Kerbal Space Program

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Asi som uplne blbý, ale ako sa robí "presné" umiestnenie prvkov? Presnejšie - ako sa robí presné posúvanie (nie otáčanie) stavebných prvkov?
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4212
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

Nevím, jestli přesně rozumím co potřebuješ, ale pokud jde o to, abys měl prvky symetricky, tak to je tlačítko vedle tlačítka na počet prvků. Takové buď kolečko nebo několikaúhelník.
Když tak to popiš. Jinak, posouvá se myší, takže nevím o co přesně jde.
"Nandal" jsem si ten mod s karierou... zajímavé. Trefit Mun (úkol zní crash) je mnohonásobně těžší než na něm přistát :D
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

o toto: v zelenom sú označené pôvodné diely modelu, v červenom môj pokus - proste žiadnym spôsobom nedokážem ten prvok posunúť o potrebný "kúsok" tak, aby pripojil ku zvyšku konštrukcii.
Obrázek

A druhý problém - existuje nejaká možnosť vytvoriť si "knihovňu hotových konštrukčných častí"? Mám napríklad hotové raketu a hotovú sondu - a chcem ich spojiť do jedného celku - v podstate musím jeden diel kompletne znovu poskladať, čo je dosť otrava.

Môj tretí Problém súvisí s ovládaním letu rakety - je normálne, že orientácia riadiacich osí je v "absolutnej" súradnicovej sústave, nie v relatívnej vzhľadom na riadený objekt?
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Trismegistos »

Tak první problém má jednoduché řešení. Spočívá ve změně úhlu pohledu kamery. Musíš si tu kameru pootočit, buď myšítkem, nebo kurzorovou klávesou: doprava/doleva. Pak se rozšíří obálka ve které je umožněn posuv prvku.

Druhý problém: Vpravo nahoře v konstrukčních halách najdeš tlačítko s ikonou 3,5" diskety. Tam si můžeš konstrukci uložit, ale napřed si uprostřed horní části obrazovky onu konstrukci pojmenuj, jinak má vždy stejný název "nepojmenovaná kosmická loď".

Třetí problém: Doporučuji stáhnou a nainstalovat tento mód. Létat a navigovat loď v kosmu není nic snadného a například já jsem na to úplně blbej. :rotuj: Tento mód ti umožní naplánovat a precizně provést manévry díky automatice. Zvládá to i spojení s jinou lodí, přistání na povrchu apod.
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4212
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

Aha. Jojo, jak napsal Tris. Odzůmovat, natočit, a pod. Doporučuji i pro kontrolu, občas se něco "chytne" lehce jinak než by jeden chtěl a není to hned vidět.
Druhá rada je taky jen upřesnění toho Trisova: Totiž, od této verze, můžeš uložit raketu, a vyměnit řídící prvek. To dříve nešlo. Na Spaceportu byl k dispozici mod, který to umožňoval. Ale myslím že fungoval jen ve starších verzích.
MechJeb (Mechanical Jebediah - myslím že nemusím vysvětlovat kdo že je ten vyhulenec Džebedáj :D ) doporučuji už stáhnout ve verzi 2.0.8 odtud: http://forum.kerbalspaceprogram.com/sho ... lot-v2-0-1 , je to sice furt prealfa, ale už velmi stabilní, a umí i věci které v1.9.8 neuměla.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

MechJeb mám - bol to prvý plugin, čo som stiahol zo spaceport, keď som zistil, že riadenie vyvedenia na orbitu autori príliš nedomysleli. Pritom na polárnu orbitu vyvediem ručne úspešne tak 2/3 až 3/4 rakiet, dokonca sa mi cez polárnu orbitu podarilo "polárne" navedenie družice k mesiacu a jej usadenie na mesačnej polárnej dráhe. Naopak na "normálnu" rovníkovú dráhu som ručné vyvedenie nezvládol ani raz.

