Command & Conquer

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Uživatelský avatar
M1A2 Abrams
podporučík
podporučík
Příspěvky: 657
Registrován: 10/8/2005, 21:34

Re: Command & Conquer

Příspěvek od M1A2 Abrams »

Polarfox píše:Já nevím no, u starších her jsem si cenil přehlednosti a určité "jednoduchosti" (to je proti tomu a to je proti tomuhle, poměrně jasné hranice, nutnost přemýšlet a kombinovat, ve hře jsem poznal co je co za jednotku/zbraň/předmět). U nových je to často o 50ti jednotkách, které schopnostmi splývají a je nutné je jen vysílat v dostatečných počtech (aneb ta oslavovaná rychlost hry a požitek z akce) a nebo jednoho či dvou nabušených kočkopsů. Polovinu jednotek ani nerozeznám, je to tank či samohybný kanón nebo jezdící latrína? Hlavně že je to cool 3D, 4D či 5D, omatlané 50ti barvami a k tomu si ještě může člověk přidat 50 vlastních..tfuj.
Polarfoxi, "Chlape, ty jsi opravdu rejpal. A kdo tě nutí tyhle hry hrát?"
Vzdyt tady uz Ionor napsal, ze tyhle nove C&C jsou vlastne uplne stejne jako ty puvodni, jenze tyhle maji dokonalou UI, klavesove skratky a je to vsechno prehledne a nadesignovane a uplne cele super jako puvodni hra. A muzes si tam nastavit i graficke efekty. Tak uz by ste mohli prestat prudit s tema starejma vykopavkama, sakra :!:
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. :-?
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Re: Command & Conquer

Příspěvek od cover72 »

Nějak tak, Polare. Osobně jsem v RTS nejraději spřádal rozsáhlé plány, jak nepřítele vlákat do co nejefektivnější pasti, bojoval asymetricky a minimalizoval ztráty na vlastních jednotkách (jsem v tomto ohledu takový američan se vším všudy včetně záchranných misí pro jednoho sestřeleného pilota) a nový trend v podobě předělávat do podoby strategií arkády, kde jde o co největší, nejzmatečnější a nejkrvavější boj co nejvíce jednotek v co nejkratším čase mi prostě nesedne.

Ale Ionor jako zástupce "nové gardy hráčů" má i se svou přezíravostí asi pravdu v tom, že si to žádá doba plná uspěchaných lidí, kteří chtějí mít vše hotovo co nejrychleji a nejefektněji. Už proto, že nějaké rozptylování, nutnost chvíli tápat jak dál nebo čekání by jejich omezený "attention span" nevydržel. Už já jako ajťák s ním mám problém a což teprve generace zvyklá na to, že se všude baví se smártfounem.

DarkTatka: protože je to takové "realističtější", resp. méně lineární: než postupovat přímočaře dopředu jedinou možnou cestou, to raději opravdu "jako v realitě" prozkoumám co můžu a pokud tam najdu něco užitečného, budu příjemně překvapen. Dokonce i takový Half-Life 1 a 2 nebyl tak přímočarý, jako dnešní akčňárny (a ten byl lineární dost, jen se vezl na silném příběhu) - a za nejlepší FPS desetiletí považuji Stalkera (kde by byly ideálem mapy z SoC kombinované se mapami, zbraněmi a možnostmi CoP a generátorem volitelných tasků). Prostřední Stalker byl přesně příliš lineární, s příliš málo "zbytečných odboček". A CoD, to prostě nedovedu hrát.
Uživatelský avatar
DarkTatka
svobodník
svobodník
Příspěvky: 38
Registrován: 22/12/2010, 01:02

Re: Command & Conquer

Příspěvek od DarkTatka »

cover72 píše:DarkTatka: protože je to takové "realističtější", resp. méně lineární: než postupovat přímočaře dopředu jedinou možnou cestou, to raději opravdu "jako v realitě" prozkoumám co můžu a pokud tam najdu něco užitečného, budu příjemně překvapen. Dokonce i takový Half-Life 1 a 2 nebyl tak přímočarý, jako dnešní akčňárny (a ten byl lineární dost, jen se vezl na silném příběhu) - a za nejlepší FPS desetiletí považuji Stalkera (kde by byly ideálem mapy z SoC kombinované se mapami, zbraněmi a možnostmi CoP a generátorem volitelných tasků). Prostřední Stalker byl přesně příliš lineární, s příliš málo "zbytečných odboček". A CoD, to prostě nedovedu hrát.
Tady nejsme ve sporu. Potulování po světě Stalkera a jemu podobných se dá těžko nazvat "hledání cesty spoustou stejných, vystřílených místností". Ty světy mají osobnost, samy o sobě vyprávějí příběh.

