•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ ARMÁDY A UDÁLOSTI PO ROCE 1945 ‹ ČSSR, ČR, SR ‹ Letecká technika
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

L159 ALCA a její předchůdci

Napsat komentář
Příspěvků: 515 • Stránka 25 z 26 • 1 ... 22, 23, 24, 25, 26

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod skelet » 3/4/2017, 11:40


Vůbec, nějak jsem ani nezaregistroval probíhající výběrko. Takže ani netuším co se do něj přihlásilo. Ale nedivil bych se, kdyby nakoupili nějaké Pilatusy (PC-21 např.)
ObrázekObrázekObrázek

"Kdo po krvi touží, v krvi končí." Westworld
Uživatelský avatar
skelet
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 8844
Registrován: 26/1/2008, 15:48
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod kacermiroslav » 20/4/2017, 01:14


Kolegové...nechci nějak přebíhat, ale mám z čr. leteckého průmyslu info, že se uvažuje o obnově výrobních linek pro L-159 (nechci konkretizovat odkud mám tu informaci, ale je čerstvá). Zřejmě dozrál čas, kdy L-159 či jejich levnější kompiláty dospěli do stádia, kdy je po nich reálná poptávka. V každém případě jim budu držet palce.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 4451
Registrován: 25/3/2008, 14:07
  • WWW
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Mike » 20/4/2017, 06:17


Výrobní linky je v případě AERA poněkud nadnesený výraz. Ve své době to byla spíš manufaktura.
Mike
rotmistr
rotmistr
 
Příspěvky: 104
Registrován: 2/1/2010, 07:40
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Skeptik » 20/4/2017, 09:53


Mike píše:Výrobní linky je v případě AERA poněkud nadnesený výraz. Ve své době to byla spíš manufaktura.

Ale nikdy jsi tam nebyl, viď?

Jinak o obnovení výroby dnes píše E15. Zatím dost mlhavě.
ObrázekObrázek

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
Uživatelský avatar
Skeptik
Kapitán
Kapitán
 
Příspěvky: 2368
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Farky » 20/4/2017, 23:05


kacermiroslav píše:Kolegové...nechci nějak přebíhat, ale mám z čr. leteckého průmyslu info, že se uvažuje o obnově výrobních linek pro L-159 (nechci konkretizovat odkud mám tu informaci, ale je čerstvá). Zřejmě dozrál čas, kdy L-159 či jejich levnější kompiláty dospěli do stádia, kdy je po nich reálná poptávka. V každém případě jim budu držet palce.


Nepředbíháš, jsi pozadu. V současné chvíli jsme v Aeru schopni okamžitě začít vyrábět nový kus když na to přijde.

Ono je to tak, že nedávno přišel do Aera nový prezident společnosti a s ním přišla i změna strategie. Aero se chce soustředit v budoucnu na výrobu vlastních letadel, chce omezit programy které jsou subdodavatelské. Chceme ve firmě prostě především vyrábět vlastní výrobky, i když by to byly třeba jen části letadel zkonstruované u nás. To se ostatně tady chtělo vždycky, jenže naše éra prostě nikdo nekoupil.


Mike píše:Výrobní linky je v případě AERA poněkud nadnesený výraz. Ve své době to byla spíš manufaktura.


Nejsem si úplně jistý jak si tedy představuješ výrobní linku. "Ve své době" kdy ?
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Farky
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 884
Registrován: 19/6/2008, 22:52
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Mike » 21/4/2017, 06:40


Linku si představuji nějak takto ZDE. Nevím jak to v Aeru funguje dnes, ale podle mých informací v době výroby L-159 šlo hlavně o řemeslnou ruční práci.
Mike
rotmistr
rotmistr
 
Příspěvky: 104
Registrován: 2/1/2010, 07:40
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod kenavf » 21/4/2017, 10:30


Mike píše:Linku si představuji nějak takto ZDE. Nevím jak to v Aeru funguje dnes, ale podle mých informací v době výroby L-159 šlo hlavně o řemeslnou ruční práci.

U L-159 neišlo o remeselnú ručnú prácu ale predpokladám že sa jednalo o tzv. "hniezdovú montáž".Čo je varianta výrobnej linky používaná na nízkosériovú výrobu.Výrobok sa posúva z miesta na miesto kde sa vždy vykonáva väčšia skupina montážnych prác.

EDIT:
Ja si tú obnovu výrobnej linky predstavujem asi tak že sa vyberú zo skladu prípravky,odkonzervujú,rozložia v hale,vyberie sa z archívu príslušná dokumentácia,zistí sa u dodávateľov dostupnosť dielov a komponentov a objednajú sa.Prípadne sa zamestnajú ľudia na určité jednoduchšie pomocné práce(pracovníci ovládajúci odborné práce by mali byť vo firme stabilizovaní).Všetko v rámci potrebnej časovej synchronizácie.
Linka s manipulátormi,robotmi a dopravníkmi sa robí na podstatne vyššie série.
Nikdy never tomu, kto ti vraví komu máš veriť .
V danej situácii sa nedivím že klame UA aj opolčenci prípadne Rusko.Ale,mne vadí že klame EU,USA,NATO.

ObrázekObrázek
kenavf
Kapitán
Kapitán
 
Příspěvky: 2611
Registrován: 15/12/2010, 23:13
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Farky » 21/4/2017, 14:52


Mike píše:Linku si představuji nějak takto ZDE. Nevím jak to v Aeru funguje dnes, ale podle mých informací v době výroby L-159 šlo hlavně o řemeslnou ruční práci.


Tvé informace jsou tedy poněkud nepřesné. Je tam velký podíl ruční práce, to ano, taková je totiž prostě realita leteckého průmyslu všude na světě. Dám sem video jak ta linka pro F-35 vypadá v reálu, naprosto stejným systémem se stavěly i L-159 nebo Ae 270. Každý větší letecký výrobce na světě to tak dělá už desítky let (včetně Aera), nic lepšího ještě nikdo nevymyslel.

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Farky
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 884
Registrován: 19/6/2008, 22:52
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Farky » 21/4/2017, 22:51


Co myslíš Miku tou výrobou potahových panelů? Že se na L-159 zavrtávaly a nýtovaly na kostru ručně? To je pravda, tak to dodnes běžně dělají všude na světě. Nesmí se zapomínat, že před 25 lety nebylo vůbec běžné aby potahy dělal stroj. A také na to, že L-159 byla vyráběná na modifikovaných přípravcích pro L-39 (což pochopitelně snížilo cenu), tedy stejnou technologií jako L-39. Analogicky třeba nové Super Hornety se z velké části také dělají ručně. Je snaha u nových konstrukcí vymyslet to tak že se udělají velké potahové panely na automatu a pak se to ručně "sešije", nicméně nejde to všude a všechno. I na tak relativně nových konstrukcích jako je Airbus A 380 nebo třeba Embraer KC-390 se některé potahy dělají ručně. Protože to automat buď nedokáže a nebo to dělá za podstatně dražší peníz. Ono je totiž stále v mnoha případech levnější a tedy efektivnější udělat to ručně místo toho aby se kupoval zakázkový nýtovací automat. Ona taková mašinka která "to udělá všechno sama" (neudělá) stojí hodně přes 100 miliónů korun a má celkem dost omezení.

P.S. - reaguji na příspěvek který mezitím zmizel.

edit: onen chybějící příspěvek byl odstraněn samotným přispěvatelem. Skelet
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Farky
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 884
Registrován: 19/6/2008, 22:52
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Mike » 22/4/2017, 14:06


Omlouvám se za smazání příspěvku, nechtěl jsem rozvíjet jalové tlachání, avšak tvá odpověď je Farky pro mne uspokojivá. Pro člověka mimo obor je poněkud šokující když vidí chlapa, který vyklepává ručně plech do požadovaného tvaru :-)
Mike
rotmistr
rotmistr
 
Příspěvky: 104
Registrován: 2/1/2010, 07:40
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Flader » 20/8/2017, 12:31


Vie niekto ako sú na tom so životnosťou slovenské L-39? Do kedy môžu bez problémov lietať a kedy bude treba už začať hľadať adekvátnu náhradu.
Flader
praporčík
praporčík
 
Příspěvky: 341
Registrován: 25/4/2017, 12:58
Bydliště: Trnava
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod mrfelix » 7/9/2017, 17:57


Sice se teď o L-39, L-39NG a L-159 nejvíc diskutuje ve vlákně "ASR, kampak kráčíš?", ale já se zkusím zeptat tématicky tady:
Proč se vlastně k mokrému křídlu těchto strojů dospělo až teď a nebyl pokus to zavézt už u L-159?

Vypadá to, že na prototypu to zvýšilo maximální rychlost o 40 km/h a možná to tedy sníží i odpor vzduchu na běžného letu, tedy i spotřebu.
Dotaz je asi hloupý, stručná odpověď "Nikoho to nenapadlo," nebo "na další vývoj křídla tehdy nebyly peníze," se dá očekávat.
Spíš, jestli by pan Farky nevěděl nějaké zajímavé souvisloti ohledně toho, zda o tom bylo uvažováno a kým. Díky.

