Airbus Maveric

Letouny, vrtulníky a jiné létající stroje, výzbroj, rakety a bomby
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od kenavf »

Ktovie ako si poradia s tlakovým trupom, pretože najlepší tvar na odolávanie vnútornému pretlaku je valec a tu to bude asi problém.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Kouzelnik »

Hans S. píše:
niko píše:kenavf: S tym oknom to bude asi individualne. Kolko ludi, tolko chuti. Ja napriklad vyslovene neznasam, ked zacne vyrazne slnko presvetlovat kabinu. Ak mozem, hned zatahujem roletku. Ale niekomu sa to mozno paci.
(...)
To, jak si aerolinky poradí s cestujícími ve stávajících letadlech, je Ok a souvisí to s empirickým pozorováním. Jak by se lidem líbilo létat v letadlech bez oken, je otázka. Ale jsem celkem přesvědčený, že při možnosti volby by zvolili okna. V letadlech, v autech, ve vlacích...kdekoliv. Klaustrofobii jsem zmínil ve smyslu "strachu z uzavřených prostor", ne kvůli tomu, jestli je vhodné trpící cestující posadit k okénku, nebo k uličce. Ostatně v aerolinkách se cestující neposazují do uliček kvůli strachu z okna, ale kvůli relativně většímu prostoru právě v uličce. Tím, že okno zrušíš, ale celkovou tíseň nezmenšíš, naopak.
To je zajímavá otázka, bo například Leo Express hodně laboruje s polepy oken. Myslím, že momentálně těch 5 Stadler Flirt jezdí s menším množstvím polepů než před lety. Ale u těch chystaných nových vlaků to vypadá, že Leoexpress opět "nešetřil" na polepech oken.
IMHO totiž ani tak nejde o přímý pohled do krajiny (nota bene v době přibývajících betonových protihlukových zdí podél rychlostních kolejí), jako spíše o právě o ty pocity které naťukla @Hans S.


niko píše:Ono Hnas myslim, ze my to tu nevyriesime. Ono Airbus tieto veci urcite berie do uvahy. Ja mam napriklad pocit, ze ked bude väcsi trup, tak bude mat pasazier s klaustrofobiou pocit velkeho priestoru, co je v podstate opak stiesnenosti. Ako v kostole. V kazdom pripade, ak postavia lietadlo, ktore bude pre pasazierov vyslovene neprijemne, poskodia len sami sebe.

Zemakt: Ono povedzme si uprimne. V tom lietadle je to celkom (chvala Bohu) nuda, tak si kazdy nachadza na zabavku, aku moze. :D
Můžu se zeptat o kterém kostele mluvíš? Já pokud vím, tak kostelní okna s úrovni lidského těla (=člověk vidí přímo ven tak jako v domě pro bydlení) jsou v novějších kostelech zejména tak v koutku pro děti (=takové ta místnost naboku kostelní lodě ve které je jeden s rodičů je mimčem a hračkami a v půlce mše svaté se prostřídají, aby si i "pečující" užil mše nebo aby šlo vklidu nakojit když malý dostane hlad nebo přebalit). Jinak v zásadě v novějších kostelích je hlavní prosklená plocha/okna umístěna vysoko nad úrovní lidského těla = okna bývají směrem k nebi.
https://foursquare.com/v/kostel-krista- ... cf3e2cd268
http://www.stavimekostel.cz/
https://dcbl.rajce.idnes.cz/200131_Inte ... ednu_2020/

A tipuji, že umístění prosklení do zdí, nikoliv rovnou do střechy je z důvodu, že udělat prosklenou střechu, aby následně údržba nestála majlant, může být dost oříšek (viz ty komplikacev Neratově)
R.I.P.
Uživatelský avatar
Vlastimil Čech
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 575
Registrován: 3/12/2012, 16:49
Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Vlastimil Čech »

Ono ani mraky osvětlené zhora Měsícem jsou krásné... a ta černá obloha s hvězdamio až k obzoru... a když se začíná dnít... řekl bych, že je to MOC HEZKÉ... Ale nevím jak dnes, kdysi si pasažéři mohli vybral, jestli chtějí sedět u okna, nebo do uličky... Vím že mi bylo řečeno, že místa u oken jsou vyprodaná nejdřív... ale jak říkám, to bylo kdysi, dnes nevím
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od niko »

Kouzelnik: :D Je mile, ze mi chces ukazat ako vyzera kostol, ale na Slovensku chodi zhruba 85 % ludi do kostola, my to tu pozname. :D V zasade som tym ale myslel, ze sa vytvori väcsia a objemnejsia miestnost spojenim niekolkych radov, co moze mat pozitivny efekt pre klaustrofobikov.
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Kouzelnik »

@niko... mám spoustu chyb, ale myslím, že +-nepoučuji nikoho ze Slovenska o tom jak to máte na Slovensku.

Já totiž reagoval na Tvoje tvrzení a požádal Tě o příklad. A to z důvodu, že pokud já znám příklady kostelů naší generace, tak okna v kostelní budově plní jinou funkci než např. v letadle... A důvod proč konkrétní příklady? Protože jsou různé kostely (IMHO lidé během románské či gotické éry patrně měli ergonomii kostela/... trochu jinde na žebříčku svých přání, než třebas dnešní lidi, kteří spíše touží po prosvětlených kostelech).
Kouzelnik píše:
niko píše:Ono Hnas myslim, ze my to tu nevyriesime. Ono Airbus tieto veci urcite berie do uvahy. Ja mam napriklad pocit, ze ked bude väcsi trup, tak bude mat pasazier s klaustrofobiou pocit velkeho priestoru, co je v podstate opak stiesnenosti. Ako v kostole. V kazdom pripade, ak postavia lietadlo, ktore bude pre pasazierov vyslovene neprijemne, poskodia len sami sebe.

Zemakt: Ono povedzme si uprimne. V tom lietadle je to celkom (chvala Bohu) nuda, tak si kazdy nachadza na zabavku, aku moze. :D
Můžu se zeptat o kterém kostele mluvíš? Já pokud vím, tak kostelní okna s (...)
Já tvrdím: u těch kostelů stavěných v minulých 10 či 20 letech (=dle přání nyní žijící generace), tak prosklené otvory (dveře) jsou zejména v mísnostech pro (malé) děti. A to proto, že malé mimčo v dětské místnosti v kostele, občas potřebuje vidět do hlavní kostelní místnosti na maminku (když mimčo v dětské místnosti hlídá taťka a mamka si zrovna užívám mše svaté) a naopak.

A směrem ven z kostela (z dětské místnosti) jsou taky velké okna, když je mimčo-kámoš(ka) venku, tak aby se druhé mimčo mohlo za ním/za ní podívat ven a tím se uklidnit.

Z hlavní kostelní místnosti vesměs okna jsou nad úrovní člověka, takže vesměs nejde vidět směrem ven v úrovni terénu, směrem třeba na zaparkované auto atd. Ale z kostelních oken je vidět na nebe.

Jinými slovy - dospělí v současných kostelech nepotřebují okna, aby viděli směrem na úroveň terénu. Namísto toho dospělí chtějí spoustu oken aby viděli směrem na nebe. A to přestože tak rozsáhlé prosklení způsobuje v zimě, že člověk za tu 1,5 hodinu pěkně promrzne. A v létě (při večerní mši) sluníčko občas pěkně vytopí hlavní kostelní místnost, takže za tu 1,5 hodinu člověk propotí tričko... Proč dospělí chtějí tak velké okna které zhoršují používání kostela? To nevím,

Ale myslím, že i u Vás na Slovensku to tak možná máte, nevím. Viz okna umístěná vysoko nad úroveň podlahy uvnitř kostela
https://sk.wikipedia.org/wiki/Kostol_Du ... %BAbravka)

Závěr: Okna v kostelech postavených za posledních 10-20 roků IMHO plní úplně jinou funkci než okna v letadle. Máš jiný názor, @niko?
R.I.P.
Uživatelský avatar
Vlastimil Čech
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 575
Registrován: 3/12/2012, 16:49
Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Vlastimil Čech »

Ja mam napriklad pocit, ze ked bude väcsi trup, tak bude mat pasazier s klaustrofobiou pocit velkeho priestoru,....
Jen aby. Ono to dopadne docala určitě tak, že do toho většího prostoru nacpou ještě víc pasažérů...
Však ta dnešní letadla jsou MNOHEM větší než bývala kdysi... a máte pocit nadbytku místa?
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Kouzelnik »

@Vlastimil Čech... co si zákazník zaplatí, to dostane
How Airline Ticket Prices Fell 50 Percent in 30 Years (And Why Nobody Noticed)

Ovšem netuším jestli fakt jsou reálné ty předpovědi IATA o mírném, ale setrvalém nárůstu cestujících, bo třebas fakt bude reálné, že začne normálně fungovat letiště Praha-východ (=neofiko název pro letiště v Pardubicích)
https://www.iata.org/en/pressroom/pr/2018-10-24-02/
R.I.P.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od kenavf »

Vlastimil Čech píše:Ja mam napriklad pocit, ze ked bude väcsi trup, tak bude mat pasazier s klaustrofobiou pocit velkeho priestoru,....
Jen aby. Ono to dopadne docala určitě tak, že do toho většího prostoru nacpou ještě víc pasažérů...
Však ta dnešní letadla jsou MNOHEM větší než bývala kdysi... a máte pocit nadbytku místa?
No keď má byť tlakový trup kruhový tak sa tá výška nad strednou radou poriadne zväčšuje a je kompenzovaná odkladacím priestorom s väčšou výškou, pretože cestujúci v strede musí dosiahnuť do odkladacieho priestoru aby si tam dal zavazadlo. Lenže u wide-body trupov už to začína byť extrém. a bolo to zralé tak na druhé podlažie.
Lenže teraz sa to zmenilo a ďaľšie zväčšovanie kapacity lietadiel sa "zastavilo". Ono cestujúcich možno mierne pribúda ale nechcú prestupovať a chcú sa previezť priamo z miesta na miesto a nie "cez hub"/uzlové letisko. B747 a A380 končia s výrobou , nemajú zakázky.
Takže kapacita lietadiel zostane a ak bude zámer tých pasažierov "presadiť" do toho wing-body, tak bude treba vyriešiť ako to bude s tým tlakovým telesom.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Vlastimil Čech
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 575
Registrován: 3/12/2012, 16:49
Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Vlastimil Čech »

Ale ano, pane Kouzelníku. Ono totiž to, co bývalo standard se označí za luxus. Kromě toho se se služba - výrobek ošperkují nějakými vlastně nepotřebnými, zbytečnostmi, (dneska se říká fičůriemi?) a hned je důvod ku zdražení. To neplatí jen v letecké dopravě, ale zcela obecně. Kolik stála letenka OstravaPraha v roce 1966? Už si to nepamatuji, ale už tehdy mne udivilo, že je to docela laciné. No a ta rychlost! Dneska když se bere v úvahu, že na letišti musíte být o hodně dřív, že Vás rentgenem svlíkají, případně Vás nějaký obejda, či dokonce tlustá, nevoňavá černoška omacává, tož člověka přejde na cestování vzduchem docela chuť.
Někdy v roce 1997 jsme zařizovali pro nadřízeného služební cestu do jisté obce jižně od Říma. Nejenom, že cesta letadlem pro něho a tlumočnici byla letadlem mnohem dražší, ale i o několik hodin pomalejší, než cesta služebním automobilem. Když je nutno dodržet například čas příjezdu do místa, tak s ohledem na čekací doby, letové řády a ta čekání na letištích, to není létání není žádná hitparada, řekl bych. Ovšem každý někdy dostane, co si zaplatí. To souhlasím bezezbytku. Každý má jiný vkus. Rozhodně nechci vzbuzovat nějakou vzteklou debatu, nejsem Vaší odpůrcem, pane Kouzelníku. Jenom jsem trochu znechucen vývojem. Když jsem byl chlapec, tož jsem čekal, že věci obecně půjdou k lepšímu, rychlejší a pohodlnější doprava, vlídné podmínky, svoboda...
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Kouzelnik »

Vlastimil Čech píše:Ono totiž to, co bývalo standard se označí za luxus.
Pěkný večer, berete to v poměru k obvyklé výplatě (tj. k mediánu)? https://www.finance.cz/519126-prumerna- ... -rakousko/ Uznávám, že mnohem lepší by bylo odkázat se na medián v konkrétním regionu, ale takovou statistiku nemám.


Vlastimil Čech píše:Kromě toho se se služba - výrobek ošperkují nějakými vlastně nepotřebnými, zbytečnostmi, (dneska se říká fičůriemi?) a hned je důvod ku zdražení. To neplatí jen v letecké dopravě, ale zcela obecně. (...)
na obchod musí být oba. Pokud mi nabídka nevyhovuje, tak ji nemusím akceptovat a můžu koupit jinde. Anebo nemusím koupit vůbec. Což platí v mnohem víc oborech, než před cca 15-ti/20-ti lety. Třebas telco, utility.
Vlastimil Čech píše: Někdy v roce 1997 jsme zařizovali pro nadřízeného služební cestu do jisté obce jižně od Říma. Nejenom, že cesta letadlem pro něho a tlumočnici byla letadlem mnohem dražší, ale i o několik hodin pomalejší, než cesta služebním automobilem. Když je nutno dodržet například čas příjezdu do místa, tak s ohledem na čekací doby, letové řády a ta čekání na letištích, to není létání není žádná hitparada, řekl bych. Ovšem každý někdy dostane, co si zaplatí. To souhlasím bezezbytku. Každý má jiný vkus. (...)
Jo, jeli jsme do Terstu. Doprava byla horší než před cca 110 lety, kdy bylo lepší spojení do tehdejších regionů v nynější ČR/SR. Ovšem spojení do Benátek je patrně mnohem lepší, než před 110 lety. Prostě poptávka po cestování do různých regionů je proměnlivá (důvody viz např. diskuze k jednomu z článku ve zdejším triptychu článků od @Polarfox o WW1 na Jadranu).

Obecně platí, že zájem o cestování a to cestování letadlem roste
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A ... Statistiky
A když si vezmu jak OeBB rozjezdili NightJet, tak nemám pocit, že by se jiné formy dálkové dopravy výrazně horšily .
R.I.P.
Uživatelský avatar
Vlastimil Čech
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 575
Registrován: 3/12/2012, 16:49
Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Vlastimil Čech »

Ale ano, pane Kouzelníku. Na obchod musejí být dva. Jenže se příliš často stává, že to, co ten jeden by chtěl za rozumný peníz, ten druhý vůbec nenabízí. Nebudu staromilsky vzdychat nad seriosním automobilem, který byl sice prost všelijakých "fičůrií", ale spolehlivě sloužil 40let. Jsem si jist, že to bylo i ekologicky přívětivější, protže eko-stopa výroby 5-ti modernějších automobilů je výrazně výraznější, než (o něco!) vyšší spotřeba toho spolehlivého obstarožního držáka "auto-koníka". Mohu Vám napsat skoro povídku, jak jsem kupoval obyčejné vidle. To co nabízejí v Baumaxu je čínská lisovaná nádhera, která se ohýbá už i tvrdým pohledem. "Á, pán je odborník!" Říká prodavač a nabízí opravdu dobré, kované vidle. "Povšimněte si, pane, adjustovatelné násady vyrobené z kevlarového laminátu a opatřené ergonomickými rukojeťmi"... "a jsou ve slevě, za pouhých 2.400,- Kč!" "Ne pane, samotný výkovek neprodáváme, samostatně nabízíme tady ty čínské lisované".... Tož asi tak... Nebo zkuste, pane Kouzelníku, najít rádiopřijímač. Žádné stereo, prostě jednoduchý citlivý světový přijímač s podsvětlenou stupnicí, s hezkým přednesem, aby se mu týden po záruce nerozkývaly ovládací čudlíky, aby nehrkal triml zesilování zvuku a kondensátor ladění. Nemám nárok na vzhled, úsporu el. proudu, snesu i větší velikost. Něco takového, jako býval standard za rozumnou cenu. Nebo zkuste koupit jenom dobrý adaptér 230V- 12,9,6 V.
Takový ten spolehlivý, co má v sobě opravdové trafo následované filtrem s tlumivkou a pořádným kondensátorem. Ne takový ten drek, co se nabízí nyní, kde se vše podřizuje výrobní ceně a malé velikosti i s tím, že velmi rychle ten maličký kondensátorek opřený o mini trafíčko teplem vyschne. A do přijímače Vám zní bručení sítě... Máte pravdu, na dobrý obchod musí být dva. Ale stává se mi dost často, že nezbývá vzít to, co je, když to co, chci prostě není k dostání. Asi by z té nabídky neměl prodejce dostatečný "vývar".
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od niko »

Kouzelnik proti tvojmu prispevku o oknach v kostole nemam nic, no myslim, ze sme sa nepochopili. Mojim prikladom s kostom som narazal na zväcseny priestor a nie na rozmiestnenie okien. Myslim, ze okna sa porovnavat ani nedaju. Interier kabiny je ale dosvetlovany led svietidlami, takze v kabine sa da vytvorit svetelny efekt vlastne aky chces. V tomto pripade to bude urcite tiez tak.
Uživatelský avatar
Vlastimil Čech
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 575
Registrován: 3/12/2012, 16:49
Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Vlastimil Čech »

A ještě jedna poznámka k létání: Ano, dostanete to co si zaplatíte a CO JE V NABÍDCE. Takže buď se rozhodnete zcela svobodně podřídit se čekacím dobám na letištích, ponižujícím prohlídkám, zouvání, omacávání tou nevoňavou černoškou, svlíkání rentgenem, rozhrabání zavadel atd, sezení uprostřed prostřední řady mezi dvěma, na obě strany, překypujícími tlusťochy spolupasažéry, napůl zadušen, anebo můžete samozřejmě, zcela svobodně a kultivovaně cestovat soukromým jetem, že?
Ale to kultivované cestování bylo kdysi standardem. Teď je, možná i pro Vás, pane Kouzelníku, docela luxusem. Nebo ne?
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od niko »

Tak, tak. Lietanie skutocne degraduje. Dnes uz maju aj dialkove autobusy lepsi standard ako lietadla. Ovlakoch ani nehovorim.
Naposledy upravil(a) niko dne 17/2/2020, 19:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13188
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Rase »

Budu rád, pokud se budeme v diskuzi věnovat spíš vojenskému potenciálu letounu Maveric a jemu podobným.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od kenavf »

Rase píše:Budu rád, pokud se budeme v diskuzi věnovat spíš vojenskému potenciálu letounu Maveric a jemu podobným.
Maverick nemá žiadny vojenský potenciál,
ale vráťme sa k tým oknám katedrály, neboli tam kvôli tomu aby v kostole bolo svetlo a výškové umiestnenie umožnilo aby dole na stene bola výzdoba a poloha okna vysoko hore vyzerala pompézne? :lej:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Kouzelnik »

@Rase
Ad vojenský potencionál Maveric
IMHO u cargo verze převážející vojenskou techniku by patrně byl oříšek dimenzovat podlahu (=o co by byl opřen nosník? jak dlouhý by nosník musel být?)



@niko
niko píše:Kouzelnik proti tvojmu prispevku o oknach v kostole nemam nic, no myslim, ze sme sa nepochopili. Mojim prikladom s kostom som narazal na zväcseny priestor a nie na rozmiestnesnie okien. Myslim, ze okna sa porovnavat ani nedaju. Interier kabiny je ale dosvetlovany led svietidlami, takze v kabine sa da vytvorit svetelny efekt vlastne aky chces. V tomto pripade to bude urcite tiez tak.
Aha, to jsem nepochopil, že Ty jsi mezi Tvými 2-mi komentáři (viz níže) přeskočil na jiné téma. Protože IMHO přítomnost oken pomáhá proti pocitu stísněnosti u citlivějších lidí ... notabene, pokud se přihodí nějaká stresová záležitost při nástupu.
niko píše:Hans nemas pravdu s tou klaustrofobiou. Pasazier s klaustrofobiou sa stale usadza do ulicky. So strachom z vysok na kridlo. Taky by mal byt standardny postup. Aj oni si tie listky pokupia aj tak jak sami chceju. :D

K tomu vyhladu. Co vidis v 12 tis. m., hmlu, pary a oblaky ? A to vsetko 2 hodiny v kuse. Jo zem vidis. Vies rozoznelat zelene - zem a modre - more. No pre toto ma fakt zmysel drat sa k oknu. :D
niko píše:Ono Hnas myslim, ze my to tu nevyriesime. Ono Airbus tieto veci urcite berie do uvahy. Ja mam napriklad pocit, ze ked bude väcsi trup, tak bude mat pasazier s klaustrofobiou pocit velkeho priestoru, co je v podstate opak stiesnenosti. Ako v kostole. V kazdom pripade, ak postavia lietadlo, ktore bude pre pasazierov vyslovene neprijemne, poskodia len sami sebe.
(...)



@Vlastimil Čech
Pěkný večer,

není mi jasné, jak souvisí Váš komentář o způsobu odbavování na letištích s konceptem letadla od Airbusu?

IMHO letadla v podobě představeného konceptu Maveric s tak velkým rozpětím (a patrně i s dosti velkou kapacitou) nebude snadné zaplnit cestujícími... tj. předpokládám, že letadla s "klasickým trupem" (=a nižší kapacitou) budou fungovat i dál.
R.I.P.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od niko »

Kouzelnik: S pocitom klaustrofobie chvala Bohu nemam skusenost, no bolo mi to vysvetlovane tak, ze ked pasazier sedi pri okne, je nalepeny na stene lietadla ma pocit, ako keby bol v rure- stiesnenost. Ak sedi v ulicke, teda v bode s najvyssim stropom, je tento pocit menej vyrazny. Ergo, mne to bolo vysvetlene asi v zmysle, ze sa to okien netyka. Preto aj moja myslienka, ze ak bude trup sirsi a strop vyssi (efekt velkej kostolnej saly), tak to moze byt pre klaustrofobikov prijemnejsie. Cize mi neslo o okna, ale skor o väcsi priestor kabiny. Ved to tam bude velke ako telocvicna.
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od Mirek58 »

Niko, neměj starost.
Jakmile bude trup širší, hned do něj nacpou další sedačku.
ObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Airbus Maveric

Příspěvek od niko »

Mirek58 píše:Niko, neměj starost.
Jakmile bude trup širší, hned do něj nacpou další sedačku.
:lol: To asi hej. :lol: Budeme sediet ako v kine.
Odpovědět

Zpět na „Letectvo“