Kamov Ka-50 a Ka-52

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od mepu »

rabo píše:Vieme z akého roku je táto fotka ? Má na sebe niečo čo vyzerá ako hlavné prvky ochrany vrtuľníka a aj niečo čo má podobu optických zariadení pre strelca a pilota.
Jo z letošního > http://russianplanes.net/id144156, zkrácená křídla, někdo píše v debatě, že je podezření že je to přestavba na Ka-52K, to si ale nemyslím, by měl mít skládací.
--
Spíš bych řekl že to budou nějaké vysokorychlostní kamery na snímání konců rotorů podle směrů kam to míří - možná zkouší něco nového.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od rabo »

Že ide o niečo skúšané je veľmi pravdepodobné. Má to zavesený kontajnér s testovacou aparatúrou a tie kamery. Kĺudne by to mohlo súvisieť aj s tou Ka-52K. Je pravda, že v maketách bola prezentovaná so sklápacím krídlom, ale možno menšia dĺžka krídla a znížený počet závesných bodov umožnia väčšie zaťaženie na ostávajúcich. Možno je pre ne plánovaná ťažšia munícia, ako pre pozemné verzie.To samozrejme len hádam.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od Alchymista »

Minimálne protilodné strely triedy Ch-35 (3M24 / Uran) s hmotnosťou okolo 600kg pri odpálení sa predpokladať dajú... A podobne aj niečo z rodiny rakiet Ch-25, s hmotnosťou do 350kg, tiež.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od absik »

Dzin vo vlákne T-99 a Armata napísal:
....Navíc mají úžasnou schopnost tyto prpostředky kombinovat a mnohdy jim chybí racionalizace zavádění výzbroje. Klasický příklad je Ka-52 - Mi-28(N/MN). Rozhodně by bylo bývalo prospěšnější zavrhnout Mi-28 a vrhnout se na vývoj Ka-50/52, protože v současné době disponují toliko vynikajícím Ka-52, zatímco Mi-28 provázejí značné potíže. Ovšem díky nejasné podpoře programu Ka-52 se i na něj přenesli, takže třeba v současné době stále naní pro něj zaveden PTŘS Vichr a pro Ataky nedisponuje integrací nosníků z Mi-28 pro nesení 8 střel (Když přišla řeč na ATM, i o tomhzle v něm informovali).
Neviem o nijakých "potížích" pre Mi-28N. Je to štandartdný bojový vrtuľník ako AH-64 Longbow Apache. Naviac má už aj vo verzii NE exportné úspechy. Ako som písal o 8-násobných nosníkoch Ataka-M sa ustupuje z jednod. dôvodu - 6-násobné z Ka-52 sú z logistického hľadiska výhodnejšie - dajú sa prebíjať ručne. Dosť dobre si neviem predstaviť vo frontových podmienkach z nezpevnenej trávovej čistinky ako tam "pojíždí ještěrka" s 8 násobným nosičom. U Mi-28 bude treba akurát 6-násobné nosiče prehodiť z vonkajších na vnútorné. Aj tak bude nosiť 8 - 12 PTRS voči 6 u Ka-52. Zavedenie 28-čiek je práve vhodnou alternatívou ku Ka-52: Ka-52 je lietajúcim velit. stanovišťom s veľkými prieskumnými schopnosťami, je dobrý vo vertikále a v uhlovej zmene azimutu ale v priečnej rovine práve k vôli súosovému rotoru sa nehodí k bojovým zátačkam, tie su práve špecialitou Mi-28.
Ataka vs. Igla: v čom je Vichr lepší od poslednej Ataky(podotýkam že navádzacie systémy sú rovnaké) ? Akurát v dolete až na 10 km ktorý je pri útoku z poza terénnej vyvýšeniny nadbytočný. Vichr-K je práve vhodný k nasadeniu na strážnych člnoch kde ten dolet skôr využije.
Navyše voláš po unifikácii: nie je výhodnejšie pri obmedzených výrobných kapacitách mať jeden typ strely v letectve a jeden v námorníctve? A je to výhodné aj z logistického hľadiska, takto v poľných skladoch držíš jednotnú PTRS pre rôzne vrtuľníky.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11546
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od Dzin »

Potíže jsem uř tu psal. Hlavní je z (ne)unifikací vybavení a (ne)integrací radaru. Tole vše má řešit až upgrade na verzi Mi-28MN. Rozhodně verze Mi-28N není standartní vrtulník srovnatelný s AH-64D z výše zmíněných důvodů.

To o 6ti násobném odpalovači jsem nenaznamenal. Považuji to za nevýhodu hlavně proto, že Ataka v porovnání s moderními PTŘS zaostává v průbojnosti resp. schopnosti ničit těžce obrněná vozidla a tak by bylo lepší, jich mýt k dispozici více pro možnost napadnou nepřítele více rakety.
Jaké exportní úspěchy máš na mysli? Zatím je to Keňa, Irák, Alžírsko a Venezuela. Přičemž jediná země, kde už jsou v operační službě je Keňa. Pod pojmem "úspěch" si představuji něco trochu jiného.

Ka-52 není velitelským strojen, jeho nasazení v rámci ozbrojených sil RF má být spíše na úrovni OH-64D v rámci amerických OS. Případně jeho námořní verze má být obdobou AH-1. To si právě myslím, že je špatně, protože tento stroj je v současné chvíli jednoznačně lepší, než Mi-28. Ten by mohl být jeho doplňkem, ale v současné chvíli je to obráceně a Mi-28 má být nosná bitevní verze.

Jistě, ale Ataka rozhodně není typ PTŘS, která by v současné době byla na vrcholu vývoje. A to ani nejmodernější verze.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od mepu »

Střelby na Aviadarts 2014
Obrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od rabo »

Raketa Vichr je rýchlejšia. Ako tu bude s Ka-52 a Mil-28N v OS RF je ešte asi predčasné písať, ešte sa na ne len učia. Zatiaľ nebolo zaznamenané ich prepojenie v podobe spoločného pôsobenia. Pri početnosti už zavedených Mi-28N a početnosti objednaných Ka-52 to asi nebude - nosič a navodčík. Chce to čas a ukáže sa čo vlastne s nimi chcú robiť a ako ich spolu používať , ak vôbec spolu používať a nerozdelia každého inde.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od Skeptik »

rabo píše:Raketa Vichr je rýchlejšia. Ako tu bude s Ka-52 a Mil-28N v OS RF je ešte asi predčasné písať, ešte sa na ne len učia. Zatiaľ nebolo zaznamenané ich prepojenie v podobe spoločného pôsobenia. Pri početnosti už zavedených Mi-28N a početnosti objednaných Ka-52 to asi nebude - nosič a navodčík. Chce to čas a ukáže sa čo vlastne s nimi chcú robiť a ako ich spolu používať , ak vôbec spolu používať a nerozdelia každého inde.
Řekl bych "až nadzvuková" :)
Jinak dle kusých vyjádření představitelů MO RF by základním armádním typem měl být Mi-28.
Ka-52 by měl být určen pro speciální operace a námořnictvo - tedy všude tam, kde není možné nasadit kvantitu a nedostatek kvantity je nutné nahrazovat kvalitou. Proč "nechtějí" všude tu nejvyšší kvalitu? No protože CENA.
Dle dostupných údajů je Ka-52 cca 2x dražší než Mi-28N.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od absik »

...
Řekl bych "až nadzvuková"
Ataka V 550+- m/s. hmotnosť 49,5 kg dĺžka v trubici cca 2 m , prieraznosť min.800 mm homog. panc.
Vichr M 600 - 650 m/s. je síce o pár kg ľahšia (o 4 - 5) ale o meter dlhšia, - " - cca 1000 mm - " -
Vichr existuje asi v stovkách ks ale Ataka v tisíckach( min. 2000)
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11546
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od Dzin »

Skeptik píše:
Ka-52 a Mil-28. Prečo dva vrtuľníky ? No tiež nechápem , ale asi vedia prečo. Možno cena, možno export, možno... To, že nemajú pre ne plnohodnotnú muníciu je pravda, ale aj bez nej sú dobré. Naučia sa ich ovládať a tá munícia príde.
Nejpravděpodobnějším důvodem bude cena.
Mi-28N ... nejčastěji se uvádí 410 miliónů rublů (cena pro armádu RF)
Ka-52 ... v roce 2012 zakoupeno 140 kusů za 120 miliard rublů = jednotková cena 857 miliónů rublů.