A to nově vyvinuté mokré křídlo půjde nyní osadit na jakékoliv letadlo z rodiny? Nebo L-159, L-59 a L-39 musí mít jiná křídla?
Obrázek
Uživatelský avatar
mrfelix
rotmistr
rotmistr
 
Příspěvky: 117
Registrován: 30/10/2012, 08:43
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Farky » 9/9/2017, 08:32


Obávám se, že moc zajímavých informací ze mě nevypadne. S myšlenkou na "mokré křídlo" jsem se osobně poprvé setkal asi někdy okolo roku 2002 (tedy po skončení výroby křídel pro L-159), když to začali řešit technologové. Nemám nejmenší tušení jestli se o "mokrém křídle" uvažovalo už předtím.

Klasická původní křídla L-159, L-59 a L-39 nejsou navzájem zaměnitelná. I ta "mokrá křídla" existují ve dvou variantách, vyrobil se jeden pár pro L-159 (jeden kus je na lámacích zkouškách). Vnitřní konstrukce toho křídla se podstatně liší od konstrukce klasických křídel pro L-159. Druhá varianta pro "engéčko" bude opět úplně odlišná než všechno ostatní, dokonce na to budou zbrusu nové přípravky ("mokré křídlo" pro L-159 se dělalo na původních přípravcích).
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Farky
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 884
Registrován: 19/6/2008, 22:52
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Flader » 9/9/2017, 08:41


Takže mokré krídlo z NG už by sa na L159 osadiť nedalo, museli by sa vyrábať zvlášť?
Flader
praporčík
praporčík
 
Příspěvky: 341
Registrován: 25/4/2017, 12:58
Bydliště: Trnava
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Farky » 9/9/2017, 16:23


Jistě to nevím, protože jsem "mokré" křídlo z L-39NG ještě neviděl. Je možné že to bude vymyšleno tak aby to křídlo šlo použít i na L-159, ale pochybuji o tom. Podle všeho bude mít "engéčkové" křídlo například menší počet závěsníků, čtyři místo šesti. Takže ano, křídla pro L-159 a L-39NG by se musela vyrábět zvlášť.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Farky
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 884
Registrován: 19/6/2008, 22:52
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Flader » 9/9/2017, 21:29


A je nejaká reálna šanca, že sa ALCA mokrého krídla dočká? Alebo je to zatiaľ stále v rovine, že by to šlo, keby to niekto chcel?
Flader
praporčík
praporčík
 
Příspěvky: 341
Registrován: 25/4/2017, 12:58
Bydliště: Trnava
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Farky » 9/9/2017, 23:03


Abychom si úplně rozuměli - "mokré" křídlo pro L-159 fyzicky existuje, v průběhu uplynulých cca tří let byly vyrobeny dva kusy, jeden momentálně prochází lámací zkouškou. Takže když někdo bude chtít "mokré" křídlo pro své L-159, Aero nebude mít problém ho vyrobit.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Farky
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 884
Registrován: 19/6/2008, 22:52
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Flader » 10/9/2017, 10:38


Takže v podstate na certifikáciu je všetko pripravené, len Aero čaká na zákazníka? Alebo sa pusti do certifikácie "na vlastnú päsť"?

A opačne by to išlo, teda, že by L39NG mohol používať nové krídlo vyvinuté pre L159, teda zo 6 závesníkmi?
Flader
praporčík
praporčík
 
Příspěvky: 341
Registrován: 25/4/2017, 12:58
Bydliště: Trnava
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Farky » 11/9/2017, 19:44


Certifikace nového "mokrého" křídla pro L-159 předpokládám probíhá, když je na lámací zkoušce. Myslím že je to součástí projektu který dotuje Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Ohledně použití "mokrého" křídla pro L-159 na L-39NG - to já nevím, ale je to velmi nepravděpodobné.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Farky
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 884
Registrován: 19/6/2008, 22:52
Nahoru

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvekod Flader » 11/9/2017, 20:27


Ďakujem za vysvetlenie. Takže ak to dotuje jedno vaše ministerstvo, tak snáď druhé nebude hlúpe a využije tento vývoj v modernizácii používaných L159 v AČR.
S tým použitím krídla z L159 ma to iba napadlo, že by tak mohla vzniknúť taká "odľahčená" varianta ALCy.
Flader
praporčík
praporčík
 
Příspěvky: 341
Registrován: 25/4/2017, 12:58
Bydliště: Trnava
Nahoru

PředchozíDalší

Napsat komentář
Příspěvků: 515 • Stránka 25 z 26 • 1 ... 22, 23, 24, 25, 26

Zpět na Letecká technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye