IL-2 realizmus, na co pozor

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tempik »

asija píše:
asija - kolik máš v ilovi nalítáno?
to fakt nevim, tezko se to pocita, rekl byhch tak 50-100 hodin. Jako znam ila asi tak 5 let, ale hraju ho jen obcas (a hlavne sem nemel nikdy takove to obdobi kdy bych se to snazil poradne systematicky naucit).
V tom případě bych tě rád upozornil, že se tu přeš s lidmi, kteří nemají nalétáno desítky až stovky hodin, ale tisíce.

Já bych ještě k vaší debatě přidal to, že díky boostu lavoček (který tam prostě je) se muselo němcům boostnout taky pár letounů, aby si proti nim vůbec vrzli. Máme tu korektní G-6, ale řekněme si narovinu, že ikdyž v reálu G-6ky sekali lavočky jak kosa jetel, tak ve šturmu jste absolutně, ale absolutně bez debat úplně jen cíl. Vznikli nám tedy G-6AS, které rychlostně a stoupavostí Lavočky překonali a šlo s náimi na východní frontě bojovat. I řada Fw 190 potřebovala boost, aby i pilotům fandícím tomuto stroji bylo učiněno za dost a vznikla Dora 44. Ovšem tímto vznikl i problém na západní frontě a tak nějak neměli šanci briti ve svých spitfirec a amíci ve svých mustancích. Ok, briti dostali 25lb spita a mustang dostal boost v podobě mustangu mk.III. Tím netvrdím, že ani jedno z těchto letadel neexistovalo, či nepodávalo výkony jako v ilovi. Spíše to ale byly stroje nestandartní a u některých se pravděpodobně nezapojili ani do boje.
Výsledek celého tohoto boostování a kontraboostování byl ten, že kdo chtěl sestřely (ne všichni jsou takový, jsou i srdcaři co létají ve svém antonu, hurricanu a jaku), že většina sedlá lavočky, A/Ska, Dory a 25libráky. Jen pro pořádek doploním, že všichni ostatní na mapě se stávají kořistí pro tyto stroje.
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

že se tu přeš s lidmi, kteří nemají nalétáno desítky až stovky hodin, ale tisíce.
:shock: ja se tu s nikym nepru, nevim co na tebe udelalo takovy dojem, pisu tu svuj laicky pohled aby ti co maji naletano 1000 ce hodin, vedeli na co se ptam, a co bych si rad ujasnil
Uživatelský avatar
Bleu
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1693
Registrován: 29/9/2009, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bleu »

Asija - je to o tom kolik máš odlítáno a odchcípáno o ničem jiném. Ila hraju od ty doby co spatřil světlo světa. Můžu tedy říct, že cosi odlítáno mám. Většinu času v modrých letadlech. Obecně to bylo vždycky tak, že ty letadla byly dobrý v tom v čem měly být dobrý. To jest Fw uměl BnZ taktiku, Befko slušně kroutilo a dobře stoupalo. BnZ se s tím dalo a dá lítat taky. Takže celá taktika spočívala vy vyždímání té nejlepší vlastnosti z každého letadla. Já osobně sem třeba měl vždycky radši Befko než Fw. Na základě toho co mám odlítáno v ruskejch letadlech tak jsem vždy preferoval jaky před lavočkami - ty mi prostě neseděly.
Rozhodně to není tak, že by se s modrými letadly nedalo bojovat protože by stály za prd. Jestli mám říct kdy byla největší "modrá" krize tak to bylo v době kdy do MG151/20 nebyly dávány MG granáty. To pak třeba Spitfire vydržel 20-30 zásahů než šel k zemi.
Obrázek

"Slepému neukážeš, hluchému nepovíš, debilovi nedokážeš..."
- Anonym -

Historie bude mít právo nárokovat si místo mezi znalostmi opravdu hodnými úsilí pouze tehdy, pokud nám místo pouhého výčtu postrádajícího souvislosti a prakticky i omezení umožní racionální řazení a postupnou srozumitelnost.
Marc Bloch, 1942
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tempik »

