Aero L-39NG

Odpovědět
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

skelet píše:Tak M-1 nemela byt nadzvukova, ale mela se motat okolo nadzvukove rychlosti. Neco jako dnesni dopravni letadla. Nadzvukovy mel byt az L-39X, a ten nemel s L-39 spolecneho zhola nic.
Máš pravdu. Já ale nepsal nic o nadzvukove rychlosti. Spíš jsem se věnoval problematice sipoviteho křídla.
Pořád by mě ale zajímalo, jaký sortiment munice z té doby, mohl být použit v nadzvukove rychlosti odhozu, odpalu s nějakou mírou přesností,tedy účinnosti.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od kenavf »

HONZIK11 píše:..
Naposled jsem četl něco o bombardování Anglie Suchoji, s využitím balistického efektu. SUCKO ve stoupavem letu odhodilo jadernou pumu a ta dopadla až do Anglie z území Východního Německa mimo dosah čehokoliv čím by Angličani mohli stihaci bombardér ohrozit....
Odhadzovanie atomovej bomby po balistickej dráhe ("cez rameno") bol štandardne trénovaný spôsob odhozu. Ale jenalo sa o vzdialenosti v rádoch kilometrov až desiatku kilometrov, rozhodne nie na stovky kilometrov. Malo to aj efekt že sa lietadlo rýchlejšie dostalo z dosahu výbuchu.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Tak vezmeme spíše tu vzdálenost desítek km. Z přízemních výšek to jistě nebylo, pakliže se jednalo o balisticky odhoz v co největší výšce a v největší rychlosti. Že jo.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od kenavf »

Už brzy však senegalské letectvo poskočí na zcela jinou úroveň. Finalizuje totiž s českým výrobcem Aero Vodochody Aerospace konečnou dohodu, na jejímž konci bude dodávka čtyř nových proudových letounů L-39NG.
Dohoda o nich by měla být podepsána během několika týdnů a kontrakt tak nabude účinnosti do konce března tohoto roku,
http://www.natoaktual.cz/senegal-aero-l ... ntent=main
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

ringlett
praporčík
praporčík
Příspěvky: 308
Registrován: 6/3/2012, 19:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od ringlett »

HONZIK11 píše:Tak vezmeme spíše tu vzdálenost desítek km. Z přízemních výšek to jistě nebylo, pakliže se jednalo o balisticky odhoz v co největší výšce a v největší rychlosti. Že jo.
právě naopak, ta taktika byla vymyšlená pro stíhací bombardéry, které se měli přilížit na několika km vzdálenost, američané LABS trénovali s odhozem 2 - 5 km od cíle, sověti zhruba taky tolik. Letoun se přiřítil ve výšce asi 500 až 1500 m nad terénem do blízkosti cíle a začal stoupat do lopingu se ziskem výšky až 1500 metrů, před vrcholem stoupání odhodil pumu a poté dokončil obrat. Puma nastoupala ještě asi 1000 až 1200 m a po balistické křivc dopadla na cíl vzdálený 200 až 1500 metrů od místa odhozu. Popis platí pro F-100 která šla do stoupání pod počátečním úhlem 45 st. Taková B-47 to zvládala při počátečním stoupání 20 st. Piloti tomu říkali "idiotův kotrmelec".

Takže zapomeňte na desítky km dlouhé vzdálenosti místa odhozu od místa dopadu.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

F100, B47, celkem odlišně koncepce.
Ale máš pravdu i když by se to dalo vypočítat , tak desítky km to nebudou, to jsem přestřelil tedy přebombil. Udává se 6-7 km dolet bomby.
Našel jsem toto dva způsoby odhozu , které se trénovali i u nás na SU -7. Ten druhý je ale silné kafe,let ve výšce 50m rychlostí 1050km .

Piloti prováděli nácvik manévrů, kterým se měla bomba odhazovat. Jednalo se vždy o odhoz BOMBY ze stoupavého letu. Pilot převedl letoun ve vzdálenosti asi 20 km od cíle do klesavého letu a ve výšce 50-70 m nad terénem rychlostí 1050 km/h se blížil k cílovému objektu. V předem určeném bodě přešel do stoupavého letu a pod úhlem 45° odhazoval pumu, která se pohybovala po balistické křivce a měla zasáhnout cíl asi 6 - 7 km před letounem. Pilot po shozu pokračoval dále v přemetu, na jehož vrcholu, asi ve výšce 3 200 metrů půlvýkrutem přetočil letoun z polohy na zádech a ve střemhlavém letu maximální rychlostí unikal z místa činu, než ho dostihne tlaková a tepelná vlna jaderné exploze.

