Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Okí dik tak počkáme koľko to bude teda na konci dňa koštovať 17mld Kč + pokuta.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Vzhledem k výši udělovaných pokut od ÚOHS tak to pravděpodobně bude v jednotkách maximálně desítkách miliónů.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Ktoré by zaplatila jedna rozpočtová organizácia štátu inej rozpočtovej organizácii štátu? 

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Jak jinak. 

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Co si o nákupech zbraní, a letecké techniky zvlášť, pamatuji z dřívějších let, tak dodávky vrtulníků Made jn USA může ohrozit jedině naše strana různými rozpočtovými kotrmelci, které způsobují zájmové skupiny mezi politickými špičkami. Jen ten objem strojů je pro evropský konflikt, na který nás začínají všichni připravovat, groteskně titěrný.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Mozna , ze nebudeme v Evrope sami.
https://www.bellflight.com/products/bel ... /poland/pl
https://www.bellflight.com/products/bel ... /poland/pl
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Bell UH-1 Iroquois??.. Prevezly se výrobní linky a výrobní přípravky? Ani se mi nechce počítat jak staré mohou být.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Po světě jich lítá ještě dost a výroba náhradních dílů a modernizací může být lákavá. Jestli pak jde Lycoming T53 zaměnit za TV3 od Motor Sič?



Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
skelet
Je možné že chtějí cílit na uživatele kteří si nemůžou dovolit nahradit staré UH-1 modernějším vrtulníkem. Ovšem myslím si že koupě licence na Bell-412 by byla pro Ukrajinu zajímavější možnost.
Je možné že chtějí cílit na uživatele kteří si nemůžou dovolit nahradit staré UH-1 modernějším vrtulníkem. Ovšem myslím si že koupě licence na Bell-412 by byla pro Ukrajinu zajímavější možnost.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Takže nejdříve.. TV3 je skoro 2x tak velký jako T53, takže tudy cesta nepovede. Výkonostně nejblíže má tak Motor Sič motor MS500V, který má ovšem o 200kW méně, než T53. Takže buď by vyvinuli něco výkonnějšího nebo jej upravili na dvoumotorový.. no jsem zvědav co z toho ve finále vyleze.



Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
USMC vyřadí několik desítek vrtulníků Venom a Viper
V rámci rozsáhlé reformy reorganizuje americká námořní pěchota (USMC) počty výzbroje a techniky. V plánu je rovněž vyřadit 27 vrtulníků Viper a 26 Venomů. Podle údajů z roku 2019 USMC provozuje 145 Viperů a 116 Venomů. Ve všech případech jde o relativně nové stroje. První Viper vstoupil do služby v roce 2005 a počáteční provozní připravenost byla oznámena v roce 2011. První Venom mariňáci převzali v roce 2008. O osudu vyřazených strojů nebylo rozhodnuto. Pochopitelně ze služby odejdou ty nejvíce olétané stroje. USMC si možná část vrtulníků ponechá jako zdroj náhradních dílů, uloží je jako strategickou rezervu nebo je nabídne spojencům. Vyřazování Viperů a Venomů je tedy zajímavou příležitostí pro Armádu ČR. Česká armáda prozatím získá čtyři Vipery a osm Venomů. Do kýženého počtu 12+12 je potřeba získat stejný počet vrtulníků, ale v opačném gardu.
https://www.armadninoviny.cz/namorni-pe ... venom.html

V rámci rozsáhlé reformy reorganizuje americká námořní pěchota (USMC) počty výzbroje a techniky. V plánu je rovněž vyřadit 27 vrtulníků Viper a 26 Venomů. Podle údajů z roku 2019 USMC provozuje 145 Viperů a 116 Venomů. Ve všech případech jde o relativně nové stroje. První Viper vstoupil do služby v roce 2005 a počáteční provozní připravenost byla oznámena v roce 2011. První Venom mariňáci převzali v roce 2008. O osudu vyřazených strojů nebylo rozhodnuto. Pochopitelně ze služby odejdou ty nejvíce olétané stroje. USMC si možná část vrtulníků ponechá jako zdroj náhradních dílů, uloží je jako strategickou rezervu nebo je nabídne spojencům. Vyřazování Viperů a Venomů je tedy zajímavou příležitostí pro Armádu ČR. Česká armáda prozatím získá čtyři Vipery a osm Venomů. Do kýženého počtu 12+12 je potřeba získat stejný počet vrtulníků, ale v opačném gardu.
https://www.armadninoviny.cz/namorni-pe ... venom.html


