PC HRY - Takticke simulatory

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

PC HRY - Takticke simulatory

Příspěvek od asija »

ad 1] Myslim ze by v ramci prehlednosti stalo za to mit jedno forum kde si muzeme vzajemne doporucovat mene mainstreamove hry s vojenskou tematikou, ke kterym se bezne clovek jen tak v mediich nedostane, ktere se ale snazi velmi dohloubky postihnout nektery aspekt vojenstvi

ad 2] bych se chtel zeptat proc maji do kategorie "pocitacove hry" pravo vytvaret temata jen administratori, a namisto toho se to hazi na jednu hromadu tady v Hospode?
Naposledy upravil(a) asija dne 16/5/2010, 22:12, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

Chci sem hned na uvod uvest nekolik her ktere dle meho nazoru stoji zato prozkoumat

Predevsim jde o hry ze studia Battlefront jako

Theatre of War (pozemni taktika z druhe svetove valky) (hral jsem)
http://www.youtube.com/watch?v=eaw0hl-K1QE

Combat mission shock force (moderni pozemni taktika) (hral jsem)
video: http://www.youtube.com/watch?v=kzvnIwU4 ... j77e31L_so

PT boats ( namorni taktika z druhe svetove valky) (nehral jsem)
http://www.youtube.com/watch?v=c6AzEnbb ... q-Jebu5sJQ

HistWar (napoleonska pozemni taktika) - puvodne taky pod Battlefront nyni samostatna (nehral jsem)
http://www.youtube.com/watch?v=8_lN3TTd ... re=related
http://www.histwar.com/game/demo.html

a nebo treba od Paradox Interactive
Achtung Panzer: Kharkov 1943 (nehral jsem)
http://www.youtube.com/watch?v=zeKYkIQE_K4
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Příspěvek od Farky »

Já osobně nedám dopustit na dvě tahové strategie -

Steel Panthers World at War - 2. světová válka.
Steel Panthers MBT - od WWII do současnosti.

Nejenom že jsou zadarmo, ale jsou dodnes nepřekonané. Mám je mnohem raději než ultra hyper moderní 3D realtime strategie, ve kterých jde Tiger prostřelit kulometem. I když série Combat Mission je dost povedená, systémem boje se SP nevyrovná.
Uživatelský avatar
Scrat
podporučík
podporučík
Příspěvky: 683
Registrován: 1/8/2009, 12:06

Příspěvek od Scrat »

No k Farkyho výbornému vkusu bych přidal ještě sérii "The Operational Art Of War". Taky tahovky ale na rozdíl od Steel Panters jsou zde přímo obrovské mapy umožňující i několikatýdenní nervy u monitoru.

Scrat
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

Tahovky jsou asi dobre kdyz clovek ma dost hluboke znalosti dobove reality a taktiky a muze si za symbolickou obalkou predstavovat realne operace.
Me tyhle 3D takticke simulatory uchvatili hlavne proto ze z nich ty znalosti muze praveze ziskat nanejvys expresivni formou.
Mám je mnohem raději než ultra hyper moderní 3D realtime strategie, ve kterých jde Tiger prostřelit kulometem.
Jo to uplne souhlasim. Dalsi co me na na mainstreamovych strategiich stve ze tu je casto vojacek vetsi nez tank, a dostrel tankoveho dela je tak 6 jeho delek. Pokud model tanku nema predstavovat skutecny model tanku ale jeho symbol tak to ma byt skutecne nejaka symbolicka ikona a ne detailni 3D model.

Jde mi prave o to ze hry ktere jsem uvedl takove skutecne nejsou, jsou maximalne realisticke ve vsech "fyzickych" aspektech. Nerealisticke jsou ale z hlediska veleni/ovladani. UI jednotek je samozdrejme prachmizerna, takze se na ni da spolehnout rozhodne mene nez na prumerneho podrizeneho dustojnika, coz vede k uplne nehoraznemu mikromanagementu. A samozdrejme je nerealisticke taky to ze clovek lita nad bojistem misto toho aby cucel na jednom miste a komunikoval prez radio (to ale spise chvala bohu).
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

Jinak jake mate nazory na Totalwar kdo ho hrajete?

