Bezpilotní letoun PRIMOCO

Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Rase »

primocouav-1-min.jpg

Drony od společnosti Primoco

Česká společnost Primoco UAV vyvíjí a vyrábí civilní a vojenské bezpilotní letouny One 150, schopné létat zcela nezávisle podle naprogramovaných letových plánů. Klíčovými vlastnostmi letadla jsou jeho velikost, maximální vzletová hmotnost 150 kg, výdrž až 15 hodin, dolet 2 000 km, cestovní rychlost 100–150 km/h, užitečné zatížení 30 kg a plně automatický vzlet a přistání. Společnost se zaměřuje na civilní a vojenské využití bezpilotního letadla, zejména v oblasti energetiky, pohraniční a pobřežní bezpečnosti, monitorování požáru a pátracích a záchranných operací. Letadla společnosti jsou v provozu na třech kontinentech. Primoco UAV je veřejně obchodovaná společnost na pražské burze cenných papírů na trhu PX START.
Společnost Primoco UAV SE založil Ladislav Semetkovský, kterého můžete vidět na fotografiích. Letoun může být ovládán na dálku a zároveň dokáže létat samostatně s pomocí naprogramovaných letových plánů. Konkrétně je letoun schopen plně automaticky vzlétnout, letět dle letového plánu a plně automaticky přistát. Přičemž v jakékoliv fázi letu může operátor do řízení zasáhnout. Letoun vzlétá a přistává na velmi krátké vzdálenosti, čímž se řadí do kategorie STOL (Short Takeoff and Landing). Maximální vzletová hmotnost letounu je 100 kg, výdrž 10+ hodin a dolet 200+ km rychlostí 50 – 150 km/hod. Tyto parametry poskytují oproti elektrickým letounům vyšší výkon, dostup i vytrvalost. Letoun může být osazen přídavnými zařízeními dle konkrétního využití a dle zaměření mise: radarové systémy, kamerové systémy či speciální elektroniku.
První vzlet proběhl v roce 2015 a již v následujícím roce byla zahájena sériová výroba. Předpokládaný počet prodaných letounů, na rok 2017 bude 50 strojů. V prvním čtvrtletí roku 2017 společnost plánuje zavedení satelitní komunikace, která je vhodná prospojení s letounem na moři a v odlehlých částech světa, kde je standardní rádiové pokrytí limitující. Primoco UAV SE byla i letos oceněna v žebříčku "Českých 100 Nejlepších", tedy 100 nejúspěšnějších českých firem v oblasti inovací, rozvoje, a to v kulturních, vědeckých i technologických disciplínách. Uplatňuje se například při monitoringu terénu v průmyslu, zemědělství, pátrání po osobách, monitoringu radiace apod. O tyto drony je ve světě velký zájem. Odbyt má společnost zejména v Ruské federaci, Kazachstánu, Číně, JAR, Beninu, Chile, Maltě, Finsku a dalších zemích. V Rusku a Číně se dokonce připravuje licenční výroba. V roce 2016 byla představena vylepšená verze, nový model One 150, který bude mít o polovinu vyšší maximální vzletovou hmotnost.

Primoco One 100
Rozpětí: 4,9 m
Délka: 3,7 m
Maximální vzletová hmotnost: 100 kg
Pohonná jednotka: pístový motor
Cestovní rychlost: 50-150 km/h
Dolet: 200+ km
Dostup: 3000 m
Vytrvalost: 10+ hodin
Užitečné zatížení 10 - 50 kg
Délka vzletu a přistání 50 metrů
Výbava: Full HD/IR kamera, radar, čidla radiace atd.
Navigace: GPS/Glonass/Beidou
Pilotování na dlouhou vzdálenost (BVLOS)


Snažil jsem se najít, jaké drony vlastně AČR provozuje.
Není to jednoduché, ale tak alespoň přibližně:


RQ-11 Raven - dva kusy od roku 2009
ScanEagle - deset letounů jako dar od USA pro mise
Primoco UAV - víceúčelový dron tuzemské výroby
Sojka III - výrobek VTÚLaPVO (LOM Praha) ve službě 1999-2010
HAES Scanner - UAV krátkého dosahu (2005)
HAES 90 Electric Ray - UAV krátkého dosahu (2012)
HAES 400 - malý vzdušný cíl (2009)
HAES 700 - ve vývoji (2012)
Xyris 6 - klasický komereční dron


Je tedy jisté, že dron použitelný i jinde než jen na misích by se AČR hodil. Přeci jen všechny ty vypsané drony jsou jen v pár kusech, nebo se požívají jen příležitostně. Navíc se jedná jak o drony vojenské, tak i civilní (Primoco, Xyris, HAES). Prakticky jediným, více zastoupeným dronem u AČR je UAV ScanEagle, který je ze všech našich UAV největší. Tyto UAV v počtu deseti letounů (kompletní letka ScanEagle) byly získány darem od Američanů. Jejich celková hodnota je cca 200 mil.Kč. Jejich nasazení je primárně na misi v Afgánistánu, kde nahrazují vyřazená UAV Sojka III, které byly vyřazeny v roce 2010. Slouží u průzkumáků ze 102.praporu z Prostějova. Spolu s drony z rodiny CANTAS, které nabízí společnost CSG, jsou drony Primoco velice zajimavé i pro AČR a patrně budou i levnější než jejich konkurence, byť Primoco jsou drony civilní. Je zajimavé, že první náměstek ministra obrany, Daniel Koštoval, v roce 2013 uvedl, že Česká republika se bude podílet na vývoji evropského bezpilotního letounu. Je tedy dost možné, že zde budou využity poznatky z prací i na těchto dronech.

Zdroj:
http://www.uav-stol.com/
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... ci-1326840
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/us ... am-1137491

PrimocoUAV-Production-6-scaled.jpg
Naposledy upravil(a) Rase dne 22/5/2023, 20:34, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Rase »

Nový motor Primoco Engine 500

Česká společnost Primoco UAV SE přichází s vlastním pístovým motorem - Primoco Engine 500. Motor je určený nejen pro vlastní bezpilotní letouny, ale i pro přeprodej dalším výrobcům letecké techniky. Jedná se o vzduchem chlazený čtyřválec o výkonu 50 HP a váze 15 kg. Motor je vyrobený z lehkých slitin hliníku a byl od základu vyvinutý společností Primoco UAV SE, vývoj trval 9 měsíců. Dodejme, že současná verze bezpilotního letounu Primoco UAV model One 100 má výkon motoru 20 HP, pro nový model One 150 však bylo potřeba většího výkonu. Absence odpovídajících motorů na celosvětovém trhu společnost přivedla k myšlence vyvinout a vyrobit motor vlastní. Nový motor kombinuje nezbytný výkon, spolehlivost a dlouhou životnost při zachování kompaktních rozměrů a nízké váhy. Předpokládaná roční produkce činí 50 až 100 ks. O nový motor již projevilo zájem několik výrobců experimentálních a bezpilotních letounů. Pro zákazníky bude nový motor dostupný koncem roku 2017.

http://www.engine-uav.com/

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Rase »

Ohlédnutí za rokem 2017

Ladislav Semetkovský, generální ředitel společnosti PRIMOCO shrnul rok 2017 těmito slovy:
"Když se podívám na výsledky celého roku, hodnotím velmi pozitivně významný milník, a to ukončení vývoje, certifikace a uzavření prvních smluv na dodávky našich letadel v Rusku a Malajsii. V Rusku jsme založili dceřinou společnost, která tyto aktivity zastřešuje. Zahájili jsme rovněž poskytování leteckých prací ve Finsku. Kromě toho vidím velký potenciál i v oblasti prodeje našeho nového motoru Primoco Engine 500."

V roce 2017 společnost získala certifikaci od Úřadu pro civilní letectví na bezpilotní letoun Primoco UAV model One 100 a následně poskytování leteckých prací. Podepsala partnerství s Czech Aviation Training Centre k profesionálnímu výcviku posádek bezpilotního letounu. Tato spolupráce výrazně přesahuje standardní výcvik podle stávajících předpisů a zpřísňuje požadavky v souvislosti s bezpečností a legislativní úpravou bezpilotních letounů. Primoco UAV úspěšně absolvoval se svým modelem One 100 rekordní nepřetržitý let v délce 9:01 hodin. Společnost během 12 měsíců vyvinula vlastní motor Primoco Engine 500, který kombinuje vyšší výkon (50 HP), spolehlivost a dlouhou životnost (TBO 500 hodin) při zachování kompaktních rozměrů a skvělé váhy (25 kg). Společnost začala využívat 3D obrazového skeneru LiDAR (Light Detection and Ranging) společnosti Riegl. Primoco UAV začne celosvětově nabízet tyto služby v roce 2018 k mapování infrastruktury elektrických sítí či ropovodů, k mapování železničních tratí, v oblasti výstavby a její bezpečnosti, povrchových dolech pro mapování topografie a měření objemu těžby a mnoha dalších oblastech. Ve finální fázi je dokončení implementace satelitní komunikace mezi posádkou a letounem. Primoco UAV jako první civilní bezpilotní letoun na světě bude využívat satelitní platformu Inmarsat a boří bariéry standardního rádiového dosahu do 200 km. K dnešnímu dni společnost celkově vyrobila 39 bezpilotních letounů Primoco UAV, model One 100.

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Rase »

V srpnu 2018 navštívil premiér Andrej Babiš společnost PRIMOCO. S tamním generálním ředitelem Ladislavem Smetkovským diskutovali o možnosti využití bezpilotních letounů Primoco UAV k zabezpečení a sledování oblasti Středozemního moře.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3893
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od HONZIK11 »

Navštívil a ....
https://www.radio.cz/cz/rubrika/zpravy/ ... ani-hranic
Radio Praha píše:Premiér Andrej Babiš za dva týdny při své cestě do Itálie navštíví i Maltu a setká se předsedy vlád obou zemí. Jako pomoc k boji s nelegální migrací nabídne v obou zemích i bezpilotní letadla české výroby, která by měla pomoci ke kontrole hranic. Babiš to řekl novinářům po návštěvě sídla české společnosti, která se vývojem letounů zabývá. V Itálii a na Maltě bude zjišťovat, zda by o podobné řešení byl zájem. Letouny se už používají v některých oblastech Jihovýchodní Asie.
Babiš se s italským protějškem Giuseppem Contem domluvil na návštěvě Říma před měsícem. Conte tehdy otevřeným dopisem reagoval na Babišovo odmítnutí italské žádosti o pomoc se skupinou 450 migrantů a pozval ho, aby si o italském návrhu na evropský přístup k řešení nelegální migrace promluvili. Podle Babiše musí Evropa vyslat signál, že nelegální migrace je nepřípustná a přijímání dalších lidí problém jenom zhoršuje.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Rase »

Upravená sériová verze Primoco UAV One 150

Letos byl dokončen vývoj sériové podoby letounu Primoco UAV One 150. Došlo u něj k několika změnám, včetně instalace nového typu podvozku schopného lépe zvládat provoz z méně kvalitních drah, přepracování elektroinstalace pro snížení údržbových nároků a zvýšení bezpečnosti, úpravě softwarového vybavení letounu, ale hlavně k integraci nových špičkových senzorů. Výsledná konfigurace, která je nyní zákazníkům nabízena, přináší parametry jako je například vytrvalost letu přes 15 hodin. To, že tato hodnota není jen teoretickou, společnost prokázala 16. dubna 2020, kdy jeden z letounů nad továrním letištěm Písek - Krašovice absolvoval nepřetržitý let v délce 15 hodin a 3 minuty. Celkem stroj uletěl 1 650 km při průměrné spotřebě 2,2 litrů na hodinu letu. Tento let je českým rekordem a i v podmínkách celého světa je u strojů v dané hmotnostní kategorii prvenstvím. Právě vytrvalost letounu je jednou z jeho nejvyšších předností.

https://www.armadninoviny.cz/primoco-ua ... giemi.html

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
michan
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 6814
Registrován: 28/10/2005, 13:43

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od michan »

Kolego Rase, již několikrát jsem Ti vyjadřoval, že umíš.
Dáváš nové a staré a něco i pro všechny. Umíš zde vystihnout i důležité.
To nedělám reklamu - umíš a sleduj i dál nejen vojenské reality, se zájmem na obranu i útok.
Já osobně děkuji, i za sledování tohoto bezpilotního, který se dá ovládat na dálku.
Dáváš i věci potřebné, zapomenuté, a existující pro naše nevojenské partnerky.

Děkuji.
ObrázekObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Nesher »

Letos v srpnu otestoval PZ SR (slovenská policie) ve spolupráci se společností Primoco ochranu vnějších hranic EU pomocí dronu, v tomto případě Primoco UAV 150. Následoval tak PČR, která obdobné testy ve spolupráci s Primoco podnikla o několik měsíců dříve nad hranicí s Rakouskem.
Zdroj: Ročenka VS AČR 2020
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Juraj Tichý »

Zaujímavé. Bolo aj napísané kedy v auguste?

Evidentne sa nakoniec pre ochranu hranice rozhodli pre pilotovany stroj. Co je trochu škoda, ale ved oni vedia čo robia, hlavne ked si aj urobili test.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Nesher »

Juraj Tichý píše:Zaujímavé. Bolo aj napísané kedy v auguste?

Evidentne sa nakoniec pre ochranu hranice rozhodli pre pilotovany stroj. Co je trochu škoda, ale ved oni vedia čo robia, hlavne ked si aj urobili test.
Ne, ten článek byl primárně o Primoco (AČR bude nakupovat drony, tak začali s marketingem),tohle se odbylo jednou větou. Podstatně více prostoru věnovali využití Primoco UAV 150 malajskou armádou.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Flader »

O nákupe tých lietadiel sa rozhodovalo už skôr. Možno sa časom dočkáme aj UAV.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Nesher »

Společnost Primoco pokračuje ve vývoji modelu UAV ONE 150 ve verzi M určené pro vojenské účely. V rámci vývoje došlo v průběhu srpna a září k integraci SAR radarů od americké společnosti Imsar. Konkrétně se jedná o ucelenou rodinu radarů NSP-3, NSP-5 a NSP-7. Ty se liší velikostí a tím pádem i výkonem, přičemž pro prvotní instalaci byl vybrán největší model NSP-7, což si vyžádalo menší úpravy na samotném letounu, menší verze lze instalovat bez jakýchkoliv úprav. Radar NSP-7 je radar typu AESA s štěrbinovou natáčecí anténou. Radar pracuje v pásmu Ku a je umístěn vně letounu, na jeho levé straně. Výkon radaru umožňuje propátrávat prostředí se vzdáleností povrchu 22 až 32 km při rozlišení 0,3m respektive 1m. Pro vojenské zákazníky z členských zemí NATO je pak k dispozici i verze s rozlišením 0,1m. Běžné vozidlo systém detekuje na vzdálenost 17 km, velkou loď až na 128 km. Při vyhledávání cíle velikosti automobilu je systém schopen propátrat území o velikosti 4000 km2 za hodinu, u cíle velikosti tankové kolony až 10-12 000 km2. Což například znamená, že pří rozlišení 1m systém propátrá území o velikosti okresu Benešov za cca 30 minut. Letoun může být současně s radarem vybaven i EO/MWIR pozorovací jednotkou, tedy lze vzájemně kombinovat data získaná radarem i kamerou.

Musím říct, že se mi tento systém líbí čím dál tím více a jeho vojenská verze by mohla být ideálním systém pro nově budovaný prapor UAV. Už vzhledem k tomu, že samotný letoun je až na tři komponenty (ty jsou původem ze Španělska a Norska) kompletně vyráběn z českých komponentů.

Zdroj: ATM 10/2020
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3893
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od HONZIK11 »

Ještě by to chtělo zvetsit mu rozpětí a celkově ho geometrický zvětšit. Aby Primoco 300 bylo vhodnější do horšího povětrnostního prostředí.
Ale i tak, dobrý, něčím se začít musí. Vůči tem vetronum co dnes máme JE TO LUXUS. Jsme velmoc v UL letounech takže máme našlápnuto. Jen to sloučit se zmíněnou syntézou optických a radarovych systému, přenosu dat,které se dnes konečně začali aplikovat. Teď to není jen model s nějakou telemetrii ale opravdový průzkumny system.

Pozn. Dokud to nenarazil na problém pohybu v civilních leteckých koridorech. Jakoby ve válečných podmínkách na ně někdo bral zřetel. :roll:
Nicméně právě tyto předpisy odrovnaly i mnohem vyspělejší systémy např. v Německu.
Prostě musí se létat nízko a dlouho. Jenže v nízkých letových hladinách jsou poryvy, bordel. Proto si myslím, že ta konstrukce by měla být o hodně robustnější.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Nesher »

HONZIK11 píše:Ještě by to chtělo zvetsit mu rozpětí a celkově ho geometrický zvětšit. Aby Primoco 300 bylo vhodnější do horšího povětrnostního prostředí.
Ale i tak, dobrý, něčím se začít musí. Vůči tem vetronum co dnes máme JE TO LUXUS. Jsme velmoc v UL letounech takže máme našlápnuto. Jen to sloučit se zmíněnou syntézou optických a radarovych systému, přenosu dat,které se dnes konečně začali aplikovat. Teď to není jen model s nějakou telemetrii ale opravdový průzkumny system.

Pozn. Dokud to nenarazil na problém pohybu v civilních leteckých koridorech. Jakoby ve válečných podmínkách na ně někdo bral zřetel. :roll:
Nicméně právě tyto předpisy odrovnaly i mnohem vyspělejší systémy např. v Německu.
Prostě musí se létat nízko a dlouho. Jenže v nízkých letových hladinách jsou poryvy, bordel. Proto si myslím, že ta konstrukce by měla být o hodně robustnější.
To asi ano, otázka je zda by nenarazili na legislativní limity stran konstrukce a následné certifikace. Přesně je neznám, jen vím, že od jisté velikosti už se k tomu přistupuje jako normálnímu letadlu, což by zřejmě bylo mimo finanční možnosti firmy a i očekávání zákazníků.
Je nevím zda konkrétně tento systém pro vojenské účely trochu neomezuje, že k vzletu a přistání potřebuje VPD (asi stačí i dostatečně rovná a dlouhá silnice), nicméně ne všude to bude k dosažení.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Juraj Tichý »

A neexistuje pre primoco riešenie štartu z katapultu?
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Nesher »

Juraj Tichý píše:A neexistuje pre primoco riešenie štartu z katapultu?
Ne, tedy minimálně ne nyní, přeci jen je to původně civilní systém. Navíc pořád je tu problém s přistáním, nevím zda by to bylo možné řešit jako u současně zavedených ScanEaglů, přeci jen je Primoco větší. A aby letoun vozil nějaký padák, tak to by zase výrazně omezilo nosnost. Ale netuším zda je to opravdu problém, zda je potřeba zpevněná VPD, nebo stačí nějaká rovná louka.
Ale systém je to vážně zajímavý a ten AESA radar to posunul o hodně dál.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Juraj Tichý »

To je trochu skoda. Ale najst 300m na pristátie nebude problém. Poprípade by mohol pristáť do siete. Dôležitejšia je schopnost vzletu kdekoľvek.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3763
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Scotty87 »

Na UAV s vypouštěním pomocí katapultu nebo dokonce s kolmým startem pracuje CSG. Ovšem to budou trochu těžší stroje.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Rase »

Spolupráce mezi společností Primoco a Indií

Přední technologická indická společnost BEML a česká inovační společnost Primoco UAV se dohodly na spolupráci v oblasti bezpilotních vzdušných technologií. Obě společnosti podepsaly protokol o porozumění během výstavy Aero India 2021 a dohodly se na spolupráci s cílem vytvořit středisko excelence pro bezpilotní technologie v Indii. Obě strany plně podporují politiku Make in India a vidí široký potenciál pro rychlý rozvoj spolupráce, který jim umožní implementovat společná řešení v několika segmentech indické ekonomiky a oblastí ochrany práva a obrany. Společnost BEML Limited (dříve Bharat Earth Movers Limited) byla založena v květnu 1964 jako podnik veřejného sektoru pro výrobu železničních vozů, jejich náhradních dílů a těžebních zařízení v komplexu Bangalore. V současné době 54 % celkového kapitálu vlastní indická vláda a zbytek drží veřejnost, finanční instituce, zahraniční institucionální investoři, banky a zaměstnanci. BEML Limited, společnost "Schedule-A", hraje klíčovou roli a slouží klíčovým indickým sektorům, jako je obrana, železnice, energetika, těžba a infrastruktura.

https://www.armadninoviny.cz/beml-a-pri ... indii.html

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2452
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Bezpilotní letoun PRIMOCO

Příspěvek od Lynx »

Vie niekto viac?
... UA obdrzala 6 Primoco One 150 unmanned aerial vehicles...

https://www-armyrecognition-com.cdn.amp ... C.amp.html
Naposledy upravil(a) Lynx dne 3/12/2022, 13:08, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“