Ukladanie konštrukcií poznám - išlo mi práve o možnosť natiahnuť dve uložené konštrukcie súčasne.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od jíra »

Máte někdo zkušenosti s addonem NovaPunch 1.5 pod KSP 0.20? Píšou tam, že je kompatibilní s 0.19, ale já si teď chci koupit plnou verzi hry a tenhle addon bych tam chtěl mít. Problém je, zda stáhnout tu 0.19, kde by to mělo fungovat, nebo zkusit 0.20, která je novější se (snad) novými funkcemi. Zkoušel jste někdo? Popřípadě můžete doporučit nějaký jiný dobrý addon? Podotýkám, že poslední verzi jsem hrál demo 0.13, kde jsem měl právě hodně dílů od NovaPunch.
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Trismegistos »

Alchymista píše:MechJeb mám - bol to prvý plugin, čo som stiahol zo spaceport, keď som zistil, že riadenie vyvedenia na orbitu autori príliš nedomysleli. Pritom na polárnu orbitu vyvediem ručne úspešne tak 2/3 až 3/4 rakiet, dokonca sa mi cez polárnu orbitu podarilo "polárne" navedenie družice k mesiacu a jej usadenie na mesačnej polárnej dráhe. Naopak na "normálnu" rovníkovú dráhu som ručné vyvedenie nezvládol ani raz.
No s MechJeb se teprve seznamuji, stáhnul jsem jej hlavně pro operace v hloubce soustavy. Už několikrát se mi totiž stalo že jsem špatně provedl manévr od oka, a místo navedení na orbitu kolem měsíce a doplnění paliva z "tankeru" jsem s lodí dostal na orbitu kolem slunce s už prázdnými nadržemi. :shock: Samotné navedení na orbitu kolem Kerbalu ale zvládám na 100%. Po pravdě ale nepoužívám palubní navigaci, ale orientuji se dle pozice a predikované dráhy letu lodi na astromapě.
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4212
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

Jíro, když budeš mít hru koupenou, tak po přihlášení v "obchodě" najdeš jak v. 0.19, tak i nejnovější, což je mmntálně myslím 2.0.2.
Je to jen na rozbalení, není to win instalace, takže si klidně (jako např. u Il-2 Šturm) uděláš na disku dva adresáře s rozdílnými verzemi. Budeš mít víc Jebediahů :D Můžeš si nechat i tu 0.13.
Nova punch neznám, ale zkus jej i do novější verze, může fungovat (pokud neobsahuje díly s rozdílnou funkcionalitou - např. Kofejn a Kvantum fungují tam i tam :) ), a tvůrci mody zpravidla rychle upravují i na nové verze.
PS: Alchymisto, navedení na klasickou dráhu je úplně nejjednodušší a ušetříš fůru paliva. Odstartuj se zmáčklým T abys letěl kolmo vzhůru, a ve výšce cca 5 km (ideálně před nebo po odhozu stupňů ať si to sám nezrušíš) zmáčkni souč. F (abys přerušit T ale nevypnul) a D (aby ses naklonil na azimut 90), a jakmile bude čumák mířit cca na ten azimut a náklon cca 45 stup., pusť F, takže SAS bude zase funkční. Tomuto manévru se říká gravitační náklon (gravity turn) a má za následek, že se otáčení Kerbinu bude sčítat s tvou rychlostí. Pak zmáčkni M aby ses dostal na mapu a kontroluj si apoapsis. Jakmile bude mít pož. velikost (pro stab. dráhu nad 70 km, já obv. používám 80km a pak dělám cokoli potřebuju), vypni motory, doleť tam setrvačností, a jak budeš v apoapsidě, tak je zase zapni a zrychli na první Kerbsmickou :)
Dokonce i pokud chceš polární dráhu, tak ušetříš palivo, když navedeš loďku na dráhu se sklonem max. 60 st., a na orbitě pak doděláš sklon na 90 st.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od jíra »

po přihlášení v "obchodě" najdeš jak v. 0.19, tak i nejnovější, což je mmntálně myslím 2.0.2.
Když to jde stáhnout ve více verzích, tak není co řešit. Díky za reakci. A ještě otázečka: Máte někdo verzi pro Linux? Funguje spolehlivě?
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4212
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

