Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

Toto som nasiel na nete, konkretne: keypublishing.co.uk
Je to podrobna sprava zrovnavacich testov pre F-16C, F/A-18, Mig-29A, Mirage-2000

Axceleracia z z minimalnej letovej rychlosti na 0,9mach.
F-16C: 21,8s
Mig-29A: 21,7s
F/A-18: 29,0s
Mirage-2000: 30,0s

Axceleracia z 0,4mach na 0,9mach.
F-16C: 14,2s
Mig-29A: 14,2s
F/A-18: 18,0s
Mirage-2000: 19,6s

360° turn-rate, ale bez udania vysky a rychlosti.
F-16C: 16,3s
Mig-29A: 17,5s
F/A-18: 17,8s
Mirage-2000: 24,0s

Ustalena rychl. otacania vo vyske 5000 stop. Pri 0,5 0,7 0,9 1,2 mach.
Cas na 360° otacku - 50% paliva, 4x AAM, plne pridavne spalovanie.
F-16C: 22,5s 21,0s 20,0s 40,0s
Mig-29A: 22,5s 20,0s 22,5s -
F/A-18: 22,5s 21,0s 26,0s -
Mirage-2000: 25,7s 24,0s 21,0s 51,0s

Ustalena rychl. otacania vo vyske 15000 stop. Pri 0,7 0,9 1,2 1,5 mach.
Cas na 360° otacku - 50% paliva, 4x AAM, plne pridavne spalovanie.
F-16C: 30,0s 27,5s 40,0s 72,0s
Mig-29A: 28,0s 30,0s 72,0s -
F/A-18: 30,0s 30,0s 60,0s -
Mirage-2000: 33,0s 30,0s 51,5s 72,0s

Ustalena rychl. otacania vo vyske 30000 stop. Pri 0, 0,9 1,2 1,6 mach.
Cas na 360° otacku - 50% paliva, 4x AAM, plne pridavne spalovanie.
F-16C: 51,5s 51,5s 60,0s 90,0s
F/A-18: 51,5s 51,5s 72,0s 180,0s
Mirage-2000: 60,0s 51,5s 72,0s 90,0s

V energetickom boji je Mig-29 zhruba rovnocenny, v pasme nizsich rychlosti asi lepsi nez F-16C. Ostatnym dvom je Mig-29 silno nadradeny. V horizontale ziskava F-16 prevahu na Mig-29 z rastucou vyskou a rychlostou. Tak isto ma najrychlejsi cas na 360° otacku. Hornet je dobry len v nizskych vyskach a pasme nizkych rychlosti. V energetickom boji je slaby, M-2000 este horsi. Oba stoje su dost podmotorovane. Mirage je dobry len v pasme od 0,9mach do 1,2 mach, ale nikdy nevytoci F-16. Zvlast slaby ma sust. turn-rate co sa prejavuje na serednom vykone pri 360° otacke.
Naposledy upravil(a) Altaj dne 24/5/2009, 14:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Příspěvek od alibaba »

U posledneho nebol MIG-29A?
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Má nejoblíbenější verze z celé řady - F-16XL v plné zbroji
Obrázek

a nějaké grafy AoA :)
Obrázek
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Beze sporu nejvýkonnější verze -F16XL, na začátku 90. let General Dynamics
navrhoval ještě výkonnější verzi F-16-Falcon 21.
Obrázek
Vývoj Falconu by přišel na 5-6 miliard dolarů, tak tento projekt zmodernizované F-16 USAF odmítla financovat. V polovině 90. let Lockheed nabídl tento projekt nové verze SAE ,ale ta tuto verzi F-16 odmítla a spokojila se s F-16E/F block 60. Indickém konkurzu MMRCA Lockheed nabidl znovu výrazně zdokonalenou F-16 pod označením blok70,ale též neuspěl.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Vought Model 1600 je společný projekt firem Vought a General Dynamics, který prohrál s konkurenčním projektem firem McDonnell Douglas a Northrop. Ve své podstatě se jednalo o předělání letounu YF-16 pro službu na letadlových lodích (stejně tak byla F/A-18 předělanou verzí letounu Northrop YF-17). Pravidla konkurzu na nový lehký stíhací letoun donutily firmy General Dynamics a Northrop spolupracovat s osvědčenými dodavateli palubních letounů, tedy Vought a MDD. Tato spolupráce pak vedla k velmi dlouhým a těžkým soudním sporům mezi firmami MDD a Northrop, ale to je už OT.

Navalizovaná verze F-16 se od pozemních verzí měla lišit zesíleným drakem a notně upraveným podvozkem. Do výzbroje pak měly být zařazeny mimo jiné i střely AIM-7 Sparrow, které F-16 dostala do výzbroje až v průběhu 80.let. Pro pohon byl zvažován nový motor Pratt and Whittney F401 o tahu 130,5kN. Krom toho byly také nabízeny i s motorem F100 (Vought model 1601) a F101 (Vought model 1602). Nabídnutí těchto motorů bylo určitou vějičkou pro ekonomy a politiky, neboť oba již byly zavedeny v letectvu USAF - F100 poháněl letouny F-15 a F-16, F101 pak poháněl bombardéry B-1A.

