Stránka 1 z 2

Nový ruský bezpilotní Stealth

Napsal: 26/8/2007, 00:28
od Kutuzov
Na webu http://red-stars.org/ jsou zveřejněny fotky tohoto nového ruského bezpilotního Stealth prostředku SKAT.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Ještě přesně ten odkaz ...

Napsal: 26/8/2007, 00:35
od Kutuzov
sejvnul jsem si ho do MHT a tak mi chvíli trvalo najít ten prvotní odkaz. Zde je: http://www.red-stars.org/spip.php?article206 - bohužel je francouzky takže mu moc nerozumím. A nevím zda má cenu zakládat nové téma - možná se jedná pouze o demonstrátor nebo je testovací pltaformu bez nějakého dalšího využití.

Napsal: 26/8/2007, 10:36
od redboy
To asi na nové téma není obsahově ale tématem, protože moc nevíme, i když to s PAK-FA nesouvisí, kdosi to tu už cpal kamsi jinam. Já to hodil samostatně kvůli PAK-FA a kvůli tomu, že časem se něco objeví.

I když nevím o co v tomto případě jde, ale z toho co sem tak zaznamenal, tak v Rusku proběhl (probíhá) v tichosti výběr univerzálního bezpilotního prostředku. Krom RSK MiG se ho zůčastníl (zůčastní) Jakovlev s takovou skládačkou a Suchoj (podle vyjádření už nevím koho od Suchoje, ale neviděl sem návrh).

To co bylo představeno není ani prototyp, ani demonstrátor, ale model v měřítku 1:1. Může to znamenat, že MiG tu zakázku dostal a teď se chlubí a nebo jen, že ji chce dostat a tlačí propagací na zákazníka a nebo právě, že ji nedostal a mohl to zveřejnit.

Napsal: 26/8/2007, 11:03
od Nelson
Jo máš pravdu, z toho co jsem z toho textu pochopil jde skutečně jenom o maketu v 1:1. A kdoví, jestli z toho něco bude.
Na druhou stranu za velkou louží už nějaký pátek běží pod patronací DARPA program UCAV a Boeing i Northrop Grumman se dostaly už do stádia letových zkoušek. Myslím tím X-45 a X-47.
Jinak na vývoji podobných strojů pracuje i Lockheed Martin TAS, British Aerospace, Dassault Aviation, Alenia Aeronautica, EADS a Israel Aerospace Industries. A nemá jít ani tak o průzkumné prostředky jako spíš o technologické demonstrátory možností bezpilotních bojových strojů.

Napsal: 26/8/2007, 12:13
od alibaba
Jan tak pro zajimavost:Podle Jane's s 10.srpna 2007 se stal vitezem US Navy's (USN's) carrier-borne Unmanned Combat Air System X-47B.
Vic na
http://www4.janes.com/subscribe/idr/doc ... QueryText=

Napsal: 26/8/2007, 13:53
od cover72
X-45 je už ve verzi C letového prototypu

Napsal: 31/8/2007, 22:04
od redboy
Podle dnešního článku v Rusku se objevily informace, že pro Skat bude dělat Klimov, bude vycházet z RD-33 (MiG-29).
Rychlost má být 800km/h, dostup 12000m, dolet 4000km, nosnost 2000kg ve dvou komorách.

http://lenta.ru/news/2007/08/31/skat/

Rozhodně bych to nebral ale jako hotovou informaci, zatím to má spíš nádech senzace než seriozních informací.

Napsal: 1/9/2007, 09:38
od cover72
RD-33? A co mít kouřivost a životnost?
Podle mě to vypadá na fámu - koneckonců se do UAV normálně dávají lehčí a menší motory

Napsal: 1/9/2007, 11:10
od Alchymista
Doplň si vzdelanie:
http://www.mzak.cz/motory/rd-33/rd-33.php
Ale aj tam sú informácie tak 3-4 roky staré.