Nasel jsem mod pro Rome: Totalwar ktery mi prijde docela realisticky, jak co se tyce atmosfery tak co se tyce taktickych principu. Je to mene arkadove
1]Jednotky tu umiraji pomaleji, behaji pomaleji, jsou rygidnejsi. Bitvy trvaji rozumny cas (kolem hodiny, namisto 5ti minut)
2]V bitve na vytezne strane zemre tak 5% lidi
3]Armada prohrava tim ze se nekde zhrouti linie a zacne utikat, ostatni se pridavaji
3]Honeni zajatcu predstavuje podstatnou cinost, pri ktere dojde k vetsine strat a clovek fakt oceni jizdu
4]Krajina je pozvolnejsi a mapy jsou vetsi

Iberia Totalwar (fanouskovsky mod pro Rome:Total War)
http://www.youtube.com/watch?v=q2GVULPb ... re=related
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Daver »

Já momentálně fandím poslednímu dílu Total war a to Napoleon:Total war, kde jsou bitvy okořeněny tím, že většina jednotek je střeleckých. Takže je to o využívání lehké pěchoty, řadové pěchoty, dělostřelectva. A jednotky prohrávají hlavně tak, že se hroutí a utíkají z boje, čímž mohou sebrat i sousední jednotky. Tento efekt jde odstranit tím, že do blízkosti bojů přiblížíte generála(a tím ho vystavíte možné smrti nebo zranění), který jednotky povzbuzuje a ty mohou vydržet i 40-50% ztráty.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Příspěvek od Farky »

Steel Panthers právě mají jednu velkou výhodu oproti většině ostatních tahovek - díváš se na mapu v 2D a vidíš každý jednotlivý tank, každého jednotlivého pěšáka. Je to, jako kdyby ses na bojiště díval ze satelitu, nebo řekněme z vysoko letícího UAV. Vypadá to takhle ...

Obrázek

... s tím, že ikony jednotek na obrázku jsou trochu moc velké. Dají se zmenšit do reálnější velikosti.

Tahle přehlednost (tzn. jednotky vypadají jako bych se na ně opravdu díval, nejsou to jen symboly) bohužel omezuje velikost map (jak už psal Scrat). I když i tady se dají najít mapy které jsou obrovské, Steel Panthers jsou spíš o velení na úrovni řekněme praporu.

Zejména SP MBT jsou opravdu jedinečné, nikde jinde jsem nezaznamenal tak dobře zvládnuté Fog of War, "neviditelnost" jednotek atd. Například scénáře za Amíky z Vietnamu jsou peklo, v podstatě neviditelný Vietcong ostřelující moje pěšáky odkudsi z džungle dokáže pěkně potrápit. Další věcí, kterou mám rád na SP MBT je výborně udělaný rozdíl v technologii, respektive technologická převaha Západu nad Východem (v určité době). Takže hrát za Irák proti US Army v 91' už chce hodně "fištróna", jinak tě Abramsy prostě rozsekají během pár tahů. Pak přicházejí na řadu protitankové pasti a léčky, nalákání Abramsů na krátkou vzdálenost pod palbu "téček" a podobné fičůrky. Využívání terénu je zde pak přímo klíčovým prvkem, což nebývá u ostatních her úplně pravidlem.
Uživatelský avatar
Scrat
podporučík
podporučík
Příspěvky: 683
Registrován: 1/8/2009, 12:06

Příspěvek od Scrat »

SP mám taky rád ale zkus si někde sehnat Operational Art of War III. Hlavně skirmish mapy nemají chybu, v základu jsou bitvy WWI, přes WWII, Koreu Vietnam a končí to kompletní mapou střední a západní Evropy na níž si můžeš za obě strany zahrát úder armád Varšavské smlouvy na státy NATO. Ale dá se klidně hrát třeba obrana Gallipoli v roce 1915.
Jednotky jsou ale na rozdíl od SP pouze jako symbol na hexa mapě. Ovšem je pravda že tohle ani SP už nejsou taktické simulátory, jde o hardcore strategie. Tohle je třeba část mapy s úvodním rozestavením jednotek pro "Fall Blau":
Obrázek

Scrat
Naposledy upravil(a) Scrat dne 16/5/2010, 11:55, celkem upraveno 1 x.
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Ikony ve SP se dají zmenšit dokonce do reálné velikosti..nebo aspoň daly :) Ale je tam přecijen výrazně omezené využití terénu oproti modernějším 3D věcem a la Combat Mission. I když ono se dá říct jedině Combat Mission, protože jiná alternativa bez kompromisů stejně neexistuje :)
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

Daver > Napoleon: Totalwar sem nehral, ale Empire: Totalwar ano. Prave to ze je to takova vyvrazdovacka (zatim nejrychlejsi ze vsech dilu) se mi prave vubec nelibilo. Navic mi prisly prakticky vsechny jednotky stejne, v tech vic historickych to aspon byla jasne definovana triada strelci-kopi-tezkoodenci ale v empire mi prisla lehka a tezka pechota skoro stejna, vsichni maji pusky a bodaky a naprvni podled neni videt rozdil v uziti.

