Mikojan Gurjevič MiG-35

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: MiG-35 Cesta do Indie?

Příspěvek od kenavf »

Kedysi som sa tu na to pýtal a zostalo to bez odpovedi. Či ráhna na dopĺňanie paliva za letu sú univerzálne aj pre západ a východ.
Nozzle Assembly of the GPT -2E series
...
Nozzle assemblies of the GPT-2E type are designed to refuel combat aircraft in flight. The nozzle assemblies feature universal refueling couplings that conform both to the RF and NATO standards. This makes it possible to refuel the aircraft from the tankers equipped with the aerial-refueling pods of both domestic and foreign production.
Novšie Migy-29 sú vybavené ráhnom GPT-2E ktoré je univerzálne pre tankovanie z tankerov domácej(ruskej) a aj zahraničnej produkcie.
https://thaimilitaryandasianregion.word ... ig-29-smt/
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4113
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-35 Cesta do Indie?

Příspěvek od niko »

Kedze neexistuje vlakno na MIG-29, len na jeho dalsie verzie, dam to tu. Azerbajdzansky MIG-29 padol dnes v noci do Kaspickeho mora, asi 30 km severozapadne od Baku. Pilot zial nezvestny.
https://www.janes.com/article/90089/aze ... aspian-sea
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: MiG-35 Cesta do Indie?

Příspěvek od Xawi3r »

Dale vylepseny MIG-35 (nejen) pro Indii:
https://www.ainonline.com/aviation-news ... d-avionics
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4113
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-35 Cesta do Indie?

Příspěvek od niko »

Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13143
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Rase »

Jak se měnila silueta Migu-29 - odshora: 1971, 1972, 1973 (izd. 9.11) dole 1973-74 (izd. 9.12).

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3946
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od HONZIK11 »

Pekne je videt, jak se do zameru projektu ze zacatku prirozene vyuzil Mig 23 a Mig 25. Castecne bych v nich i videl inspiraci z Jaguaru ,motory .Nebo i smerovka z Jakovleva by se tam nasla.
A pak to prislo F14 ,motory od sebe a vztlakovy trup. A F15 kridlo . Dle me jasna inspirace a slouceni toho nejlepsiho z aerodynamickych konstrukci. A pak se objevil Suchoj. Jakoby nekdo vzal Mig 29 a jeho elasticky model nekdo natahl a prohnul ,kdyz se objevil jeho prvni snimek, chodil jsem do vedecke knihovny v Ziline s pauzakem neb se ten casopis nedal vypujcit a obkresloval si siluetu noveho Suchoje vyfoceneho nekde na severu nad morem nejakym protiponorkovym hlidkovym zapadnim letounem. A neveril jsem ,ze neco takoveho uz lita. :rotuj:
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Skeptik »

:roll: Tyhle debaty snad nikdy neskončí :roll:
Ne, žádné přímé ovlivňování "západní" a "východní" konstruktérské školy tam nikdy nebylo.
Stíhače Su-27 a MiG-29 začaly vznikat v rámci sovětského projektu stíhacích letadel 4. generace - PFI (Perspektivnyj Frontovoj Istrebitěl) resp. jejich podprojektů TPFI (tjažolyj) a LPFI (ljohkij) a to od roku 1969. Tedy po zahájení prací na F-15, ale před F-16.
Původně byly konstruovány jako klasické konstrukce tj. další rozvoj existujících konstrukcí.

