S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od Trismegistos »

Obrázek
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl


V roce 1971 napsali bratři Strugačtí román "Piknik u cesty". Příběh se točí kolem "zóny", která vznikla po dopadu tělesa z vesmíru. V nedaleko zřízeném institutu se vědci snaží nejen přijít na to co dopadlo a proč to vytvořilo "zónu", ale také zkoumají artefakty, které odtud přinesli průzkumníci. Tato kniha později inspirovala režiséra Andreje Tarkovského a ten v roce 1979 na druhý pokus (když ten první selhal na vyčerpaní financí) natočil film "Stalker". Oproti knižní předloze je hlavní postava průvodce pro ty, kteří se chtějí podívat do zakázané "zóny". Na svou poslední cestu se vydává doprovázen spisovatelem a vědcem. Vyhnou se vojenským hlídkám a vstoupí do "zóny" kde chtějí stejně jako v knize nalézt místo, kde se plní přání. Pokud film nemáte, je ke zhlédnutí zdarma na You Tube:
Tvůrci hry se inspirovali jak výbornou knižní předlohou tak i skvělým filmem. Ponechali myšlenku "zóny" a zasadili ji do Ukrajiny. Využili nehody z 26.dubna roku 1986, kdy v 1 hodinu 23 minut došlo na 4. reaktorovém bloku jaderné elektrárny Černobyl k havárii a následně explozi. Dodnes je postižené území či "zóna" uzavřeným prostorem, kam je možné se dostat na jakousi "turistickou výpravu", ale pouze na omezenou dobu a jen někam. Foto a video materiály, které byly nashromážděny během výletu vývojářů do Černobylu, poskytli přesné informace k vytvoření textur a architektury s důrazem na realismus. Na základě těchto podkladu, map a notné dávky fantazie vznikla "zóna". "Zóna" je 20-ti kilometrová oblast okolo Černobylské atomové elektrárny. Zahrnuje sídliště Pripjať , mrtvý les, výzkumný institut Agroprom, laboratoř X-18, testovací zařízení Jantar a Jupiter a mnoho rozbořených budov, opuštěných sklepení a vojenských stanovišť. Hráč zde narazí na vesměs smrtící anomálie, smečky slepých psů i zmutovaná prasata. Zpracovaní prostředí je na takové úrovní, že se tu nejenom střída den a noc, ale i samotné počasí je dynamické. Nepřítelem je pro hráče kromě zóny samotné už jen armáda a potulující se banditi. Hra samotná bohužel utrpěla tím, že vývojáři hru několikrát odmítli vydat s tím že není hotová až si společnost vlastnící práva logicky řekla že by za své peníze tak mohla něco už konečně dostat a hru vydala tak jak byla. Pro hráče to znamená absenci slibovaného ježdění v ruských vojenských autech, slabší AI a také bohužel chybí část okolí Černobylu. Respektive hráč nemá možnost si jí projít ale je těch cca 2 km transportován a samotná cesta je nahrazena in game scénou stalkerů bojujících s armádními jednotkami. Pokud dojdete až k samotné Jaderné elektrárně, už nemáte možnost se vrátit na základnu jako u ostatních úkolů. Samotný konec má několik alternativ podle hráčova počínání. Naštěstí zůstal zachován pokročilí balistický fyzikální model, různé typy munice a možnost přidat si na zbraň optiku, granátomet či tlumič. Hra samotná je "jen" FPS, zachraňuje ji ale atmosféra, fotorealisticky ztvárněná krajina a doplňky kterými si je možné hru vypiplat k požadované kvalitě hry. Osobně hraji verzi 1.0006 s modem Oblivion Lost 2.2. Hru je možné hrát "nekonečně" dlouho, přibyla možnost nechat si opravit vybavení, spousta nových zbraní a výbavy včetně spacáku. S tím se pojí i nutnost čas od času nechat hráčovu postavu si odpočinout spánkem. Ve spánku se vám občas budou zdát i sny. V neposlední řadě se díky tomuto módu setkáte i s těmi obyvateli zóny, kteří se do původní hry nedostaly, ale tvůrci s nimi do hry počítaly.

ObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázek
Chronologie

26.dubna 1986, 01:23 hod
V jaderné elektrárně Černobyl došlo k nehodě a následně k explozi, která vyvrhla vysoko do atmosféry i do okolí tuny radioaktivního materiálu. Proběhla evakuace obyvatel nedalekého sídliště Pripjať.

12. dubna 2006, 14:33 hod
Černobylská zóna byla ozářena jasným světlem. Mraky se začaly ztrácet do jasného stříbrného nebe a pak následovala bouřka a zemětřesení. Lidé padali na zem ve snaze zakrýt si krvácející oči a uši. Záře se rozšířila přes velké území, které bylo potom nazváno „Zóna“. Lidé utíkali, aby si zachránili své životy. Všechno nasvědčovalo tomu, že v elektrárně došlo k radioaktivnímu výbuchu. Armáda uzavřela Zónu... Epicentrum výbuchu bylo kilometr vzdálené od atomové elektrárny. Zdá se, že zde byly dělány různé pokusy, které byly příčinou této katastrofy. Zaměstnanci pravděpodobně zemřeli během několika vteřin, ale přesto je možné, že ještě někdo přežil. Zdálo se nemožné uspořádat záchranou operaci, protože bylo známo, že v Zóně dochází k různým energetickým poruchám, jež představují pro průzkumníky smrtelné nebezpečí. Pokusy použít roboty byly neúspěšné. Několik měsíců po „nehodě“ se situace ještě více vyhrotila, když se Zóna rozrostla o dalších 5 kilometrů. Lidé z okolních měst a vesnic museli být rychle evakuováni a nebezpečí, o jakém lidstvo nesnilo ani v nejhorších nočních můrách, se stalo skutečností.

Rok 2008
Zóna vybuchla, radioaktivní mraky pokryly obrovská území. Velké množství lidí, zvířat a lesů vymizelo. 30 kilometrů oblasti bylo uzavřeno a obklíčeno armádou. Vědci nedokázali určit, co se vlastně stalo. Zóna pořád rostla, byly zde spatřeny mnohé smrt přinášející anomálie. Nějaká neviditelná „síla“ rozdrásala všechno živé na kusy, na jejich mrtvolách byly vidět ošklivé krvácející rány. Výpravy čelily zmutovaným zvířatům, které nevznikly přirozenou cestou evoluce. Katastrofa , anomálie , mutanti , kontaminace? Všechno bylo následek děsivého jevu.

Rok 2010
První výpravy mohou vstoupit pár kilometrů do Zóny bez smrtelného nebezpečí. Začínají se objevovat různí amatérští badatelé, zloději a pytláci, jinak známi jako „Stalkeři“. Pohybují se po Zóně hledajíc různé artefakty, jež by mohli prodat nějaké organizaci.

Rok 2012
Na scéně se objevuješ ty. Nalezen nedaleko havarovaného náklaďáku, zachráněn ale nic si nepamatuješ.

Moderská Scéna

Tak jako u většiny her i zde se vytvořila početná komunita a brzy se na světlo světa podívaly první modifikace hry. Existuje jich nepřeberné množství, a každý hráč hledá něco jiného. Kromě již zmíněného Oblivion Lost 2.2 vám snad pomůže Stalker Starting Quide při hledání toho správného módu pro vás.
Obrázek
Oficiální stranky hry
Plnič přání:



Přehled všech konců ve hře bez modifikací

Skutečné konce příběhu:


Připojíte se k vědomí "C". Tento konec nastane pokud se stanete součásti vědomí "C".


Odmítnete se připojit k vědomí "C". Tento konec nastane pokud se odmítnete stát součásti vědomí "C".

Zdánlivé konce příběhu:


Přeji si aby zóna zmizela. Tento konec nastane v případě, že je vaše reputace +1000.


Lidstvo je zkažené. Tento konec nastane pokud máte reputaci -1000.


Chci být nesmrtelný. Tento konec nastane pokud nejsou splněni podmínky pro ostatní konce.


Chci vládnout světu. Tento konec nastane, pokud jsou NPC Lukáš a Voronin po smrti.


