MiG-39/1.42/1.44

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od kenavf »

absik píše:Dobrá správa pre fandov MiG 1.44- lietadlo(prototyp) nebude zrušené ale ide zakonzervovať do "igelitu". Ruskí experti rozhodli že prototyp predstavuje nezabuditeľnú zbierku tecchnológií z r.2000 ktorá má čo povedať i dnešným snahám o lietadlo 5.gen. Podľa býv. veliteľa vzdušných síl má 1.44 ôdajne vyšší potenciál ako dnešný T-50(?!) No podľa súčasnej veliacej garnitúry je ťažké porovnaľ 2 lietadlá z ktorých novšie používa technológie s náskokom 10 - 15 rokov oproti r.2000.

http://vpk.name/news/102958_edinstvenny ... .html#comm
Šrotovanie snáď už v dnešnej dobe nehrozí.Veď niektoré muzea by im snáď za ne aj zaplatili(samozrejme citlivá technologia by bola asi z toho zdemontovaná).

Samozrejme skúsenosti a technologie použijú v ďaľších lietadlách.
V čom by MiG 1.44 mohol mať nejaký lepší vývojový potenciál voči T-50?

P.S.Mne osobne sa T-50 páči viac a predsa pekné lietadlo musí aj pekne lietať. :D
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od rabo »

V čom by MiG 1.44 mohol mať nejaký lepší vývojový potenciál voči T-50?
Možno by si bol prekvapený čo z neho dokáže Pakistán, Irán, S. Kórea.... získať.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od kenavf »

rabo píše:
V čom by MiG 1.44 mohol mať nejaký lepší vývojový potenciál voči T-50?
Možno by si bol prekvapený čo z neho dokáže Pakistán, Irán, S. Kórea.... získať.
Neviem čo by získali z vykuchaného vystaveného lietadla.Jedine že by si obkreslovali krivky povrchu.
Američania tiež už vystavujú svoje F-117 a SR-71 v muzeách.
Myslel som potenciál v technickom riešení,ktoré by bolo lepšie voči T-50,prípadne aplikovateľné na T-50.V tom článku to bolo spomenuté,že je tam samozrejme poznať ten rozdiel v technologiách 10-15 rokov ale že v niektorých riešeniach je lepší potenciál u MiGu.
Čo myslíte dal MiG niektoré poznatky konštruktérom Suchoja?(ako je to tam s poskytovaním know how medzi sebou?)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od Alchymista »

Neviem čo by získali z vykuchaného vystaveného lietadla.
Konštrukčné materiály. Prinajmenšom... Technologické vzorky a postupy a konštrukčné riešenia. Metódy reverzného inžinierstva sú potvorstvo.

SR-71 je technologicky stroj z prelom 50. a 60. rokov, F-117 je technologicky z rokov 70. Tento Mig je z rokov 90., teda o riadny kus mladší. A nemysli si - ani na SR-71, ani na F-117 len tak niekomu siahať nedovolia, a už vôbec nepripadá do úvahy, že by "niekomu cudziemu" len tak dovolili nazerať pod kryty a panely.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od rabo »

Myslel som potenciál v technickom riešení,ktoré by bolo lepšie voči T-50,prípadne aplikovateľné na T-50.V tom článku to bolo spomenuté,že je tam samozrejme poznať ten rozdiel v technologiách 10-15 rokov ale že v niektorých riešeniach je lepší potenciál u MiGu.
Čo myslíte dal MiG niektoré poznatky konštruktérom Suchoja?(ako je to tam s poskytovaním know how medzi sebou?)
Dovolím si napísať, že Suchoj si od Migu nezobral nič. Nemal čo. Mig síce predbehol Suchoj vo vývoji nového stíhača, ale stratil ekonomickú, politickú a vývojovú základňu. Pak je nové lietadlo, ktoré začalo vznikať až v čase kedy bol už projekt Migu úplne mŕtvy. Suchoj prišiel z čisto vlastným lietadlom.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od absik »

rabo píše:
Dovolím si napísať, že Suchoj si od Migu nezobral nič. Nemal čo. Mig síce predbehol Suchoj vo vývoji nového stíhača, ale stratil ekonomickú, politickú a vývojovú základňu. Pak je nové lietadlo, ktoré začalo vznikať až v čase kedy bol už projekt Migu úplne mŕtvy. Suchoj prišiel z čisto vlastným lietadlom.
:???: rabo musím výnimočne nesúhlasiť. Zobral som si oba modely (1.44 a T-50) do ruky a už na prvý pohľad je náramná podobnosť nosného centroplánu vrátane prechodov do hlavného krídla a širokých V smeroviek. Aby nebolo len na subjektívnom vnímaní, pátral som v archívoch:
v čase vzniku oboch strojov v býv. ZSSR nebola konkurencia, práve naopak, vrchné byro dávalo zákazky na lietadlo jedného určenia, rovnakých parametrov obom spoločnostiam viz. MiG-27 a Su-17. Okrem toho že obe spoločnosti mali prácu, jedna koncepcia zároveň zálohovala druhú ak by boli problémy vo vývoji. Koncepciu nosného trupu s hlavným krídlom vyvinul CAGI, prevzali ju MiG pre 29-tku a Su pre 27-čku. Obdobne obe na prvý pohľad radikálne odlišné konštrukcie prototypov 5. generácie vyšli z jedného inštitútu - CAGI(chystám článok o ruských stealth, bude to tam rozpísané), revolučnú so záporným krídlom - 20st. dostal Suchoj pre svoje S.32/S.37, viacej konvenčnú zo šípovým krídlom + 50 st. dostal MiG pre 1.42/1.44. V 90-tych rokoch po rozpade centrálneho riadenia išla však každá korporácia svojou cestou.
S prestížnych dôvodov vyletela prvá S.37 (25.9.1997), prvý let MiG 1.44 sa konal až 29.2.2000. Avšak ruské velenie už malo dávno jasno aká bude koncepcia
nového PAK-FA 5. generácie pretože prototyp 1.44 ležal už od pol. r. 1994 v prísne utajený v skladoch! Novo menovaný generálny riaditeľ a zároveň aj hlavný konštruktér RSK MiG Nikolaj Nikitin povedal na margo prototypu 1.44:
Máme už dosť jasnú predstavu aký musí byť ruský stíhač 5. generácie. Pracujeme nad perspektívnym projektom ktorý v maximálnom stupni zohľadňuje ekonomicky a politicky danú reálnu situáciu. Výsledky získané počas vývoja 1.44 dali zodpovedný fundament(základ) pre jeho realizáciu.

Po nástupe prezidenta Putina v jeho 1. volebnom období prevzal riadenie (a zároveň zodpovednosť) nad prácami koncern Suchoj pri stálej účasti OKB MiG a KKB Jakovleva (viz môj príspevok http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/91992. Keďže koncepcia PAK FA bola už daná prakticky OKB MiG,
bol hrdý a momentálne na výslní žiariaci Suchoj postavený pred 2-mi možnosťami: Celkom vo vlastnom vývoji postaví PAK FA úplne nanovo do r.2020 ako bolo skôr proklamované, alebo sa "zníži" k výsledkom dosiahnutých na MiG 1.44. Vybral si druhú možnosť a skrátil tak vývoj minimálne o 10 rokov.
K jeho rozhodnutiu je dobré uviesť pár faktov:
Momentálne mal letuschopnú, postupne dorábanú "baletku" S.37 s dovoleným preťažením 9 G naprázdno alebo oceľový centroplán 1.44 stavaný na oficiálnych 12 G v plnej záťaži, ktorého konštrukcia mala základ ešte v trupe MiG-25PD na ktorom sa skúšal nový motor AL-41F (pozn.bolo to presne počas r.1993 keď na ľavej strane MiG-u 25PDbol motor AL-41F na pravej pôvodný R 15-300B).
Doporučený design PAk FA od CAGI mal šípovitosť predkrídla a hlavného krídla 55 st., MiG 1.44 mal takmer identickú šípovitosť 50 stupňov.
Prototyp 1.44 mal oficiálne vykonané len 2 lety(koľko vykonal tajne počas družicových "okien" nebolo zverejnené) a desiatky, možno stovku pojazdov až do rýchlosti odlepenia predného podvozku v r. 1994 -1996 (kedy bol zakonzervovaný)
MiG 1.44 nemal ani len projektovanú pumovnicu(dôvody rozpíšem v texte o "nevidimke") ale zato mal voľné miesto v trupe pre desiatky snímačov údajov a patričné zapisovače, tak počas každého pojazdu/letu zozbieral stovky dôležitých údajov(akcelerácia,decelerezácia, stabilita a rezonancia konštrukcie pri rôznych rýchlostiach a vplyve bočného vetra a navyše pri vplyve zeme, rezonančné frekvencie závislé od otáčok motorov...). Aj keď MiG 1.44 vykonal údajne len 2 lety, stovku pojazdov vykonal s vlastnými motormi, najskôr s "dočasnými" AL-40, neskôr od začiatku projektovanými AL-41F
"pokročilejší" S.37 pre obdobný zber patričných letových údajov vykonal napr. do mája 2000 vyše 100 skúšobných letov...
Tak nie je pravda že projekt 1.44 bol už v čase vzniku koncepcie T-50 "mŕtvy"!
Pre kenaufa: je nutné si odpustiť poznámky o "vykuchanom" vraku, kto pozorne čítal ruský originál vrátane poznámok, dočíta sa že MiG 1.44 je stále udržiavaný v letuschopnom stave a ročné náklady na "údržbu(?!)" dosiahli často až 40 mil. rublov., po konzervácii by mesačné náklady mali poklesnúť pod 800 000 rublov, na prijateľných cca 9 mil. rbl ročne.
Na margo S.37 treba podotknúť že stále lieta, okrem i. na nej bolo odskúšaných veľa komponentov pre T-50 a je konštrukčne a technologicky dotiahnutá pre výrobu s dočasným označením Su-47(lietajúca záloha PAK FA).

