Stránka 3 z 74

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/6/2017, 15:14
od skelet
Víceméně ano. L-39NG je určen pro "chudý" stát, který chce nový cvičný letoun a rozhoduje se mezi L-39 a Tucanem, například. Italové mají jako konkurenci v podobě oprášeného M345

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/6/2017, 15:32
od klingy
Skelete da sa to rozdelit aj ina k L-39, M345, SR-10 z negativnym kridlom su kategoria Basic Jet Trainer / Light Combat Aircraft cize na zakladny vycvik stihacieho pilota, teda naucit pilota lietat s prudovym lietadlom (stihackou) + moznost (obmedzena) na letecke utoky (vyhodou je relativne lacna prevadzka co som bruzdal po nete tak naklady na prevadzku L-39 su okolo 1000 USD za hodinu v ramci civilneho lietania)

a ked pilot zvladne zaklady ide Advanced Jet trainer Jak 130, Hawk, MB-339, T-50 v buducnosti mozna L-159B/169, na ktorom sa daju nacvicovat komlikovanejsiu ulohy, pouzitie zbranovych systemov, alebo rovno nastavit spravanie lietadla pre, ktore sa pilot cvici, samozrejme ide o komplikovanejsie stroj z omnoho vacsimi prevadzkovymi nakladmi

Takze ide by som nedefinoval, ze L-39 je pre chudobnejsie staty, jednoducho je to ina trieda za inym ucelom

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/6/2017, 18:25
od CAT
skelet píše:Víceméně ano. L-39NG je určen pro "chudý" stát, který chce nový cvičný letoun a rozhoduje se mezi L-39 a Tucanem, například. Italové mají jako konkurenci v podobě oprášeného M345
Ten příklad je naprosto trefnej, L-39NG před pár týdny prohrálo tendr s Tucanem na Filipínách. Podle Filipinců kvůli nedodání vyžádané dokumentace (nebo dodání, ale neúplné dokumentace)...

Re: Aero L-39NG

Napsal: 20/7/2017, 15:13
od Rase
Zahájena výroba letounu L-39NG

Společnost Aero Vodochody zahájila výrobu nových cvičných letounů L-39NG. Zatím mají být postaveny čtyři stroje. První z nich by měl být hotov (včetně certifikace) na konci roku 2019 a bude sloužit jako letový prototyp, další dva pak jsou určeny pro zátěžové a únavové zkoušky a čtvrtý letoun už by měl být dodán prvnímu zákazníkovi. První dodávky zákazníkům mají začít v roce 2020. Nová generace letounu by měla mít nízké provozní náklady, moderní avioniku, nově vyvinutý motor, další vylepšení i výzbroj. Nyní je ve výrobě zhruba 800 nových dílů, dalších 800 dílů L-39NG je převzato z původního Albatrosu. Projekt L-39NG byl zahájen v červnu 2015 formálním spuštěním konstrukčních prací na konceptu letadla. Česká exportní banka (ČEB) půjčí Aeru na vývoj nové generace cvičného letounu 320 milionů korun. Aero Vodochody intenzivně jedná se třemi zájemci včetně Iráku. Vážný zájem má hned několik zemí z řad stávajících uživatelů L-39, ale i dalších zemí, které v příštích letech čeká nezbytná generační obměna letky cvičných proudových letounů. http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... nu-1335161

Obrázek

Obrázek

Re: Aero L-39NG

Napsal: 20/7/2017, 16:45
od Zemakt
Nechci to zakřiknout, ale jestli by se uskutečnil takovýto návrat, tak klobouk dolů. Ty lámací zkoušky souvisí s mokrým křídlem?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/9/2017, 16:05
od Rase
Omezení subdodávek pro jiné výrobce

Zajímavostí je, že v roce 2017 uzavřela společnost Aero Vodochody velice zajímavou smlouvu s malou leteckou společností Ro-Ra Aviation Systems z rakouského Schörflingu am Attersee. Společnost Ro-Ra Aviation Systems funguje od roku 2006, zaměstnává 200 lidí a jeho roční obrat se v přepočtu pohybuje kolem jedné miliardy korun. Vyrábí součástky do leteckých motorů, interiérů a plášťů. Mezi jeho zákazníky patří například firma Rolls Royce či rakouská FACC. Podle dostupných informací podepsali zástupci Aera a rakouské společnosti smlouvu v polovině srpna 2017. Převedení výroby součástek do Rakouska nejspíš souvisí s trendem, jenž do Aera Vodochody vnesl loňský příchod nového šéfa Giuseppe Gorda. Jeho záměrem je, aby se v halách u Odoleny Vody opět namísto komponentů pro jiné výrobce kompletovala a stavěla především vlastní proudová letadla typu L-159 Alca a L-39NG. Aero Vodochody Aerospace je největším leteckým výrobcem v Česku. Mezi vývojové priority firmy patří také nová generace cvičného letounu L-39. Společnost také zajišťuje armádě servis pro letouny L-159 a L-39. První letoun L-159 Aero vyrobilo v roce 1997. Se společností Ro-Ra se jedná o pětiletý kontrakt za 912 mil.Kč na dodání 1200 nejrůznějších komponentů a dílů pro leteckou techniku. Helmut Wiesenberger, generální ředitel Ro-Ra, celou situaci komentoval slovy: "Tak velké množství rozdílných součástek, jejichž výrobu kompletně převezmeme do jednoho roku, je pro nás výzvou"

Zdroje:
http://www.euro.cz/byznys/aero-vodochod ... du-1371514
http://www.euro.cz/byznys/aero-zahajilo ... n=copylink
http://www.ro-ra.com/en/home/
http://www.aero.cz/cz/

Obrázek
výrobní prostory společnosti Ro-Ra Aviation Systems

Re: Aero L-39NG

Napsal: 2/10/2017, 22:13
od Flader
https://archiv.ihned.cz/c1-65898750-let ... n=mediafed

Tie rozrobené L-39NG nie sú náhodou novovýroba, pretože v článku sa píše len o modernizáciách starých strojov, že o nových sa zatiaľ iba uvažuje? Alebo jednoducho tak ako u nás sa novinári ani neunúvajú trošku overiť informácie.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 6/10/2017, 10:03
od Padouch
Do konce roku má být s LOM Praha podepsána smlouva na prodej 8 cvičných L-39NG. Škoda, že ještě nevíme konfiguraci těch letounů, zda půjde i o bitevní verzi nebo jen čistě o cvičnou. Jelikož je LOM Praha státním podnikem a jejich letecká technika by podle smluv v případě ohrožení státu spadala pod ministerstvo obrany, bylo by dobré mít v záloze 8 lehkých bitevníků.

https://krize15.cz/zpravy/clanek/novink ... rvni-kupce

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/11/2017, 20:43
od Flader

Re: Aero L-39NG

Napsal: 20/11/2017, 20:42
od Flader
Zaujímavé, že na niektorých záberoch je prototyp s koncovými nádržami na krídlach, inokedy s "mokrým" krídlom.

https://www.youtube.com/watch?v=l51EjUZppOM

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/2/2018, 10:55
od Rase
L-39NG absolvoval zkušební lety a dohlížel na ně i odbor vojenského letectví ministerstva obrany. Letoun tak může jít na trh a od konce roku 2017 probíhají jednání Aera s několika zeměmi o výměně motorů u několika desítek letounů. Hodně doufám že vznikne i nějaké verze L-159NG http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... ty-1343295

Obrázek

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/2/2018, 10:58
od Nesher
Rase píše:L-39NG absolvoval zkušební lety a dohlížel na ně i odbor vojenského letectví ministerstva obrany. Letoun tak může jít na trh a od konce roku 2017 probíhají jednání Aera s několika zeměmi o výměně motorů u několika desítek letounů. Hodně doufám že vznikne i nějaké verze L-159NG http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... ty-1343295
To není L 39NG, ten je stále ve výrobě, to jsou záběry z finálních testů L 39CW

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/2/2018, 11:39
od Rase
Jee, to je škoda, já právě už věřil, že jde o L-39NG

