Re: Projekt elektrické ponorky SMX-31
Napsal: 15/11/2018, 22:53
To je hodně chytré řešení. Skladovat samotný vodík je velký problém, jak už bylo napsáno.
Ale právě proto, že se palivové články už používají na Type 212 a s nějakým AIP řešením experimentují myslím všichni výrobci konvenčních ponorek (a elektrický pohon je teď v módě tak nějak obecně), tak mi zrovna tahle část návrhu připadá jako technicky zvládnutelná. Problematické mi připadají spíš ty ostatní body.
Mírně OT otázka: Nevíte jak moc je pro současnou ponorku užitečná vysoká rychlost?
Více OT:
Pokud vím, tak palivové články používali při vesmírných letech jen v USA při projektech Gemini, Apollo a Space Shuttle. Vždy se jednalo o kritický systém - poskytoval elektrickou energii a pitnou vodu pro posádku. Dala se pak ušetřit váha na bateriích a zásobách. Když všechno fungovalo. U Apolla 13 byl právě jeden z největších problémů v tom, že výbuch kyslíkové nádrže vyřadil celý systém výroby el. energie a baterie stačily jen na pár hodin. Případně mise STS-2 musela být zkrácena po poruše jednoho ze tří palivových článků Columbie. Engle a Truly pak pilotovali první, poslední a jediné ruční přistání v poněkud dehydrovaném stavu.
Ale právě proto, že se palivové články už používají na Type 212 a s nějakým AIP řešením experimentují myslím všichni výrobci konvenčních ponorek (a elektrický pohon je teď v módě tak nějak obecně), tak mi zrovna tahle část návrhu připadá jako technicky zvládnutelná. Problematické mi připadají spíš ty ostatní body.
Mírně OT otázka: Nevíte jak moc je pro současnou ponorku užitečná vysoká rychlost?
Více OT:
Pokud vím, tak palivové články používali při vesmírných letech jen v USA při projektech Gemini, Apollo a Space Shuttle. Vždy se jednalo o kritický systém - poskytoval elektrickou energii a pitnou vodu pro posádku. Dala se pak ušetřit váha na bateriích a zásobách. Když všechno fungovalo. U Apolla 13 byl právě jeden z největších problémů v tom, že výbuch kyslíkové nádrže vyřadil celý systém výroby el. energie a baterie stačily jen na pár hodin. Případně mise STS-2 musela být zkrácena po poruše jednoho ze tří palivových článků Columbie. Engle a Truly pak pilotovali první, poslední a jediné ruční přistání v poněkud dehydrovaném stavu.