Abych řekl pravdu, osobně bych ti poradil spíše tu verzi 0.19.
Důvod: KSP má jeden bug, který nejen že dosud nebyl napraven, ale v nejnovější verzi je ještě horší než v dřívější: Při napojení konstrukcí na sebe (myslím tím např. nádrž a motor, nebo nádrž-nádrž-motor), se tyto nespojí dostatečně. Nevytvoří spoj tak pevný, jak by měl, a navíc spoj vykazuje netlumené kmity. V poslední verzi mi běžně při startu "upadne" motor ze spodku nádrže, což se mi ještě nestalo... a o tom, že se raketa díky kmitům nekontrolovaně roztočí (což znemožňuje stavbu složitějších stanic, např.) ani nemluvím.
Pokud to není bug, ale fíčura (pro "zesložitění"), pak je nesmyslně těžká nejen pro nováčky a nepovede k dobrému. Lidi se prostě nas... a nebudou to hrát.
Osobně vím o několika kolezích, kteří to opakovaně píší tvůrcům, ale ještě se to zhoršilo.
Takže - stáhni si obě, a vyzkoušej. A když tak napiš jestli to u mě není jen dojem :)
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od jíra »

Takže staženy obě verze, při rychlém pohledu jsem si nevšiml žádného velkého rozdílu. Rozhodlo, že ten addon jel pouze v 0.19. Bohužel pokud ho někdo stáhnete, doporučuji mít velkou ramku, na moje 3 gigabajty je to hodně a se všemi částmi addonu hra po kliknutí na Launch spadne. Pomůže vyhodit nepotřebné díly, které nepoužijete. (V addonu je Gemini a spousta různých nádrží, doporučuju)
Co se pevnosti týká, tak v dílech jsou přece zpevňovací díly různého druhu, aspoň tedy když jsem ještě hrál tu 0.13, tak jsem větší rakety vždycky zepvňoval. Zatím jsem ale v téhle nové verzi postavil jen něco jako Redstone a mám za sebou balistický skok a dosažení orbity, čili žádná složitá raketa... uvidíme později.
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Trismegistos »

Nechcete sem postnout screenshoty vašich raketek? Docela by mně zajímalo, jak pokud vůbec, se budou naše výtvory lišit. :D
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od jíra »

Předem se omlouvám, pokud jsem obrázky vložil blbě, jsem rád, že jsem je vůbec vložil...


Tady je konec mise, během níž provedl Jeb první EVA v historii. Skoro jsem se trefil zpět na kosmické centrum. Bohužel jsem zapomněl, že jsem ve widlích a tak se mi printscreeny neukládaly, mám jen tenhle.
Obrázek

Tady je pro doplnění moje zatím nejvýkonější raketa, vynáší menší satelity (zatím jen jeden) a kosmickou loď pro jednoho kerbonauta. Kvůli těžší kosmické lodi jsem na ní musel přidělat boostery, bez nich je to jen tak tak.
Obrázek
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od jíra »

Dotaz na zkušené konstruktéry: Co je třeba splnit, aby fungoval munochod, neboli abych ho mohl nechat na Munu a později se na něj zase přepnout? Jeden malý munochod jsem vysadil pomocí landeru a ten šlape jak má (přistál jak lander, tak munochod), ale když jsem na Mun dopravil větší šestikolový, stejným způsobem jako třeba přistál Curiosity na Marsu (čili přistál jen munochod), nemůžu se vrátit do Space centra a zbývá mi jen jezdit, nebo ukončit let.

edit: před chvilkou se tlačítko pro návrat do Spce centra aktivovalo, vůbec nevím proč...
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Trismegistos »