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/2/2018, 12:34
od Nesher
Rase píše:Jee, to je škoda, já právě už věřil, že jde o L-39NG
Neboj, dočkáš se :-)
Jinak, dle mého názoru. postupuje Aero velmi racionálně, připravilo relativně levnou modernizaci ve formě CW a už ji intenzivně nabízí všude možně (od Afriky až po bývalý SSSR) a tím si testuje i zájem o NG. Protože vše co se vymění při modernizace na verzi CW potom půjde použít i v novém NG a tím snížit náklady na pořízení nových letadel. Takže se dát předpokládat, že klient který si objedná dnes CW za pár let koupí i NG protože levněji cvičné letadlo prostě nepořídí.
Jinak, prvním klientem CW by měl být CLV LOMu.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/2/2018, 13:30
od Zemakt
Pominuli palivo, co vše se získá sejmutím koncových nádrží, co se týče letových vlastností a výkonů?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/2/2018, 13:54
od Nesher
Zemakt píše:Pominuli palivo, co vše se získá sejmutím koncových nádrží, co se týče letových vlastností a výkonů?
Záleží na to v jaké verzi. Pokud je řeč o CW, tak krom již avizované úspory paliva i vyšší výkon motoru, novou avioniku včetně HUD české výroby a samozřejmě podmínkou je kompletní GO.
NG má být o něco lehčí, má mít mokré křídlo, bude mít vždy možnost bojového použití (L 39C to nemá), nová vystřelovací sedadla. Plus to samé co CW, případně i více (dle přání klienta).
Hlavní výhoda je ten motor (byť je US produkce, je civilní a export nepodléhá schválení US vlády), navíc je opravdu moderní, tj. žádné GO dle nalétaných hodin, ale moderní údržba dle stavu.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/2/2018, 14:07
od Zemakt
Myslel jsem něco jiného. Agilitu, obratnost, stoupavost, prostě jestli ta éra v rámci výcviku tím získají nějaké body k dobru. Chápu to dobře, že dnes se preferuje raději poněkud agilnější platforma než něco co létá velmi dobře rovně?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/2/2018, 14:45
od klingy
Nesher, kto robi HUD, LP praha?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/2/2018, 14:49
od Flader
Nesher píše: Záleží na to v jaké verzi. Pokud je řeč o CW, tak krom již avizované úspory paliva i vyšší výkon motoru, novou avioniku včetně HUD české výroby a samozřejmě podmínkou je kompletní GO.
NG má být o něco lehčí, má mít mokré křídlo, bude mít vždy možnost bojového použití (L 39C to nemá), nová vystřelovací sedadla. Plus to samé co CW, případně i více (dle přání klienta).
Hlavní výhoda je ten motor (byť je US produkce, je civilní a export nepodléhá schválení US vlády), navíc je opravdu moderní, tj. žádné GO dle nalétaných hodin, ale moderní údržba dle stavu.
Toto by mohlo byť aplikované aj na L-159 a vytvoriť niečo ako L-159NG. Inak to, že všetky L39NG budú ma´t možnosť bojového použitia, tak mi to pripomína skorej staršie úvahy o možnej L-139.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/2/2018, 15:47
od Nesher
Zemakt píše:Myslel jsem něco jiného. Agilitu, obratnost, stoupavost, prostě jestli ta éra v rámci výcviku tím získají nějaké body k dobru. Chápu to dobře, že dnes se preferuje raději poněkud agilnější platforma než něco co létá velmi dobře rovně?
Díky silnějšímu a lehčímu motoru bude o něco rychlejší, stejně tak stoupavost je o malinko lepší, tedy u CW. NG bude nejen rychlejší a lepší stoupavostí, ale i díky nižší váze draku (oproti CW, která je díky novému motoru lehčí než C) by měl být obratnější. Ale nečekejte nic závratného, M-346 nebo T-50 to nikdy nebude, stejně tak Hawk bude vždy výkonnější. Prostě ta konstrukce draku a křídla má své limity. Však to také nemíří na bohatá evropská nebo arabská letectva, ale na země bývalého SSSR (potažmo i sovětského bloku), africké státy, případně na další země např. v Jižní Americe, které na drahé západní stroje nemají peníze a z nějakého důvodu nechtějí čínskou produkci.