Mig-23

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Re: Mig-23

Příspěvek od jersey.se »

Nebyla to ta samá firma co zrepasovala MiG-21 Rumunům? Opravdu skvělé letadlo! :mrgreen:
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Mig-23

Příspěvek od Alchymista »

Myslíš "cukrové" Mig-21 Lancer, čo nesmú prísť do styku s vodou? Tak tie robila rumunská firma Aerostar s izraelčanmi.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Mig-23

Příspěvek od Mirek58 »

Alchymista:_
Myslíš "cukrové" Mig-21 Lancer, čo nesmú prísť do styku s vodou? Tak tie robila rumunská firma Aerostar s izraelčanmi.
Cože???
Honem nakrm oko, prosím!
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Mig-23

Příspěvek od Alchymista »

Hoď si to do gúglu. Proti MF alebo bis minimálne rozdiely, menila sa hlavne elektronika.
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 14/5/2014, 21:42, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Mig-23

Příspěvek od Flogger G »

V dokumentu vidění technici a inženýři byli oblečeni jako zaměstnanci ruské či ukrajinské továrny, nápisy v pozadí psány azbukou.

MiG-21 Lancer byl trošku probírán na příslušném místě.
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 15/5/2014, 08:00, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Mig-23

Příspěvek od Alchymista »

Normálka - takých po svete chodí... V blave sa ukrajinci, ale skôr rusi, starajú o albánske nákladné An-26. Letové posádky sú tiež z východu.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Mike
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 105
Registrován: 2/1/2010, 07:40

Re: Mig-23

Příspěvek od Mike »

Záběry z kokpitu syrského MiGu-23
zde
Uživatelský avatar
istrebiTEL
vojín
vojín
Příspěvky: 17
Registrován: 21/4/2011, 15:04
Bydliště: BA

Re: Mig-23

Příspěvek od istrebiTEL »

Dávam do pozornosti nevšedne podvesenú spárku na severnej stojánke 1.slp a zároveň zaujímavú stránku http://www.pilotialetadla.cz/

Obrázek

Obrázek
Czech MiG-23ML 2425 (SIAD 97 Bratislava)
http://www.youtube.com/watch?v=dnEnO3NApLQ
Uživatelský avatar
absik mmr
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 100
Registrován: 4/12/2015, 17:13
Bydliště: nestále

Re: Mig-23

Příspěvek od absik mmr »

Čo je na tom nevšedné? Je síce pravda že u nás sa vešala centrálna PPN ale všetky bitevné verzie mohi nosiť 2 PPN na pohyblivých častiach krídiel.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Mig-23

Příspěvek od skelet »

I stíhací.. ale pouze v přeletové konfiguraci, neboť tyto závěsníky se nemohly přizpůsobit změně šípovitosti křídla.
ObrázekObrázekObrázek
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Mig-23

Příspěvek od Flogger G »

absik mmr píše:Čo je na tom nevšedné? Je síce pravda že u nás sa vešala centrálna PPN ale všetky bitevné verzie mohi nosiť 2 PPN na pohyblivých častiach krídiel.
Zase tak mnoho fotografií čs. "Třiadvacítek" se třemi podvěšenými nádržemi neexistuje.
Sice se zkoušely dolety a vytrvalost jednotlivých verzí a dvě spárky MiG-23U letěly v r. 1986 takto navěšené do Astracháně, verze MF a ML byly vybaveny jen podkřídlovými nádržemi (už to tu zmíněno bylo), ale běžně se tato konfigurace nepoužívala ani u VVS. Jak píší skelet a Pop, pilot nemohl "cvičit" s křídlem při navěšených podkřídlových nádržích. I tohle se dá ve vlákně najít.
Z vlastní zkušenosti vím, jaká makačka to byla, když se tyto nádrže podvěšovaly a svěšovaly. Obyčejně se muselo sejít alespoň sedm lidí, aby byla montáž technologicky správně provedena a pro zúčastněné bezpečná. Po navěšení obou nádrží bylo nutné prověřit elektrickou signalizaci podvěšení nádrží. Teprve poté se nádrže naplnily palivem asi tak na 100 litrů a vyzkoušela těsnost potrubí a funkčnost signalizace jejich vyčerpání. Současně byla prověřována automatická blokace manipulace s křídlem a omezení vysunutí vztlakových klapek pouze do polohy 25° i při použití tlačítka ovládání klapek do polohy 50°. Po této kontrolní motorové zkoušce mohl technik nádrže naplnit na plných 800 litrů.

Kolegovi istrebiTEL děkuji za hezké fotografie MiGu-23U v plné palivové konfiguraci.
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: Mig-23

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Extrémně nízký průlet Migu - 23 ML.....divím se, že pilot dokázal s tak obrovskýma varlatama vůbec vzlétnout. Na té fotce před začátkem videa to vypadá, že je nad runwayi max 50cm
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=22439
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Mig-23

Příspěvek od Flogger G »

Podle toho, co jsem vyhledal o možné modernizaci stíhacích a dvoumístných letadel MiG-23 ML/MLD/U, byla největší pozornost věnována prodloužení životnosti draku především v oblasti centroplánu a trupové nádrže č. 2, kde se koncentrovalo největší namáhání konstrukce. Samozřejmě, na modernizovaných a revitalizovaných strojích proběhla výměna potrubí a kabeláže. Opravárenské podniky nabízely potenciálním klientům nový radiolokátor a celý zbraňový a navigační systém. Integraci družicové navigace GPS nebo ruské, přilbový zaměřovač a možnost použití modernějších PLŘS např. R-27, R-73 a R-77. U verze ML obsahovala modernizace přechod na drakový standart MLD - zářez náběžné hrany křídla i na pevné části křídla, vírové plošky na kořeni tyče PVD, změnu systému řízení SAU 23 v oblasti automatické aktivace mechanizace křídla v závislosti na úhlu náběhu a velikosti vychýlení plovoucího stabilizátoru a výmetnice klamných cílů.
Podle rozsahu prací bylo možné životnost letadel prodloužit z původních 17 ti na 20 až 25 let provozu.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mig-23

Příspěvek od kenavf »

Ejdou Rotacak píše:Extrémně nízký průlet Migu - 23 ML.....divím se, že pilot dokázal s tak obrovskýma varlatama vůbec vzlétnout. Na té fotce před začátkem videa to vypadá, že je nad runwayi max 50cm
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=22439
To čo asi nazývaš "varlata" je sklopné.
Na zemi je to sklopené a do zvislej polohy sa to nastaví až vo vzduchu.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kozlustechnykus
poručík
poručík
Příspěvky: 769
Registrován: 9/3/2014, 20:24

Re: Mig-23

Příspěvek od kozlustechnykus »

Ejdou Rotacak nejspis mluvil o opravdovych varlatech, ktera rostou pilotum mezi nohama :)
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: Mig-23

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

přesně tak....měl jsem na mysli koule.....pořádný bejčí :razz:
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Mig-23

Příspěvek od Flogger G »

Další část otázky:
Nedavno jsem sledoval jakýsi rusky komentovaný propagační film letecké továrny, která nabízela generální repas a modernizaci letadel MiG-23MLD. Na konci filmu bylo srovnání repasované MLD s MiGem-29A, které celkově vyšlo ve prospěch modernizované Třiadvacítky.

I naše letectvo mohlo pro svoje MiGy-23ML pořídit technologii na prodloužení životnosti na 20 let (mohli jsme je nechat prodloužit až na 22 let) a 2 000 letových hodin, současně bylo možné repasovat ML na MLD a zmodernizovat avioniku i výzbroj.
Naposledy upravil Flogger G dne 17/9/2014, 10:56, celkově upraveno 1

Zde je ke shlédnutí avizovaný dokument. https://www.youtube.com/watch?v=t0fg1rHHXM0
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mig-23

Příspěvek od kenavf »

Flogger G píše:Další část otázky:
Nedavno jsem sledoval jakýsi rusky komentovaný propagační film letecké továrny, která nabízela generální repas a modernizaci letadel MiG-23MLD. Na konci filmu bylo srovnání repasované MLD s MiGem-29A, které celkově vyšlo ve prospěch modernizované Třiadvacítky.

I naše letectvo mohlo pro svoje MiGy-23ML pořídit technologii na prodloužení životnosti na 20 let (mohli jsme je nechat prodloužit až na 22 let) a 2 000 letových hodin, současně bylo možné repasovat ML na MLD a zmodernizovat avioniku i výzbroj.
Naposledy upravil Flogger G dne 17/9/2014, 10:56, celkově upraveno 1

Zde je ke shlédnutí avizovaný dokument. https://www.youtube.com/watch?v=t0fg1rHHXM0
Kedysi som sa stretol s človekom ktorý o sebe hovoril že bol letecký mechanik,tak som sa ho opýtal prečo sa vyradili najprv Mig-23 a až potom Mig-21.Hovoril že Mig-23 mali podstatne väčšie prevádzkové náklady a náročnejšiu údržbu.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
mrfelix
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 220
Registrován: 30/10/2012, 08:43

Re: Mig-23

Příspěvek od mrfelix »

Kenavf: Oficiální zdůvodnění vyřazení MiGu-23 bylo, že už mu nezbývají "resursy", zatímco MiGům-21 zbývají. Jakoby papírová životnost bylo něco, co nejde v podstatě levně zvýšit.

Z pohledu kluka fandy to pro mne tehdy byly zářezy: Výměna MiGů-29, vyřazení Migů-23 a ponechání jednadvacítek. Dodnes je jediným kladem těchto kroků, že nyní máme Gripeny. Při ponechání 23 nebo 29 by asi Gripeny dodnes nebyly.
Obrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Mig-23

Příspěvek od Flader »

Tie 23 mohli veru ešte chvíľku polietať.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“