Moc pěkný obrázek. Jenom dodám, že ten pobřežní obrněnec uvízl u ostrova Gogland už na podzim 1899 a vyprostit se jej podařilo až na jaře 1900. Záchranné práce řídil kontradmirál Z. P. Rožestvenskij, kterého palbákům jistě není nutné představovat.
Na podzim 1899 během mlhy na Baltu zakufrovala tato loď na mělčiny u ostrova Gogland, vyprosti se ji povedlo až po půlr roce v brzkém jaru 1900. Námořníci museli naprosto vyprázdnit veškeré sklady uhlí a munice.
Jermak postavily britské loděnice v Newcastle upon Tyne jen o dva roky dříve a sloužil do roku 1964. Až do roku 1941 sloužil bez veškeré výzbroje, posléze byl vyzbrojen dvojicí děl ráže 102 mm, dvojicí ráže 76 mm, čtveřicí děl ráže 45 mm a čtveřicí velkorážných kulometů.
Admirál Graf Apraksin byl jednou ze tří lodí třídy Admirál Ušakov stavěných jako pobřežní bitevní lodě pro Císařské ruské námořnictvo. Loď loď původně sloužila v baltské flotile a posléze byla připojena k Druhému pacifickému loďstvu. Po bitvě u Cušimy v roce 1905 připadla jako kořist japonskému námořnictvu a byla přejmenována na Okinoshimu (沖 ノ 島?) z provozu byla pro celkovou zastaralost vyřazena v roce 1922 a v roce 1939 sešrotována. Byla vyzbrojena trojicí děl ráže 254 mm, čtveřicí 120 mm děl, deseti 47 mm děl a dvanácti 37 mm děl a čtveřicí torpédometů ráže 450 mm.
Samozřejmě "mimo soutěž" Ale mě je srozumitelnější a přijatelnější v češtině Ruská císařská/carská/imerátorská flotila. Protože psáno Císařské ruské námořnictvo, evokuje soukromé vlastnictví cara, nikoliv stání. Právě proto, že čeština je kouzelnice.