•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ ARMÁDY A UDÁLOSTI PO ROCE 1945 ‹ Státy NATO mimo USA ‹ Námořnictvo
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

Letadlová loď C-551 Giuseppe Garibaldi

Lodě všech typů, ponorky, výzbroj a bojové systémy
Napsat komentář
Příspěvků: 9 • Stránka 1 z 1

Letadlová loď C-551 Giuseppe Garibaldi

Příspěvekod Nelson » 3/9/2005, 11:20


Obrázek

Italská letadlová loď C-551 Giuseppe Garibaldi

Koncem roku 1977 bylo rozhodnuto o stavbě zatím jediné italské letadlové lodě. 20.2.1978 byla podepsána objednávka a 26.3.1981 došlo v Monfalcone v loděnici Fincantieri k položení kýlu nového plavidla. I přes minimum zkušeností se stavbou tohoto typu lodí pokračovala stavba celkem rychle a 4.6.1983 došlo ke slavnostnímu spuštění na vodu. Při křtu bylo odhaleno jméno lodi Giuseppe Garibaldi a bylo jí přiděleno označení C-551. Oficiální předání nového plavidla Italskému válečnému námořnictvu proběhlo 30.9.1985. Celý projekt byl řešen tak aby vzniklé plavidlo bylo co nejuniverzálnější, schopné protiletadlového i protiponorkového boje.

I když je její oficiální italská klasifikace letadlový křižník (incrociatore porto-aeromobili) jde o lehkou letadlovou loď. Je to zároveň první dokončená italská letadlová loď.
Její rozměry sice nedosahují hodnot amerických letadlových lodí, v evropském měřítku jde o poměrně velké plavidlo. Maximální délka lodi je 180,2 m, šířka 33,4 m, ponor 6,7 m, standartní výtlak je v různých odborných článcích udáván v rozsahu 9369 – 10000 tun a stejně tak se maximální výtlak pohybuje v rozsahu 13240 – 13600 tun. Na hlavní palubě je situován jednopatrový hangár o rozměrech 110x15x6 m s možností rozdělit jej dvěmi protipožárními a protistřepinovými přepážkami na samostatné části a zamezit tak případnému šíření požáru. Zastřešení hangáru tvoří letová paluba o délce 173,8 a šířce 30,4 m opatřená na přídi tzv. skokanským můstkem o vzepětí 6° usnadňujícím vzlet letounů V/STOL. Dopravu letounů z hangáru zajišťují dva výtahy osmiúhelníkového tvaru o rozměrech 18x10 m a nosnosti 15 tun umístěné na pravoboku před a za nástavbou.

Pohon lodi je navržen jako COGAG. Jde o čtyři plynové turbíny typu Fiat LM 2500 vyrobené v licenci americké společnosti General Electric. Celkový výkon turbín dosahuje 106400 koní a umožňuje plavbu rychlostí 30 uzlů. Při ekonomické rychlosti 20 uzlů je dosah lodi až 7000 námořních mil (asi 13000 km).

Protiletadlovou obranu lodi zajišťují dva osmihlavňové komplety MBDA Selenia Albatros Mk 2 osazené raketami Aspide. Navádění střel na cíl zajišťují dva střelecké radary SPG-75 (RTN-30X) a přehledový radar MBDA (Alenia Marconi Systems) MM/SPS-774 (RAN-10S). Dělostřeleckou výzbroj dodala firma Breda. Jde o tři dvojhlavňové automaty ráže 40 mm s kadencí 300 ran/ min a dosahem 12500 m, zaměřované pomocí systému řízaní palby MBDA NA-21 (Dardo). Opomenuta nezůstala ani protilodní výzbroj. Tu tvoří čtyři odpalovací kontejnery raket OTO Melara Teseo Mk 2 (TG 2) s dosahem 180 km a bojovou hlavicí o hmotnosti 210 kg naváděné pomocí systému MM/SPS-702 . A konečně protiponorkovou obranu zajišťují dva třojhlavňové torpédomety systému WASS model ILAS 3 ráže 324 mm s torpédy ATK (Alliant TechSystems) Mk 46 Honeywell nebo Whitehead A-290.

Na základě zákona z roku 1923 nesmělo mít italské námořnictvo vlastní bojové letouny a proto loď po předání disponovala pouze vrtulníky Agusta/Sikorsky SH-3D Sea King v počtu 18 strojů. Teprve v roce 1989 došlo k revizi tohoto zákona a bylo objednáno 16 letounů Boeing AV-8B Harrier 2. Jediné letouny které do té doby občas používaly C-551 Giuseppe Garibaldi jako základnu při výcviku byly španělské Boeing AV-8B Harrier 2 Plus, britské MBDA (BAE Systems) Sea Harrier F/A2 a stroje USMC Boeing AV-8B Harrier 2.

Hlavní radiolokační vybavení tvoří komplety vzdušného průzkumu AN/SPS-52C s dosahem 440 km a MBDA (Alenia Marconi Systems) MM/SPS-768 (RAN 3L) s dosahem 220 km, dříve zmíněný hladinový radar MM/SPS-702 s dosahem 155 km, navigační systémy MM/SPN-749 a AN/SRN-15A TACAN.