BTW nedávnoí jsem potkal v mustangu fokáče a po dlouhém (asi 5-10 min duelu) jej nakonec udolal. Chtělo to 90 zásahů (server to počítá) než šel dolů. A to jsem ještě musel trefit pilota, stroj byl prakticky v pořádku. Co bych dal za 20-30 zásahů na sundání :D
Uživatelský avatar
Bleu
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1693
Registrován: 29/9/2009, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bleu »

Tempik píše:BTW nedávnoí jsem potkal v mustangu fokáče a po dlouhém (asi 5-10 min duelu) jej nakonec udolal. Chtělo to 90 zásahů (server to počítá) než šel dolů. A to jsem ještě musel trefit pilota, stroj byl prakticky v pořádku. Co bych dal za 20-30 zásahů na sundání :D
hehe, mazec - toje btw. přesně to co jsem psal výše - že ty letadla prostě nehořej.
Obrázek

"Slepému neukážeš, hluchému nepovíš, debilovi nedokážeš..."
- Anonym -

Historie bude mít právo nárokovat si místo mezi znalostmi opravdu hodnými úsilí pouze tehdy, pokud nám místo pouhého výčtu postrádajícího souvislosti a prakticky i omezení umožní racionální řazení a postupnou srozumitelnost.
Marc Bloch, 1942
Uživatelský avatar
Malej Achil
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 118
Registrován: 7/10/2009, 11:52

Příspěvek od Malej Achil »

Bleu, zkus se podívat třeba na tohle:
Guncam Itálie
Stačí pár minut od chvíle 2:05 abych ti ušetřil hledání :wink: .
Je to asi s podivem, ale většina zasažených letadel se neřítila k zemi v oblacích kouře, výbuch paliva nastal akorát když trefili nádrž pod trupem, ale crčelo z nich všechno možné a pokud už to palivo chytlo, tak během vteřiny zase zhaslo. No co mám zkušenost (byť po pravdě s tvojí neporovnatelnou), tak v ILovi jak letadlo chytne tak hoří a hoří...a i když to se zraněním "sfoukneš", tak za chvíli hoří znova - tedy přijde mi, že dokonce možná i víc, než v reálu.
Hořlavá byla v podstatě pouze Japonská letadla - což je vidět i na příslušných záběrech z guncamu. Nicméně i ta jsem na pár záběrech viděl prokázat určitou "nehořlavost".

PS.: Jestli vono to není celý jenom jakýsi (asi nejen tvůj) dojem získaný shlédnutím několika válečných filmů, kde samozřejmě letadla i po krátkém "polechtání" malorážným kulometem se hned v plamenech a kouři řítí k zemi. Prostě protože to dobře (vostře) vypadá, je to efektní a takový drobnosti jako realita snad žádnýho filmaře nezajímá...na to má příliš vysoké umělecké cítění. 8-)
Voják bez humoru je žoldnéř.
Uživatelský avatar
Bleu
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1693
Registrován: 29/9/2009, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bleu »

V Ilovi letadlo chytne a o hoří pořád stejně což je samozřejmě podivné, na druhou stranu se daleko víc rozpadá což je ještě větší nonsenc, kolikrát vidíš na guncamu, že by se éro tak jak je rozpadlo?

Navíc můj původní post byl o tomto

"Rychlosti přenechám Hansovi.
Pokud jde o DMG model v ilovi. Tak problém tkví primárně v tom, že letadla málo* hoří a moc snadno** se rozpadají. Většina sestřelů proběhne prostě oddělením celého křídla, nebo rozpůlením letadla zhruba někde za kokpitem. Což má logicky tu nevýhodu, že střelba z jakýchkoli kulometů je poměrně neúčinná, resp je účinná pouze v případě, že dávka sedne na vzdálenost na kterou máš nastavený soustřel."

*rozuměj málo často
**a moc často
Obrázek

"Slepému neukážeš, hluchému nepovíš, debilovi nedokážeš..."
- Anonym -

Historie bude mít právo nárokovat si místo mezi znalostmi opravdu hodnými úsilí pouze tehdy, pokud nám místo pouhého výčtu postrádajícího souvislosti a prakticky i omezení umožní racionální řazení a postupnou srozumitelnost.
Marc Bloch, 1942
Uživatelský avatar
Malej Achil
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 118
Registrován: 7/10/2009, 11:52

Příspěvek od Malej Achil »

To máš pravdu. Nicméně mě napadla další otázka a to kolik vlastně je na guncamech skutečných sestřelů, kdy to zasažený protivník nějak nedotáhnul domů nebo aspoň na nouzák na pole, ale spadnul/vyskočil a letadlo se rozbilo o zem?
Ber tu otázku jako řečnickou, protože to asi korektně nezjistíme.
Voják bez humoru je žoldnéř.
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tempik »

Přečetl jsem troufnu si říci několik set bojových hlášení a můžu s klidným svědomím říci, že destrukce draku byla příčinou sestřelu 5, možná 10%. I ten požár to byl relativně málokdy (odhaduju jeden z pěti). Odhaduji, že třetina z nich byla poškozením motoru (či chlazení a následném zadření), třetina šla na nouzák s poškozeným strojem a i pravděpodobné zabití/těžké ranění pilota bylo příčinou sestřelu. Ustřelená křídla, nebo ocasy jsou podle mého hodně velkou vzácností. To jsem už častěji narazil na požár a explozi.
Odlétající kusy plechu nebyli nějakou zvláštností, ale nosníky to většinou ustály.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Příspěvek od Skeptik »

To Cassius
Tady jde o to, že málokterý pilot v pluku prováděl častěji volný lov nad německým územím a už zcela vyjímečně bitevní úkoly.
Ano, taktiku "volného lovu" začaly ve VVS používat až koncem roku 1942 a to jen u některých vybraných IAP - na základě vyhodnocení taktiky Luftwaffe. Ostatní IAP i nadále podléhaly velení Divize či vyšší jednotky pod kterou byly zařazeny. Jen nechápu, co je na tom při obranné válce, kdy se VVS po počátečních ohromných ztrátách techniky neustále potýkaly s nedostatkem letadel, špatně?
Podle sovětské doktríny bylo primárním účelem stihacího letectva ochrana vlastních úderných letadel a ochrana důležitých cílů před údernými letadly protivníka.
V prvních dvou letech války jim na nic jiného síly nezbývaly.
Tady jde o systém velení, kdy jen někteří velitelé pluků povolovali, nebo sami nařizovali lety, bez rozkazu z vyších míst.
Promiň, ale ty si fakt myslíš, že se třeba takový velitel squadrony RAF ráno 15. srpna 1940 probudil a řekl si: "Mein Got, to máme dnes pěkně. Uděláme si sweep nad Francii."? :)
To by mu Dowding dal.
ostatně je taran a taran, první je blbost pilota, který se nedokáže vyhnout nepříteli, ve druhém případě hloupá taktika vzniklá většinou nemožností sestřelit letadlo jiným způsobem.
Těch mnou udávaných 574 taranů jsou ty druhé tj. vědomé, a navíc pouze ty, které jsou potvrzeny dle německých záznamů (v těch je taranů pochopytelně víc - jednak ty, kdy taranující pilot byl sám a zahynul, jednak ty, které byly nevědomými srážkami - které bych si fakt nedovolil nazvat "blbostí pilota")
Účinost granátů z kanónu Švak byla jedna z nejnižších co se kdy na leteckých zbraních ráže 20 mm ukázalo. ... Dá se říci že palebná síla 2 kanónů Švak nebyla o mnoho vyšší než palebná síla jednoho kanónu MG 151/20
Prosím zdroj tohoto tvrzení.

