Stránka 1 z 1

Lodní příď

Napsal: 13/4/2014, 23:56
od Ossis
Dostal jsem zajímavou otázku, proč mají některé lodě "dvě přídě" (jakoby kloun) viz. třeba tenhle tanker - jaký to má přínos? Napadlo mě, že by to mohlo souviset s hydrodynamikou, ale zajímaly by mě podrobnosti a upřímně nevím, od čeho se při hledání odpíchnout.

Re: Lodní příď

Napsal: 14/4/2014, 06:43
od Barrymore
Onehdá jsem viděl nějaký dokument ze série Největší "cosi" světa, přesný název už si nepamatuji, o LL Nimitz. Je to kvůli snížení hydrodynamického odporu. Při plavbě vzniká na přídi vlna, která postupuje kolem lodi a na zádi pak vznikají z té vlny víry a zvyšuje to odpor. Hruška (tak se nazývá ten kloun) vyvolává ještě jednu vlnu v takové vzdálenosti před lodí, že je s vlnou od přídě v protifázi a minimalizuje ji. Údajně to sníží odpor až o 10-20%.
Něco k tomu je tady: http://www.uh.edu/engines/epi2715.htm

Re: Lodní příď

Napsal: 14/4/2014, 09:09
od kenavf
Včera dávali dokument o BL Yamato.Tam sa tiež zmieňovali že touto "hruškou" znížlili "vlnový odpor" o 10%.
Inak je zaujímavý aj údaj z iného dokumentu.kde spomínali že aj celková dĺžka lode by mal byť určitý celý násobok vlny a má to veľký vplyv na odpor(aby vlna "opúšľala zadok lode v určitom predom definovanom stave) .

Re: Lodní příď

Napsal: 14/4/2014, 10:04
od Ossis
Díky, přesně to jsem potřeboval vědět.