IL-2 realizmus, na co pozor

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Uživatelský avatar
Bleu
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1693
Registrován: 29/9/2009, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bleu »

Sancho píše:
Hans S. píše:...Letadla se silnou výzbrojí měla silnou výzbroj (většinou... :)) a letadla se slabou měla slabou....
Tady mi zase přišlo že realismus ve Sturmovi pokulhává na úkor hratelnosti- stroje s čistě kulometnou výzbrojí dělají kulomety větší paseku než kulomety na jejich obdobě s MG+kanony (I.A.R.), přední kulomet u He-111 (a zadní u Betty) se bůhvíproč chová jako MG FF (včetně trailů, zvuků a efektu v cílové oblasti) a další detaily nad kterými jednomu zůstává stát rozum když uváží že se jedná o realistický simulátor a ne o arkádu typu Crimson Skies...
P.S.: Možná se to fixlo v novějších verzích, já mám "kompletní edici" z roku 2k6 a podle té soudím...
Ona bety G4m2 měla a v IL2 má v zadním střeliští právě 20mm kanon - typ 99, japonský ekvivalent MG FF. He 111 H-6 má a měl potom v předním střeliští skutečně MG FF.

První části příspěvku příliš nerozumím.
Obrázek

"Slepému neukážeš, hluchému nepovíš, debilovi nedokážeš..."
- Anonym -

Historie bude mít právo nárokovat si místo mezi znalostmi opravdu hodnými úsilí pouze tehdy, pokud nám místo pouhého výčtu postrádajícího souvislosti a prakticky i omezení umožní racionální řazení a postupnou srozumitelnost.
Marc Bloch, 1942
obc
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 105
Registrován: 8/8/2010, 15:37

Příspěvek od obc »

Cassius Chaerea: Nakonec mi to docvaklo, ale nestačil jsem to smazat včas, koukám. Omluvám se za unáhlenou reakci.
"the first casualty when war comes, is truth"
Uživatelský avatar
Sancho
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 201
Registrován: 28/7/2010, 23:03

Příspěvek od Sancho »

Bleu píše: Ona bety G4m2 měla a v IL2 má v zadním střeliští právě 20mm kanon - typ 99, japonský ekvivalent MG FF. He 111 H-6 má a měl potom v předním střeliští skutečně MG FF.

První části příspěvku příliš nerozumím.
Omlouvám se, to jsem netušil.Ingame model má ten MG FF ale co si pamatuju z MG 15 jako v ostatních střelištích, to mě zmátlo.

(EDIT: oprava):
V první části příspěvku mi jde o to že když si vezmu IAR 80 se čtyřmi Browningy tak mám pocit že kulomety dělají výrazně větší škody než když u IAR 81 s 4x browning + 2x MG 151/20 používám jenom kulomety.

Prostě když mám jen MG tak je jakás takás šance že s nimi něco sundám, ale když k nim mám kanony tak jsou kulomety (pěchotní ráže, ne .50) jaksi do počtu a pokud zrovna nemám kliku a nezasáhnu pilota tak můžu protivníka leda tak unudit k smrti cvakáním kulek o potah...
Naposledy upravil(a) Sancho dne 24/1/2012, 12:39, celkem upraveno 1 x.
Si vis pacem, para bellum
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

heh docela mam chut si to taky nejak otestovat .... kde a jak se loguje / da vycist pocet zasahu pripade kam sem letadlo zasahl?
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Neloguje. Nějak šel aktivovat jistý "arcade mod", který při zásahu letadel ukazoval určité symboly a na jejich základě bylo přesně vidět co kam zasáhlo, případně jak se odrazilo. Ale už jsem to roky neviděl nikoho používat, nejspíš už to bude deaktivované.

