Stránka 7 z 11

Napsal: 2/9/2007, 16:57
od cover72
Alibaba: mzak znám, jen jsem ho nikdy nepročetl celý. Tady (jestli myslíš diskusi z military.cz) šlo o to "Efektivní rychlost letu v režimu supercruise je kolem M=1.5" - takže jak norské Hornety, tak ostatní letadla 4. generace které náhodou udělají supercruise se nemohou rovnat s aerodynamicky čistým letadlem s 30tun tahu jako je Raptor.

Což mě přivádí k tomu zajímavému údaji SC M1.6 u EF Typhoon - s 4*polozapuštěnými Aim-120 a 2*ASRAAM. Přitom je tah menší a aerodynamický odpor díky zbraním, rozšíření u motorového bloku atd. očividně větší - tedy ač vím, že je delta koncepce lepší pro vysoké rychlosti, takové výkony bych nečekal...


A abych nebyl O-T:

bravecannons.org/the gun - zajímavé /a ilustrované) počteníčko o amerických 155mm M114kách - vč. munice a nasazení.

Napsal: 5/9/2007, 16:38
od jaromír dolanský
Hezká videa pro milovníky létajících zázraků :D :D
http://www.lockheedmartin.com/wms/findP ... 06&rsbci=0

Napsal: 5/9/2007, 16:55
od redboy
Sem bloumal se synem po testech, hold škola začala a pro Vás sem našel:

http://www.testpark.cz/testy/dejepis/ta ... valce-1624
http://www.testpark.cz/testy/dejepis/le ... -valky-573

Odpovídejte bez vyhledávání, asi budete překvapeni, tak to neberte moc vážně.

Napsal: 5/9/2007, 16:59
od Lord
www.germanwarmachine.com

Zejména pak sekce Hitlerovy zahraniční legie
www.germanwarmachine.com/hitlersforeignlegions/

nebo Zbraně a technologie
www.germanwarmachine.com/weapons/

Napsal: 5/9/2007, 19:22
od Lord
redboy píše:Sem bloumal se synem po testech, hold škola začala a pro Vás sem našel:
http://www.testpark.cz/testy/dejepis/ta ... valce-1624
http://www.testpark.cz/testy/dejepis/le ... -valky-573
Redboy zkoušel jsem ten test, snaha se cení, ale například první otázka je dost dobrá – Jaký byl nejlepší tank ve 2.světové válce? Nebo Jak se jmenoval nejlepší německý velitel tanku ve 2. světové válce? Dobrá je pak nabídka odpovědí … všimněte si pravopisu … Hartman, Withman, Skorceny, Marsiel … nebo Který z těchto strojů není tank … nabídka Jeagpanther. V tom testu jsou určité chyby, např. Která německá firma vyvinula a vyráběla tank TIGER I?
Porshe, Daimler Benz, Mann, Siemens … obávám se, že ani jedna odpověď není správně, neboť to byla firma Henschel.

Napsal: 5/9/2007, 19:36
od redboy
Já věděl, že to někoho zaujme :))

Napsal: 5/9/2007, 20:00
od sa58
No to je celkem síla, ale odpovídá to znalostem dnešní mládeže :D

Přece dnes se ve škole neučí, dnes se jen vyhledávají informace....

Napsal: 18/9/2007, 13:27
od Hans S.
sa58 píše:No to je celkem síla, ale odpovídá to znalostem dnešní mládeže :D

Přece dnes se ve škole neučí, dnes se jen vyhledávají informace....
To je přece správný přístup..jen musíme donutit kantory, aby žákům rovnou dali odkaz i na PALBA.cz, tedy aby zbytečně nehledali hlouposti.. :-?

Napsal: 2/1/2008, 15:18
od stalker
Ahoj, na www.fronta.cz se dneska objevily zajímavé testy o WW2.
Fakt dost dobrý.

Napsal: 5/3/2008, 10:50
od Fatale
Debata o Frantisku Perinovi (CT) - sice tam zazni v uvodu par kravin, ale jinak hezky...
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10 ... 00265.html

Napsal: 5/3/2008, 21:52
od Jája
Zajímavá stránka plná údajů o sestřelech, nejen WWII. Vítězství rozepsaná po obdobích.

http://www.lesbutler.ip3.co.uk/tony/tonywood.htm

Napsal: 5/1/2009, 22:30
od sa58
Není to sice odkaz na vojenskou techniku, ale určitě se dobře pobavíte.
Na stránce Planes.cz zadejte do vyhledávání "Čechoviny", hodí vám to tři strany odkazů na seriál článků leteckého mechanika. U některých se po***** smíchy.

