Ještě doplním, že testování proběhlo v roce 1943.
Našel jsem také interní reakci Sovětů, tak jí sem dodám.
Provozuschopnost.
Upozorňuje, že většina tanků T-34 nyní (1943) vyráběná má jiný filtr a tedy i lepší poruchovost. Také hodnotí špatné zacházení ze strany Američanů viz. problém mazání a čištění.
Pancíř.
Tvrdí, že Američané provedli špatně analýzu pancíře, kdy Američané používají stejnou technologii tvrzení pancíře. Podle sovětské analýzi vykazuje jejich pancíř větší odolnost proti nárazu, než americký.
- k tomu bych dodal, že obě tvrzení mohou být správná, protože u Sovětů v té době obvykle docházelo k poklesu kvality sériové výroby oproti prototypům. Tedy sovětský ethalon pancíře mohl být kvalitnější, ale sériový výrobek naopak méně kvalitní. pozn. Dzin
Dále mají, že německé těžké tanky mají pancíř střední tvrdosti a dodávají, že nový tank IS bude mít pancíř vysoké tvrdosti.
Korba.
V rámci operací při přechodech řek na východní frontě nezaznamenali, že by korba T-34 nebyla vodotěsná. Připouští ale nedostatečnou vodotěsnost vrchních poklopů.
- opět bych dodal, že tak po různu v literatuře se dá dohledat, jak do sovětské obrněné techniky teklo při brodění a jak to posádky ucpávaly hadry. opět bych to ale připsal spíše kvalitě sériové výroby. pozn. Dzin
Věž.
Zde argument berou s tím, že nové odlévané věže jsou už větší a připravované věže pro IS a T-43 (sic!) jsou ještě větší. Závadovost elektrického otáčení věží berou jako fakt s tím, že nyní je v návrhu nové hydraulické otáčení, podobné americkému.
Palebná síla.
Připouští, že výkony F-34 je horší, než americké 75mm, ale současně upozorňuje, že i výkony 75mm kanonu jsou nedostatečné (
asi vzhledem k zavedení nové německé techniky pozn. Dzin).
Pásy.
Problémy jsou známi a nově vyráběné T-34 by je měly mít odstraněny.
Zavěšení kol.
Nechuť Američanů dává do souvislosti s jejich nechutí z řešení zaběšení navržených Christiem. Současně poukazují, že připravovaná T-43 (sic!) má odpružení pomocí torzních tyčí.
Motor.
Poukazují, že americké startéry jsou ještě slabší a nechápou, proč jejich hodnotí jako slabé. Současně připouštějí, že sovětské startéry jsou velmi poruchové a že pro IS se vyvýjejí s vyšší spolehlivostí.
Převodové ústrojí.
Američané si prý myslí, že převodovka T-34 je zkopírovaná převodovka A-23 vyvinutá v USA před 15-20 lety pro tanky Christie. Prý je to asi kvůli tomu, že konstrukce sovětské převodovky je podobná. Každopádně Sověti vyvíjejí další převodovky a jejich kvalita se zlepšuje.
Spojka.
Spojku považují stejně jako Američané za zastaralou a pro IS je vyvýjena nová planetová. Tímto směrem je zaměřen celý vývoj a tato nová převodovka má být lepší, než americká. Dále se poukazuje na to, že Američané také používají třecí spojky a to u traktorů. Připouští se, že díky třecí spojce se s tankem hůře manévruje, ale že pokud se správně udržuje, pracuje spolehlivě.
Celkové hodnocení.
Podle sovtěského závěru je T-34 bojově výkonější, zatímco americké tanky mají jednodušší obsluhu. Vyzdvihují kombinaci ochrany, výzbroje a manévrovacích schopností T-34, která takto v celku je lepší, než u Američanů a odvolávají se, že je to prokázáno bojovým nasazením.
Mirek58
Mohl jsem to také špatně přeložit, přesný anglický termín je
plates are hardened shallowly
kenavf
Jen doplnění toho, že se tu řešilo, proč Američané nezačali v licenci vyyrábět T-34, která měla být lepší, než M4. Američané jí tak jednoznačně nehodnotí, což samozřejmě souvisí i s tím, co od svojí techniky každý stát očekává.