Zběžné porovnání MG 151/20 a ŠVAK
Kalibr ... 20 mm …… 20 mm
Náboj … 20x82 …… 20x99
Délka zbraně … 1.766 mm …… 2.122 mm (tady by bylo lepší porovnat délku hlavně, ale tento údaj nemám a nebude se moc lišit)
Hmotnost zbraně … 42,7 kg …… 44,5 kg
Kadence … 750 ran/min …… 700 ran/min (platí pro synchronizovanou verzi, bez synchronizace byla kadence 800 ran/min)
Úsťová rychlost (HE projektil) … 805 m/s …… 790 m/s
Hmotnost HE projektilu … 96 g (18,9 g výbušniny) …… 96 g (6,7 g výbušniny)
Úsťová rychlost (HEI-T projektil) … 705 m/s …… 770 m/s
Hmotnost HEI-T projektilu … 113 g (2,3 g výbušniny, 2,1 g zápalná látka) …… 95,5 g (2,8 g výbušniny, 3,3 g zápalná látka)
HE = tříštivý HEI-T = tříštivo/zápalný s trasírkou

Ano, podle výše uvedeného bude výkonost jednoho MG 151/20 v ose vrtule vyšší než jednoho synchronizovaného ŠVAKu. O moc to ale nebude a pokud jsou ty ŠVAKy 2 …
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Příspěvek od Skeptik »

Přečetl jsem troufnu si říci několik set bojových hlášení a můžu s klidným svědomím říci, že destrukce draku byla příčinou sestřelu 5, možná 10%. I ten požár to byl relativně málokdy (odhaduju jeden z pěti). Odhaduji, že třetina z nich byla poškozením motoru (či chlazení a následném zadření), třetina šla na nouzák s poškozeným strojem a i pravděpodobné zabití/těžké ranění pilota bylo příčinou sestřelu. Ustřelená křídla, nebo ocasy jsou podle mého hodně velkou vzácností. To jsem už častěji narazil na požár a explozi.
Odlétající kusy plechu nebyli nějakou zvláštností, ale nosníky to většinou ustály.
S tím nelze než souhlasit.
Úžasné výbuchy letadel v záplavě ohně a samostatně létající křídla patří do filmů a flight simulátorů :eek:
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 22/1/2012, 23:12, celkem upraveno 1 x.
mechoš
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 181
Registrován: 5/10/2005, 08:45

Příspěvek od mechoš »

Úžasné výbuchy letadel v záplavě obně a samostatně létající křídla patří do filmů a flight simulátorů
A do vzpomínek Ivana Kožeduba :-)
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

Účinost granátů z kanónu Švak byla jedna z nejnižších co se kdy na leteckých zbraních ráže 20 mm ukázalo. ... Dá se říci že palebná síla 2 kanónů Švak nebyla o mnoho vyšší než palebná síla jednoho kanónu MG 151/200
Hmotnost HE projektilu … 96 g (18,9 g výbušniny) …… 96 g (6,7 g výbušniny)
tak kdyby se dalo rici ze ucinost tristiveho projektilu v cili je umerna mnozsvi trhaviny (coz se asi uplne neda ale je to prvni co cloveka napadne) tak mi to prijde celkem konzistentni
Uživatelský avatar
Cassius Chaerea
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1247
Registrován: 19/9/2007, 10:52

Příspěvek od Cassius Chaerea »

Skeptik píše: 1)Ano, taktiku "volného lovu" začaly ve VVS používat až koncem roku 1942 a to jen u některých vybraných IAP - na základě vyhodnocení taktiky Luftwaffe. Ostatní IAP i nadále podléhaly velení Divize či vyšší jednotky pod kterou byly zařazeny. Jen nechápu, co je na tom při obranné válce, kdy se VVS po počátečních ohromných ztrátách techniky neustále potýkaly s nedostatkem letadel, špatně?
Podle sovětské doktríny bylo primárním účelem stihacího letectva ochrana vlastních úderných letadel a ochrana důležitých cílů před údernými letadly protivníka.
V prvních dvou letech války jim na nic jiného síly nezbývaly.