Ak má niekto záujem môžem písať pokračovanie


Zdroje: vlastný archív, autorský článok o S.37 a MiG 1.44, poľská odborná brožúra Przeglad konstrukcji lotniczych - Nowe Su i MiG(1.44 i S.37),výstrižky z tlače...
Naposledy upravil(a) absik dne 3/1/2014, 20:35, celkem upraveno 1 x.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od kenavf »

absik píše:Pre kenaufa: je nutné si odpustiť poznámky o "vykuchanom" vraku, kto pozorne čítal ruský originál vrátane poznámok, dočíta sa že MiG 1.44 je stále udržiavaný v letuschopnom stave

Špatne si to pochopil,resp. som to možno nezretelne napísal.Myslel som to tak, že by z neho vykuchali utajované zariadenia aby ho mohli vystavovať.
Ako v tom článku píšú, je síce uskladnený a je s ním možné vzletieť ale potrebovalo by to veľa náročnej organizačnej práce a zdrojov.
Je ale otázka prečo by to robili.Či má ešte po tolkých rokoch nejaký potenciál ako technologický demonstrátor.Motory a avioniku je určite jednoduchšie skúšať na niečom inom.A aerodynamický koncept(alebo ako by sa dal nazvať samotný tvar lietadla) by malo význam skúšať len vtedy ak v tom vidia nejaký potenciál.Lenže túto váhovú kategóriu už obsadil T-50.Tak má MiG šancu len pre budúci ľahký stíhač,o ktorom sa stále častejšie začina hovoriť.Ale to je iná váhová kategória,takže testovanie na 1.44 stráca zmysel.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od absik »

