OSSR - nový stíhací letoun
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 723
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
niko, možno mu to vysvetlila ona, ako to bude s tými F-16 Tak možno preto. Počkajme si pár dní
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Pikujucy brizolit: Asi tak. Ale ze o tom ani na nete, ani va FCB nebola ani zmienka ? Hmm, tak pan minister rok a pol vyhlasuje, ako narobi poriadky so smluvou s Americanmi a ked sa po tej dobe stretne s velvyslankynou, tak na nu robi usmievave nosne dierky.
Velmi som zvedavy na spravy RTVS, tie si taketo stretnutia vedia vychutnat, ked nebude ani tam nic, tak bud nic nebolo, alebo je to super tajne.
Velmi som zvedavy na spravy RTVS, tie si taketo stretnutia vedia vychutnat, ked nebude ani tam nic, tak bud nic nebolo, alebo je to super tajne.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 4970
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Skopirovane z diskusie na AN.Takže asi takto:
- vyhodnotil sa súčasný stav Vzdušných síl OS SR
- vyhodnotili sa záväzky SR voči NATO
- vyhodnotil sa minimálny potrebný stav nových stíhačiek
- vyhodnotili sa požiadavky na nové stíhačky
- vyhodnotila sa možnosť integrácie nových stíhačiek
- vyhodnotila sa dostupnosť a cena nákupu aktuálne dostupných lietadiel (jednomotorových, dvojmotorových), prenájmu lietadiel zo švédskej strany alebo odkúpenia lietaných strojov z Grécka
- kúpa nových lietadlá F-16 alebo Gripen boli vyhodnotená ako cenovo a časovo najdostupnejšia
- podkladné materiály na porovnanie oboch lietadiel sa pripravovali na základe dostupných odborných štúdií a publikácií
- absolvovali sa rokovania so stranami, ktoré prevádzkujú oba typy lietadiel
- absolvovali sa návštevy základní v zahraničí, kde pôsobia oba typy lietadiel (Švédsko, Maďarsko, ČR, Poľsko, Taliansko, Grécko)
- zhodnotili sa ponuky na obstaranie z oboch strán (Švédsko, USA), z ktorých vzišlo, že:
- Gripen C/D technickými parametrami jasne zaostáva za F-16 Block 70/72
- Švédsko vie zabezpečiť len krátke preškolenie pilotov (Vzdušné sily OS SR nemajú pilotov, ktorý by spĺňali podmienky na preškolenie), ale nieje schopné zabezpečiť výcvik nových pilotov a nevie ho zabezpečiť ani plnom rozsahu požadovaných spôsobilostí (air-to-air, air-to-ground, tankovanie za letu)
- USA vie zabezpečiť síce dlhý a náročný výcvik pilotov ale v plnom rozsahu potrebných spôsobilostí
- Švédsko ponúka servisnú a logistickú podporu na 10 rokov, avšak ten nezahŕňa materiál, ktorý sa priamo netýka švédskych výrobcov lietadla alebo ich priamych subdodávateľov, tj. ich zabezpečenie nieje súčasťou zmluvy,
- USA ponúka servisnú a logistickú podporu na 2 roky, ale so všetkým potrebným materiálom, po nej uplynutí nieje problém uzatvoriť ďalšiu zmluvu
- USA má lepšiu ponuku na zapojenie slovenského priemyslu do procesu logistiky a opráv lietadiel
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Ešte pridám jednu doplňujúcu info:
Otázka:
"...ještě prosím o číslo, které v tom vyhodnocení určitě být muselo, pokud bylo uděláno kvalitně, tedy cena obou strojů za životní cyklus."
Odpoveď:
"To ale pýtaš informácie, ktoré sú predmetom utajenia, o ktoré požiadali USA aj Švédsko. Oficiálne neutajené číslo z dlhodobého hľadiska prevádzky oboch lietadiel v horizonte za rok 2040 je 8% ceny v prospech F-16."
Otázka:
"...ještě prosím o číslo, které v tom vyhodnocení určitě být muselo, pokud bylo uděláno kvalitně, tedy cena obou strojů za životní cyklus."
Odpoveď:
"To ale pýtaš informácie, ktoré sú predmetom utajenia, o ktoré požiadali USA aj Švédsko. Oficiálne neutajené číslo z dlhodobého hľadiska prevádzky oboch lietadiel v horizonte za rok 2040 je 8% ceny v prospech F-16."
"Alea iacta est"
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Od 1.1.2021 sa konci civilna prevadzka na letisku Sliac. Dovodom je rekonstrukcia letiska pred prichodom F-16. Ci sa nasledne po rekonstrukcii letiska otvori aj jeho civilna cast nie je iste.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
A na to je i nějaké vyjádření Vlády SR?niko píše:Ci sa nasledne po rekonstrukcii letiska otvori aj jeho civilna cast nie je iste.
Protože pokud vím, tak LZSL je civilní letiště s vojenským provozem a jeho 100% akcionářem je Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenské republiky
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Skeptik vieš to zle. Je to presne naopak.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Je to vyjadrenie Ministerstva obrany, ktore k 1.1.2021 vypoveda zmluvu civilom.Skeptik píše: A na to je i nějaké vyjádření Vlády SR?
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 4970
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Skeptik, Flader.
V podstate obaja mate pravdu. Majitelom letista ako takého je MOSR. Majitelom Letisko Sliač a.s. je MDSR.Letisko Sliač vlastní iba budovu civilných letov tuším.
V podstate obaja mate pravdu. Majitelom letista ako takého je MOSR. Majitelom Letisko Sliač a.s. je MDSR.Letisko Sliač vlastní iba budovu civilných letov tuším.
Och bože, to zas bude humbuku. A nakoniec to Matovič zruší, lebo ľudia v regiónoch by nemali ako na dovolenky cez leto lietať.niko píše:Od 1.1.2021 sa konci civilna prevadzka na letisku Sliac. Dovodom je rekonstrukcia letiska pred prichodom F-16. Ci sa nasledne po rekonstrukcii letiska otvori aj jeho civilna cast nie je iste.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
A potrebujeme na Sliači civilnú prevádzku? To sú naozaj Žilina, Poprad ale aj Piešťany a Košice tak ďaleko? Pýtam sa teraz naozaj vážne. Netuším ako veľmi je to letisko civilnou prevádzkou vyťažené.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Aha. Já si tedy pamatuji, od vysokoškolských let po rok 2014, kdy sem tam byl naposledy, že je to letiště civilní, spravované Ministerstvem dopravy.Flader píše:Skeptik vieš to zle. Je to presne naopak.
Ostatně i na svých stránkách to tak mají ... asi je neaktualizovali.
Kdy došlo k převodu na Ministerstvo obrany?Letisko Sliač, a.s. vznikla v roku 2005 transformáciou letísk zo Slovenskej správy letísk na akciové spoločnosti. Do konca roku 2009 boli akcionármi letiska Ministerstvo obrany SR (67,053 %), Banskobystrický samosprávny kraj (16,972 %) a mesto Zvolen (15,975 %).
S platnosťou od januára 2010 je jediným akcionárom Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky.
A co je to teď? Akciovka vlastněná MO?
Díky.
Pozn. Věděl jsem, že údržbu a letištní službu řízení poskytují OSSR, netušil jsem ale že jej už i vlastní.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 29/4/2020, 21:44, celkem upraveno 2 x.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 4970
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
No hlavne tam bolo v poslednych par rokoch dost investovane.
Podľa mňa sa tam civili vrátia. Letovu prevádzku bude ďalej riadiť OSSR. Veď tam nelietajú pravidelné linky. Len charterove lety a OSSR tak majú príjem na údržbu.
Podľa mňa sa tam civili vrátia. Letovu prevádzku bude ďalej riadiť OSSR. Veď tam nelietajú pravidelné linky. Len charterove lety a OSSR tak majú príjem na údržbu.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Sliac ma rocne asi 40.000 pasazierov. Vsetko chartre. Ak by to letisko bolo cisto civilne, neprezilo by. Moze existovat cisto iba ako dodatok vojenskeho letiska. Vojakom to ale asi trochu financne pomoze. Aj ked je otazne, kde tie zisky idu. Tak ale vieme ako to u nas funguje. Na fcb premiera napise 20 ludi, ako hrozne tym trpia, ze musia cestovat hodinu, 40 minut na letisko do Bratislavy, alebo do Popradu a za dva dni to letisko otvoria.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Aha. Tak to je ešte menej využité ako som si myslel.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Počitam, že po oprave sa Sliač opäť vráti do pôvodného zmiešaného režimu s tým, že prim tam budú mať vojaci.
"Alea iacta est"
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Urcite. Ved tych 5 a pol pasaziera z okolia Zvolena by to inak nerozdychalo.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Ale keď sa to letisko dá zmiešane používať tak prečo to tak neurobiť, aj pre tých vojakov je to skúsenosť ktorá ich naučí flexibilite a môže sa to niekedy zísť. Prečo nevyužiť drahé letisko v širšom spektre.
P.S. Kedysi som sa bavil s hasičom ohľadne zachraňovania kočičiek zo stromu. A on povedal že s tým nemá vôbec problém, hasiči sa totiž tak v reálnej situácii trénujú s eventualitami ktoré môžu reálne nastať a je to dobré pre flexibilitu.
P.S. Kedysi som sa bavil s hasičom ohľadne zachraňovania kočičiek zo stromu. A on povedal že s tým nemá vôbec problém, hasiči sa totiž tak v reálnej situácii trénujú s eventualitami ktoré môžu reálne nastať a je to dobré pre flexibilitu.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Díky.Skeptik píše:Kdy tedy došlo k převodu na Ministerstvo obrany?
A co je to teď? Akciovka vlastněná MO?
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 4970
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Akciovka Letisko Sliač je stále vlastnená ministerstvom dopravy. Nehmotný majetok tejto ackiovky je 11tis€. Hmotný 2,3mil€.
Letisko ako také, čiže všetky nehnutelnosti dráha,... sú majetkom ozbrojených síl. Riadia aj letovú prevádzku, údržbu,...
Letisko ako také, čiže všetky nehnutelnosti dráha,... sú majetkom ozbrojených síl. Riadia aj letovú prevádzku, údržbu,...