Gloster Meteor

Letouny, vrtulníky a jiné létající stroje, výzbroj, rakety a bomby
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

kopapaka píše:http://www.tgplanes.com/Public/snitz/to ... PIC_ID=455
Pokud jde o mě,není potřeba na Me-262 posílat Meteora, ono bohatě stačilo blokovat letiště při náletech a rozbíjet železniční síť...
Blokování letiště stačí jakémukoliv letadlu. Zmínku o likvidaci železniční sítě nechápu. Ještě infrastrukturu ano, ale čistě železniční síť není ničím, na čem by letoun byl nezbytně nutně závislý.
Obrázek
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Hans S.:
Blokování letiště stačí jakémukoliv letadlu. Zmínku o likvidaci železniční sítě nechápu. Ještě infrastrukturu ano, ale čistě železniční síť není ničím, na čem by letoun byl nezbytně nutně závislý.
Samozřejmě, blokování platí u každého letadla, zmínil sem to proto, že to byla jedna z mála možností jak ničit tak výkoné stroje(mimo závad a taktických chyb) .Ne že by to bylo jednoduché. Letiště samozřejmě chránil flak a samozřejmě klasické stíhačky... Pokud se tomu někdo diví ( vím, že ty ne Hansi ) tak musím poznamenat,zapomeňte na prudké stoupání či jiné skopičiny jaké se už nějaký čas provádí s "rourami" hned po startu! To si mohly dovolit až tak v době MiGu-19 a později a snad některé raketové...Do nástupu přídavného spalování nepatřila akcelerace k silným stránkám proudových letounů.
S tou infrastrukturou máš v podstatě pravdu, jenže...
V té době skoro všechny přesuny na vetší vzdálenosti musely zvládnout Říšské dráhy, protože uhlí nebylo tak nedostatkové jako benzín. Možná se pletu, ale myslím, že v posledním roce války byl nejčastějším místem konce Německého letounu vagón...
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

V podstatě souhlasím s tím, co jsi napsal. Až na tu ochranu letišť vlastními vrtulovými stíhačkami. To je spíše věcí "legendy", než že by se to zakládalo na pravdě.
Obrázek
Uživatelský avatar
#
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 525
Registrován: 10/7/2009, 15:57

Příspěvek od # »

Tady jsou ty poptávaný britský porovnávací testy mezi Meteorem III a Tempestem V KLIK
Don't worry, pee happy.
Willy
Příspěvky: 4
Registrován: 14/2/2010, 14:16

Příspěvek od Willy »

Jsem tady nováček tak tímto všechny zdravím :) .
Mám jenom něco k tomu plivání na Jumo 004. Ten motor byl ve své době opravdu dobrý. Jeho malá životnost byla způsobena materiály které si Německo nemohlo dovolit pro masovou výrobu. Předseriové kusy u kterých byl použit molybden, kobalt a nikl měli životnost přes 200 hodin.
A k tomu coby kdyby tak koncem války už běžela výroba Jumo 004D. Ten měl tah 1000 kg a větší spolehlivost (plynulejší regulace chodu která často způsobovala požáry motoru) a od léta 45 se měla vyrábět verze E s tahem 1200 kg. Vzhledem k tomu že se jedná o vylepšené verze již vyráběného motoru nebyly by problémy s náběhem výroby a se zástavbou do letadel takže na podzim 45 mohli spojenci zažívat horké chvilky.
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Willy píše:A k tomu coby kdyby tak koncem války už běžela výroba Jumo 004D. Ten měl tah 1000 kg a větší spolehlivost (plynulejší regulace chodu která často způsobovala požáry motoru) a od léta 45 se měla vyrábět verze E s tahem 1200 kg. Vzhledem k tomu že se jedná o vylepšené verze již vyráběného motoru nebyly by problémy s náběhem výroby a se zástavbou do letadel takže na podzim 45 mohli spojenci zažívat horké chvilky.
To je sice moc hezké, ale dokud měli Němci větší problémy s dopravou motorů i letounů na letiště než se samotným létáním, tak mohli mít sebelepší motory i letadla a stejně by jim to až tak moc nepomohlo.
Nemluvě o začínajícím nedostatku zkušených pilotů.
A pokud bys chtěl řešit horké chvilky na podzim 45, tak by nejdřív musel někdo zastavit Rusy a tam by jim Me-262 až tak moc nepomohl...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Willy
Příspěvky: 4
Registrován: 14/2/2010, 14:16

Příspěvek od Willy »

Hm, no já tady neřešil co by se muselo změnit v pozemních bojích jen sem navázal na už rozběhlou debatu.
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

V pohodě, ale na to se prostě nějak zapomíná...
I na...
kopapaka píše:V té době skoro všechny přesuny na vetší vzdálenosti musely zvládnout Říšské dráhy, protože uhlí nebylo tak nedostatkové jako benzín. Možná se pletu, ale myslím, že v posledním roce války byl nejčastějším místem konce Německého letounu vagón...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Já to chápu spíše tak, že se tady sem tam zapomínalo, že i Jumo 004 procházel dalším vývojem - podobně jako Derwenty. Tzn. poznámky na téma, že Derwent v bezké době to a tohle Willy vhodně doplnil o podobné info u Junkersova motoru.
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

O tom, že Juma nebyly tak špatné, svědčí i fakt, že je po válce dál vyvíjeli v SSSR. Myslím, že s dvojicí upravených motorů létal MiG-9.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tempik »

Mno oni je dál vyvýjeli proto, že neměli vlastní a tyhle ukořistili včetně plánů. Po té co zjistili, že to není to pravé ořechové (i přes dostatek surovin k jejich výrobě, takže se pomalu sama nabízí otázka, jestli by i němci s dostatkem surovin byli schopní dovyvinout Juma do opravdu spolehlivých motorů) začali kopírovat ty britské Derwenty. Až dlouho po té začali opravdu vyvýjet své vlastní.
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Nechci se hádat, ale v SSSR skoušeli poměrně brzo...
První experimenty s proudovými motory se v SSSR uskutečnily na počátku 40. let 20. století v tehdejším Leningradu ( dnes Sankt Petěrburg ), konstrukční kanceláří Ljulka. Slibné testy motoru VRD-1 bohužel přerušilo napadení SSSR Německem a další válečné události.
Ano, je to z wiki...
Ale potom šli tou jednodušší cestou.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

hydrostar píše:O tom, že Juma nebyly tak špatné, svědčí i fakt, že je po válce dál vyvíjeli v SSSR. Myslím, že s dvojicí upravených motorů létal MiG-9.
Těsně vedle .. MiG-9 byl poháněn motory RD-20, což byly kopie BMW 003. RD-10 alias Jumo 004 byly poháněny Jakovlev Jak-15 a Jak-17.
Jestli se Jumo vyvíjelo dál netuším, ale francouzský ATAR vznikl z BMW 003
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Ups, sem věděl, že sů dvě varianty a že když se nepodívám, tak zvolím tu druhů. A měl sem pravdu...Přijměte mou omluvu.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Fotka jenž asi udělá největší radost Pátračovi.
Obrázek

z reklamního prospektu firmy DAF. Fotka byla "odcizena" z těchto stránek http://www.dafmilitair.nl/html/6.html (což udělá pro změnu radost Knezdubovi)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

celý rozsah výzbroje argentiského Meteoru
Obrázek

detail umístění bomb (Argentina)
Obrázek

Argentinský Meteor s přídavnými nádržemi z F-86 Sabre
Obrázek
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Dora Neun
desátník
desátník
Příspěvky: 53
Registrován: 4/1/2017, 12:58

Re: Gloster Meteor

Příspěvek od Dora Neun »

K souboji pohonných jednotek si dovolím jedinou větu: Dnes používáme radiální nebo axiální kompresor? :-?
...Diese Überlegungen bestimmten den Entwurf der Fw 190, die kein "Rennpferd", sondern ein "Dienstpferd", wie die Kavallerie ihre Pferde nannte, werden sollte.
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Gloster Meteor

Příspěvek od Tempik »

To že se s dnešními technologiemi, moderními materiály a velmi přesnou výrobou používá u výkonných motorů axiální nikdo nerozporuje. Ale i kuličkové počítadlo bylo pro dobu kamenou lepší, než superpočítač NASA. Dnes používá turbomotor i osobní automobil nejnižší třídy a za 2. světové ho byli schopní vyrobit a rozumě použít jen američané. Technologie kompresorů a materiálů je dnes už úplně někde jinde, než tenkrát. Ne vždy musí být pro danou dobu lepší "modernějšé" řešení, když to nejsi schopen vyrobit. Ostatně radiální kompresory tu byly 50 let a to se moc dobře vědělo o výhodách axiálních. Jenže to nikdo neuměl pořádně vyrobit a ne že by se o to jak SSSR, tak NATO (včetně němců) nesnažili.
Naposledy upravil(a) Tempik dne 8/1/2017, 20:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Gloster Meteor

Příspěvek od Alchymista »

prevažne axiálne - osové, radiálny má napríklad Delfín alebo Mig-15
Tiež spalovacie turbíny v tankoch sú riešené skôr ako radiálna konštrukcia.
Výhodou radiálnych kompresorov je i pomerne vysoká odolnosť voči nasatým cudzím telesám - takže v počiatkoch, keď v Europe prevažovali trávnaté, v lepšom prípade asfaltové alebo "cementové", letiská, mali motory s radiálnymi kompresormi značnú výhodu v použiteľnosti a preto sa pomerne dlho udržali v službe u lietadiel, ktoré operovali z takýchto letísk. Axiálny kompresor je na prach, piesok, "trávu" a "kamienky" oveľa citlivejší, trpia predovšetkým lopatky pre prvé stupne rotora i statora, ktoré musia byť aj pravidelne kontrolované.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Dora Neun
desátník
desátník
Příspěvky: 53
Registrován: 4/1/2017, 12:58

Re: Gloster Meteor

Příspěvek od Dora Neun »

Tempík: Někdo musel být první :D . Navíc Jumo 004 měl až překvapivě moderní konstrukci i z pohledu jiných axiálních konstrukcí. Rozhodeně byl modernější než Allison J35 z roku 1946 a překonal ho až GE J47 z roku 1948. A když si uvědomíme, že poprvé bylo Jumo 004 spuštěno v roce 1940... Ty výhrady ano, bylo potřeba vyvinout spoustu nových slitin, navrhnout vnitřní chlazení a životnost do generálky zpravidla nepřesáhla 20 hodin, ale upřímně, jakou životnost mělo koncem války celé letadlo? Krom toho motorů pro 262 bylo dost, když si vememe, že Schwalbin bylo vyrobeno asi 1500 a motorů 004 asi 8000.

Alchymista: Dnes se používá Delfín nebo MiG-15? :razz: A tanky létají? No popravdě se u některých cvičných letadel dnes používají v motorech diagonální stupně a APU jsou řešeny často jako radiální, ale všechna nejvýkonnější letadla své doby od dob Me 262 používají výhradně axiální kompresory a všechny konstrukce s radiálním kompresorem byly deklasovány na vedlejší kolej. Vemte si Schwalbe vs. Meteor, F-86 vs. MiG-15... :rotuj:
...Diese Überlegungen bestimmten den Entwurf der Fw 190, die kein "Rennpferd", sondern ein "Dienstpferd", wie die Kavallerie ihre Pferde nannte, werden sollte.
Odpovědět

Zpět na „Letectvo“