Sancho, IAR s čistě kulometnou výzbrojí je kvůli ní téměř nepoužitelný :) Naopak s těmi dvěma MG 151/20 je výzbroje relativně slušná. Myslím si tedy, že se v tomto případě jedná skutečně pouze o dojmy. Taky dej pozor, abys létal s maximálně nastavenou fyzikou a ne zjednodušenými modely letu a střelby. To pak dokáže dělat divy.
Uživatelský avatar
Sancho
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 201
Registrován: 28/7/2010, 23:03

Příspěvek od Sancho »

"zjednodušené modely letu a střelby" to je ta situace kdy Gustava otočím na pětníku a MK stoosmičkou sundám B-17 jednou ranou ze zadní poloosy? :D Ne, to nemám na mysli, spíš myslím že u "kanonových" letadel jsou kulomety v pěchotních rážích... no, ani ne do počtu, spíš na nástřel (a pokud k nim mám MK 108 nebo M4 kanon s výrazně jinou balistikou tak ani to ne)

Jako příklad dávám IAR kde je výzbroj u kulometné a kanonové verze teoreticky stejná když nepoužívám kanony. Ale s 80kou se ten sestřel upatlat dá, s 81čkou když rezignuju na kanony tak bych vysypal veškerou kulometnou munici a protivníkovi možná poškrábal lak...
Si vis pacem, para bellum
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Jo to nevím :) IARům se vyhybám jako čert kříži :) Když jsem s ním měl naposledy tu čest, tak jsem si řekl, že už nikdy předčasně neopustím Emil-akhbara ve prospěch téhle Dacie :) Strašně divná parodie na stíhačku :)

Nicméně zbraně jsou modelovány individuálně a nezávisle na letadle. Tzn. když máš jeden MG 17 tady, bude mít totožnou účinnost jako stejný MG 17 támhle. Využívají stejná data.
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

asi to tim nebude ale co me napda tak kdyz strilis 6ti kulometama vs 4mi kulometama tak pri stejnem mnoztvi zasahu muze byt prvni situace skutecne ucinejsi, protoze je vetsi sance ze do urciteho konkretniho mista dopadne dost projektilu aby zkutecne zklikvicovaly nejaky funkcni prvek letadla. (to nevyvozuju ze zadnych skusneosti ze hry, ani nevim jestli to DMG engine strmovika provatu tak nejak muze simulovat, je to ciste jen takova uvaha)


Hans S. > a neni nikde dostupna nejaka dokumentace jakym zpusobem je co modelovano (tedy myslim nejlepe vylozene rovnice / algoritmy) tedy vim ze je treba IL compare kde jsou polary a vykony letadel, ale to neni uplna informace.
1) nejaka informace jak funguje model poskozeni / zbrane
2) jak se modeluje let v neustalenych rezimech (tj. napr ztrata rychlosti, akcelerace, dive ... )
nezajima me to proto ze bych to chtel nejak vyuzit pri hre, ale spise proto ze me zajima obecne jak se simuluji tyhle veci (ne ze by to bylo extra slozite, ale je dobre videt neco co docela realisticky funguje v praxi)
Uživatelský avatar
Sancho
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 201
Registrován: 28/7/2010, 23:03

Příspěvek od Sancho »

Já bych ho tak nezatracoval, osobně ho hodnotím výš než třeba Hurricany a P-40. Neni to sice kdovíjaká špička, ale co by za něco jako IAR děti támhle v Bangladéši... ehm... Francii v první půlce r. 1940 dali? :D
Si vis pacem, para bellum
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Asija:

1) tyhle informace asi nikde nenajdeš. Je to uložené v hloubi fyzikálního enginu. Nicméně odolnost letadel je modelována celkem jednoduše. Letadlo je rozdělené na určité menší segmenty a ty mají určitý počet "hitpointů". Každý zásah (pokud se střela neodrazí) určitý počet hitpointů odebere, s tím se zhoršují letové charakteristiky a ve výsledku může dojít ke zhroucení dané části stroje.