U Suchoje však společně s CAGI šli i jinou cestou. V té době měli rozpracované nové aerodynamické schéma, tzv. "integrální aerodynamické koncepce". Drak letadla této konstrukce měl být vyroben jako jediné nosného (vztlakové) těleso skládající se z nosného trupu plynule přecházejícího do křídel. Průkopníkem této myšlenky u Suchého byl Vladimír Ivanovič Antonov (pozor neplést s Olegem Antonovem).
První aplikací tohoto schématu byl bombardér Izdělie 200 (T-4MS) z roku 1969

Obrázek

Nový stíhač této koncepce se začal projektovat v roce 1970. Přes jednoznačně lepší výsledky dosažené při ofukování modelů v CAGI nakonec výzkumníci CAGI nedoporučili použít "integrální aerodynamickou koncepci", protože se obávali, že je příliš radikální a vývoj takového letounu se bude příliš protahovat. Paradoxně tomuto názoru napomohly i první obrázky amerického F-15, tedy nejmodernějšího stíhače USA, který si rovněž zachoval klasickou koncepci.
Proto Suchoj začal rozvíjet oba návrhy ... T-101 klasické a TJU-2 (ТЮ-2) integrální koncepce.
Postupem času začaly převládat výhody "integrální" konstrukce a na základě TJU-2 vznikl prototyp T-10-1 ... další vývoj je již znám.

Co se MiGu-29 týče, ten rovněž vznikal jako letoun klasické koncepce. Hlavní konstruktér OKB MIG Běljakov však, po ofukování modelu integrální konstrukce OKB Suchoj, začal v roce 1972 připravovat i "integrální" variantu "svého" stíhače 4. generace, ze kterého následně vznikl MiG-29.

A ještě k těm nákresům. Není to tak, že by to byl postupný vývoj. Ty návrhy existovaly / byly rozvíjeny současně. Něčím se začalo, dál se to rozvíjelo, pak přišel nový nápad ... a tak se to postupně tříbilo.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Wasp »

Křídlo F-15 mělo sovětské konstruktéry inspirovat v čem ? Co pročítám literaturu tak toto křídlo bylo vybráno pro svou jednoduchost, pevnost a menší hmotnost než výkonější křídlo se sklopnou náběžnou hranou, nebo křídlem podobným jako u F-16.
Křídlo F-15 bylo tedy o něco méně výkonné, ale na druhou stranu jiné parametry rozhodly.
Viděl jsem půdorys F-15 s křídlem které mělo možnost nést na koncích střely A-A, mělo jít o studii ze začátku devadesátých let a toto křídlo mělo pomoci Eaglu nad Su-27. Toto bylo zamítnuto protože Raptor.
A nebo byl tento příběh jinak ?
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Skeptik »

V ničem. Nevyznačuje se ničím revolučním. Všechna letadla 4. a vlastně i 5. generace mají křídla, jejichž tvary a profily jsou dávno známé (dílčí výjimkou jsou snad jen ty "LEVCONy" u Su-57, to byla novinka, která v době představení ani neměla jméno).

Na tomto blueprintu je krásně vidět, že ani v SSSR nešli konstruktéři úplně stejnou cestou ... byť ovlivnění MiGu-29 "suchojovou" integrální koncepci je tam naprosto zřejmé ... stejně jako u amerických F-22 a YF-23 (která šla ještě o kousek dál).

Obrázek
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Wasp »

U Migu museli použít přímo poznatky od Suchoje, za tak krátkou dobu po rozhodnutí o rozdělení na lehkou a těžkou variantu by podle mě nedokázali sami od sebe přijít s něčím tak moc podobným T-10.
Jak to vlastně bylo ? Jak moc byla podpora od Su pro Mig 29 veliká ?
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Skeptik »

Podle dostupných údajů ne moc veliká. Byla tam poměrně velká rivalita.
Ta změna u stíhače 4. generace u MiGu nastala až v reakci na testy / ofukování prvních modelů od Suchoje v CAGI ... s největší pravděpodobností to tedy "šlo přes CAGI". Ten institut byl "nad OKB" a tak výsledky šly i MiGu a Běljakov na ně zareagoval vlastním návrhem v roce 1972.

Že to byl originální návrh OKB MiG je vidět i na tom obrázku výše ... ačkoli jejich návrh Izdělie 9-11 vznikl až po návrhu TJu-2 OKB Suchoj, tak Suchj je "víc integrální" - modernější. To si lze vysvětlit tak, že pro Antonova to na rozdíl od Běljakova nebyl první návrh. Měl i "integrální konstrukcí" již několikaleté zkušenosti.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3946
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od HONZIK11 »

unnamed.jpg
Jedna z uvažovaných variant konfigurace F15. Těch konceptu bylo samozřejmě více v programech NACA LFAX.
https://crgis.ndc.nasa.gov/historic/Test_249:_LFAX-4

Je vidět , že se opravdu sousředili na zadní část trupu a jeho optimálního řešení . Motory u sebe s minimálním idukovanym odporem. Na rodíl od Ruských konstrukcí s nosným trupem a s motory daleko od sebe. Poslední konstrukce se vzdálenými motory byla F14.
Mig se je snažil dát v dané době taky k sobě ale už to nestihl.
https://www.flickr.com/photos/99582245@N08/15712341970
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Skeptik »

HONZIK11 píše:Je vidět , že se opravdu sousředili na zadní část trupu a jeho optimálního řešení . Motory u sebe s minimálním idukovanym odporem. Na rodíl od Ruských konstrukcí s nosným trupem a s motory daleko od sebe. Poslední konstrukce se vzdálenými motory byla F14.
To není tak úplně pravda

Obrázek
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3946
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od HONZIK11 »

Někdo se holt nepoučí. :rotuj: -----a tak to potom dopadne.
https://media.defense.gov/2008/Jun/17/2 ... 4B-004.JPG

Ale když se to pěkně nafotí :
https://www.flickr.com/photos/137742194@N04/26260741384

Ale už jsem se vzdálili tématu MiGU35-.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 24/3/2020, 15:01, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

chlapi nelejte to pivo z voken! ....teda, necitujte předchozí příspěvek s fotkou odpovědí větou holou, když je jasné že odpovídáte na předešlý příspěvek. Pochopim, kdyby někdo reagoval na příspěvek 3 stránky zpět,
kdo má furt zbytečně scrollovat :lej:
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3946
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od HONZIK11 »

opraveno.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Wasp »

Zadní část F-15 se opravdu řešila déle a důkladně, ještě původní F-15 měl nižší směrovky a kýlové plochy pod trupem.
Honzík říká zcela správně že šlo minimalizaci odporu.
Jaký je rozdíl mezi Su-27 a F-15 v jejich aerodynamické koncepci ?
Mě osobně příjde Eagle účelovější, menší a propracovanější.
Su-27 má vztlakový trup ale Eagle vypadá jako atlet, Su-27 jako větší atlet s trochou nadváhy.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od kenavf »

Wasp píše:..
Su-27 má vztlakový trup ale Eagle vypadá jako atlet,.
Nejaký vztlak generuje asi aj trup F-15, inak by sa asi nedokázala vrátiť len s 60cm veľkým pahýľom kridla späť na letisko.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Wasp »

A asi i docela veliký.
Kombinace nízkého zatížení křídel + vztlak trupu ho udrží ve vzduchu i po ztrátě křídla.
Plus odolnost konstrukce a systémů bude špičková.

Mezi piloty Vipera a Eagla je vzájemná špičkovačka.

Piloti F-16 říkají že je to dobrý stroj protože mu stačí jeden motor a dvě křídla, na to piloti Eaglu říkají že jim stačí dva motory a jedno křídlo.
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Xawi3r »

Wasp píše:Zadní část F-15 se opravdu řešila déle a důkladně, ještě původní F-15 měl nižší směrovky a kýlové plochy pod trupem.
Honzík říká zcela správně že šlo minimalizaci odporu.
Jaký je rozdíl mezi Su-27 a F-15 v jejich aerodynamické koncepci ?
Mě osobně příjde Eagle účelovější, menší a propracovanější.
Su-27 má vztlakový trup ale Eagle vypadá jako atlet, Su-27 jako větší atlet s trochou nadváhy.
...tak to mne se to jevi presne opacne :D
Odpovědět

Zpět na „Letadla“