Chci být bohatý. Tento konec nastane, pokud u sebe máte +50 000 RU.
Naposledy upravil(a) Trismegistos dne 20/2/2013, 14:42, celkem upraveno 12 x.
preteq
Příspěvky: 3
Registrován: 10/4/2012, 20:56

Příspěvek od preteq »

nehrál jste jí někdo? Jsou na ní celkem dobré reference, ale než jí pořídím, rád bych měl feedback nějakého hráče.
Hraju akční hry online a nezanedbávám ani multiplayer hry online.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Hral som aj STALKER - Tieň Černobylu (Shadow of Chernobyl - SOC), aj ďalšie dve - Volanie Pripjate (Call of Pripyat - COP) a Čistá Obloha (Clear Sky - CS).
Osobné hodnotenie 8-9/10, stoja za kúpu a určite stoja za zahratie.
Plusy (pre všetky tri hry): celkom hodnoverné a hlavne zaujímavé prostredie, solídne vytvorený príbeh, pestrý výber vraždítok a krmiva pre ne, realisticky sa chovajúci (väčšinou) protivníci (trochu slabšie je chovanie "spolubojovníkov"), značne slobodný pohyb v celom hernom prostredí.
Mínusy: Horšie vyriešený respawn protivníkov, občas príliš badateľné "scriptované" udalosti, nesúvislý svet, v ktorom sa nedá celkom voľne pohybovať.
Ale nie je tam nič podstatné, čo by sa nedalo aspoň čiastočne napraviť použitím modov a úprav - návody a rady nájdeš napríklad na fóre http://stalker.scorpions.cz/forum3/ a veľmi slušné datastorove mod-packy (iné ani príliš nepotrebuješ) pre všetky tri hry nájdeš na http://datastor-modpack.blogspot.com/

Kvantum modov bolo na ruských stránkach, niektoré aj skutočne výborné - existuje napríklad funkčná Lada-Niva (= pojazdná, riaditeľná), pokusný funkčný BTR a dokonca bol aj pokusný funkčný vrtuľník Mi-24 - či boli aj dokončené, neviem.

Ešte upresnenie k histórii - poradie podľa príbehu je Clear Sky -> Shadow of Chernobyl -> Call of Pripyat, poradie podľa vydania Shadow of Chernobyl -> Clear Sky -> Call of Pripyat.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Příspěvek od Trismegistos »

Přesně jak píše Alchymista, jen doplním, že je lepší nejprve si hru zahrát tak jak je, a až potom zkoušet mody. Rozhodně stojí za to si jí pořídit.
Naposledy upravil(a) Trismegistos dne 2/8/2012, 17:03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Horny
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 263
Registrován: 31/12/2010, 23:17
Bydliště: terra ignorata

Příspěvek od Horny »

preteq - Když už se tohle téma nakouslo, musím se také připojit k pozitivním referencím.
Nicméně doporučení "zahrát si hru, tak jak je" nelze brát zcela doslova.
OPRAVDU DOPORUČUJI - a to zejména Stín Černobylu - nejprve opatchovat, a to minimálně do verze 1,0005.
Také doporučuji REPAIR MOD MULTILINGUAL (1.0001 - 1.0004) který přidává do hry možnosti opravy vybavení a funguje i pod verzí 1,0005 a zejména hlavně S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl - patch s CZ dabingem což je dabing příběhových videí, které jsou jinak v ruštině! Bez použití této opravy tak člověk dojde na konec hry a "hlavní boss" mu sdělí rozuzlení celého příběhu rusky... což skutečně "nadchne" :evil:.
Zkoušet hrát zejména první díl tak, jak ho vybalíš z krabice je nesmysl, neboť bez oprav (velikost cca 300Mb) je to od poloviny prakticky nehratelné.
Navíc, jestli používáš novější systém než Win XP (což v dnešní době už asi ano) je nutné pro úspěšné použití modifikací přepsat (krom obligátního souboru fsgame.ltx) také soubor Gamedata-->config-->system.ltx respektive přepsat řádek:
[script]
current_server_entity_version = 6