Jen aby bylo jasno, Call of Duty se mi někde od třetího dílu vyloženě hnusí. A nový Medal of Honor to u mě dopracoval tak daleko, že jsem si ho ani nekoupil, ani nemám chuť si ho ukrást. Na takové hry se koukám už jen z takového mechanického hlediska, co kde vymysleli za novou mechaniku (překvapivě nic nového), proč ji vymysleli, co s ní chtěli řešit, proč funguje/nefunguje ...

Když už, mám radši svoje Army a Flashpointy, X-Comy, Total Wary, Max Payny a podobné věci. To jsou věci kterým moderní technologie hodně přidala na kráse.
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5849
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Polarfox »

Jeden ze zádrhelů je, že dnes se každý snaží všechno vylepšit. Jenže jak vylepšit věc, která funguje? Tím že jí totálně zmršíte :D Ten tlak na to, aby to nevypadalo jako předtím je obrovský a tak se obmění menu, pokroutí mapa, předělají jednotky a to jen aby se to nějak změnilo. To se týká čehokoli obalem na rejži počínaje a hrami konče :) Občas se musím smát, co všechno jsou lidi schopný vymyslet, aby se vykázal tenhle "progress".
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Als
svobodník
svobodník
Příspěvky: 25
Registrován: 16/5/2011, 20:17

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Als »

Nemluví z vás spíš konzervatismus?
Koniaash
desátník
desátník
Příspěvky: 54
Registrován: 13/5/2012, 12:04

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Koniaash »

Každej má svoje... mě taky spíš bavily věci jako Panzer General, nebo z těch novějších serie Blitzkrieg... Spíš mě štve systém- natěž nějakosurovinopenězoenergium, postav barák na vojáčky a pak je chrl ve vlnách na nepřítele... pokud to nezabere, postav další barák a s další vlnou vojáčků pošli i tanky... A to se týká her starých i nových
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5849
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Polarfox »

Vůbec nejsi in :)..takhle odsuzovat akčnost a časovou šetrnost :D Vítej mezi "konzervama" :D
Zemakt píše:Takže se mi to nezdálo,..neuvěřitelné
Nezdálo. A jestli si chceš užít večer plný bujarého veselí, tak si sežeň film American battleship, to je možná ještě větší nářez a to je co říct :D
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Koniaash
desátník
desátník
Příspěvky: 54
Registrován: 13/5/2012, 12:04

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Koniaash »

ale trochu OT- chápu, že to má být především o zábavě, ale nelezou mi do hlavy takové věci jako v ( třeba) Battlefieldech... Jednou takhle ráno, vojín John Smith z nějaké díry v Iowě jde opět do akce v Cokolivstánu.... Běží, běží, běží... po cestě sejme pár ručníkářů... dotud dobrý, ale pak! Hele, co nám to tu stojí v křovinách! Abrams! Tak se člen Zetpépé ( zasrané posrané pěchoty) Smith protáhne poklopem a už si to sám drandí jako čtyři v tanku a pes, až na to, že nepotřebuje ani toho psa, natož další pak osádku. No co, tank to koupí, Smith vyleze a běží dál a nakopci najde F-22 a za kopcem kotví nejméně torpédoborec.... Tohle by snad šlo v nějaké scifárně, kde je každý voják od narození trénován napůl jako smrtící mašina, napůl jako univerzální vědec/technik/úpilot.... Ale ve hrách z 20. či 21. století je to fakt úlet... To je snad vážně uvěřitelnější ten starý Wolf s nepřehlednými šedými koridory a nakonci s Hitlerem v mechabrnění :D
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Zemakt »