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
http://www.secretprojects.co.uk/
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Již jsem se tady o tem zmínil,začátkem 90. let Lockheed navrhl levnější alternativu k programu ATF pod označením FALCON 21nebo F-16 AT
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Z projektu FALCON-21 , čerpal návrh verze F-16U pro SAE...
Obrázek
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Také takto by mohla vypadat stíhačka F-16..
Obrázek
Kdyby v soutěži LWF ze začátku 70. let vyhral návrh Boeingu nad návrhem
vítěze-General Dynamics.
Obrázek
Naposledy upravil(a) krizak dne 5/10/2011, 14:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Ještě že zvítězil General Dynamics, co? :)
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5863
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Polarfox »

Vypadá to jak F-16 říznutá s Mirage F.1
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Však Boeing původně nabízel Mirage F1 s motorem J79 :rotuj:
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Náhodou to vypadá na šikovnou mašinku. Akurát nevím kam by dali radar - už takhle je F-16 dost limitovaná.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

YF-16 měla podobně štíhlou příď a poprali se s tím vcelku úspěšně
Obrázek
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

skelet-mohl bys sem dát nějaké info o plánu Boeingu vyrábět Mirage F-1
v licenci? Já někde četl o záměru Boeingu někdy v polovině 60.let vyrábět
tehdy velmi úspěšnou stíhačku Mirage
jersey.se- však také úvodní koncept stíhaček LWF nepočítal s radarem, ale
jen se zaměřovačem. F-16 měla být něco jako první verze Mig-21 bez radaru
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Tohle nám úplně ušlo + 12.7. zemřel ve věku 95 let "otec"-bombardéru
B-58, stíhacího bombardéru F-111 ,stíhačky F-16 a též ŘS Tomahawk Obrázek
ROBERT H. WIDMER- ČEST JEHO PAMATCE.
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

F-16 -všechny výrobní i experimentální verze:
http://www.f-16.net/f-16_versions.html
U každé verze popis vzniku atd....
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Čína znovu USA nedovolila prodej stíhaček F-16 TCHAJ-WANU...
http://www.lenta.ru/news/2011/08/15/f16/
Již sem našel na netu několik názorů, že hlavním důvodem
odmítnutí stíhaček USA v Indickém konkurzu MMRCA byla
obava s vlivu Číny na USA....
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Obrázek
Impozantní pohled na stíhačky F-16 tureckého letectva.Turci si vyvinuli vlastní
systém IFF , který nahradí původní americký.
http://www.altair.com.pl/start-6823
Je docela možné, že svůj systém IFF prodaj i do Egypta..
Jak Turecko tak Egypt si nějak přestali s Izraelem kamarádit.
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Tak další země se rozhodla nakoupit osvědčené stíhačky F-16 C/D block52.Po delším vyjednávání Irák si koupí 18 stíhaček za asi 3 miliardy dolarů, výzbroj nebude supr moderní, ale starší verze Sidewinderů AIM-9L a Sparrrow AIM-7 http://www.lenta.ru/news/2011/09/27/f16/ Nedávno v jiném vláknu byla narážka na manévrovatelnost F-16 -bombardér a proto Poláci modernizují své MIG-29 na jejich ochranu
Obrázek
MIG-29 má jistou nadvládu nad F-16 při rychlostech nad M-O,6 ,je nutno si uvědomit, že MIG-29 je mladší konstrukce a proto v něčem lepší. Stíhačky F-16 až do příchodu MIG-29/SU-27 byli v manévrovatelnosti nejlepší.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Příspěvek od Skeptik »

Křižáku, díky za zajímavý diagram. Škoda jen, že chybí určení verzí obou letadel (rozdíl mezi F-16A Block 1 a F-16C Block 50 bude obdobně velký jako rozdíl mezi MiG-29 Izdělenie 9-12 a MiG-29SMT Izdělenie 9-17)

Dále bych si dovolil podotknout:

1) Rychlost nad M 0,6 je standarní rychlostí pro vedení bojových operací (málokdo by měl tu drzost v současnosti operovat na nižší rychlosti). Vychází-li z diagramu, že MiG-29 má převahu nad F-16 při rychlostech nad M 0,6 tak to de-facto znamená, že nad ním má převahu v celém rozsahu operačních rychlostí.

2) Práce na propozicích pro konstrukci F-16 byly zahájeny v roce 1969 a hotovy byly 6.1.1972. Pprototyp F-16 byl zalétán 2.2. 1974.
Práce na propozicích pro konstrukci MiGu-29 zahájeny v roce 1971 a byly hotovy někdy na přelomu let 1973/74 a prototyp byl zalétán 6.10. 1977
Z výše uvedených datumů tedy vyplývá, že F-16 a MiG-29 jsou prakticky současníky. Konstatování, že MiG-29 je modernější konstrukce tedy poněkud pokulhává (zvláště pak vzhledem k faktu, že technologická základna SSSR v té době za základnou USA již trochu pokulhávala).
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Skeptiku: nemohu souhlasit s tebou ani v jednom. Kdyby manévrové boje vedli v rychlostech jen nad M-O,6, proč by při vývoji nových letadel takový důraz na co největší schopnost letů při vysokém úhlu náběhu jako je například Kobra. Ohledně srovnání F-16 a MIG-29, sériové F-16 USAF přebírala do výzbroje již v srpnu 1978 a nadále se již aerodynamika u modernějších verzí nevylepšovala. První prototyp MIG-29 vzlétl v roce 1977 a jeho aerodynamiku vylepšovali až do roku 1982 kdy začla sériová výroba
Obrázek Obrázek
Jak vidno z grafů manévrovatelnosti F-16A blok15 a F-16C blok 52 je rozdíl minimalní. F-16A blok 15 při max. palivu a 4 PLŔS ve výšce 5000 ft při rychlosti M-0,7 má 21,3g/sekund a minimal 16,9g/sekund při přetížení 8G. F-16C blok 52 za stejných podmínek má max.19,8g/sekund a minimal 18,2g/sekund . Aby to bylo komplet,tak graf manévrování F-16 ve velkých výškách . Obrázek
Naposledy upravil(a) krizak dne 4/2/2012, 10:58, celkem upraveno 2 x.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“