http://planes.cz/cs/search/?search_str= ... e=1&page=3

Malá ukázka... Čechoviny - díl 14

Piloti Slov Airu létali i různé zajímavé lety. Jeden kapitán, který dobře vládnul anglicky, byl požádán někým z Kunovic, jestli by neletěl se čtyřistadesítkou jako doprovod L 39 do Iráku. Protože to byl klasický člen „spolku přátel bezdechého vzrušení“, rád takovou nabídku přijal a nemýlil se, skutečně ten let nabízel „bezdeché vzrušení“ v míře nebývalé. L 39 se vyrábělo ve Vodochodech a v Letu Kunovice. Posádky na sebe nevražily, zato jejich znalost angličtiny byla minimální. To všechno a ještě k tomu nezměrné sebevědomí dávalo předpoklad k tomu, že let bude „zajímavý“. Kolega, který mi to vyprávěl, letěl jako kapitán L 410, jako druhý pilot letěl mechanik (!), který neměl přístrojovou doložku a na čtyřistadesítce měl nalétáno jenom pár hodin, ale bylo to ve státním zájmu, dostal na let výjimku. První malér nastal v Bělehradě, kde doletěly devětatřicítky Turbolet a sedaly ve skupinách po třech, z čehož měl dispečer malé vánoce, to všechno ze vzduchu moderoval s letovou kontrolou anglicky kapitán L 410, která vyčkávala až rychlí bratři sednou. Po naplnění odmítla letová kontrola podobnou šou zopakovat. Ďuro Š., známý akrobat a velmi svérázný člověk, si nechal na jeden list A4 napsat foneticky anglické fráze, které bude potřebovat k letu. Papír si přilepil leukoplastí na palubní desku se slovy „já jich je…!“ Nakonec byli Jugoslávci rádi, že se jich zbavili. Další vystoupení začalo v Sofii při přiblížení. Ďuro žádal „svou angličtinou“ o radarové navedení. Tomu letový dispečer nerozuměl a tak si to nechal několikrát zopakovat. Najednou viděl Ďuro dírou v mracích letiště, s výkřikem „Vidím dráhu, boha, píchám mraky, banzaj!“, převrátil devětatřicítku výkrutem do střemhlavého letu a za ním všechny ostatní . Vypadalo to, jako když Japonci napadly Pearl Harbour. Z mraků se vyřítily Albatrosy a provedli „velmi nestandardní“ přiblížení. Když tu pohromu viděli dispečeři, poslali všechna letadla, která byla na finále, pryč; Caravelle, která už měla zem nadohled, musela opakovat. Při prudkém obratu se papír s konverzací utrhnul z palubní desky a Juraj se ho marně snažil najít. „Do riti,kde je, ja sa na to vy…, sorry we are český piloti, ty vole, nevidíš ten zasr… papír? My prizemlimes teď, jo?“ Kapitán ze čtyřistadesítky neměl šanci situaci zachránit. Letadla přistála vzorně ve tvaru v trojicích, jenomže – a to byla ta strašná smůla, bez jakéhokoliv povolení. Přílet kamuflovaných tryskáčů vypadal spíš jak vpád nějakého komanda než jako přílet letadel ze spřátelené země. Když letadla narolovala na stojánku, stála všude spousta policajtů se zbraněmi a nevypadali, že by se chtěli bavit. Ještě se do éteru ozvalo „Včil jsme v riti!“. Strůjce toho všeho, člověk malý postavou, ale velký duší, sundal přilbu a vystoupil se svým odzbrojujícím úsměvem a šel k prvnímu policajtovi a objal ho se slovy: „Zdravstvuj, kde je plukovník Sava Savov?“ Naštěstí tento plukovník letectva, kterého Juraj odkudsi dobře znal (no, odkudsi, jasně že z nějakého mejdanu, kde mu plukovník řekl klasickou větu: „Kdybys někdy něco potřeboval, klidně zavolej!“) , nevím jakým řízením náhody se na letišti objevil a zachránil je z beznadějné situace. Let do cílové stanice Bagdád již probíhal normálně. Když se jeden z nejvyšších vojáků Bulharského letectva za ně zaručil a promluvil jim do duše, po tomto maléru se všichni uklidnili…

Napsal: 4/1/2011, 20:20
od Stuka
Zajímavá stránka o radarech Kriegsmarine:
http://www.gyges.dk/kriegsmarine_radartypes.htm
Jednotlivé typy, mapy, nákresy, fotky.

Napsal: 4/1/2011, 22:39
od Petrz
Redboy zkoušel jsem ten test, snaha se cení, ale například první otázka je dost dobrá – Jaký byl nejlepší tank ve 2.světové válce?
Taky jsem zkoušel...no, teď už alespoň vím jaký tank byl nejlepší(já naivka dal T-34, hold doba se mění ) :sad:

Napsal: 5/1/2011, 17:58
od kopapaka
sa58 píše:Na stránce Planes.cz zadejte do vyhledávání "Čechoviny", hodí vám to tři strany odkazů na seriál článků leteckého mechanika. U některých se po***** smíchy.
Dokonalý...
Myslím, že už sem odtamtud něco četl, ale dík za připomenutí..

Napsal: 26/1/2011, 20:23
od kopapaka
Mapa vytvořená s pomocí leteckých snímků z roku 1953...

http://kontaminace.cenia.cz/

Dá se přejít i na mapu z fotek z r. 2006, ale na Mapy.cz je lepší...
a taky z družice Landsat.

Napsal: 8/2/2011, 20:57
od Stuka
Zajímavá stránka nejen o mapách Uherska a Slovenska:
http://mapyuhorskaslovenska.blogspot.com/

Napsal: 8/2/2011, 22:15
od El Diablo

Napsal: 8/2/2011, 22:36
od Jája
Vylodění v Top Gearu, aneb test Fiesty, začněte na čase 1:30. Test auta se dá udělat i povojensky, začátek vylodění jak z Ryana :-)

Napsal: 6/3/2011, 18:26
od Padouch
Polské speciální jednotky GROM kupují český minomet LRM vz.99 Antos a RPG-75 TB.

http://www.altair.com.pl/start-5557