Stránka 1 z 1

Stihacie esa v 2. svetovej vojne

Napsal: 28/7/2008, 13:06
od SdKfz
Su nejake zoznamy najuspesnejsich stihacich es roznych statov , Nemecko, ZSSR. USA, Japonsko, Taliansko, Japonsko atd.? A hlavne pocet zostrelov. :)

Napsal: 28/7/2008, 13:16
od Hans S.
Ano, ZDE

Jsou tam snad všechny válčící strany WWII a také ostatní letecké konflikty první světovou válkou počínaje a snad současností konče. Určitě to bude jako zevrubný zdroj informací stačit.
Ještě poznámka: obecně jsou uváděny počty sestřelů uznaných v dané době daným letectvem. Tzn. nejedná se o přesné analýzy.

Napsal: 28/7/2008, 16:33
od Sturmovik
Zaujimave ze prave Nemci ktori mali najvacsie straty mali najviac zostrelov. So Spojencov nemal nikto viac ako 100 zostrelov a u Nemcov to bolo...no to sa mi ani nechcelo ratat :D

Napsal: 28/7/2008, 16:39
od Cassius Chaerea
Sturmovik píše:Zaujimave ze prave Nemci ktori mali najvacsie straty mali najviac zostrelov. So Spojencov nemal nikto viac ako 100 zostrelov a u Nemcov to bolo...no to sa mi ani nechcelo ratat :D
A to je myšleno jak ty "najvacsie straty"? Celkový počet bojových letů dělený ztrátama pilotů?

Napsal: 28/7/2008, 16:46
od Sturmovik
Cassius Chaerea píše:
Sturmovik píše:Zaujimave ze prave Nemci ktori mali najvacsie straty mali najviac zostrelov. So Spojencov nemal nikto viac ako 100 zostrelov a u Nemcov to bolo...no to sa mi ani nechcelo ratat :D
A to je myšleno jak ty "najvacsie straty"? Celkový počet bojových letů dělený ztrátama pilotů?
Myslel som celkovy pocet znicenych lietadiel. Napr. na vychodnej fronte mali nemci mnohonasobne vacsie straty lietadiel ako ZSSR. Presne cisla si uz nepamatam. V Bitke o Britaniu to bolo ine- RAF stratilo cca 1500 a Luftwaffe cca 1900.

Napsal: 28/7/2008, 18:34
od Tempik
nemyslím že šlo o mnohonásobky v tom Rusku. Ne že bych se zajímal o východní frontu, ale spíš bych řekl naopak. Navíc co si pamatuju, tak produkce letadel v SSSR i v Německu byli relativně obdobné s tím rozdílem, že německo ztrácelo stroje také na jiných frontách.

Napsal: 28/7/2008, 23:57
od Hans S.
VVS ztratilo během WW2 více letounů, než Luftwaffe.

Nároky sestřelů LW Experten vznikly v důsledku obrovského náletu operačních hodin a bojových letů. Probíráno jinde, zde to nemá cenu dále rozpitvávat. Uznáno je tolik sestřelů, kolik daným letcům jejich letectvo uznalo.

Napsal: 29/7/2008, 08:00
od Hektor
Nemci mali jeden z najnáročnejších procesov overovania zostrelu takže ich číslam sa dá pomerne veriť (+ - 10% ) VVS zasa uverejňovala len totálnu stratu lietadla, to znamená že ak niekde pristál bez podvozka Lagg-3 tak mu vystrúhali nové diely a poslali ho zasa hore.
K tomu kvalita pilotov LW vs VVS a je asi jasné na čej čísla musia byť čísla :-)
Nieje tu niekde článok o prvom týždni Barbarosi? Hlavne z leteckého pohľadu.

Napsal: 29/7/2008, 09:06
od Tempik
Hektore ono to taky není tak jednoznačné. U některýych gruppe LW se přiznávalo jinak jak u jiných. Tady na palbě je k tomu dokonce i článek a debata "Luftwaffe experten by Fatale" a třeba já osobně si myslím, že i u němců vznikali dost solidní nepřesnosti. To jen k tomu ověřování sestřelu. Troufám si tvrdit, že Britská RAF po Bitvě o británii zavedla také dost přesný systém a při tažení Evropou už se jednalo o odchylky řádově procent.
A s tou kvalitou pilotů to taky nemusí být až tak žhavé. V posledních dvou letech války měli i rusové gardové letky se kterými si nebylo radno zahrávat a naopak výcvik německých pilotů se stával spíš rychlokurzem.
Ale je pravda, že kdo četl např. "Sloužím vlasti" od Ivana Kožeduba, ten musí mít jistě pochybnosti o uznávání sestřelů i u VVS

Napsal: 29/7/2008, 12:33
od Hans S.
Žádný ze systémů používaných během WWII mě nepřesvědčil o nějaké absolutní, nebo alespoň plošně dostatečné a směrodatné přesnosti. Je to hlavně o lidech, co viděli, co hlásili. na jejich povahách.. Najdeš piloty, u kterých je pravděpodobné, že toho sestřelili více, než nahlásili a pak jiné, u kterých je to přesně naopak (v jedné armádě).