Aero L-39NG

Odpovědět
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

klingy píše:Nesher, kto robi HUD, LP praha?
Speel Praha, tady jsou nějaké fotky ze zkoušek prototypu:
https://www.speel.cz/hud-39/
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Toto by mohlo byť aplikované aj na L-159 a vytvoriť niečo ako L-159NG. Inak to, že všetky L39NG budú ma´t možnosť bojového použitia, tak mi to pripomína skorej staršie úvahy o možnej L-139.[/quote]

Nečekejte žádný stíhací bombardér nebo něco na úrovni L 159, prostě to bude mít jako např. verze ZA pár závěsů na bomby, neřízené rakety, případně pouzdra s kanóny či kulomety. Na nějaké africké války proti povstaleckým skupinám to stačí, ostatně L 39ZA je jedním z nejpoužívanějších strojů v syrské občanské válce.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Takže práce zdá sa úspešne pokračujú:

Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Aero Vodochody rozbieha výrobu prvých šiestich predsériových L39NG:

Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Aero Vodochody jedná se třemi potencionálními kupci L39NG. Nejblíže k uzavření smlouvy jsou jednání s CLV, které má zájem o čtyři až osm kusů. Další dva zájemci jsou údajně z regionu Střední Evropy. Můj osobní tip je Slovensko a asi Maďarsko.
http://zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-t ... dy-1344204
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4101
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Slovensko je vzhladom na sucasny stav L 39 dost pravdepodobne. Skoda len toho radaru. Pre Slovensko by sa hodilo cvicne lietadlo s radarom a teda pouzitelne ako all weather bitenik do sucasnych podmienok.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

niko píše:Slovensko je vzhladom na sucasny stav L 39 dost pravdepodobne. Skoda len toho radaru. Pre Slovensko by sa hodilo cvicne lietadlo s radarom a teda pouzitelne ako all weather bitenik do sucasnych podmienok.
I na to má Aero řešení, L 159B případně L 159T2, nicméně cenovka bude trochu jiná :-)
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od klingy »

Niko, multifunkcny radar sa do L-39 nevlezie, ale mozna by sa tam vosiel napr. Leonardo Pico sar
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Inak má niekto predstavu o cenovke L-39NG a prípadnej novovyrobenej L-159?
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Flader píše:Inak má niekto predstavu o cenovke L-39NG a prípadnej novovyrobenej L-159?
L 159 těžko říci.
L 39NG, v základu okolo 10 mil. USD, reálně tak 12-13 mil.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Pretože bolo by to zaujímavé porovnanie. Možno ten cenový rozdiel nebude až tak veľký ako si všetci myslíme.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4101
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

klingy píše:Niko, multifunkcny radar sa do L-39 nevlezie, ale mozna by sa tam vosiel napr. Leonardo Pico sar
Klingy existuje varianty Pico SAR, ktora by bola certifikovana na pouzitia zbranovych systemov ? Vies, ze ci to nie je len SAR prehladovy radar.

Do L 159 nase letectvo podla mna nepojde. U nas je druha tak. letka v zasade liahen pilotov pre 1. tak. letku na nadzvuk. U L 159 T by teda vycvykove naklady nezodpovedali predstave vedenia MO.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Flader píše:Pretože bolo by to zaujímavé porovnanie. Možno ten cenový rozdiel nebude až tak veľký ako si všetci myslíme.
Přestavba jednoho L 159A nad L 159T2 stojí AČR cca 6 mil. €. Novovýroba by podle mého odhadu stála tak trojnásobek (záleží také na požadovaném vybavení). Ale to je jen za holé letadlo.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od klingy »

Niko, zaujimava otazka,Pico sar som myslel ako priklad maleho radaru, ktory by zvysil schopnosti na tebou pozadovane imho nieje to o samotnom radare, ten by mal mat dostatocnu rozlisovaciu schopnost, skor je otazka, ci vystup z radaru, sa da pouzit pre data do zbranoveho systemu a na to ti odpoved neviem dat...

Kazdopadne Leonardo pise "SAR/GMTI capability"

pricom GMTI je skratka Ground Moving Target Indicator Radar ? musim rozlustit este co to presne znamena

V tej prezentacii co postal Flander som si vsak vsimol, ze Aero ponuka podvesny kontajner
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

niko píše: Do L 159 nase letectvo podla mna nepojde. U nas je druha tak. letka v zasade liahen pilotov pre 1. tak. letku na nadzvuk. U L 159 T by teda vycvykove naklady nezodpovedali predstave vedenia MO.
Ono podľa mňa v celej koncepcii VzS chýba tá jedna letka určená primárne k podpore pozemných síl. Či už by to bola platforma napríklad L-159( alebo aj nadzvuku), prípadne ako vrtuľníková.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4101
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

klingy píše:Niko, zaujimava otazka,Pico sar som myslel ako priklad maleho radaru, ktory by zvysil schopnosti na tebou pozadovane imho nieje to o samotnom radare, ten by mal mat dostatocnu rozlisovaciu schopnost, skor je otazka, ci vystup z radaru, sa da pouzit pre data do zbranoveho systemu a na to ti odpoved neviem dat...

Kazdopadne Leonardo pise "SAR/GMTI capability"

pricom GMTI je skratka Ground Moving Target Indicator Radar ? musim rozlustit este co to presne znamena

V tej prezentacii co postal Flander som si vsak vsimol, ze Aero ponuka podvesny kontajner
S tou schopnostou Pico sar sparovat sa zo zbranovym systemom budes mat pravdu. Na nete som nasiel jeho popis okrem ineho aj ako fire control radar. Takze by sa to teoreticky malo dat. Inak ano, GMTI je Ground moving target indication. Podvesny kontajner pre moderny bitevnik je dnes uz vlastne nevyhnutnost. Neviem, ci by na neho slo dat Sniper alebo Litening pod, ale v kombinacii s Pico sarom by sa takto z L 39 NG stal nebezpecny bitevnik. Uz len, ci to napadlo aj vyrobcu. :D

Flader plne suhlasim. OS SR sa v podstate tvaria, ze CAS nepotrebuju.
Naposledy upravil(a) niko dne 8/3/2018, 19:32, celkem upraveno 1 x.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Niko, v podstate pre slovensko by bolo optimálne zloženie taktického letectva asi to české. To je pre ČR podľa mňa dosť poddimenzované, ale pre SR by to bolo akurát.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4101
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Asi ano. Mozno nadzvukov by bolo lepsie mat 16. Nech je rezerva. V kazdom pripade by mala ale ACR bitevniky modernizovat. Alca ocividne nie je zle lietadlo, ale chyba jej dobra vyzbroj.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Takže NG by malo začať lietať v novembri:

Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Fotky z výroby prvního prototypu L 39NG
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... ce-1345066
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“