Stránka 1 z 1

Pseudoadiabatický motor

Napsal: 29/11/2012, 18:52
od kenavf
Keď nefunguje "studená fúzia" tak možno bude fungovať toto.Spalovací motor s účinnosťou 70%.Tvrdia že nepotrebuje ani chladič. http://www.webnoviny.sk/automagazin/slo ... lanok.html . http://style.hnonline.sk/auto/c1-586145 ... krsti-fico .Vie niekto o tom niečo bližšie?

Pseudoadiabatický motor

Napsal: 30/11/2012, 22:49
od Lord
Zajímavé :shock:
Bohužel princip této novinky společnost neuvádí, přestože RTU na svých stránkách nějaké základní údaje nabízí a nabízí také základní animaci. Kouzlo je skryto v nízkých teplotách. Oficiálně zprávy hovoří o teplotě nasávaného vzduchu mínus 20°C, teplotě výfukových plynů 590°C a teplotě chladicí kapaliny pouhých 35°C.
http://www.autorevue.cz/motor-s-vykonem ... sky-zazrak

Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča

Napsal: 1/12/2012, 10:39
od pomala.jesterka
Mě trochu zaráží, jak ten motor mohl vydržet víc jak 2,5-násobné mechanické namáhání. Někde jsem totiž četl, že ty uváděné údaje ukazovali na brzdě. Zcela jistě to vydrží nejvýš chvilku.

Každopádně, pokud je tento princip již známý a technologicky nenáročný, proč už se po tom automobilky nevrhly? V tom bude určitě ta ropná lobby! :-?

Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča

Napsal: 1/12/2012, 11:02
od Tempik
Jestloi nebude tím háčkem mrazák v autě co ochladí ten vstupní vzduch na -20. A evidentně to není žádný slovenský motor, když to má patentovaný někdo jinej a tento motor byl už i jinde použit.

Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča

Napsal: 1/12/2012, 12:23
od kenavf
V diskuziách je celkom rozumný protiargument,že by s trojnásobným výkonom alebo krútiacim momentom,mali problém pôvodné ložiská,hlavové skrutky a pod.Preto, že uvádzajú že došlo v podstate len k úpravám pôvodných dielov.Vzhľadom k tomu že som skeptik,tak sa mi to zdá až príliš výborné.Na tej brzde bol ukázaný len "impulzný výkon a krútiaci moment a nie záťaž ktorá by trvala aspoň niekoľko sekund alebo minút.

Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča

Napsal: 1/12/2012, 12:42
od Alfik
Myslím, že to Japonské automobilky zkoušely někdy v 80. letech. Používaly keramická dna pístů, položená na mřížce z karbidů, aby se odizolovala (ta dna) od zbytku pístů, a podobné vymyšlenosti. Principem bylo, využít větší podíl tepla na výkon, méně jej odvést v chlazení.
Nějak to nemělo ten správný ekonomický efekt. Bylo to poruchové, málo to vydrželo, využitelný výkon se zas o tolik nezvýšil, a cena ropy zas tak vysoká není, aby to přebila. Možná, jednou... až bude dražší, pak uvidíme.

Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča

Napsal: 1/12/2012, 13:57
od kenavf
Podľa všetkého tá finta ani nie je v špeciálnych materiáloch(kramika a pod.) ale v tom pojme "pseudoadiabatický".Turbo že vraj pracuje s tlakom 2,8 Bar(sa mi nezdá že by to dokázalo turbo takej pôvodnej konštrukcie, ako je na obrázku).Po ochladení v chladiči nasávaného vzduchu a jeho čiastočnej expanzii pri nasátí do valca by sa mal vzduch ochladiť na tých -20°C(?)

Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča

Napsal: 1/12/2012, 15:03
od Tommy gun
No je to zajímavé, nicméně jsem spíše skeptický. Motor pracuje v daleko nižším pásmu teplot, vzduch vstupující do válců má teplotu -20°C. To co se mi na tom nezdá, je turbo, které podává masivní tlak 2,8 bar a to bude mít neblahý vliv na odolnost a výdž mechanických částí.

Revoluční spalovací motor

Napsal: 1/12/2012, 16:17
od Lord
Tak není to ani slovenský vynález, není to ani bez chladiče, protože se musí ochlazovat vzduch a to dost výrazně!
Musíme sebou vést tekutý dusík :?: :lol: Kolik žere to chlazení :evil:
Nemluví se ani o materiálech motoru, které můžou být drahé, ale dosáhlo se jen výborné účinnosti spalování.
Tak asi to nějak zatím vidím. Dobrý objev, ale zatím asi drahý špás, ale možná se pletu. :rotuj:
Je do všechno asi pseudo, jakoby ... perpetum mobile to asi nebude, na jedný straně dosáhnu úspory, na druhý se to prodraží.