firma“ bez možnosti dělat něco ve větší sérii.

2)

Po technické stránce je zajímavé, že jak HUSAR 4x4 (Tatra), AJBAN 440A (VOP CZ) a PERUN ST (SVOS) jsou poměrně těžká vozidla s hmotností přes 10 tun. To už podle mě zaostává za současným vývojem v této kategorii. Nelze ze zbavit pocit, že přes 10 tun to dnes poskládá každý výrobce, ale jít hmotnostně pod 10 tun při zachování funkčních a odolnostních parametrů chce už trochu sofistikovanější design a použité technologie.

Nejlépe je to vidět právě u vozidla HUSAR 4x4. Ten je podle mne vzhledově velmi silně inspirován americkým terénním MRAPem Oshkosh M-ATV, případně jeho nástupcem Oshkosh JLTV, nebo i australským Thales Hawkei (všichni používají balistická řešení od izraelského Plasanu). Ostatně Polské speciální síly dostaly od USA darem 45 kusů těchto vozidel (mělo by být k vidění na dnech NATO 2017 v Ostravě-Mošnově tento víkend), takže je možné, že polské požadavky na tyto vozidla mají v M-ATV svůj základ.


https://www.youtube.com/watch?v=r-UJjjNVdwc

Bohužel tím podobnost končí. Tatra podle mne prostě nemá zkušenosti a asi ani peníze investovat do drahého vývoje a kvalifikace moderního pancéřovaného vozidla. HUSAR má například mnohem horší měrný výkon a spíše se blíží tolik kritizovaným Dingům 2. Přitom Oshkosh M-ATV je dnes už téměř 10 let starý model a v USA už je zahájen program jeho náhrady vozidly Oshkosh JLTV s ještě větším měrným výkonem.

Osobně mně například překvapuje, že v roce 2017 se balistická odolnost v marketingových materiálech Tatry omezuje jen na kinetické projektily a miny. Zřejmě podle starého STANAG 4569 Edice 2. Realita konfliktů je ale mnohem pestřejší. Hrozby tvoří různé IED, EFP a kumulativní hlavice RPG. Na to jsou například americké stroje navrhovány a testovány. Řadu tě „nových“ věcí už pokrývá nová Edice 3 STANAGu 4569 z roku 2014. Tedy jsou dostupné standardy a zkušební metodiky i pro všechny státy NATO, které si neumějí vytvořit vlastní požadavky. Tatře dělá pancéřování izraelský Plasan, takže by tam měl být potenciál v balistické odolnosti proti dalším typům hrozeb. A nezkouší to jenom proto, že Tatra do toho bez zákazníka nenaleje peníze? Přestože údaje u úrovni balistické ochrany se u amerických vozidel prakticky nezveřejnují, tak M-ATV by mohl mít až o stupeň větší odolnost než HUSAR.

Pro zajímavost. Je to malá drobnost, ale ukazuje to, kdo má skutečně zkušenosti s bojovný nasazením vozidel a kdo ne. Americká vozidla počítají s převrácením vozidla (nehody, výbuchy). Jednak se na to cvičí posádky na speciálních únikových simulátorech a pak se řeší problém, jak vyprostit posádku. Převrácené vozidlo může mít zablokované nebo poničené vnější páky otevíraní dveří. Navíc pancéřové dveře jsou těžké, a pokud je vozidlo převrácené na boku, tak je člověk prostě proti gravitaci neotevře. Proto mají vozidla jako M-ATV (dodatečně upravené) nebo nové JLTV na dveřích oka pro uchycení háku navijáku nebo jeřábu, aby šlo dveře otevřít. Vlastní vozidlo má pak oka pro uchycení jeřábu, aby šlo vozidlo nadzvednout. A myslím, že by se našla spousta dalších drobností, které ale v součtu dělají rozdíl mezi kvalitou konstrukčního návrhu vozidel.