Ve verzi pro Linux nebo Windows? S tímhle jsem se zatím nesetkal. :shock:
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od jíra »

Win verze, 0.19, jak už jsem psal. Chvíli jsem jen tak jezdil a po nějaké době (pár minut), jsem to zase vyzkoušel a už to naštěstí šlo. Chvíli jsem měl vážně vztek.
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4212
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

No, zpravidla se to stane chybou někde mezi klávesnicí a židlí... např. když si omylem odklikneš Ukončit let. Nebo, typicky, když na vozítku opomeneš něco řiditelného. Musí obsahovat nějaký díl z první nabídky - kabinu, tělo družice... a nesmí to být to sedadlo. To je sice v téhle nabídce, ale nepovažuje se za "remote control modul". A také se často stává, že v okamžiku, kdy se chceš na toto vozítko dostat, nemá el. proud. To potom nejde. Až se nabijí baterky. Mohlo to být tím. Je lepší, všude dávat kromě solárů i baterku (mají krásný model s čupr nápisem :) ), nebo, pokud máš podezření že noc nevydrží s nabitýma, tak to posichrovat tou izotopovou elektrárničkou.
Já jsem si zrušil fůru projektů omylem... :)
Jinak, mezi jedn. objekty se občas nedá přeskakovat, pokud jsou od sebe méně než nějakých 10-30m, nevím v závislosti na čem. Pomůže restart programu. Ovšem přes Centrum by to mělo jít. A nejde to, když jsou dále, než 100km - potom také jen přes Centrum.
PS: Teď jsem si uvědomil, že se ptáš vlastně na opačný případ. To, co popisuješ, se (asi) stalo proto, že se z nějakého důvodu nespustilo Rychlé uložení poté, cos přistál. Prg. asi nepochopil, že Lander a Munochod jsou dvě věci :) - považoval tvůj Munochod za debris. Takže, zkus po přistání vyvolat Uložení ručně. Pak by to nemělo nastat. Mch, ukládej si to raději i před sestupem apod. Než stavět sto raket, je lepší si to nahrát po ne úplně úspěšném přistání :)
Program sám spouští Uložení jen při některých událostech, typicky na stabilní oběžné dráze, a po přistání.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od jíra »

Konstrukci munochodu zvládám v pohodě, šlo mi o to, jestli jsem něco neopomněl pro správnou funkčnost programu (naposled jsem hrál demo 0.13). Ano, zřejmě program považuje (považoval) munochod za debris, ale všechno funguje jak má. Ačkoliv moc nechápu, jak může považovat munochod za debris, když řídící jednotka byla jen na munochodu, skycrane, který vysadil munochod, byl ihned poté odpojen a někam odletěl a spadl. Munochod-2 jezdí a už jsem s ním objel jeden menší kráter. Štvou mě neviditelné terénní nerovnosti, najednou to vyskočí do vejšky a mám co dělat, aby se nepřevrátil.
Nyní tedy nezbývá, než poslat na Mun kerbonauta před koncem této dekády a vrátit ho bezpečně zpět na Kerbin.

Dal bych soutěž o nejmenší munochod, můj Munochod-1 měl čtyři kolečka, nejmenší řídící jednotku, jednu baterii a jeden solární panel, k tomu dve antény. Jelo to. A dejte sem někdo ty vaše rakety.
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Trismegistos »

Obrázek
Tak tahle moje příšerka je dobra jen na vynesení jednoho Kerbíka na orbitu a bezpečný návrat. Je to můj nejslabší nosič z "poctivých" raket. Což mně přivádí k otázce. používáte také někdo kombinaci 1. stupeň tzv. letecký s proudovými motory a od dalšího stupně už klasické reaktivní? S osobní zkušenosti mi přišly jako nejvhodnější pokud potřebuji vynést velmi těžký náklad. Díky nízké spotřebě paliva se mi daří dosáhnout slušného zrychlení. :D
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“