Juraj Tichý píše:kenavf: Tieto porovnania s osobnymi autami nemam rad, lebo stihacka nie je spotrebny tovar, ako osobny automobil. No ak chces, kludne to moze byt teda ta tvoja Octavia, ale servisak ti do nej montuje nekvalitne repasovane diely miesto objednanych novych a pokazi sa kazdych 1000km.
Od toho by mali byť kompetentní aby to overili pri preberaní a overovaní systému oprav.
Skúsenosť z dvoch situácií pri ktorých som bol:
Škoda Octavia r.2008 175000km žiadna porucha, len bežná údržba
BMW r.2007 145000km výmena ložísk na prednej náprave, vybúchané čapy riadiacich tyčí, prasknutá pružina na prednom kole, styrané/netesné gumové vankúše vzduchového pruženia. Oprava v obyčajnom servise 3000€ aj so súčiastkami, koľko by to stálo v BMW servise? Odhadujem že minimálne 6000€
Na ktorom aute je teda lacnejší kilometer?
To si len my nahovárame že u stíhačiek fungujú iné princípy, ale to nie je pravda. Cena nemusí automaticky znamenať kvalitu.
Juraj Tichý píše:..
Mig29 je dnes uz pre nas neperspektivny stroj, ktory ak by sme chceli dalej prevazdkovat potrebuje rozsiahlu modernizaciu. A tu sa opat vraciame k tym osobakom. Oplati sa ti GO starej poruchovej octavky, alebo kupit novu?...
Na airpolicing a bežné úlohy stačí. A my u nich nepotrebujeme robiť GO pretože ju už absolvovali a zaplatili sme ju, my potrebujeme len využiť maximálnu životnosť.
Prečo ich poliaci nevyradia ak sú také nespoľahlivé, poruchové a drahé? A naplánovali si ich využívanie do roku 2030. Poliaci majú hodnoty na porovnanie "z prvej ruky". Snáď by si sami sebe neklamali.