C-551 Giuseppe Garibaldi je nejmenší letadlovou lodí na světě a zůstává jediným plavidlem této třídy. V současnosti se v loděnici Fincantieri staví nová mnohem větší letadlová loď nazvaná Cavour. Byla spuštěna 20.7.2004 a se zařazením do služby se počítá v roce 2007. Vzhledem k nákladnosti obou konstrukcí se se stavbou dalších lodí tohoto typu prozatím nepočítá.

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil Nelson dne 23/7/2006, 17:46, celkově upraveno 1
ObrázekObrázek

Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
Nelson
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 859
Registrován: 11/6/2005, 09:25
Bydliště: Většinou doma
Nahoru

Příspěvekod sa58 » 3/9/2005, 12:20


Já měl za to, že je to nejmenší letadlová loď v NATO. Nebo španělská "Principe de Asturias" je ještě menší?
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
 
Příspěvky: 3476
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod Nelson » 3/9/2005, 12:38


Vžyť to tam píšu.
Giuseppe Garibaldi je opravdu nejmenší lodí tohoto typu. Principe de Asturias je asi o 16 m delší a její výtlak je větší o přibližně 3000 tun.
ObrázekObrázek

Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
Nelson
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 859
Registrován: 11/6/2005, 09:25
Bydliště: Většinou doma
Nahoru

Příspěvekod sa58 » 3/9/2005, 13:49


no jo, asi sem fakt slepý, nějak sem to přehlídl :oops:. Nedávno jsem četl o Thajské letadlové lodi, ta je možná ještě menší (možná jen výtlakem). Ale asi z ní operují jen vrtulníky, první velkou akcí byla pomoc po tsunami
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
 
Příspěvky: 3476
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod Nelson » 3/9/2005, 14:03


Myslíš asi Chakri Naruebet. Výtlak je sice menší, ale rozměrově je loď o 2 metry delší. 8)
Je to ale tak tak. :oops:
ObrázekObrázek

Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
Nelson
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 859
Registrován: 11/6/2005, 09:25
Bydliště: Většinou doma
Nahoru

Příspěvekod YAMATO » 3/9/2005, 16:57


A ten Cavour, jaké má parametry, výzbroj atd.?
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
 
Příspěvky: 2809
Registrován: 19/3/2005, 19:25
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod Nelson » 3/9/2005, 20:42


Maximální výtlak C-552 Conte di Cavour je 27100 tun, délka 244 m, šířka 39 m, ponor 7,5 m a rozměry letové paluby 220x34 m. Na přídi skokanský můstek se sklonem 12°.
4 plynové turbíny LM2500 (licenční General Electric), výkon na dvou šroubech 88 MW. Rychlost 28 uzlů, při 16 uzlech dosah 7000 mil.Elektrickou energii dodává šest alternátorů Wartsila CW 12V200 o výkonu 2,2 MW.
Obrázek Obrázek
Conte di Cavour - stavba


Protiletadlovou výzbroj tvoří dva kontejnery VLS nabité protiletadlovými a protiraketovými střelami Aster 15 s dosahem 30 km, počítá se i s možným použitím raket Aster 30 s dosahem 130 km. Dělostřelectvo je zastoupeno dvěma komplety Oto Melara 76mm Super Rapid a třemi 25 mm automaty.Protilodní výzbroj mají tvořit střely OTO Melara Teseo Mk 2 (TG 2)

Palubní letecké křídlo má být zatím ve složení 12 vrtulníků AgustaWestland EH101,Eurocopter NH 90 a Agusta/Sikorsky SH-3D Sea King + 8 letadel V/STOL Boeing AV-8B Harrier 2 S. Výhledově se počítá s letadly F-35 Joint Strike Fighter. Přepravu strojů na palubu zajišťují dva výtahy s nosností 30 tun a pro transport munice jsou zde další dva s nosností 15 tun.
Hangár o rozměrech 134x21 m je řešen jako univerzální. je vybaven dvěmi nakládacími rampami systému RO-RO s nosností 60 tun. Kapacita je 100 lehkých terénních vozů, případně 50 obrněných transportérů, nebo až 24 tanků.
Obrázek
Conte di Cavour - pravděpodobný vzhled
Naposledy upravil Nelson dne 23/7/2006, 17:40, celkově upraveno 1
ObrázekObrázek

Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
Nelson
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 859
Registrován: 11/6/2005, 09:25
Bydliště: Většinou doma
Nahoru

Příspěvekod YAMATO » 3/9/2005, 20:56


No to už je dost solidní letadlovka. Chytrá je ta univerzálnost, přeci jen čistou LL si menší státy těžko můžou dovolit...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
 
Příspěvky: 2809
Registrován: 19/3/2005, 19:25
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod Nelson » 3/9/2005, 21:03


Máš pravdu, tohle není čistokrevná letadlová loď.
Je to spíš ekvivalent amerických vrtulníkových výsadkových lodí LHA a LHD. Jenom nemá ten jejich dok, naložená technika zabírá místo v hangáru.
ObrázekObrázek

Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
Nelson
nadporučík
nadporučík
 
Příspěvky: 859
Registrován: 11/6/2005, 09:25
Bydliště: Většinou doma
Nahoru


Napsat komentář
Příspěvků: 9 • Stránka 1 z 1

Zpět na Námořnictvo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye