Československé Avie S-199 a Spitfiry v Izraeli

Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Flogger, to je ovšem spekulace :) Musel bys mít dva početnější vzorky (abys omezil náhodu), z nichž jeden by se přeškoloval přes Mezky a druhý třeba přes Spitfiry a na základě nehodovosti na MiGu těhle vzorků bys teprve zjistil, který byl lépe připraven. Osobně věřím, že by rozdíly nebyly velké, pouze vzorek letců na Spitfirech by se dožil MiGů ve větším počtu :)
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Tak nějak se ztotožňuju s názorm Hansovým. Třeba ve Švédsku Mezci nelítali a přechod na Tunnany nebyl až tak kritický přestože u všech předchozích švédských letadel byl kladen důraz zejména na dobré a nepříliš záludné letové vlastnosti.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Flogger G »

Protože na spoitfirech létali naši piloti jen do r. 1948, patřila drtivá většina bývalých "vrtuláků" do skupiny S-199. Pánové porovnávali vždy svou skupinu s letci, kteří po kurzu na C-11 přešli hned na proudovou techniku ( při stejném celkovém náletu hodin).
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

No, četl jsem například (mimochodem výbornou) knihu Míťi Miloty "Létal jsem patnáctku" a nemůžu z ní nabýt dojmu, že by byl S-199 nějak zrovna moc za cokoliv vděčný. Spíš si myslím, že krom ostražitosti si na nich piloti museli vypěstovat i řadu zlozvyků.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Flogger G »

Nikdo tu nepíše o slastných vzpomínkách na létání s S-199. Jen jsem zde prezentoval pohled mnohých na to, že museli s "mezkem" létat a že v tom nespatřovali jen zápory.
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Re: Československé Avie S-199 a Spitfiry v Izraeli

Příspěvek od lamada »

Cituji Pátrače :
Letecký pluk 4, působící s čestným názvem Letce Vašátka což byl nejúspěšnější československý stíhač v bitvě o Francii. Vašátko se později v Anglii stal prvním velitelem československého stíhacího křídla, v jehož čele padl v boji, de jure vznikl 28. října 1945 z letky „A“ 312. stíhací peruti. Byl umístěn na letišti Planá
u Českých Budějovic, od června 1949 pak na letišti Plzeň-Bory, a jeho velitelem byl podplukovník Václav Raba. Ve výzbroji pluku se nacházely letouny S-89, roku 1947 obdržel jako první letouny S-199 a CS-199. Pluk byl 1. května 1950 přečíslován na Letecký pluk 6 a o měsíc později, počátkem června 1950 pak byl zrušen.

Ú žasné dílo o pomoci Izraeli ale s tímto citovaným odstavcem až tak úplně nesouhlasím. A to z jediného důvodu 4stíhací letecký pluk opravdu vznikl z A letky 312 perutě RAF a 5 slp z B letky. 4 pluk se přestěhoval z Plané na letiště Plzeň Bory, po přezbrojení na proudovou techniku byl tento pluk přesunut na letiště Pardubice kde byl umístněn až do svého konce . 4 slp byl zrušen v dubnu 1989. Z B letky vznikl 5 slp který byl přemístněn z Plané u Č.Budějovic do Plzně Bor po přezbrojení na proudovou techniku byl přesunut na nově vybudované letiště Plzeň Líně, nebo také Dobřany kde vydržel až do svého konce v květnu 1991.
6 letecký pluk vznikl z menších leteckých jednotek v roce 1961 byl přeznačen na 6 sbolp a zrušen v září 1990, ve výzbroji měl 1 letku MiG 21 MF předanou k 8 slp, a letku SU 22M4 předanou do Náměště nad Oslavou.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“