kenavf sorry, zle som chapal... No určite odvtedy zložili toľko kontroverzne opisovaný generátor plazmy z vedeckého inštitútu M.V. Kieldyša... taktiež všetky snímače a zapisovače. Možný osud? Zakonzervovaný pokiaľ nebudú k dispozícii vyvíjané motory Izd. 129 čím by vznikol 2 + Machový prieskumný cruiser kategórie stealth takmer strategického doletu(jedna s možností). Napokon aj toľko odpisované a údajne zastaralé SR-71 (cca 6 ks) ležia v igelite... Pokiaľ viem v múzeu ich skončilo 12.
MiG 1.44 dal T-50 okrem aerodynamickej koncepcie(upravenej tak že predkrídlo je integrované do "vírového" prechodu hl. krídla) koncepciu podvozku, odklapanie pohyblivej časti kabíny, keramické dýzy motorov, motor AL-41F dal základ vzniku prototypu motoru Izd.117S(Al-41FS-1) zmenšením o 15% čím sa od začiatku dosiahol pomer 10,5 kg ťahu na 1 kg hmotnosti motoru(pôvodný AL-41F dosahoval pomer 11:1 čím istý čas dosahoval svetové prvenstvo, pre porovnanie motory Súčiek AL-31F vtedy dosahovali pomer 8:1)
Pri výrobe motorov 41F došlo k sériovému zavedeniu kompozitov, monokryštálových lopatiek, vysokoodolných materiálov a spekaných karbidov(SK).
O zvýšení teploty v spalovacej komore o 12 % sa písalo už v téme MiG 44?? Ďalej pre vývoj T-50 sa využili: softvér elektronického pilota,navigátora, monitorovania vitálnych funkcií a unikátny digitálny systém KSU-1.42 multikanálového riadenia(16 autonómnych kanálov riadenia jednotlivých aerodynamických plôch a zároveň 4 kanály vychylovania trysiek motorov)
T-50 má prakticky tie isté takticko technické parametre ako 1.44(hmotnosti, max. rýchlosť, dostup, dolet, rozmery)

zdroje uvedené vyššie
Naposledy upravil(a) absik dne 3/1/2014, 19:40, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od absik »

kenavf píše:
aerodynamický koncept(alebo ako by sa dal nazvať samotný tvar lietadla) by malo význam skúšať len vtedy ak v tom vidia nejaký potenciál.Lenže túto váhovú kategóriu už obsadil T-50.Tak má MiG šancu len pre budúci ľahký stíhač,o ktorom sa stále častejšie začina hovoriť.Ale to je iná váhová kategória,takže testovanie na 1.44 stráca zmysel.
Že aerodynamika 1.44 má ďalší rozvojový potenciál dokazuje zrovna Suchovov projekt spomínaného ľahkého stíhača - LFI Suchova(Všetky práce na perspektívnom ľahkom stíhači NG nesú skratku LFI -ľogkoj frontovoj istrebiťeľ). Bol predstavený ešte na prelome milénia, mal mať jednu smerovku a jeden motor AL-41F, trup je prakticky 2/3 zmenšenina 1.44.
Ďalší projekt LFI, tentokrát od Jakovleva predstavuje skladačku: F-22 predná časť vrátane radomu a kokpit vrátane identických vstupov vzduchu, stred a zadná časť je z 1.44 zmenená pre jeden motor neznámeho typu s 3-D tryskou.
Posledný, mne známy, projekt založený na aerodynamike trupu 1.44 je projekt strategického bombardéra PAK DA u ktorého trup predstavuje dvojnásobnú zväčšeninu 1.44 s upravenou zadnou časťou pre 4 motory kateg. AL-41F a násl.modifikácií.

vlastný archív, http://www.paralay.com a Przeklad konstrukcii lotniczych
Uživatelský avatar
danny1691
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1417
Registrován: 20/10/2005, 19:24

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od danny1691 »

na videu z letošního MAKSu (už jsem to dával i do hospody, ale ne každý tam má přístup)

Obrázek
Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
Uživatelský avatar
danny1691
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1417
Registrován: 20/10/2005, 19:24

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od danny1691 »

Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Obrázek
Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3893
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od HONZIK11 »

Mno , špica jak u F5 a dielektrický kryt radaru nějaký malý,takový si nedovolí ani dnešní T 50.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od Julesak »

Veď to bol len prototyp - radar asi ani nemal.
V každom prípade škoda, mohlo to byť zaujímavé lietadlo.

PS: pekné fotky.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od Alchymista »

Honzik - malé rozmery antény radaru nerieš, zrejme tam ani žiadny radar nie je. Ten stroj je/bol určený na overenie koncepcie aerodynamiky, riadiacich sytémov a iných palubných zariadení (špekulovalo sa napríklad o "plazmovom stealth").
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od skelet »

spekulace: pokud ho zase "oživili", nebude z něj nástupce MiG-31?
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od Alchymista »

Nepovedal by som, že ho "oživili" - vytiahli ho pri príležitosti MAKS 2015, aby mali návštevníci čo očumovať.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: MiG-39/1.42/1.44

Příspěvek od Hektor »

Podla toho čo parkuje vedľa (skôr nad) to bude naozaj iba oprášené pre zaujímavosť.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“