Dle vyjádření MO RF je základním typem Mi-28, ale Ka-52 je nutný pro speciální operace a námořnictvo.
Já tomu rozumím tak, že Ka 52 je výkonnější, ale dražší, a tak se uplatní tam, kde si nemohu dovolit kvantitu. Pro Mi 28 platí opak.
Rozumné a ekonomické.
Skeptik: Jenže tvoje vývody, ač logické, mají trhlinu v tom, kolik bylo objednáno kusů. Ka-52 je ve výzbroji v počtu 63 kusů a dalších 114 (140) je objednáno, Mi-28 slouží 89 kusů a objednáno je toliko dalších 8 kusů (0). Jen pro porovnání, Mi-24 slouží celkem 298 a dalších 34 je v modifikaci Mi-35M a 15 dalších se staví (620 z toho 34 - 49 Mi-35M, v závorkách jsou uvedeny alternativní počty). Z toho to spíše vypadá, že Mi-28 je jen doplněk, ale samozřejmě v budoucnu může dojít k navýšení jeho počtů, ovšem už asi ve verzi Mi-28NM(Nm). Což by ale znamenalo modernizovat současnou flotilu. Nevím z hlavy, jak moc je to možno provést, mám dojem, že jsme někde zaznamenal, že to nejde, protože nová verze má mít duplicitní ovládací systémy, což nelze v původních Mi-28 realizovat,
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od Julesak »

Duplicitné systémy má cvično-bojovy variant Mi-28UB.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od absik »

Duplicitné systémy, aspoň čo sa týka riadenia, mal už prvotný Mi-28. Teraz by to mala byť 28 UNB alebo NUB, neviem presne.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od Skeptik »

To Dzin: A možná to jen znamená, že Mi-28N nesplnil (zatím) všechna očekávání, a tak byl jejich nákup pozastaven až do příchodu modernizované verze (Mi-28NM), jak správně píšeš.
Ka-52 asi očekávání naplnil a tak byla původní objednávka 140 ks nejen potvrzena, ale i navýšena o 39? ks pro námořnictvo (původně byla ve hře i varianta, že ty námořní budou součástí těch 140 ks).
Nechme se překvapit.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11546
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od Dzin »

Pokud vím, Mi-28N zařazený v současné době do výzbroje duplicitní řízení nemá (nebavím se o cvičných verzích) a právě proto bude nahrazován. Navíc se jedná stále o dost neunifikované stroje a bez integrace radiolokátoru. To je jeden z důvodů, proč Mi-28N nesplnil veškerá očekávání, jak poznamenává Skeptik.
Jde ale o to, zda je možno Mi-28N už postavené předělat na Mi-28NM či je levnější postavit rovnou nový stroj. Bohužel, nemám to po ruce, ale jak jsme psal, co si tak vybavuji, nemělo by to být možné a pokud to tedy bude pravda, současně provozované standartní verze Mi-28N budou muset být vyřazeny z provozu. Nebo budou dál provozovány, ale to bude znamenat značnou logistickou zátěž.
Vše výše zmíněné mi prostě nepřijde, že by bylo něja výhodné pro RF provozovat tento stroj a spíše je to jen klasický případ "zpolitizování" zbrojní zakázky. Ka-52 navíc ukazuje dostatečnou efektivitu. Přijde mi, že by bylo pro RF lepší, aby se soustředila na modernizace Mi-24 na verzi 35M, tím by zajistila "přežití" milovy kanceláře, je doplnila Ka-52 jako moderním bitevním vrtulníkem a Milova konstrukční kancelář by se mohla vrhnout na vývoj moderního bitevního vrtulníku další generace. Byť i zde mi přijde, že by Kamov mohl mít lepší pozici. Celkově mi nějak přijde, že Mil se svými konstrukcemi usnul po úspěchu Mi-24 na vavřínech. Když se objevim Mi-28A a Ka-50 jednalo se zhruba o výkonostně podobné vrtulníky. Ale postupným vývojem jednoznačně Ka-52 dospěl do fáze výborného moderního bitevníku, zatímco Mi-28 se k němu teprve blíží.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od absik »