2)Promiň, ale ty si fakt myslíš, že se třeba takový velitel squadrony RAF ráno 15. srpna 1940 probudil a řekl si: "Mein Got, to máme dnes pěkně. Uděláme si sweep nad Francii."? :)
To by mu Dowding dal.


3)Těch mnou udávaných 574 taranů jsou ty druhé tj. vědomé, a navíc pouze ty, které jsou potvrzeny dle německých záznamů (v těch je taranů pochopytelně víc - jednak ty, kdy taranující pilot byl sám a zahynul, jednak ty, které byly nevědomými srážkami - které bych si fakt nedovolil nazvat "blbostí pilota")

4)Prosím zdroj tohoto tvrzení.

Zběžné porovnání MG 151/20 a ŠVAK
Kalibr ... 20 mm …… 20 mm
Náboj … 20x82 …… 20x99
Délka zbraně … 1.766 mm …… 2.122 mm (tady by bylo lepší porovnat délku hlavně, ale tento údaj nemám a nebude se moc lišit)
Hmotnost zbraně … 42,7 kg …… 44,5 kg
Kadence … 750 ran/min …… 700 ran/min (platí pro synchronizovanou verzi, bez synchronizace byla kadence 800 ran/min)
Úsťová rychlost (HE projektil) … 805 m/s …… 790 m/s
Hmotnost HE projektilu … 96 g (18,9 g výbušniny) …… 96 g (6,7 g výbušniny)
Úsťová rychlost (HEI-T projektil) … 705 m/s …… 770 m/s
Hmotnost HEI-T projektilu … 113 g (2,3 g výbušniny, 2,1 g zápalná látka) …… 95,5 g (2,8 g výbušniny, 3,3 g zápalná látka)
HE = tříštivý HEI-T = tříštivo/zápalný s trasírkou

Ano, podle výše uvedeného bude výkonost jednoho MG 151/20 v ose vrtule vyšší než jednoho synchronizovaného ŠVAKu. O moc to ale nebude a pokud jsou ty ŠVAKy 2 …
1)Co je na tom špatně, že SSSR nevedlo v roce 42 už "obranou" válku...respektive nevedlo by lokální obranou válku znovu, kdyby to opět nepos*alo. Ale nepleť sem počátek války, když mluvíme o druhé polovině.
2)Kdo chce pochopí a kdo nechce, si může klidně srovnávat blbosti.
3)Tebou uvedené tarany nemají nic společného s původní diskusí. Když útočíš na letadlo a srazíš se, tak to není nevědomost, tak je to chyba...blbost pilota.
4)Právě sis ho odněkud vyšťoural: Hmotnost HE projektilu … 96 g (18,9 g výbušniny) …… 96 g (6,7 g výbušniny), to je snad dostatečně velký rozdíl...I bez toho, aniž by si bral na vědomí, že tříštivé granáty Švaku měly za cíl kovová letadla, zatímco HE granáty MGčka prskaly na dřevu a potahu.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Příspěvek od Skeptik »

