Mikojan MiG-25

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

Rabo, ale v dobách VS byl např. u nás - jasný zákaz používat cokoliv mimo produkci RVHP.
Velkým problémem byla také sovětská armádní součástková základna, protože kromě sovětských armádních výrobních závodů sovětské satelity k ní neměly přístup.
Takže jestli byly v sovětských zbraních použity někdy součástky západní architektury, tak SSSR musel být schopen výroby jejich klonů v dostatečném množství.
Velkým problémem byly také plošné spoje, např. u nás jsme nedokázali dělat V. třídu přesnosti a o zelené nepájitelné pastě jsme si mohli nechat zdát. Takže výroba elektroniky nevázla až tak na obvodech, ale na plošných spojích a osazovacích linkách. O pájení vlnou ani nemluvě.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Ospravedlňujem sa Rosomak, nesprávne som pochopil Tvoj príspevok. To áno. Všetko čo bolo v zbraniach tak išlo len z domácej, respekt. RVHP produkcie a presne ako si uviedol, tak aj tam boli určité obmedzenia.
Pop
poručík
poručík
Příspěvky: 777
Registrován: 1/2/2009, 22:56
Bydliště: ČR

Příspěvek od Pop »

Mig-25 nebyl určen primárně proti SR-71.
Tak se stalo až později. Prvotním impulzem pro vznik tohoto výkonného letadla byl vývoj strategického nadzvukového bombardéru firmy NORTH AMERICAN XB - 70 Valkyrie. Teprve později vstoupily do hry letouny YF-12 a SR-71. Pouze posledně uvedený se dočkal operačního využití.
Pop
poručík
poručík
Příspěvky: 777
Registrován: 1/2/2009, 22:56
Bydliště: ČR

Příspěvek od Pop »

V tématu Mig-31 se vedla diskuse o schopnosti VPD našich vojenských letišť provozovat stroje hmotnostní kategorie Mig-25.
Upozorňuji tedy na příspěvek ze dne 25. 7. 2009, kde jsem psal o vyškolení vybrané malé skupiny příslušníků ILS našeho letectva na podporu operací Migů-25. Výběr proběhl jen na letištích, která byla schopna přijmout tento typ.
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

A která to byla? To by byla zajímavá informace.
Ještě která sovětská... Hradčany byly domovem 236 pluku, tj. MIG-23UB a především MIG-27K, takže tady se asi s 25 nepočítalo, i když délka dráhy... Zajímavé je, že verze 27K bylo vyrobeno jen cca 200 ks, z toho cca 40 bylo na tomto letišti.
bedepe
Příspěvky: 2
Registrován: 12/12/2010, 22:37

Příspěvek od bedepe »

Sluzil som aj ja v 80 rokoch na prehladovom radiolokatore PVOS na Ostravskej zakladni. Na SR 71 bol navadzany Mig 25. Bez problemov SR 71 zdrapol a nafotil v priestore Ceskych Budejovic. (Presny datum si nepamatam ale bolo to v roku 1980). Mig 25 mam dojem ze startoval zo zapadnej strany Polska, smerom na byvalu NDR a tocil to velkym oblukom do CSSR. Dal by som vtedy ruku do ohna, ze to bolo z Polska. Ale zdroje uvadzaju, ze v Polsku Migi 25 neboli umiestnene..
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

SR-71 nad výsostným územím ČSSR? LOL!
Tuto konstrukci bych odsoudil do oblasti pohádek hned z několika důvodů. Jednak při nejlepší snaze dokázat opak, nebylo nikdy prokázáno že by právě SR-71 kdy překročil naší hranici nebo jiného státu VS. Další nesrovnalost vidím v tom, že by byl MiG-25 vyslán proti Blackbirdu operujícím v jižní části Čech z Polska. O tom že Blckbirdy občas kopírovaly hranici s námi nebo NDR nepochybuji, stejně tak že na ně byly cvičně naváděny naše MiGy-23, ale že by byl na Blackbird po překročení našich hranic naveden MiG-25 z Polska, to je z oblasti sci-fi. Jakou že měl MiG-25 maximální rychlost? Nadsvětelnou?
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

debepe:
V Polsku byly MiGy-25 od roku 1973 do roku 1991. Jednalo se pouze o průzkumné verze a později letku BM. Byly ve výzbroji 164. Samostatného Kerčenského Gardového Průzkumného Pluku. Mezi léty 47-52 a 58-90 byl dislokován na letišti u města Brzeg (50°50'13.04"S 17°24'47.85"V), což je na jihozápadě Polska cca 60km od našich hranic a cca 250km od Prahy.