na
[script]
current_server_entity_version = 7


Hlavně první dva díly, tedy Stín Černobylu a Jasná obloha patří tudíž do kategorie "dodělěj si sám".
Všechny díly S.T.A.L.K.E.R.a navíc "trpí" (ani ne tak hra samotná, jako spíš její hráč) velice dlouhým loadingem. Osobně mám sestavu, která pohodlně a značně překračuje doporučenou konfiguraci, ale při načítání sejvu po zapnutí hry čekám většinou přes deset minut na načtení pozice. Musím ale říct, že další načítání probíha již rychleji, a to v řádu minut. Následující dva díly už jsou na tom díky bohu trochu lépe.
Co se Jasné oblohy týče, je jí vyčítána určitá hektičnost, stejně tak jako je Volání Pripjatě vyčítána krátká doba hry. Dlužno poznamenat, že následující dva díly jsou spíše datadisky, u nichž se GSC snažilo odladit chyby a nedodělky z dílu prvního. Hlavně u Volání Pripjatě se to celkem podařilo.
A na závěr bych ještě dodal, že Stín Černobylu a Jasná obloha (pokud máš originálky jako já) vyžadují pro spuštění DVD v mechanice což lze obejít pomocí miniImage nebo crackem, taková úprava ale zkomplikuje možnosti multiplayeru. Volání Pripjati sice placku v mechanice nevyžaduje, ale zato je česká verze (kterou opravdu doporučuji opatřit vlastní češtinou, neb ta původní je příšerná) opatřena jednou z nejdebilnějších protipirátských ochran, které jsem kdy viděl, a zapřísáhl jsem se, že od tohoto českého vydavatele si už žádnou originálku v životě nekoupím.
Co říct závěrem? Snad jen, že i přes ohromující výčet chyb a nedodělků, představují všechny tři díly kvalitní a zajímavou zábavu. Ostatně byl to právě Stín Černobylu, který mne před lety mimo jiné přiměl zajímat se o zbraně i v reálu. Takže kdo se nenechá odradit, může očekávat výborný herní zážitek.
Obrázek

Star Trek
* 1965
+ 2009
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Nevím, ale SoC a CoP mám z krabicových verzí a běhaly mi krásně i bez patchů, neb ty už v nich byly zabudovány. CS mám přes Steam a také bez pádů - ale nepěkně se mi tam zmrvily pistole, se kterými na widescreen rozlišení nejde mířit.
Jinak jsem - původně pro kamaráda - již před časem sepsal tipy do Stalker CoP a jakýsi návod k SoC; než jsem si zprovoznil sekci zbrojnice, patřily k navštěvovanějším článkům, takže asi úplně mizerné nejsou :) A kdo to nehrál, může to číst jako příběh a získat přibližné pochopení, o čem ta série je.
preteq
Příspěvky: 3
Registrován: 10/4/2012, 20:56

Příspěvek od preteq »

Alchymista,Horny
Díky za obsáhlé info. Potvrdilo si mi co jsem si myslel a jdu to zkusit rozehrát.

Jinak právě kvůli podobným titulům u mě stále Win XP přežívá. Na hry to je nejlepší systém.
Hraju akční hry online a nezanedbávám ani multiplayer hry online.
Koniaash
desátník
desátník
Příspěvky: 54
Registrován: 13/5/2012, 12:04

Příspěvek od Koniaash »

call of pripyat je úplně úžasná věc. Má své mouchy, to ano, jako všechny Stalkerské hty, ale ta atmosféra.... Trochu mi vadí nelicencované kvéry, generické questy ( v call už naštěstí nejsou ), tupé NPC, ale to je všechno jen malé mínus proti té skvostné atmosféře. Co bych zato dal být stalkerem v Zóně :D Co říct nakonec, Snad jen " Hey, stalker..."
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od Trismegistos »

Obrázek
Pokud si chcete vyzkoušet vývojářskou verzi S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost z roku 2004, tak máte možnost. Tato pracovní verze sice byla uvolněna a je k dispozici ke stažení už nějaký ten pátek, ale třeba jste o ní dosud netušily. Hra je napůl v angličtině a ruštině, nejde manuálně ukládat pozice a je drobet nestabilní. Najdete zde však 3 lokace a mutanty, které se do konečné verze hry nedostaly. Já vyzkoušel a nestěžuji si. :D

Odkaz: S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost
zved
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 525
Registrován: 8/10/2008, 22:51
Bydliště: SV Čechy

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od zved »

A která hra se nejvíce podobá původní literární podobě (bratři Strugačtí: Piknik u cesty), potažmo filmové podobě (Tarkovskij)? Setkají se tam herní postavy s komářímy mýtinami, s mlýnkem na maso, ježibabím rosolem a jinými anomáliemi (alespoň velmi podobnými původnímu dílu)?
Uživatelský avatar
Horny
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 263
Registrován: 31/12/2010, 23:17
Bydliště: terra ignorata

