OSSR - C-27J Spartan

Odpovědět
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4102
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Spartany su skutocne v jednom kole, co ma tesi. Po rokoch sme v leteckej logistike aspon ciastocne samostatni.
No tych ludi chyba vlastne vsade a vela, pricom najmä letectvo je na dobry personal haklive. Hadam sa to zmeni tou novelou zakona.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4102
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

LOTN bude zase aktualizovat databazy slovenskych Spartanov. Tento krat by malo letectvo ziskat licenciu pre obidva stroje do 3.1.2022.
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=3823259&l=sk
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4102
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Na leteckej zakladni Kuchyna bolo uvedene zariadenie na deicing prioritne pre stroje Spartan.
http://www.mil.sk/82913/?pg=1
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Skeptik »

niko píše:Na leteckej zakladni Kuchyna bolo uvedene zariadenie na deicing prioritne pre stroje Spartan.
http://www.mil.sk/82913/?pg=1
Tahle zpráva mě fakticky rozesmála :lol:
Bože, jak dělali anti-icing doteď ???
Kýblem? :lol:

Sorry za OT, ale takto se chlubit, že zavádím 40 let starou technologii mě dostalo.
Moderní odmrazovací vozidlo vypadá takto … Vestergaard Elephant® BETA
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
- uzavřená kabina na "jeřábovém" ramenu … ne otevřený koš
- aplikační rameno s volitelnými tryskami a možností aplikace odmrazovací kapaliny z bezprostřední blízkosti … ne "hasičská" proudnice
- možnost ovládání jedním mužem/ženou z kabiny auta, nebo přímo aplikační kabiny … ne jeden řidič a jeden "hasič"
Ale já jsem asi zhýčkaný civilním letectvím :wink:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4102
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Skeptik neviem co riesis. Toto iste mate okrem ineho v Prahe na Ruziti a odmrazujete s tym ovela viac a ovela väcsie lietadla. Ze su aj modernejsie a väcsie odmrazovace nepspochybnujem, ale naco by boli v Kuchyni ? Vy take mate na CASAy ?
Obrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

Tak to je čaro verejneho obstaravania so siroko nastavenymi podmienkami a kriteriom najnizsej ceny.

Ale ako Niko pise, kupovat super sofistikovane odmrazovacie zariadenie pre 2 Spartany a 6 L-410 pre 10 odmrazovani rocne...
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Skeptik »

Chalani viem, ale mě prostě rozesmálo, jak se tím chlubí :wink:
Sorry
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od kenavf »

V dnešnej dobe sa robí udalosť už aj z nákupu polnej kuchyne, tak sa nie je čomu diviť. :???:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Flader »

Tak ono to neni ani žiadne chválenie sa. Jednoducho Základňa výcviku a mobilizačného doplňovania iba informovala o tom, že sa konal kurz. Tak ako informujú o všetkých kurzoch a školeniach ktoré vykonajú. (čo sa týka informovania o činnosti aktivitách, tak by si od nich mohli niektoré iné útvary brať príklad)
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Flader »



Tak keď toto stvárajú so Spartanom v Austrálii, tak som zvedavý, či aj naši skúsia niečo podobné. LZ Prešov sa priam ponúka :D
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Starlight »

Tak si ty odmrazovací prostředky na základnách dopravního letectva AČR a OSSR shrneme:

1. Celý sortiment letištních odmrazovacích vozidel výrobce Vestergaard Company je na jeho webových stránkách: https://vestergaardcompany.com/product/ ... t-deicing/

2. Česká AČR na základně Kbely používá pro A-319CJ, C-295M a L-410 nejmenší zařízení Elephant® Sigma od Vestergaard Company. Proklikat všechny fotky na: https://www.facebook.com/ArmadaCeskerep ... =3&theater a stránky výrobce: https://vestergaardcompany.com/product/ ... l-deicers/

3. Slovenské OOSR na základně Kuchyňa používá pro C-27J a L-410 větší zařízení: Elephant® MY od Vestergaard Company http://www.mil.sk/82913/?pg=1 a stránky výrobce: https://vestergaardcompany.com/product/ ... ephant-my/