Podle Tvého pozdějšího kolegy (a mého spolupracovníka ještě v Ostravě) tyto stroje nad územím ČSSR a NDR létaly, ale jako stíhací ne.
Uživatelský avatar
Dancer
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 563
Registrován: 23/2/2007, 11:44

Příspěvek od Dancer »

jersey.se píše: ...
Jednak při nejlepší snaze dokázat opak, nebylo nikdy prokázáno že by právě SR-71 kdy překročil naší hranici nebo jiného státu VS.
...
Aniž bych tím chtěl potvrzovat pravdivost faktů z původního příspěvku, tak bych podotkl, že i SSSR bylo čelem VS a nad jejím územím SR-71 létaly... :wink:
Nebát se a nekrást!
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Skoro bych si dovolil tvrdit že v takovém případě by jim stroj který by se o něco podobného pokusil chyběl. A nechybí. Představu operací SR-71 nad SSSR nakonec nepotvrzuje ani žádná z publikací o jeho nasazení kterou jsem četl. Tím samozřejmě netvrdím že k tomu nemohlo nikdy dojít, ale bez předložených důkazů tomu v současné době prostě nevěřím. Viz debata ohledně kontaktů švédských pilotů s SR-71.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Otázkou je co si představit pod pojmem "v priestore Ceskych Budejovic" Přeci jen z centra Č.Budějovic je to k hranicím ani ne 50km vzdušnou čarou. Takže teoreticky mohla "25" provést zaměření SR-71 kopírující hranice, a pak zmizet dom.
Teď si akorát nevzpomínám jaký měl dosah její radiolokátor ve fázi zaměření
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

To nepopírám, Blackbirdy byly sledovány několikrát i našimi třiadvacítkami, ale přeci jen je to navedení pětadvacítky až z Polska více než nepravděpodobné. Habu by se v prostoru vyskytovala maximálně pár minut, kdežto MiG-25 by přelétával naše území asi osum minut i při maximální rychlosti.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Vzhledem k tomu, že neznáš trasu letu SR-71, tak je těžké usuzovat. Mohla taky šibalka kopírovat hranice NDR, a pak by měli času na přípravu dostatek.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Jo takhle - to pak jo, ale řídící středisko hotovosti MiG-25 by pak muselo tušit co chce Habu provést. A pravda je že pokud tam létali tak pravidelně jako nad Baltem, pak by to asi šlo. SR-71 by navíc v tomto případě letěl i výrazně pomaleji než létal nad Baltem. Každopádně nemyslím že by překročil naší čáru. Samotné setkání však po předložených argumentech nevylučuju.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

To já taky ne, to by se asi obsluha S-200 zbláznila
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Dovolím si dve poznámky:
1) Čo som tak počul, obvyklé trasy hliadkových letov SR-71 k našim hraniciam boli celkom dobre zmapované a pravdepodobná trasa hliadkového letu sa dala odhadnúť už z rádiovej komunikácie s tankovacím lietadlom teda v predstihu 10-15 minút pred príletom k československým alebo východonemeckým hraniciam. To mohlo bohate postačovať na zdvihnutie hotovostného stroja.
2) Let Mig-25 na "prepad" SR-71 mohol kľudne urobiť aj prieskumný mig - streľba sa samozrejme nepredpokladala, zato operátori navádzacích stanovíšť mali možnosť cvičiť navádzanie jedného hypersoniku na prepad druhého hypersoniku v reálnych podmienkach vrátane možných rádioelektronických protiopatrení. Posádka SR-71 a jej riadiace stredisko totiž nemalo žiadnu možnosť odlíšiť prieskumný Mig-25 od stíhacieho... Fakt, že sa stroje v skutočnosti míňali vo vzdialenosti niekoľko desiatok kilometrov na veci nič nemení.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Jj, takhle to už chápu a plně souhlasím.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Vladimír
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 486
Registrován: 9/7/2010, 10:34

Příspěvek od Vladimír »

Alchymista píše:Dovolím si dve poznámky:
1) Čo som tak počul, obvyklé trasy hliadkových letov SR-71 k našim hraniciam boli celkom dobre zmapované a pravdepodobná trasa hliadkového letu sa dala odhadnúť už z rádiovej komunikácie s tankovacím lietadlom teda v predstihu 10-15 minút pred príletom k československým alebo východonemeckým hraniciam. To mohlo bohate postačovať na zdvihnutie hotovostného stroja.
Pravděpodobná trasa se dala odhadnou bez problému, z Greenham Common lítaly Blackbirdy jako podle jízdního řádu. P-38 z Křížence ho zaznamenala hned, jak vystoupal do 15 km. Už si nepamatuji den v týdnu a hodinu ale občas jsem se šel podívat, jako milovník letadel, na VS s papíry dřív, takže asi letěl po obědě.
Trasa byla taky konstantní kopíroval hranice ČR SNR od Bavorska, pak letěl mezi "hodnými" a "špatnými" Němci a přistával v Norsku.
Každopádně každý takovýhle let měl velký význam. Zaznamenali frekvence a umístění radarů, nahráli bezdrátovou korespondenci mezi jednotkami a přispěli ke snížení bojové pohotovosti a morálky útvarů radiotechnického vojska.