Napsal: 1/9/2007, 11:40
od redboy
Já sice prodávám jak sem koupil, ale je třeba číst, co je tam napsáno. Tam stoji, "bude vycházet z RD-33", čili, ne že to je RD-33!!

Další věcí je, že životnost šla už za těch 25 let výroby nepatrně dál a u RD-33MK je podle výrobce 4000hodin (celková životnost) http://klimov.ru/production/aircraft/RD-33MK/

Co se hmotnosti týče, RD-33 váží 1050kg, o kolik je to více jak F-404 na X-45C ??

Napsal: 1/9/2007, 11:51
od Alchymista
nebudem chodiť ďaleko:
http://www.mzak.cz/motory/F404/F404.php Podľa verzie 785-1055kg.
Aj RD-33 pre SKAT bude vážiť menej než uvedených 1050kg, pretože zrejme nebude použitá forsážna komora a agregáty k nej patriace (čiže najmenej mínus 100-150kg proti štandardnému prevedeniu)

Vyzerá to, že http://www.mzak.cz/ je celkom dobrý zdroj, hodný zaradenia do zbierky linkov

Napsal: 1/9/2007, 17:21
od cover72
Njn, mzak znám, ale když se řekne RD-33 tak to není RD-33M

A X-45 má právě v názvu X pro demonstrátor/prototyp - tedy ten motor je podle mě provizorium, protože když je to podzvukový UAV tak nakonec dostane motor vhodnější pro dané spektrum rychlostí

Napsal: 1/9/2007, 17:50
od redboy
NE! Tady se neřeklo RD-33, tady i ve zdroji se řeklo "motor vycházející z RD-33", cítíš ten rozdíl?

Napsal: 1/9/2007, 19:56
od cover72
Jo, cítím. Mě jen automaticky seplo RD-33 - kouřivost, životnost

Napsal: 8/6/2008, 17:49
od Sturmovik
No pocul som uz vselico, stealth bombarder, stihacka, neskor prieskumak.. vraj prekona vsetku zapadnu techniku..a podobne veci.

Mali by sme si to ujasnit, co to je, kolko toho je a co to vobec budeya je to vobec stealth?

Napsal: 9/6/2008, 11:55
od 1911
toto je maketa... a zrejme je to skor tuzba stavat stealth UCAV nez seriozny projekt... mozno z toho urobia demonstrator ale tym to konci... rusi maju ovela palcivejsie problemy nez UCAV.

Napsal: 9/6/2008, 13:02
od Sturmovik
Preco myslis ze by to malo koncit demonstratorom, predsa to nerobili len tak. Ved citam ze uz su tu parametre a redboy pisal ze ho ma robit Klimov, tak uvidime ,treba pockat.

Napsal: 9/6/2008, 13:43
od Altaj
Sturmovik píše:Preco myslis ze by to malo koncit demonstratorom, predsa to nerobili len tak.
Reklama. Stava sa to bezne. Ide o projekt vyrobcu, nie stroj pre VVS, jasne ze je okolo toho velka mela.

Napsal: 9/6/2008, 13:45
od Sturmovik
No tak urcite to nieje nieco na styl Mig-37 alebo Ka-58. Maketa je hotova tak treba pockat co bude dalej.

Napsal: 9/6/2008, 16:22
od 1911
Sturmovik píše:No tak urcite to nieje nieco na styl Mig-37 alebo Ka-58. Maketa je hotova tak treba pockat co bude dalej.
neni to tak ze MiG 37 vymyslela modelarsa firma Testors a Ka58 firma Zvezda?:-) Lebo testors sa uz podobne 2x vyznamenal - raz ked vymysleli F-19 a potom SR-75 Penetrator...

toto je ale o inom nez priklady co si uviedol - skor vid Berkut a MiG I 42... pri troche stastia sa nejake komponenty objavia u inych modelov... alebo to bude len demonstrator... alebo z toho bude furt len maketa