Stránka 2 z 2

Napsal: 3/6/2008, 19:04
od cover72
Mantra píše:To je jako u A10 kdy při střelbě z rotačního kulometu klesá jeho rychlost o 140km/h.
Nesmysl - při 1-1,5sec. dávce klesne rychlost A-10 asi o 5 kts, tedy asi o 10kmph.
TakeOff 4/1993 píše: (...) you rip a good second/second and half burst of that 30-mm, it'll take a good 5 kt of your airspeed.
Mám totiž pár starých výtisků časopisu TakeOff a v jednom z nich je parádní interview/rozhovor s piloty A-10, kde se tohle píše.
Teď si to nahrávám na web a pak to dám do téma A-10 tady na palbě jako linky...
EDIT: hotovo.

http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=41562#41562
http://cover72.wz.cz/img/KillingTanksInA-10A/index.htm

Napsal: 3/6/2008, 21:16
od vodouch
kacermiroslav napsal:
... na plovákovém letounu Curtis instalován bezzákluzový kanón ráže 47 mm ...
Následující text berte, prosím, jako nejapný vtip!
Kanóny bez brzdovratného zařízení postrádaly zákluz hlavně, takže vlastně byly bezzákluzové ... (konec nejapného vtipu)
Mantra napsal:
... u A10 kdy při střelbě z rotačního kulometu ...
Já žiju v domnění, že (jde o Thunderbolt II?) je vyzbrojen rotačním kanónem.

Napsal: 5/6/2008, 08:48
od kacermiroslav
Omluva.....špatně jsem si pamatoval ten 47 mm kanón...samozřejmě se nejednalo o bezzákluzový.
V knize "Vojenská letadla 1" od Němečka, jsem dohledal, že se jednalo o francouzský letoun Tellier.

Tento francouzský stroj ale nebyl jediným vyzbrojený dělem ve WW1. Těch pokusů byla celá řada jak ve Francii, tak Anglii a hlavně v Německu. Tam se jim podařilo na stroj VGO.II v roce 1916 naistalovat kanón ráže 130mm !!! Byl namontován tak, že střílel svisle dolů granáty o váze 12 kg. Naměřená síla zákluzu pak činila 500 až 800 kp. Kupodovu konstrukce letounu tuto zátěž ustála. Na základě dobrých výsledků se připravovalo speciální 105mm dělo s vyšší úsťovou rychlostí. Smyslem této koncepce bylo napadat ze vzduchu nepřátelské křižníky.