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od Horny »

:QD
Tak anomálie jsou asi to jediné co bylo převzato prakticky beze změn. Pak ještě částečně artefakty. Samozřejmě změněno místo děje (v knize bylo v Anglii), hlavní postava, příčina vzniku zóny, přibyly zbraně v zóně, a fakt, že ve hře je zóna unikát, zatímco v knize byla jednou z mnoha. V původním románu byla také možnost mutantů jen zmíněna (nepočítáme-li Roderickovu dceru) na druhou stranu nic podobného Shoehardovu tátovi v černobylské zóně nepotkáš.
V SoCH se z komářích mýtin staly (alespoň v českém překladu) gravikoncentráty (opravdu hnus, vzpomínám na jedno odlehlejší místo na Smetišti plné Masových kuliček "obehnané" právě těmito legracemi...), z mlýnku na maso je masomlejnek, a z ježibabího rosolu je čarodějné želé... do něj je možné ve hře i stoupnout a místo ztáty končetin to Označený odnese "jen" chemickými popáleninami. Možná ještě atmosféra je podobná.
Naposledy upravil(a) Horny dne 17/2/2013, 14:20, celkem upraveno 3 x.
Obrázek

Star Trek
* 1965
+ 2009
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od Trismegistos »

zved píše:A která hra se nejvíce podobá původní literární podobě (bratři Strugačtí: Piknik u cesty), potažmo filmové podobě (Tarkovskij)? Setkají se tam herní postavy s komářímy mýtinami, s mlýnkem na maso, ježibabím rosolem a jinými anomáliemi (alespoň velmi podobnými původnímu dílu)?
Ano, s většinou anomálii se setkáš, ale oproti knižní podobě jsou v základní hře (bez modifikací) všechny anomálie viditelné a hráč používá slavný "šroub" v podstatě jen aby zjistil kam až anomálie sahá. S knižní předlohou má hra společné jen anomálie, některé artefakty a plnič přání, který je ve hře zastoupen krystalickým monolitem uvnitř elektrárny Černobyl (ukrajinsky pelyněk). Všechny tři hry jsou tak v podstatě na stejné úrovni věrnosti ke knižní či filmové předloze. Obě předlohy byli jen inspirací.

Existuji však modifikace, které více či méně modifikuji základní hru. Pokud se nepletu, tak před cca. 2 roky jsem na jednom ruském fóru zachytil info, že pár nadšenců pracuje na modifikaci, která se má co nejvíc podobat knižní předloze. Tedy méně střílení a více přemýšlení, naprostá volnost po mapě a pouze anomálie a žádná radiace, mutanti apod. Na jiných webech, které se hrám ze světa S.T.A.L.K.E.R věnují jsem však na žádnou podobnou zprávu nenarazil. Dá se předpokládat, že stejně jako u jiných podobně velkých modifikacích autorům brzo došel dech a projekt je mrtev.



Na tomto videu můžeš vidět jak anomálie působí.

Edit: Horny ti si mně předběhl... :D
Naposledy upravil(a) Trismegistos dne 17/2/2013, 02:14, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od Alchymista »

A která hra se nejvíce podobá původní literární podobě (bratři Strugačtí: Piknik u cesty), potažmo filmové podobě (Tarkovskij)?
Žiadna :???: Bohužiaľ/našťastie...
Možno existuje mod, ktorý hru do takej podoby upravuje - vyžadovalo by to odstránenie drvivej väčšiny ľudských a všetkých polo-ľudských protivníkov, pozmenenie zvierat na bežnejšie verzie a trochu úpravy u obchodníkov. Hlavná zmena by však musela byť v príbehu a úlohách, a tiež v zmene prostredia, ktoré by malo byť nebezpečnejšie a obsahovalo aj "nejaké tie hlavolamy". Aby z toho bola "prieskumnícka" hra a adventura, nie "strielačka"...
Setkají se tam herní postavy s komářímy mýtinami, s mlýnkem na maso, ježibabím rosolem a jinými anomáliemi (alespoň velmi podobnými původnímu dílu)?
Anomálie sú stvárnené vo všetkých dieloch - IMO relatívne najlepšie sú robené v CoP, ale to je vec názoru...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
M1A2 Abrams
podporučík
podporučík
Příspěvky: 657
Registrován: 10/8/2005, 21:34