4. Skeptik „doporučuje“ velký model Elephant® BETA od Vestergaard Company na velká letadla. Stránky výrobce: https://vestergaardcompany.com/product/ ... hant-beta/

Takže všechny tyto zařízení vyrábí a má v nabídce jedna a ta samá společnost. Modely se liší podle velikosti letounu, klimatických podmínek, četnosti/modelu odmrazovacího provozu a pochopitelně peněženky zákazníka. O zastaralosti technologií pochopitelně nemůže být ani řeči. Jinými slovy Skeptik se tu zase jen předvádí :wink: .
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4102
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Starlight dik za info. Pekne zhrnute. :up:

Flader myslim, ze skor ci neskor taketo pristatie uvidime. Turbolety takto v Presove uz sadaju, takze predpokladam, ze Presov je isty. :)
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

niko píše:Starlight dik za info. Pekne zhrnute. :up:

Flader myslim, ze skor ci neskor taketo pristatie uvidime. Turbolety takto v Presove uz sadaju, takze predpokladam, ze Presov je isty. :)
Ehm, páni, trávnatá "VPD" v Prešove je neudržiavaná, nevibrovaná, takže o tých Spartanoch pristávajúcich v PO ...jedine ak prázdne a na nejaké statické ukážky... :wink:
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4102
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Brizolit to je ta aeroklubacka osemstovka ?
Inak nalozeneho Spartana potom poslat na Kamenicu n/C. vozit vojakov na VVP Valsakovce. :D Moznosti by v kazdom pripade bolo viacej.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ak OSSR maju ambíciu využívať schopnosti C27J naplno, tak zacat udrziavat drahu je to najmenej. ;-)
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Niko: 800x40 na 0,7MPa čiže 5700kg pre aeroklub. Ehm, inak tak to letisko v Kamenici nad Cirochou má únostnosť 0,25 MPa čiže 5 500kg 8-)
Otázka na miestnu "experten Luftwaffe", je to dostatočné?

Vladimír: Ambície sú fajn, ale nepokosená základňa nie je známkou toho, ze ešte vedia udržiavať trávanatú VPD, neudržiavanú od ranných 90 rokov. Nemyslím aeroklubácku. Aká mala paramtere pôvodná vojenská VPD, vie niekto z pamätníkov?
Inak, nechajme sa ale prekvapiť, možno aj príjemne. :razz:
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4102
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Brizolit mas pravdu s otazkou unosnosti travnatych, alebo aeroklubackych VPD na ktorych sice pristava Turbik, ale pre 5 krat tahsi Spartan uz nemusi. V podstate tak tazke lietadlo na Slovensku na trave este asi ani nesadalo.
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Netvrdím, že to nepristane. Myslím, že to dokáže na oboch.
Pochyboval by som ale o tom vzlietnutí. Ale za suchého počasia to by hádam Spartan mal dať.
Problémom je, že v PO už vojenská dráha neexistuje, respektiíve na jej podstatnej časti je rolovačka z betónu pre vrtuľníky. A ten trávnatý zbytok vidieť pekne na google mapách. :D A kedže pamätníci o jej parametroch už asi nie sú, nejaké seriózne pristávania tam neočakávam. 8-)
Ináč, keby na tom austrálsom videu vyššie štartovali/pristávali niekde v Severnom teritóriu, tak uverím, že to vzlietne hocikde aj tu. :D
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Hall
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 267
Registrován: 30/10/2018, 23:31

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Hall »

Zaujímavý článok o austrálskych C-27J:
http://australianaviation.com.au/2018/0 ... j-spartan/

Popisuje schopnosti, ktoré by v RAAF chceli postupne dosiahnuť, taktiku nasadenia popri CH-47 a C-130, porovnávajú spoločné a odlišné vlastnosti s Herkulesom.. Zdá sa, že sú spokojní a začlenenie Spartanov do RAAF prebeiha celkom hladko.

RAAF Spartany majú udávanú nosnosť len 5 ton. Objednali ich cez FMS, v porovnaní s našimi ich v US mierne dovybavili - ballistic protection matting, EW self-protection systems and communications suite - ale 6 ton dolu..?
Hall
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 267
Registrován: 30/10/2018, 23:31

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Hall »

Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“