Protože "vrazi z Wallstreetu" nerespektovali dohodnuté harmonogramy odběru elektrické energie, platil prapor každý měsíc cca 2 miliony Kčs penále, takže tak od půlky měsíce byla nafta jenom pro jednu Aviií, která jezdila poštu a proviant, benzín pro dvě Š 105S velitele praporu, náčelníka VKR a ještě bylo pár litrů v sanitce. Pro záklaďáky už zbylo jenom na lečo v lahvích 4 litry za 25 Kčs a "buchtičky" v šodó - ztvrdlé vánočky nebo podobné pečivo původně určené pro prasata, zalité vanilkovým pudinkem uvařeným ve směsi mléko voda 1 :10 a jiná úsporná jídla. Kdo jako havran neloupal koncem srpna loňské brambory neuvěří.
Uživatelský avatar
Spandau
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 123
Registrován: 17/10/2009, 19:49

Příspěvek od Spandau »

Vladimír píše:
Alchymista píše:Dovolím si dve poznámky:
1) Čo som tak počul, obvyklé trasy hliadkových letov SR-71 k našim hraniciam boli celkom dobre zmapované a pravdepodobná trasa hliadkového letu sa dala odhadnúť už z rádiovej komunikácie s tankovacím lietadlom teda v predstihu 10-15 minút pred príletom k československým alebo východonemeckým hraniciam. To mohlo bohate postačovať na zdvihnutie hotovostného stroja.
Pravděpodobná trasa se dala odhadnou bez problému, z Greenham Common lítaly Blackbirdy jako podle jízdního řádu. P-38 z Křížence ho zaznamenala hned, jak vystoupal do 15 km. Už si nepamatuji den v týdnu a hodinu ale občas jsem se šel podívat, jako milovník letadel, na VS s papíry dřív, takže asi letěl po obědě.
Trasa byla taky konstantní kopíroval hranice ČR SNR od Bavorska, pak letěl mezi "hodnými" a "špatnými" Němci a přistával v Norsku.
Každopádně každý takovýhle let měl velký význam. Zaznamenali frekvence a umístění radarů, nahráli bezdrátovou korespondenci mezi jednotkami a přispěli ke snížení bojové pohotovosti a morálky útvarů radiotechnického vojska.

Protože "vrazi z Wallstreetu" nerespektovali dohodnuté harmonogramy odběru elektrické energie, platil prapor každý měsíc cca 2 miliony Kčs penále, takže tak od půlky měsíce byla nafta jenom pro jednu Aviií, která jezdila poštu a proviant, benzín pro dvě Š 105S velitele praporu, náčelníka VKR a ještě bylo pár litrů v sanitce. Pro záklaďáky už zbylo jenom na lečo v lahvích 4 litry za 25 Kčs a "buchtičky" v šodó - ztvrdlé vánočky nebo podobné pečivo původně určené pro prasata, zalité vanilkovým pudinkem uvařeným ve směsi mléko voda 1 :10 a jiná úsporná jídla. Kdo jako havran neloupal koncem srpna loňské brambory neuvěří.
Čo sa týka toho znižovania morálky a pohotovosti útvarov. Neviem či je to len legenda, ale vraví sa o tom dosť často. Tak 2 českolovenské MiG-29 v 80.rokoch mali taktiež určený jeden deň týždni kedy vzlietli a namierili si to priamo ku nemeckým hraniciam, tam to otočili naspäť do vnútrozemia. Slúžilo to vraj na potieranie AWACSov NATO. Idea bola taká, že raz by tú hranicu preleteli na plnú forsáž a čím by sa posádka AWASCu stihla spamätať tak by bola už aj zostrelená.....
A: "Počul som, že internetové diskusie spôsobujú degeneráciu. Je to pravda???"
B: "IMHO LOL"
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Ano, tu historku s našimi devětadvacítkami znám také, již pěkných pár let. Docela by mě zajímalo, odkud vzešla..
Odpovědět

Zpět na „Letadla“