Chlape BF, ale není o singlu. Spatnej příklad. Ve dvojce je tam jenom pro trénink a v trojce jako úlitba době pro děcka, jinak celá série Battlefield rovná se multiplayer;-)
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Command & Conquer

Příspěvek od jíra »

kde jde o co největší, nejzmatečnější a nejkrvavější boj co nejvíce jednotek v co nejkratším čase
Až na ten čas tohle splňuje moje nejoblíbenější strategie American Conquest s obludnými bitvami v multiplayeru (11 tisíc vojáků blahé paměti). Jinak si doslova užívám Blitzkrieg, kde si všechno připravuju, zkouším přepady ze zálohy atd. Ale asi mezi vás nezapadnu, protože Red Alert 3 považuju za odpočinkovou, příjemně ulítlou komiksovou akční strategii, která mě baví. Taky dost hraju Sins of a Solar Empire, která taky překypuje pěknými efekty a grafikou, čili out.
Za nejlepší hru stejně považuju arkádu Felix the Cat :D
Hele, co nám to tu stojí v křovinách! Abrams! Tak se člen Zetpépé ( zasrané posrané pěchoty) Smith protáhne poklopem a už si to sám drandí jako čtyři v tanku a pes, až na to, že nepotřebuje ani toho psa, natož další pak osádku
Občas jsem si říkal: Kéž by tohle šlo v Armě2! Když řidič objíždí velký balvan padesátimetrovou oklikou, nebo nedokáže projet zatáčku, to si raději řídit sám. Naštěstí jako velitel tanku lze měnit stanoviště...
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
Koniaash
desátník
desátník
Příspěvky: 54
Registrován: 13/5/2012, 12:04

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Koniaash »

Já vážně nemám nic proti odpočinkovkám fakt ne! nebudu tu rýpat do toho , že kadence zbraně XY ve hře YX má o 50 ran za minutu jinou kadenci a vůbec ta tečka v kolimátoru je větší/ menší.... nebudu ani sekat do toho, že např. v CoD střílí všechny pušky atp na stejné náboje- tohle chápu a je mi to jedno, spíš mě překvapuje, že na serveru jako Palba proběhl takový flamewar ohledně CaC. Myslím, že by pár článků o hrách s vojenskou tématikou vůbec nebylo od věci, ale mělo by jít spíše o hry týkající se válečné tématiky úžeji, než " no sou tam něco jako tanky a střílí se tam"...
Uživatelský avatar
Sancho
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 201
Registrován: 28/7/2010, 23:03

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Sancho »

Starý Generals vůbec nebyl špatná věc... grafika přehledná, jednotlivé frakce na první pohled rozeznatelné, každá jednotka/frakce/speciální generál (v ZH) měl svoje pro a proti a v multiplayeru (což je ostatně základ, bo kampaně si hrály na příběh bez příběhu) se to dalo i pěkně rozsvítit po stránce taktické, což se u RTS (nových i starých) málo vidí... Vzpomínám si třeba jak jsem s jednou Rocket buggy zlikvidoval menší trestnou výpravu protihráčových battlemasterů tím že jsem kroužil kolem nich těsně za hranicí jejich dostřelu, přitom tyhle jednotky měly 0 armoru a tak málo HP že by je battlemaster sundal skoro na ránu což vylučuje klasický "HRR NA NĚ" RTS přístup...

To je ovšem mulťák, počítač tam i na nejtěžší obtížnost hrál jak ponocnej, to mi AI v AoE 2 dala zahulit víc na střední obtížnost (možná i proto že od 3. obtížnosti nahoru tam měla "nenápadné" bonusy na rychlejší stavbu jednotek, těžbu surovin a někdy i nepochopitelný sklon vyhrabat dost šutráků na 4 hrady, Wonder a stádo katapultů ikdyž na mapě byly celkem 3 ložiska kamene a ty jsem z větší části vykutal já)...

To je ovšem záležitost stavěcích RTS od nepaměti a používá se to dodneška - co nedožene na obtížnosti UI, to dofixluje nefér bonusama. V takových Rise of Nations měl počítač na maximu kolikrát vyvinutý protiraketový deštník v momentě kdy hráč posílal do boje dvouplošníky a Tanky Mk.I... Ještě teď mi před očima visí ten titulek z in-game nápovědy:

TIGER TANK
Counter with: Pikeman
Si vis pacem, para bellum
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4160
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Alfik »

Jestli dovolíte, toto je klasický spor "masa" kontra "elita" (rozuměj "nerd").
Jestli mají být hry více věrné, až simulátory, nebo více arkády. Včetně toho, že grafika je bůh - hratelnost a historická věrnost musí jít stranou.
Typický příklad: WWIIOL: Battleground Europe je těžká, simulační hra s prvky taktiky, i strategie. Hráč v ní musí "umět". Musí se schovávat, hrát více ušima než očima, musí vědět jak jeho zbraň střílí (nemálo z hráčů si naštuduje balistiku, ale i tloušťky pancířů apod. aby byli lepší). Kdo tam bude běhat jak motorová myš (jak v CoD) - je v ... pryč. Pregnantně ilustruji faktem, že jsem předevčírem strávil dvě hodiny "na cvičáku", kde jsem se snažil naučit, kam s Pz IIIH strefovat Shermana a Matildu... Clone, když chce, je skvělý učitel :D
World of Tanks je arkáda, navíc aréna (15 x 15 na 20 minut), pro masy.
Počty lidí co to hrají tomu odpovídají. Příjmy tvůrců a vydavatelů taktéž.
Lidé jako Abrams (a já) si prostě budou muset najít (a asi i zaplatit) jiné hry, než běžný uživatel. Který, a to si přiznejme, nemá nejen náladu, ale ani čas a výpočetní možnost hrát plnohodnotně něco, co je simulátorem, skoro až trenažérem. To je pro nás - nerdy :D
A zase, mohu dodat fakta z nedávna: Cliffs of Dover, hra, která měla být nástupcem Il-2 Šturmovik. Hra, která jako simulátor zklamala, a mas si jí koupilo málo. Vydavatel tudíž prodělal, a další zarazil. A fanoušci nadávájí, jsou zklamaní, mají pocit podvedených. Vždyť jim bylo iks let slibováno...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Koniaash
desátník
desátník
Příspěvky: 54
Registrován: 13/5/2012, 12:04

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Koniaash »

Cliffs of Dover...tak tohle sprosté slovo už přede mnou neříkej... Jinak i šturma hraju spíš polosimulátorovitě, než jako plnou simulaci a world of tanks, no bavilo mě to, ale prostě mi chybí to lectectvo a zákeřný volkssturm s panzerfaustama :D
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Ionor »

Pre porovnanie ako sa hral C&C1 vs C&C Generals Zero Hour, ktorý predstavuje hrateľnosť, ktorú môžete očakávať od pokračovania...

C&C 1 v zvýšenom rozlíšení, ideálne pozerať na celej obrazovke

http://www.youtube.com/watch?v=CtDUBFIi ... ure=relmfu

C&C Generals: Zero Hour multiplayer replay s komentárom

http://www.youtube.com/watch?v=iOwJ8PCAk5Y&feature=plcp
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
M1A2 Abrams
podporučík
podporučík
Příspěvky: 657
Registrován: 10/8/2005, 21:34

Re: Command & Conquer

Příspěvek od M1A2 Abrams »

Ionor píše:pridávanie klávesových skratiek je v bojových RTS nutnosť, keďže sú narozdiel od NFS nielen komplexnejšie, ale hrajú sa aj podstatne rýchlejšie ako ich predchodcovia, takže jeden MP zápas dáš bežne za cca 10-15min, kde väčšinu času tvorí boj a používanie mozgových buniek a nie čakanie na výstavbu budov a jednotiek, tj. väčšinu času sa venuješ tomu, čo je na bojových RTS zábavné...
Hral jsem kdejake RTS a jedine klavesove skratky, ktere jsem potreboval, bylo Ctrl+F1, +F2, ...
K te tve druhe casti, kde tvrdis, ze "väčšinu času tvorí boj a používanie mozgových buniek a nie čakanie na výstavbu budov a jednotiek, tj. väčšinu času sa venuješ tomu, čo je na bojových RTS zábavné...". To je jako rict, ze na dezertu je nejlepsi ta cast, kdyz uz si ho snedl. Kdyz jsem byl mlad (a ze to neni vubec davno), bylo na RTS zabavni a dulezite budovani zakladny a vyzadovalo to take pouzivani "mozgových buniek", jelikoz bylo treba zvazit mnoho faktoru (poloha zakladny, dostupnost surovin, prirodne prekazky) podle toho urcit "doktrinu" a "strategii" (aktivni obrana, nebo utok, vyrabet silne ale pomale zbrane, nebo radeji vice mobilnich jednotek atd) a pak boj byl uz jenom takova tresen, se skladkou nebo nekdy horkou prichuti :roll: A take ruzne dlouhej cas vystavby mel velkej vyznam. Kdyz muzu mit v mziku postavenou zakladnu a armadu jakou chci a pak uz jenom klikat a valcit, tak to je opravdu zabava, panecku...