2) jo tak to ani já nevím, jak ten engine přesně pracuje. Pouze vím, jakými daty je krmen. Šturmovik počítá s relativně reálnou atmosférou, s výškou reálně klesá tlak i teplota vzduchu. Jediné, co to z hlediska atmosféry neumí úplně ideálně, je vítr (neumí proměnlivý, vlastně vůbec neumí změny počasí). Fyzikální engine pak dohromady skládá informace o okolní atmosféře a letounu (od poláry přes výškové charakteristiky až po hmotnosti..). Šturmovik je velmi komplexní a složitý program, který je schopný velice uspokojivě modelovat let včetně mezních režimů (tj. především pády a vývrtky).

Jen pro zajímavost, takto vypadá letový model Fw 190 A-8 (motor je modelován jinde, tohle je čistě letoun):

Kód: Vybrat vše

[Aircraft]
  Type 1
  Crew 1
  Wingspan 10.51
  Length 9.00
  Seaplane 0
  Canard 0
  Jet 0
  JetHiV 0
[Mass]
  Empty 3385.0
  TakeOff 4367.0
  Oil 50.0
  Fuel 500.0
[Controls]
  CAileron 1
  CAileronTrim 0
  CElevator 1
  CElevatorTrim 1
  CRudder 1
  CRudderTrim 0
  CFlap 1
  CFlapPos 3
  CDiveBrake 0
  CInterceptor 0
  CEngine 1
  CVectoredThrust 0
  CUndercarriage 1
  CLockTailwheel 1
  CStabilizer 0
  CArrestorHook 0
  CWingFold 0
  CCockpitDoor 0
  CAileronThreshold 440.0
  CRudderThreshold 550.0
  CElevatorThreshold 520.0
  DefaultAileronTrim 0.02
  DefaultElevatorTrim -0.1
  DefaultRudderTrim 0.085
[Squares]
  Wing 18.3
  Aileron 1.93
  Flap 1.69
  Stabilizer 1.73
  Elevator 1.00
  Keel 0.90
  Rudder 0.80
  Wing_In 3.50
  Wing_Mid 2.15
  Wing_Out 3.50
  AirbrakeCxS 0.00
[Arm]
  Aileron 4.0
  Flap 1.75
  Stabilizer 4.82
  Keel 5.04
  Elevator 5.14
  Rudder 5.66
  Wing_In 1.26
  Wing_Mid 2.44
  Wing_Out 3.81
  Wing_V 1.5
  GCenter 0.10
  GCenterZ 0.00
  GC_AOA_Shift 0.45
  GC_Flaps_Shift 0.10
  GC_Gear_Shift -0.50
[Toughness]
  AroneL 50
  AroneR 50
  CF 500
  Engine1 350
  Engine2 350
  Engine3 350
  Engine4 350
  GearL2 200
  GearR2 200
  Keel1 170
  Keel2 170
  Nose 170
  Oil 80
  Rudder1 100
  Rudder2 100
  StabL 170
  StabR 170
  Tail1 120
  Tail2 120
  Turret1B 100
  Turret2B 100
  Turret3B 100
  Turret4B 100
  Turret5B 100
  Turret6B 100
  VatorL 100
  VatorR 100
  WingLIn 150
  WingLMid 120
  WingLOut 100
  WingRIn 150
  WingRMid 120
  WingROut 100
  Flap01 50
  Flap02 50
  Flap03 50
  Flap04 50
[Engine]
  Engine0Family BMW_800_Series
  Engine0SubModel BMW801D-2_142
[Gear]
  H 1.8
  Pitch 13.0
  SinkFactor 1200.0
  SpringsStiffness 0.8
[Params]
  CriticalAOA 16.0
  CriticalCy 01.40
  CxCurvature 00.70
  CxStraightness 00.00
  CriticalAOAFlap 13.50
  CriticalCyFlap 01.668
  SpinTailAlpha 17.00
  SpinCxLoss 0.06
  SpinCyLoss 0.03
  Vmin 188.0
  Vmax 575.0
  VmaxAllowed 860.0
  VmaxH 650.0
  HofVmax 5500.0
  VminFLAPS 172.0
  VmaxFLAPS 300.0
  Vz_climb 14.0
  V_climb 290.0
  T_turn 23.0
  V_turn 350.0
  K_max 13.0
  Cyo_max 0.17
  FlapsMult 1.20
  FlapsAngSh 10.0
  G_class_coeff 20.0
  G_class 12.0
  ReferenceWeight -104
  Range 1000.0
  CruiseSpeed 330.0
  SensYaw 0.43
  SensPitch 0.66
  SensRoll 0.34
[Polares]
  lineCyCoeff 0.089
  AOAMinCx_Shift 0.2
  Cy0_0 0.244
  AOACritH_0 16.0
  AOACritL_0 -16.5
  CyCritH_0 1.40
  CyCritL_0 -0.82
  CxMin_0 0.0246
  parabCxCoeff_0 4.8E-4
  Cy0_1 0.555
  AOACritH_1 13.5
  AOACritL_1 -19.0
  CyCritH_1 1.668
  CyCritL_1 -0.60
  CxMin_1 0.0722
  parabCxCoeff_1 5.7E-4
  parabAngle 4.0
  Decline 0.010
  maxDistAng 38.0
  draw_graphs 0
[SOUND]
  Engine fw_190
  Start e_start
  FeedType ELECTRIC
  Prop fw_prop
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Příspěvek od Farky »

