Dlouhý, Široký a Bystrozraký

Deskové hry všeho druhu

Moderátor: jarl

Odpovědět
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Dlouhý, Široký a Bystrozraký

Příspěvek od Aaron Goldstein »

DLOUHÝ, ŠIROKÝ A BYSTROZRAKÝ


Vzpomněl jsem si ještě na jednu hru, kterou jsem měl celkem rád...
Hráči se coby jedna z pohádkových postav - kouzelník, princ, princezna či jedna z postav pohádkové trojice - snaží dostat za pomoci hodů kostkou do cíle. Putují po barevném hracím plánu, který je ilustrovaný Nepraktou. Některá políčka na hracím plánu jsou větší než ostatní a jsou opatřena čísly. Vstoupí-li hráč na takové políčko, přečte si legendu, která se k poli váže. Každé takové políčko má totiž originální příběh. Vstup na něj obvykle znamená jednu ze tří akcí - postup vpřed, postup vzad, či vzdání se tahu.

Zvláštností bylo, že se házelo dvěma kostkama z nichž jedna měla na sobě symboly postav a hrála ta postava, která padla na kostce bez ohledu na tom, kdo házel... Když hráč hodil svou figurku, tak táhl dvojnásobný počet políček...

Legenda k očíslovaným políčkům byla zajímavě napsaná a hodila se do příběhu.

4 Na políčku č.4 zapochybuje kouzelník, zamkl-Ii bránu svého hraduVracíme se s ním,aby se o tom přesvědčil a jedno kolo neházíme.
7 Na políčku č.7 objeví se v tůňce vodník,který si chce na princeznu políčit.Princezna se poleká a utečeme s ní až na políčko č.15.
10 Pod váhou Širokého se prolomila lávka a tlusťoch spadl do potoka. Proto hráč, který se hodem dostane na políčko č.10 počká až Širokému uschnou gatě a jedno kolo nehází.
13 Na políčku č.13 nám poradí kohout jak si zkrátíme cestu až na políčko č.25.
18 Dlouhý jde kolem čapího hnízda a pustí se s čápem do řeči. Na políčku č.18 na něj počkáme a dvě kola neházíme.
22 Na další cestě se nachází jeskyně - vchod do pekla. Kouzelník se neudrží, aby se nepozdravil se švagrem Luciferem, a proto na políčku č.22 máme zdržení a jedno kolo neházíme.
26 Kouzelník chce ale nahradit promeškaný čas, posadí se na netopýra, který s ním poletí. Hráč se proto z políčka č.26 dostane ihned na políčko č.36.
30 Na políčku č.30 dostane kouzelník od známého ševce, který vyrábí sedmimílové boty, pár střevíčků pro princezničku, které hráče zanesou až na políčko č.48.
33 Na políčku č.33 potkáme žabí královnu, která nám poradí, jak se dostat na políčko č.50.
39 Na políčku č.39 uvidí Bystrozraký mezi stromy, že se v lese potulují loupežníci a vrátíme se s ním na políčko č.36.
41 Aby našel správnou cestu, sundal si Bystrozraký šátek z očí. Cestu našel a musíme na něj počkat, než si oči zase zaváže. Proto ocitneme-Ii se na políčku č.41, jedno kolo nehrajeme.
44 Na políčku č.44 s princem, který usedá nedočkavě na koně, přesuneme svoji figurku na políčko č.49.
46 Princezna zabloudila v lese a hodný poustevník ji vyvedl na správnou cestu. Svezeme se s ní a postoupíme z políčka č.46 na políčko č.56.
53 Bystrozraký vidí sice do dálky za hory a doly, nedává však pozor na cestu před sebou. Na políčku č.53 zakopne a rozbije si nos. Čekáme s ním, než se z toho vzpamatuje a jedno kolo neházíme.
58 Na políčku č.58 překročíme s Dlouhým jedním krokem řeku a dostaneme se na políčko č.68.
61 Z políčka č.61 vede zkratka kolem lesa až na políčko č.73.
70 Pro Širokého je připraveno na políčku č.70 posilnění a než to všechno spořádá,zmeškáme s ním jedno házení
75 Na políčku č.75 potkáme lišku, která nás sveze jako Budulínka na políčko č.80.
81 Tam poblíž však bydlí drak, se kterým se princ pustí do boje. Počkáme si na políčku č.81 jak to dopadne a jedno kolo neházíme.
84 Za pobitým drakem u políčka č.84 má svoji sluji čarodějnice. Poněvadž však jde s námi polepšený kouzelník, nebojíme se čarodějnice a přejdeme klidně na další políčko.
87 Široký pospíchá, na políčku č.87 se překotí a kutálí se z vršku. Běžíme za ním a zastavujeme se se svojí figurkou až na políčku č.93.
92 Na políčku č.92 potká Dlouhý trpaslíka, zapovídá se s ním a jde ho doprovodit, při čemž zapomene, že má dlouhé nohy. Běžíme s ním a vracíme se až na políčko č.76.
94 Na políčko č.94 vidíme, že jsme nedaleko cíle. Princezna chce být na princově zámku krásná, a proto si češe svoje zlaté vlasy. Učešeme se s ní, zdržíme se o dvě kola.
100 Políčko č.100 je cílem našeho závodu. Kdo se tam dostane první, vítězí a čeká na něj páže s kyticí.

Obrázek Obrázek Obrázek[/url]
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Odpovědět

Zpět na „Deskové hry“