cover72 píše:...za nejlepší FPS desetiletí považuji Stalkera...
S tim STALKERem mas absolutni pravdu. Ja jsem si sveho prvniho STALKERa (CoP) koupil pred mesicem, vice mene jenom na kostovku, jako takou bokovku popri jinych hrach. Ale od te doby nehram nic jineho, jelikoz ted finisuji s SoC a ceka mne jeste CS. A pak jeste jednou vsechno s DMP modem :rotuj:
Jenom mne ser*u 2 veci: ze STALKER 2 je mrtev a ze Lost Alpha tak skoro zrejme nevyjde :-x Zato tuctovych sragor, sto krat prevarenych hernich temat, vznika nepreberni mnozstvi. A hry, ktere jsou revolucni, zajdou na ubyte :(
Ionor píše:Pre porovnanie ako sa hral C&C1 vs C&C Generals Zero Hour, ktorý predstavuje hrateľnosť, ktorú môžete očakávať od pokračovania...
Ja bych ti rad rekl, ktere video se mi libi vice, ale tobe by se to jiste nelibilo :-?
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. :-?
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Ionor »

Máš úplnú pravdu, hádať sa môžeš aj sám zo sebou. 8-)
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
Montgomery
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 152
Registrován: 6/4/2010, 19:00
Bydliště: Lukavice
Kontaktovat uživatele:

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Montgomery »

Hry řady Tiberian a zvlášt Tiberian Sun jsou má srdcová záležitost. Na svou dobu výborně promyšlené, mnoho jednotek, promyšlený příběh (škoda, že jsem tenkrát neměl anglicky), skvělá videa...
Není nic nesnesitelnějšího než hlupák, který má štěstí. Cicero
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Command & Conquer

Příspěvek od Ionor »

Strategické hry Command & Conquer po Generalse išli kvalitou dosť s kopca, už Generals zachraňoval hlavne jeho v rámci C&C najpopulárnejší multiplayer. Tiberiun Sun predstavoval pre mnohých posledný diel s dobre odvedenou serióznou kampaňou v C&C, kdežto Red Alert 2 bol presný opak a vynikal hlavne v hre viacerých hráčov, podobne ako Generals. Oboje mali síce zábavný aj singleplayer, o nejakej premyslenosti sa ale hovoriť nedalo...

Hlavným problémom kampane v Generals bolo, že počas vývoja bol zrejme na popud vydavateľa značne zmenený, niektoré veci vyvynuté už počas vývoja v Generals sa dostalo až do datadisku, zrejme pre vyššie zisky a politicky nekorektné misie boli zrušené, vrátane v niektorých pred vydaním prezentovaných ukážkach boja USA vs China, čo síce BANu na hru v Číne nezabránilo, ale v konečnom dôsledku to značne poškodilo hru po stránke kampane.
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
M1A2 Abrams
podporučík
podporučík
Příspěvky: 657
Registrován: 10/8/2005, 21:34

Re: Command & Conquer

Příspěvek od M1A2 Abrams »

Pro vsechny uzivatele typu Ionor a P3tris, kteri byli desne nad veci, kdyz psali jakej jsem blbej rejpal, kdyz kritizuji tuhle pripravovanou fantastickou strategii mam jednu zpravu - Abrams, mel zase pravdu .Zvyknete si na to.
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. :-?
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“