asija píše:heh docela mam chut si to taky nejak otestovat .... kde a jak se loguje / da vycist pocet zasahu pripade kam sem letadlo zasahl?
Kam jsi letadlo zasáhl zjistit nelze, počet zásahů však ano. Od verze 4.10 jsou ve hře statistiky, které by se daly pro nějaké to testování asi využít.

Statistiky můžeš nalézt pokud půjdeš do Quick Mission Builderu (QMB), pak v pravém dolním rohu Next a znovu pravý dolní roh Stats. Statistiky obsahují mj. i počet vystřelených nábojů, počet zásahů a poměr vystřelené/zásahy v %. Zobrazují poslední let, dobu co máš momentálně zapnutou hru a dobu celkovou. Ani nevím jestli to funguje online, offline určitě ano.

Nějak šel aktivovat jistý "arcade mod", který při zásahu letadel ukazoval určité symboly a na jejich základě bylo přesně vidět co kam zasáhlo, případně jak se odrazilo. Ale už jsem to roky neviděl nikoho používat, nejspíš už to bude deaktivované.
Naposledy jsem něco takového viděl myslím v původním Il-2 Šturmovik, byl to tuším nějaký externí prográmek. Zásahy se daly zobrazit i jako jako šípy. Celkem šikovná věcička pro trénink, bylo hned vidět kam jsi zasáhl a dal se spočítat počet zásahů.
Uživatelský avatar
Cassius Chaerea
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1247
Registrován: 19/9/2007, 10:52

Příspěvek od Cassius Chaerea »

Farky píše: Naposledy jsem něco takového viděl myslím v původním Il-2 Šturmovik, byl to tuším nějaký externí prográmek. Zásahy se daly zobrazit i jako jako šípy. Celkem šikovná věcička pro trénink, bylo hned vidět kam jsi zasáhl a dal se spočítat počet zásahů.
To nebyl externí program, to se jen přepsala jedna položka v conf.ini, ale už nevím která.
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4212
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Příspěvek od Alfik »

v souboru conf.ini v oddílu
[game]
Arcade=0

otevřít třeba ve winzápisníku, přepsat hodnotu na 1, a je to i v poslední verzi/ patchi
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

No a kdyz se to menuje podezdrele "Arcade" neznamena to ze ty ucinky munice a letove vlastnosti budou jine? (jako ze bych rad videl jake damage a kolik zasahu a kam davam v normalni hre, se zapnutim veskere fyziky na maximalni realizmus)
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Asijo, já hlavně myslím, že to už nefunguje :) Ale vyzkoušet to můžeš :)
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“