Zato se mi hodne libily namorni souboje (asi hlavne proto ze jsem nikdy zadne historicke namorni bitvy nehral) Ships of the line & Line of the Ships :)

Farky > Na Steel Panthers sem se dival, ale zatim jsem si nenasel cas abych se ho naucil. Ohledne viditelnosti a "Fog of War" je velice dobre zpracovany prave v tom Theatre of War (jestli si hral Combat mission shock force tak asi dokazse predstavit, vypada to velice podobne). Diky tomu ze to je 3D tak je tam uplne doceneno zvlneni terenu, i uplne mirne svahy a prohlubne maji velky vyznam pro taktiku, stejne jako stromy, clovek se to v teto hre nauci docenovat a pochopi jaky to melo ve skutecnosti vyznam. Pokud mas rozumne silny pocitac neni problem si stahnout demo a podivat se.

Scrat > To Operational Art of War bys se mi mohlo mozna libit vice nez Steel pannthers, protoze to vypada vice symbolicky (tj. mam rad bud uplny symbolizmus hybani znackama na mape, nebo naopak uprne realistickou 3D grafiku, nemam rad polovicaty hibrid). Ale to neni Freeware ze? Hledal jsem download a nenasel (jen demo).
Naposledy upravil(a) asija dne 16/5/2010, 12:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Daver »

Tak to se ti Napoleon bude líbit víc. Řadová pěchota prostě stojí a střílí. Lehká má větší dostřel, muže se rozptýlit a zasypat nepřítele salvama střel. A námořní bitvy jsou taky více vypilované. Rozhodně doporučuji aspoň vyzkoušet. Páč ty jednotky jsou tam více rozlišitelné a ne jako v Empire, kde vypadají všechny stejně.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Příspěvek od Farky »

Ikony ve SP jdou samozřejmě zmenšit na reálnou velikost, tak jsem to prve myslel. Je pravda, že ve SP není mírné zvlnění terénu, takže třeba pouštní mapy se tváří jako naprosto rovná placka bez jakéhokoliv převýšení nebo zvlnění. Ale existují mapy, které jsou plné prohlubní a "teréních vln". Většinou to jsou ale mapy vytvořené fanoušky, v "základu" jsou mapy SP dost ploché. V tom je nesporná výhoda 3D strategií.

Pokud jde o opravdu hardcore strategie (a námořní souboje) - já mám momentálně rozehrané War in the Pacific ( http://www.youtube.com/watch?v=vsH8JHNVRAw ), což je neskutečně komplexní záležitost. Určitě existuje něco podobného z Evropy, ale já jsem holt "ulítlej" na Japs vs. Yanks.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

asija píše: Scrat > To Operational Art of War bys se mi mohlo mozna libit vice nez Steel pannthers, protoze to vypada vice symbolicky (tj. mam rad bud uplny symbolizmus hybani znackama na mape, nebo naopak uprne realistickou 3D grafiku, nemam rad polovicaty hibrid). Ale to neni Freeware ze? Hledal jsem download a nenasel (jen demo).

Pokud se nepletu, tak Art of War je strategie, zatímco Steel Panthers jsou taktikou. Vzhledem k tomu, že Steel Panthers počítají takové detaily, jako naklonění pancíře vůči letící střele, tak schématická grafika by byla zcela nevhodná.
Uživatelský avatar
Scrat
podporučík
podporučík
Příspěvky: 683
Registrován: 1/8/2009, 12:06

Příspěvek od Scrat »

Tak co se týká námořní problematiky tak to mám jinou úchylku: http://en.wikipedia.org/wiki/Fleet_Command
Modifikace téhle vrcholně realistické šílenosti se používá mimo jiné v Annapolisu pro nácvik velení operačních svazů a v samotné U S Navy při velitelsko-štábních cvičeních.