https://www.youtube.com/watch?v=sVnPJI8ycRA


https://www.youtube.com/watch?v=ml27LRyFqR4

M-ATV byl navržen a vyráběn jako urgentní potřeba pro válku v hornatém Afghánistánu. Jenom pro představu - Pentagon jich odebral okolo 9 000 kusů a Oshkosh je dokázal vyrábět tempem 1 000 kusů měsíčně! Přestože M-ATV kombinuje mobilitu opancéřovaného HMMWV s odolností MRAPu, tak to bylo jen dočasné řešení. Právě na základě zkušeností z této války (vysoká hmotnost, vysoká výška, velká omezení pro leteckou přepravu v C-130) v USA vytvořili definitivního nástupce v podobě vozidla JLTV, které asi představuje současný technologický vrchol na trhu. Má téměř stejnou balistickou odolnost jako M-ATV, ale nízkou hmotnost vhodnou pro vrtulníkovou přepravu, výkony sportovního vozu, demontovatelnou sadu pancéřování Kit-B, které se nemusí vozit v míru a vozidlo se tak šetří. A při tom je vozidlo JLTV levnější než větší M-ATV.

3)

Základní srovnávací data:

Typ vozidla / pohotovostní hmotnost / maximální hmotnost / výkon motoru / měrný výkon (při maximální hmotnosti) / systémová cena bez DPH:

- HUSAR 4x4 / 11 900 kg (prázdná hmotnost) / 13 500 kg / 210 kW / 15,6 kW/t / ???
- M1240 M-ATV / 12 500 kg / 14 700 kg / 276 kW / 18,8 kW/t / 28 mil Kč (US ARMY, 2010, 8100 kusů, jednicová cena = 8,5 mil Kč bez vládou dodávaného vybavení / 18,6 mil s vládou dodávaným vybavením)
- JLTV Combat Tactical Vehicle / cca 6 350 kg (asi včetně kitu-B) / cca 8000 kg (asi včetně kitu-B) / 300+ kW/ 37,5 kW/t / 7,7-9,2 mil Kč (US ARMY, 2017)
- M1151 HMMWV / 3 310 kg / 5 220 kg / 142 kW / 27,2 kW/t / 4,8 mil Kč (US ARMY, 2008)
- AJBAN 440A (jeden z kandidátů, NIMR + VOP CZ) / 9 500 kg? / 10 750 kg / 221 kW / 20,6 kW/t / ???
- Perun ST (SVOS Přelouč) / 10 400 / 13 000 / 240 kW / 18,4 kW/t / 19,5 mil Kč (včetně kulometu M2 QCB, granátometu AGL Mk19 ráže 40 mm, zatahovacího systému, vozidlového zesilovače 50W pro radiostanice, rušičky STAR Light 3 a GPS systému)
- Eagle V (jeden z kandidátů, GDELS/Mowag + CSG) / 7 000 kg / 10 000 kg / 185 kW / 18,5 kW/t / 16 mil Kč (cena pro Bundeswehr, není to systémová cena, ale jednicová cena 603 tisíc EUR při 176 vozidlech, pravděpodobně bez ceny zbraňové stanice. Nevím, jestli německé ceny jsou publikovány včetně DPH. Beru ji jako bez DPH)
- Dingo 2 (KMW + MPI Group) CZ / 10 000 kg / 12 500 kg / 163 kW / 13 kW/t / 27 mil Kč (AČR, není to systémová cena, ale cena samotného vozidla bez navijáku a rušičky)
- LOV B (IVECO + Praga-Export) / cca 5 980 kg / 7 100 kg / 140 kW / 19,7 kW/t / 33 mil Kč (AČR, systémová cena bez radiostanic, GPS a rušiček, ale se zbraňovými stanicemi / cena bez zbraňové stanice Protector odhadem 21 mil Kč)
- VEGA MRAP (SVOS Přelouč, jen prototyp) / 15 000 kg / 19 000 kg / 306 kW / 16,1 kW/t / ???
Naposledy upravil(a) Starlight dne 11/9/2017, 01:43, celkem upraveno 2 x.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Flader »

Starlight:

Pri pohľade na Aligator Master II som sa práve zamýšľal, na čo slúžia tie oká na dverách. Sa mi to zdalo ako nejaká hlúposť, ďakujem za vysvetlenie :)
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Zemakt »

Pominuli úvahu o tom, že tři je moc. Mimochodem souhlas, pak problematiku TTD Tatry vs Američana lze zjednodušit do oblasti pokročilé balistiky/hmotnosti a výkonu motoru? Zdá se mi tedy, že toto není až tak nepřekonatelný problém. Zrovna tak i ten hák..., i když připomínka je to velmi dobrá.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Starlight »

Zemakt píše:... pak problematiku TTD Tatry vs Američana lze zjednodušit do oblasti pokročilé balistiky/hmotnosti a výkonu motoru? Zdá se mi tedy, že toto není až tak nepřekonatelný problém. Zrovna tak i ten hák..., .
Bohužel zjednodušovat musím. Představ si, že jsi potencionální polský zákazník – najednou se na výstavě objeví Tatra s nablýskaným produktem, o kterém není nikde doslova ani slovo. A to v kategorii, kde má Tatra minimální zkušenosti. A celé to kryje polský koncern, která v tomto segmentu taky nic nedělal a ještě nabízí turecké vozidlo podobné kategorie.