Vrtuľník Ka-52 má značný náskok v rokoch prijatia a začatia sériovej výroby, Mi-28N sa oficiálne začal robiť len v lete t.r. Inak asi vyslyšali tvoje poznámky a z 10 nových vrtuľníkov je 6 Mi-35M a (len) 4 Mi-28 N. Tá nová verzia z dvojitým riadením nesie označenie Mi-28 NE kde E už neznamená eksportnyj ale z anglického E-ducation, čiže výučbový. Má dvojité hydro-mechanické riadenie a zachováva si všetky bojové možnosti 28N. Ešte k dvojitému riadeniu: dvojité riadenie mala len prvá séria Mi-28 A, pričom riadene v prednej kabíne navigátora-strelca bolo len pomocné (nemal rovnaké pístrojové vybavenie pre úplnú pilotáž. Ďalšie série Mi-28 A i tých pár ks 28N malo riadenie len vzadu a prerobiť ich na dvojité riadenie by asi bolo značne problematické.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od rabo »

Na Mi-28N sa netreba "pozerať cez prsty" je to špičkový bojový vrtuľník. Oproti Ka.52 má dve nezávislé optické čidlá. Nosnosť až 16 rakiet plus raketnice. Do budúcna sa počíta so zlepšením v oblasti prieskumu. Rusko si nechá aj jeden aj druhý. Prečo nie ? Lebo to bude náročné pre logistiku ? Až tak nie a pomôže to predaju.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od absik »

Logistiky sa nebojím, Mi-28 potrebuje necelých 40% hodín proti široko zavedeným Mi-24, Ka-52 už má nejakú autodiagnostiku (len ti povie na čo sa máš pozrieť a kde treba niečo doliať/pritiahnuť). O pôvodnom Ka-50 nie je o čom, bol náročnejší na údržbu a Kamov sa opäť zamýšľa nad koncepciou Ka-50-2 (známy ako Erdogan z ponuky pre TR).
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
redy
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 247
Registrován: 12/7/2011, 14:30

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od redy »

absik píše:Kamov sa opäť zamýšľa nad koncepciou Ka-50-2 (známy ako Erdogan z ponuky pre TR).
Nějaké podrobnější informace? Kamov v minulosti uvažoval o vývoji verze s tandemovým uspořádáním sedadel vycházející z exportní Ka-50-2, údajně měla mít označení Ka-54, tyto plány se ale nerealizovaly.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od absik »

Indícia je len jedna - Kamov si objednával u Klimova Petrohrad, ktorý teraz dodáva vrtuľn. motory miesto ukrajinského Motor-Sič a do špecifikácií uviedol pre: Ka-29(tie isté aj pre verzie Ka-27xx, Ka-30), Ka - 50-2 a celú sériu pre Ka - 52. Pretože osobitne v správe menoval Ka - 50-2 tak ide niečo robiť s touto modifikáciou/ možná predstavba na vrt. 5.generácie podľa konceptu OVK?
(ruský orig. môžem pohľadať)
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
skflanker_
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 121
Registrován: 28/7/2014, 20:51

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Příspěvek od skflanker_ »

Fotoblog z 27.11.2014 - výrobná linka Ka-52
http://smitsmitty.livejournal.com/166758.html
Odpovědět

Zpět na „Vrtulníky“