Scrat
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
Warthog
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 103
Registrován: 23/4/2010, 21:48

Příspěvek od Warthog »

Steel Panthers je jedinečný. Tahle hra má i tu výhodu, že ačkoliv má zdánlivě obstarožní grafiku, je stále živá, co půlrok nový update.
V poslední verzi jsou dokonce i nástražné systémy (bomby).
Zrovna mám rozjetou kampaň UK vs SSSR.
Jinak někdy hraju ještě Sub Command (simulátor moderních ponorek).
S updaty se může člověk proplout téměř v libovolné ponorce (Astute, Typ 209, Seawolf, Los Angeles, Han, Swiftsure, Trafalgar, Typhoon, Akula, Oskar, Victor III, Sierra II atd.) a kdekoliv na světě (od pólu k pólu).
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Tak já občas hraju:
Steel Panthers World at War
Steel Panthers MBT
Combat Mission: Beyond Overlord
Combat Mission: Barbarossa to Berlin
Fleet_Command sem měl bohužel jen nějakou nefunkční verzi... takže nic, jen demo něčeho staršího a trochu podobného.
a Flaspoint :D
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Tunac
podporučík
podporučík
Příspěvky: 678
Registrován: 29/5/2006, 22:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tunac »

Scrat píše:Tak co se týká námořní problematiky tak to mám jinou úchylku: http://en.wikipedia.org/wiki/Fleet_Command
Modifikace téhle vrcholně realistické šílenosti se používá mimo jiné v Annapolisu pro nácvik velení operačních svazů a v samotné U S Navy při velitelsko-štábních cvičeních.

Scrat
Tak to jsi moje krevní skupina. Taky to hraji.
Vojáci!!!!
Jste vojáci smrtí!!! A já jsem ten, co Vás bude posílat tam, kde se umírá!!!
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Full Spectrum Warrior - sice dost stereotypní, ale jinak unikátní hra simulující velení družstvu US.Army (dva palebné týmy po čtyřech lidech (TL s M4A1+Aimpoint,M203,2x rifleman) + příležitostně Bradley).
http://www.youtube.com/watch?v=2n1f7Ve3 ... ature=fvwp
Obrázek
Hráč neovládá figurky jako v FPS - místo toho určuje, kam a jakým způsobem se družstvo či palebný tým přesunou, kam budou směřovat jejich palebné sektory a tak. Stereotypní je to proto, že gameplay vypadá asi jako
:1
-zdetekovat nepřítele
-nastavit palebné sektory týmu 1; ten krycí palbou udržuje "hlavy dole" a brání v pohybu
-týmem 2 opatrně s využitím krytí se obejít nepřítele
-granáty
-zničit nepřítele z boku (nepřítel se kryje a směřuje po týmu 1)
-GOTO 1

Dost frustrující je pak nemožnost ukládání si průběhu dle libosti, takže například dvůr, ve kterém byl barák s kulometčíky, o 35° nalevo další 2 militanti a jediným vstupním bodem byla úzká brána jsem dobýval asi 7x a vyplýtval jsem na něj většinu granátů; kromě toho byla dost frustrující neochota vojáků cokoli trefit - to se jim musel vydat zvláštní rozkaz, po kterém si ale pro zamíření stoupli - což byla pod krycí palbou nepřítele sebevražda.
I tak to ale yla zajímavá hra - a vzhledem k tomu, že ji výrobce už uvolnil pro stažení zdarma (jak šlechetné) určitě stojí za zkoušku.
http://www.filefront.com/11928826/Full- ... m-Warrior/
(já mám ještě krabicovou verzi za 250Kč, bohužel v české lokalizaci)
Původně to bylo vyvinuto pro US.Army, ale zřejmě to nebylo dost realistické: http://www.sptimes.com/2005/02/20/World ... out_.shtml