tak kdyby se dalo rici ze ucinost tristiveho projektilu v cili je umerna mnozsvi trhaviny (coz se asi uplne neda ale je to prvni co cloveka napadne) tak mi to prijde celkem konzistentni
Ano, nedá.
Navíc, čím víc je trhaviny, tím méně je materiálu těla projektilu.
Celkově lze říci, že HE projektil do německých kanónů tzv. Minengeschoss byl poněkud výjimkou.
Například HE projektily britských Hispan V měly hmotnost 130 g (tedy mnohem více než Minengeschss) a z toho trhaviny bylo 6-11 g.
Myslím, že poměrně dobrý popis je zde:
http://users.telenet.be/Emmanuel.Gustin ... un-pe.html
A co se týče výzbroje letadel, tak zde
http://users.telenet.be/Emmanuel.Gustin ... un-ta.html
Tady třeba pro porovnání
La-5 (2x20 mm) ... hmotnost sekundové dávky 2,56 kg
Bf-109 G-6 (1x20 + 2x13 mm) ... sekundová dávka 2,46 kg
Spitfire Mk. IX (2x20 + 4x7,7 mm) ... sekundová dávka 2,26 kg
to vše jsou ale hodnoty, které na nepřátelskou stihačku či střední bombardér stačí. Na B-17 či B-24 je to ale trochu málo ... i když pokud dávka sedne :(
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Německé Minen-Geschoss granáty byly z hlediska explozivního účinku nesrovnatelné s čímkoliv jiným té doby. Výhoda byla v extrémním účinku na potah letounu (a tedy například i na tuhost křídla, kde potah v téhle době již účinně bránil krutu), nevýhoda v minimální účinnosti vůči jakékoliv tvrdší části letounu (vnitřní struktura, nosníky, motor...). Pro stíhací boj to byl, troufám si tvrdit, neúčinnější 20 mm granát široko daleko. Proti bombardovacím letadlům s jejich obrovskými plochami všeho už to tak slavné nebylo. Ale co se potahu týče, umělo to udělat ďouru třeba o čtyřnásobné ploše, oproti běžnému 20 mm granátu HE (Hispano, ŠVAK, nebo i HE z MG 151/20). Ve Šturmovi je to simulováno vcelku kvalitně, německé granáty mají na stíhačky opravdu docela hezký účinek a když je opláchne Fw 190 svou salvou Minen-Geschossů, mnoho z nich nezbude :)

Páskovalo se to MG - MG - MG - HE - AP (v simulátoru je to také takto). Případně při úderech proti těžkým bombardérům se standardně páskovalo MG - HE - AP. Do ŠVAKů a Hispanos se údajně páskovala standardní kombinace HE a AP. Tenkostěnné obdoby MG buď nebyly vůbec, nebo se nepáskovaly. Ve Šturmovi je, pokud se nepletu, páskování AP - HE u obou těchto kanonů, možná AP - HE - HE.

Jo a mimochodem, v německých 20 mm kanonech se nepoužívala jen tak ledajaká trhavina (TNT..), ale velmi šklivá věc jménem pentrit :)
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

20x82 …… 20x99
1.766 mm …… 2.122 mm
805 m/s …… 790 m/s
96 g (18,9 g výbušniny) …… 96 g (6,7 g výbušniny)

ja se nejak divim ze kratsi naboj, s vetsi ustovou rychlosti pri kratsi hlavni a stejne hmotnosti (~ vice streliviny), ma pri vetsim plneni vybusninou (tenci steny) stejnou hmotnost. Tzn. projektil musi byt vetsi jink nemuze mit stejnou hmotnost (protoze vybusnina je 5x lehci nez kov) a prostor pro strelivinu je tedy mensi.

jedine teda ze by nemecky naboj byl vice hruskovity/lahvovity
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Hans: Tady máš návod na výrobu toho pentritu :razz:
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Příspěvek od Skeptik »

ja se nejak divim ze kratsi naboj, s vetsi ustovou rychlosti pri kratsi hlavni a stejne hmotnosti
Je to pravděpodobně dáno konstrukcí hilzny a také závěru - pokud se dřív otevře, je energie předaná projektilu menší.
Zde jsou obrázky nábojů pro ŠVAK a řez Minengeschoss patronou.
Obrázek Obrázek

Více o MG 151/20, včetně účinnosti HE granátu na 4-motorové bombardéry a stihačky, zde
http://www.warbirdsresourcegroup.org/LRG/mg151.html
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Příspěvek od Farky »

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“