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od M1A2 Abrams »

zved píše:A která hra se nejvíce podobá původní literární podobě (bratři Strugačtí: Piknik u cesty), potažmo filmové podobě (Tarkovskij)?
Hra je celkem odlisna od knihy a filmu. Spolecne maji jenom Zonu, anomalie a artefakty. Jo a hazeni sroubu :) To plati pro vsechny 3 dily Stalkera. V ostatnich vecech si hra Stalker jde svou vlastni cestou - jine postavy i dej. V knize i ve filmu Stalkeri do Zony vstupuji jenom na "expedici", kdezto ve hre, Stalkeri v Zone ziji porad. Jejich cilem je, stejne jako v knize, hledani artefaktu a jejich prodej. Pri tom se treba vyporadat s tlupami banditu, armadou, znepratelenymi frakcemi, mutanty a anomaliemi.
Anomalie jsou mnohe stejne jako v knize - mlýnek na maso, ježibabí rosol se jmenují jinak ale jsou tam. Je tam krome jineho, elektra, ohnive anomalie, plynove anomalie, gravitacne anomalie, psionicke pole. A radiace.
Ve Stinu Cernobylu byli artefakty volne rozhazene vsude po okoli. V Jasne obloze a ve Volani Pripjate jsou artefakty zjistitelne jenom pomoci detektoru a nachazeji se jenom v anomaliich. Kazdej artefakt ma svou specialni vlastnost (posileni zdravi, vydrze, zastaveni krvaceni...) a take negativni vlastnost (vyzarovani radiace, zvysene krvaceni...).
Mutanti nejsou ani v knize ani ve filmu. V knize jsou jenom obzivle mrtvoly a pak zmutovane deti Stalkeru. Ve hre jsou mutanti ruzni, vsichni vsak utoci na lidi. Nekdy se pusti take vzajemne do sebe. Nejde o mutanty typu Vetrelec, ale vzdy o zmutovanou verzi pozemskych tvoru - psy, svine a divoke svine, lide zmutovani v dusledku radiace nebo lide zmutovani v dusledku vedeckych vyzkumu. A jeste zombie. I kdyz nejde o skutecne zombie ale o zive lidi s vymytejm mozkem.
V knize je spomenuta mimozemska civilizace, ktere ma rada "pikniky", ve hre je vsechno pozemske. Proc tomu tak je, se hrac postupne dovi sam v prubehu hrani.
Pri hrani se mi vice vybavovala kniha. Film je spis postaven na psychologii a strachu postavenem na neviditelne hrozbe. Napokon na zadnou anomalii nebo jinou hrozbu postavy nenarazi. Ve hre je tech hrozeb na kazdem kroku dost.
Pri hrani Stalkera se nemozno oddavat hlubokym uvaham jak je tomu v knize i ve filmu. Treba si zbalit davku jidla, zdravotnickej material, zkontrolovat a opravit vyzbroj a vystroj a vyrazit. Hraci plocha neni rozlehla jak ve Flashpointu ale je postacujici a volnost v rozhodovani je paradni. A pri instalaci patricnych MODu, treba Datastorova modpaku je zazitek posunut jeste dal a bliz k realite.

EDIT: takze jsem byl predbehnut kolegy.
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. :-?
zved
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 525
Registrován: 8/10/2008, 22:51
Bydliště: SV Čechy

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od zved »

Díky všem za postřehy, každý dodal trochu jiné poznatky, což je dobře, protože je informací více :) Tak to ty hry fakt vypadají slušně. Možná nějakou někdy dám. Ale asi to bude chtít výkonnější počítač. 10 minut nahrávání sejvu mě trochu vyděsilo :D

PS: Ještě by to chtělo někde vyhrabat tu českou inscenaci filmu Návštěva z vesmíru (1977, natočeno v ČST Ostrava). Prý byla zlikvidována, ale moc tomu nevěřím. Filmy se nelikvidovaly (dávaly se do trezorů). Spíše bude někde hluboko v archivu.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od Alchymista »