Dalším způsobem byl odhoz pumy pod úhlem 110°. Pilot ve výšce 50 m nad terénem a rychlostí 1050 km/h letěl až nad cíl, zde převedl letoun do přemetu a ve výšce asi 3 000 - 3 200 m, v poloze téměř kolmo vzhůru, ale lehce na zádech, pod úhlem 110° odhodil pumu. Pak manévr ze stoupání ukončil překrutem a ve střemhlavém letu maximální rychlostí unikal z prostoru cíle. Puma z bodu odhozu dopadla na cíl asi za 40 sek..d. Tomuto způsobu bombardování, který cvičily obě strany studené války, se v NATO říká „bombardování přes rameno“. Nácviky v bombardování s normálními konvečními nebo cvičnými betonovými pumami se prováděly na střelnicích Jince a Malacky. Piloti dosahovali přesnosti okolo 200 m, a to bez elektroniky v moderním smyslu, která na Su-7 prostě nebyla.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

Nesher píše:
kenavf píše:Malo by to byť pre zákazníka Senegal. (4ks)
První letoun L-39NG pro Senegal vzlétl. Na prototypech zároveň probíhá testování
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pr ... 47ab5f122/?
O tom dost pochybuji, vzhledem k tomu, že to letadlo má být dokončeno v čistě cvičné verzi (certifikaci cvičné verze chce Aero dokončit příští rok, cvičně-bojové až v roce 2021), tak se mi nezdá, že by to potom ještě předělávali. Spíše pořád čekají, že LOM podepíše objednávku na cvičnou verzi.


Tak to vypadá, že Aero bude dál čekat, až třebas někdy (=mañana ) LOM koupí L-39NG ... bo dnešní info:
Nesher píše:Výbor pro obranu vyzval vládu, aby nebrala armádě peníze na modernizaci.
Ministr obrany označil na jednání výboru 4 prioritní projekty: nové BVP, nové dělo, systém PVO a modernizaci SŘP spolu s "technickým zhodnocením" tanku T72MCZ4 za prioritní projekty pro jejichž realizaci učiní vše co půjde. Ostatní projekty, které ještě neprošly do stádia podpisu smlouvy se buď zruší, nebo odsunou na později.
https://www.natoaktual.cz/zpravy/pasove ... zpravy_m00
R.I.P.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1762
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Kouzelník
Jen na vysvětlenou, nákup L 39NG pro CLV se neměl platit z rozpočtu MO, ale ze zdrojů LOM, respektive z úvěru za který by se mělo MO/stát zaručit. Tady se rozhodně nic ušetřit nedá. Celý problém spočívá v Burešovi, který nemá rád státní firmy obecně a Pentu speciálně. Nebýt těchto iracionalit, tak už je smlouva min. rok podepsaná.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Skeptik »

Nesher
Jen dotaz, proč povazuješ Pentu za "státní firmu" ???
Co má společného se státem ???
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1762
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Skeptik píše:Nesher
Jen dotaz, proč povazuješ Pentu za "státní firmu" ???
Co má společného se státem ???
Kde jsi přišel k tomu, že považuji Pentu za státní firmu?
Já říkám, Bureš nemá rád státní firmy obecně (tj. LOM) a Pentu nemá rád extra. Údajně s nimi měl nějaký obchodní spor a jako správný mafián nezapomíná.
Aero je v začarovaném kruhu, premiér nesnáší jejich majitele a zároveň mu nevoní ani zákazník. To se pak těžko dělá business. Hlavně, že podporujeme české firmy.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Skeptik »

Nesher píše: Kde jsi přišel k tomu, že považuji Pentu za státní firmu?
Aha, tak to já jen nepochopil to tvoje:
"Celý problém spočívá v Burešovi, který nemá rád státní firmy obecně a Pentu speciálně."
Já tomu rozuměl tak že ze státních firem má nejméně rád Pentu.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

https://www.armadninoviny.cz/zacina-una ... tounu.html

Predpokladaná životnosť draku L-39NG je 15.000 letovych hodin, a to uz je slušné cislo. M-346 sa hybe tusim do 10.000lh.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

3rmo
desátník
desátník
Příspěvky: 45
Registrován: 22/9/2019, 01:30

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od 3rmo »

Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1762
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

3rmo píše:tak to bych nečekal...maďaři?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/aero ... -internetu
Takže je jasné kdo bude další zákazník. Že se S Maďary o prodeji NG intenzivně jedná nebylo nic tajného, ale že přímo o vstupu do firmy, to je překvápko.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

https://www.forum24.cz/majitel-deniku-k ... zverejnit/
Kazdy majitel bude lepší než suita kolem Dospivy.A Rakousko-Uhersko,, bez Alp,, máme opět tady. :D Maďaři získají to co nikdy neměli, létecky průmysl. Jen ty dva procenta by měl mít nás stát. 49,49,2.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Len aby to nebolo aj s prenesenim vyroby ako pri Brenoch. Takyto predaj do ruk Viktatorovi, sa moze riadne predražiť. Uvidíme, čo život prinesie.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11600
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Puška není proudový letoun, krom toho majorita.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“