Dalším tipem je parádní simulace moderního tankového boje "Steel Beasts", o které už jsem trochu psal. K výcviku to používají tankové formace Austrálie, Dánska, Rakouska, Švédska (kvůli tomu přibyl Leopard 2A5 a to jejich BVP), Norska, Finska, Chile a i některá složka US. ozbrojených sil (nevím, jestli mariňáci nebo armáda). Pro veřejnost je k dispozici "osekaná" (čti: ne-tak-vojenské parametry vozidel a munice) verze "PRO PE" za 200 dolarů (o které již delší dobu uvažuji) nebo low-endovější předchůdce, SB1, který se dá sehnat za pár stovek, ale má strašlivou grafiku.
Realismus je ale dokonalý (teď mluvím o SB1, což jsem hrál): laserový dálkoměr, balistický počítač, termovize (vozidla mají akurátní IČ obraz, takže Abrams a T-80 mají vzadu bílý flek), dělostřelectvo schopné pokládat i minová pole a PT kontejnerovou munici, realistický model poškození, kde můžete přijít o všechno od pásu přes velitele a anténu až po pohon věže, po čemž musíte přepnout na "manuální mód", ve kterém je zběsilé točení kličkou emulováno stejně zběsilým mačkáním kurzorových šipek a ve kterém musíte bez LRF a počítače odhadovat správné před- a nad-sazení... Prostě paráda.
http://www.youtube.com/watch?v=HDRxIr3U ... re=related
Obrázek
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ionor »

S ponoriek môžem doporučiť
Silent Hunter III - stále najlepší ponorkový sim z druhej svetovej s dynamickou kampaňou ale aj historickými misiami. 4 aj 5ka okrem grafického spracovania za ňou ťažko zaostávajú.

Sub Command - keď máte chuť na Akulu (NATO označenie), Los Angeles a Seawolf, stále niet lepšej voľby, hra už vcelku predpokladá,že ste už hrali 688i Hunter/Killer čo je síce z dnešného pohľadu technicky zastaralá ale po informačnej hodnote neprekonaná ponorková hra. Zaujmavá je možnosť zadávať akožto kapitán pokyny hlasom.

Tanky

WWII Battle Tanks: T-34 vs. Tiger - možno nie najreálnejšia hra na trhu čo sa týka simulovania jazdných vlastností, ale čo do streľby a zábavy z môjho pohľadu najlepší titul v svojej kategórii zo stále slušným technickým spracovaním.

ObrázekObrázek

Steel Fury Kharkov 1942- čo do reálnosti simulácie asi najlepší aj keď dosť neznámy tankový titul s najkrajšou grafikou ktorá sa k tomuto žánru kedy dostala, úprimne najviac som sa bavil v tréningu inak je celková zábava slabšia, čo ale vynucuje vysoký stupeň realičnosti, notne ale treba pochváliť simulovanie trakcie na rôzných povrchoch kde pojmy ako pomer výkonu motora k váhe a kvalita pásov naozaj znamenajú citeľný rozdiel pre ktorý vám britská matilda (ďalej prítomné T-34 a 2 verzie Pzkpfw IV) nepadne do oka.

Stratégie:
Keďže až na šach a Fallout Tactics niesom veľký priaznivca ťahových stratégii doporučím len real-time.

Z reálnych RTS stratégii ma napadá snaď len Theatre of War, kde si užijete dosť krutej reality druhej svetovej pri dobrej grafike, k tomu hra ponúka ešte aj vlastnú elektronickú encyklopédiu zbraní.
ObrázekObrázek

C&C Generals + datadisk Zero Hour táto hra si na fyzikálnu realitu nehraje ale zato poskytuje a zároveň vyžaduje vysoké tempo strategického myslenia s použitím techniky od 50tých rokov až po ešte len vyvýjané zázraky 21 storočia. Čo sa týka multiplayerovej zábavnosti rozhodne zenith Command & Conquer série.
ObrázekObrázek


Pre niekoho by mohla byť taktiež zaujmavá kombinovaná RTS/TBS Cuban Missile crisis s postupným zaberaním uzemia na svetovej mape a zdrojov odohrávajúcej sa na svetovej mape aj priamo na RTS poli ktorá proti sebe stavia sovietskú, európsku a americkú techniku s 50 a začiatku 60tých rokov, kde má každá jednotka relatívne presne určenú penetráciu a silu panciera na rôznych miestach a odohráva sa po atómovom konflikte. Medzi zaujmavejšie jednotky ku ktorým sa dá dostať je taktiež ťažký tank Objekt 279. Ale upozorňujem je to stejne ako napr. Sudden Strike značne hardcore záležitosť.
ObrázekObrázek

Edit: opravená hrubka
Naposledy upravil(a) Ionor dne 29/10/2012, 19:41, celkem upraveno 1 x.
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“