Očividně zákaznické reference produktu budou nulové a zkoušky prototypu na krásném továrním polygonu nic neřeknou. Navíc Česko má jako národ bojovníků a tedy i zbraní, které vymyslí, v Polsku špatnou pověst.

Čím přesvědčím zákazníka? Rychlý internetový přehled ukazuje, že stačí, aby si Poláci řekli o srovnávací zkoušky s jejich vlastními M-ATV a Tatra může mít problém. Polonizaci nabídne i konkurence. Tedy zůstává lákadlo v podobě ceny. Bude ale skutečně nižší u vozidla, které se nevyrábí a navíc vývoj má očividně ještě před sebou? Stojí to všechno zákazníkovi za to, aby šel do rizika nedodělaného a nevyzkoušeného produktu? Já bych tedy být Poláky do toho nešel.

A toto v Tatře/CSG ví, takže se vkládá otázka, zda polský trh je jediný, kam s Husarem míří. Bude teď následovat v příštích pár letech domácí smršť kontraktů s MO ČR? To s CSG rádo uzavírá napřímo smlouvy na sériové dodávky produktů se skrytým velkým dovývojem (Titus, licenční výroba Pandurů v nových verzích, modernizace houfnic DANA). Ty AČR dostane do vojskových zkoušek až v okamžiku, kdy se bude jen těžko něco na podobě kontraktu nebo podobě produktu měnit (precedens v podobě BRENu budiž českým zbrojním mementem). To, že na MO ČR/AČR jsou stále schopní podepsat všechno, ukazuje letošní kontrakt s SVOS na Peruny ST, které mají být schopny interní přepravy vrtulníkem CH-47. Což je fyzikálně nemožné. Přesto mají obě strany kontraktu dojem, že to možné je.
Uživatelský avatar
royal
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 118
Registrován: 19/4/2017, 15:21

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od royal »

Při projíždění stránky Plasanu jsem v kategorii Light Vehicles narazil na nějaké vozidlo od Tatry. Nevíte o něm někdo něco?

http://www.plasan.com/defense/protectio ... solutions/
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 642
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od tomas.kotnour »

To na obrázku s popisem TATRY je Renault Sherpa, takže buď je špatně fotka a má tam být T-KAT, nebo je špatně popisek.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Zemakt »

Polský tendr? Jistě, se svou poznámkou jsem ovšem cílil spíše na technické parametry, možné budoucí. Správně jak říkáš je to prototyp. V této souvislosti stojí za připomínku, že kdysi se také některé prototypy obrněných vozidel stavěly jen ze železných plechů.

Ale abych se vrátil k tebou zmíněným polským otazníkům. Daleko největší slabinu američana, spatřuji v jeho minimální šanci, alespoň částečně výroby doma. Toto je karta která se jen těžko trumfuje. Ovšem za zeptání, zdali tomu tak opravdu je, nikdo nic nedá. To jo.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Příspěvek od Rase »

Starlight:
souhlasím, jen by ještě stálo za to dodat balistickou ochranu, jelikož zmíněná vozidla rozhodně nemají stejné hodnoty. Eagle V má level 2, protiminovou 2a/b. Husar má level 3 a 2a/b. Ajban má balistickou ochranu až level 4, protiminovou level 3 a/b. Zmíněný T-KAT co nabízelo CSG, má balistickou na levelu 3. Hawkei a JLTV mají balistiku od 1 výš, což se mi hodně líbí. Jak již ale bylo řečeno, kabina Husara je očividně od Izraelců, tak když vzali podvozek Tatrovácký, motor a převodovku koupili a jediné kde se mohl projevit designerský um Tatry bylo zadeklování motoru... tohle opravdu není něco, z čeho bysme si měli sednout na zádel. Patrně to neohromí ani Poláky
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“