To som možno kedysi videl...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od Trismegistos »

zved píše:Díky všem za postřehy, každý dodal trochu jiné poznatky, což je dobře, protože je informací více :) Tak to ty hry fakt vypadají slušně. Možná nějakou někdy dám. Ale asi to bude chtít výkonnější počítač. 10 minut nahrávání sejvu mě trochu vyděsilo :D

PS: Ještě by to chtělo někde vyhrabat tu českou inscenaci filmu Návštěva z vesmíru (1977, natočeno v ČST Ostrava). Prý byla zlikvidována, ale moc tomu nevěřím. Filmy se nelikvidovaly (dávaly se do trezorů). Spíše bude někde hluboko v archivu.

Protože o existenci televizní inscenace na motivy románu Piknik u cesty jsem vůbec netušil, dal jsem se do hledání, jen abych zjistil, že jiní již tuto práci odvedli. Dole přikládám obsah emailu tak jak byl uveřejněn v diskuzi na téma hledání této inscenace na stránkách CzTorrent.


Milý pane B.,
svým zájmem jste mě potěšil, ale vlastně ještě víc zaskočil a vytáhl na světlo boží smutek, který holt občas jisté věci, bohužel, provází.
Nepochybně, to, co jste viděl, byl film podle románu bratří Strugackých Piknik u cesty, nazvaný Návštěva z vesmíru, který jsme v 70. letech v ostravském studiu natočili. Byl to na tehdejší dobu dost avantgardní počin a titul “prošel” jen díky tomu, že autory literní předlohy, na jejímž základě scénář a následně televizní film vznikal, byli Sověti a autorem českého scénáře byl známý filmový scenárista Drahoslav Makovička, jenž nebyl na indexu.

Je to už docela dávno, kdy se projekt realizoval. Vzpomínám si jen na dva hlavní herecké protagonisty – Svatopluka Matyáše a Zdeňka Hradiláka, kteří odvedli skvělé výkony. Tím, kdo přišel o končetiny následkem rosolu, byl Přemysl Matoušek, ostravský herec, který, stejně jako Zd. Hradilák, už bohužel nežije.
Film se opravdu povedl, byl velmi oceněn nejen autorem, ale i kritikou a příznivci sci-fi. Vzpomínám na mnoho kladných ohlasů. O to víc jsme byli zděšeni, když jsme se – ve snaze prosadit reprízu – dověděli, že tehdejší vedení redakce nechalo film tajně smazat: byly tam přece myšlenky a situace nepohodlné tehdejšímu režimu! Neuvěřitelně náročná práce celého realizačního týmu – protože tehdy vše vznikalo opravdu doslova na kolenou a jen díky kumštu a nadšení štábu - zejména pak režiséra snímku Otakara Koska - šla nenávratně do stoupy.
Z toho zjištění jsme byli doslova zničeni.
Film tudíž neexistuje, byl zlikvidován.

Pokud se budete chtít dovědět víc – přikládám mailovou adresu režiséra Otakara Koska:
otakarkosek(zavinac)seznam.cz

a omlouvám se, že reaguji se zpožděním, byla jsem nějaký čas mimo počítač.
Je mi líto, že Vám víc nemohu pomoci
Srdečně zdraví
Šárka Kosková


Takže bohužel.... :(
zved
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 525
Registrován: 8/10/2008, 22:51
Bydliště: SV Čechy

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od zved »

Hmm :( Přesto se mi to pořád zdá divné. Kopií filmu muselo existovat vícero. A opravdu nebylo zvykem, že by se celý film zlikvidoval (včetně všech kopií). I režimu nepohodlné filmy se archivovaly. Je možné, že toto je opravdu smutná výjimka. Přeci jen bych rád věřil, že nějaká kopie se někde zahrabaná jednou najde :???:
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od Alchymista »

Ak to bolo uložené na videopásku, tak nie - podobný malér mali francúzi, keď chceli niekedy v druhej polovici 80. rokov nakrútiť dokumentárny film o prezidentovi V. G. d'Estaing (1974-1981) - nenašli prakticky žiadne "archívne" filmové záznamy, pretože pásky boli dosť drahé a tak sa po odvysielaní spravodajstva znovu používali...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Příspěvek od Trismegistos »

Přidány všechny konce hry, v základní, nemodifikované verzi hry.
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“