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Venomy klidně vzít, ale první Vipery jsou postavené na rámech původních AH-1W. Ty raději ne.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
tomas.kotnour
Přesně tak. Co se Viperů týče měli by být někde uložené ty které nedodali Pákistánu. To by mohla být mnohem zajímavější příležitost.
Přesně tak. Co se Viperů týče měli by být někde uložené ty které nedodali Pákistánu. To by mohla být mnohem zajímavější příležitost.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Nemali ísť pakistanské do Rumunska?
A 12+12? Niekde som zachytil cielovy stav 20ks.
A 12+12? Niekde som zachytil cielovy stav 20ks.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Když budou zadarmo, tak proč ne?tomas.kotnour píše:Venomy klidně vzít, ale první Vipery jsou postavené na rámech původních AH-1W. Ty raději ne.
Ostatně když už jsme museli koupit tyhle předražené vrtulníky, tak by nám to USA alespoň trochu kompenzovalo.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Na světě není vůbec nic zadarmo.... K čemu vrtulník jehož drak bude výrobně starší než ty co budeme vyřazovat. Je samozřejmě otázka o kolik toho měli ty AH-1W za sebou a o kolik se prodlouží životnost přestavbou na Z. Ovšem pokud mají ještě nějakou hodnotu, tak je nikdo rozdávat nebude.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Já myslel hlavně ty "Venomy"
Hezký bonmot ... "Jen více venomu pro Armádu České republiky."
"More venoms for the army of the Czech Republic."
Hezký bonmot ... "Jen více venomu pro Armádu České republiky."
"More venoms for the army of the Czech Republic."



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Jo, pořízení olétaných Venomů by mohla být zajímavá možnost.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Ad výroba Bell UH-1?H/?N/?212xyz na Ukrajině:
1. V první řadě - vidí někdo nějakou souvislost s UH-1Y/AH-1Z pro AČR... Oba vrtulníky se dosti odlišují od starších UH-1/AH-1.
2. Nicméně z pohledu zájemce o levné mašiny, menší velikosti/menších provozních nákladů než je Mi-8/17 by dávalo smysl budovat second-handovou flotilu vrtulníků neboť po světě před prá lety byla v používání ozbrojených sil zhruba necelá tisícovka jednomotorových UH-1 (zejména -1H) a pár set dvoumotorových (zejména -1N). Tj. zhruba obdobný přístup jako zvolil Pákistán v 90.-tých letech, kdy skupoval a repasoval starší Mirage III/5, např. pár letadel přebíral z muzejních sbírek.
Za předpokladu, že za pár šupů by bylo možné provést modernizaci na současný standard požadovaných složkami Ukrajinského státu, by dávalo smysl aby potřebné díly draku byly vyráběny na Ukrajině, tak aby repase byla možná i v rozsahu výměny opotřebovaných částí draku (např. podvozek).
Koneckonců Iroquis, zejména v jednomotorové verzi, byly vyráběny v licenci po celém světě, tj. výrobní přípravky patrně jdou koupit za pár šupů.
Z pohledu případných neukrajinských odběratelů vrtulníků Bell 412, nevidím přílišnou konkurenční výhodu výroby starších verzí Bellu 412 na Ukrajině. Nemají zaběhlou výrobu, dodavatelský řetězec, kontrolu kvality MRO, zahraniční (zejména mimoevropskou) servisní síť,...
1. V první řadě - vidí někdo nějakou souvislost s UH-1Y/AH-1Z pro AČR... Oba vrtulníky se dosti odlišují od starších UH-1/AH-1.
2. Nicméně z pohledu zájemce o levné mašiny, menší velikosti/menších provozních nákladů než je Mi-8/17 by dávalo smysl budovat second-handovou flotilu vrtulníků neboť po světě před prá lety byla v používání ozbrojených sil zhruba necelá tisícovka jednomotorových UH-1 (zejména -1H) a pár set dvoumotorových (zejména -1N). Tj. zhruba obdobný přístup jako zvolil Pákistán v 90.-tých letech, kdy skupoval a repasoval starší Mirage III/5, např. pár letadel přebíral z muzejních sbírek.
Za předpokladu, že za pár šupů by bylo možné provést modernizaci na současný standard požadovaných složkami Ukrajinského státu, by dávalo smysl aby potřebné díly draku byly vyráběny na Ukrajině, tak aby repase byla možná i v rozsahu výměny opotřebovaných částí draku (např. podvozek).
Koneckonců Iroquis, zejména v jednomotorové verzi, byly vyráběny v licenci po celém světě, tj. výrobní přípravky patrně jdou koupit za pár šupů.
Bell 412 v licenci byl a je vyráběn např. v Indonésii. https://www.flightglobal.com/roaring-ti ... 03.article. A také např. v Itálii https://www.aerospace-technology.com/projects/bell-412/Scotty87 píše:skelet
Je možné že chtějí cílit na uživatele kteří si nemůžou dovolit nahradit staré UH-1 modernějším vrtulníkem. Ovšem myslím si že koupě licence na Bell-412 by byla pro Ukrajinu zajímavější možnost.
Z pohledu případných neukrajinských odběratelů vrtulníků Bell 412, nevidím přílišnou konkurenční výhodu výroby starších verzí Bellu 412 na Ukrajině. Nemají zaběhlou výrobu, dodavatelský řetězec, kontrolu kvality MRO, zahraniční (zejména mimoevropskou) servisní síť,...
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.