Yamato a Musashi - japonská monstra

Japonské lodě, ponorky

Moderátor: jarl

Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od kacermiroslav »

Obrovské rozměry třídy YAMATO vytvářely nové a nové problémy. Kvůli těmto lodím bylo potřeba postavit 430 tunový remorkér SAKUFU MARU o výkonu 1600 koňských sil pro manévrování s obrovskými trupy po jejich spuštění na vodu. Rovněž jak již bylo psáno, byla postavena speciální loď KAŠINO, která měla převážet děla z Kure do Nagasaki. Dalším problémem bylo spuštění trupu MUSAŠI na vodu, protože se stavěl na skluzu. Technici a konstruktéři studovali, jak tak obrovské trupy spouštěli na vodu u konkurence, jako byl například parník QUEEN ELIZABETH o 70.000 tunách. On totiž přístav byl poněku...."krátký" na tak obroský trup a tak hrozilo, že loď sice snadno sjede do vody, ale svou setrvačností projeden přístavem a skončí na druhé straně. Stejný problém zažili například Němci při spouštění lodi GNEISENAU na vodu. A ta byla poloviční oproti MUSAŠI. Takže když byl trup MUSAŠi nakonec spuštěn na vodu, byl bržděn celým systémem těžkých řetězů, kladek a kdoví čeho. Přesto ale vlna vzniklá spuštěním trupu na vodu smetla některé domky na nábřeží.

Co se děl týče, tak prý během testů se prokázala jejich velká přesnost na velkou vzdálenost. Lépe řečeno na hranici dostřelu. Nic bližšího ale k tomu bohužel nevím (zdroj Jane´s). A jak jsem tuhle psal s těma zvířatama běhm zkoušek ostré palby, tak v těch klecích prý měli morčata, která po výstřelu úplně zmizela.
ObrázekObrázekObrázek
vosper
Příspěvky: 3
Registrován: 20/9/2011, 14:59

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od vosper »

Nádherné lodě a skvělý článek, díky moc za něj. Jsem tu co se týče reakcí na články nový (tedy ne co se týče doby, po ktrou tento portál hltám :D, a teď přicházím s malou opravou, kterou vím, že Ty, Scrate, i většina zdějších přispěvatelů ke svým článkům vítá, pokud je tedy věcná: třídy Tone a Mogami jsou těžké, nikoliv lehké křižníky. Vím že to víš, ale při té hromadě práce na článku se takové věci stávají, to vím zas já:) a mě to prostě uhodilo do očí. Neumím citovat konkrétní odstavec, tak omluvte tuto formu. Jinak všem na virtuální PALBĚ úspěšný a zdravý rok 2013 a co nejméně té PALBY reálné.
Uživatelský avatar
TonyHazard
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 2674
Registrován: 17/9/2007, 23:30

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od TonyHazard »

kacermiroslav píše:A jak jsem tuhle psal s těmi zvířaty během zkoušek ostré palby, tak v těch klecích prý měli morčata, která po výstřelu úplně zmizela.
Přihazuji pár tabulek, ze kterých by zasvěcený mohl vyčíst další a podat tak pár informací navíc (prosím). Pomůcka zde ( http://www.watakan.net/yamato/data/other.html#gunfire )

Obrázek Obrázek

Jako bonus - řez bitevní lodí Yamato

Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek
Nebojuj s nikým, kdo neví nic o vztahu rytíře a meče!
Na fóru Palba.cz jsem skončil, dotazy a SZ prosím neposílat.
sahidko
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 586
Registrován: 26/7/2010, 20:07

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od sahidko »

vosper píše:...a teď přicházím s malou opravou, kterou vím, že Ty, Scrate, i většina zdějších přispěvatelů ke svým článkům vítá, pokud je tedy věcná: třídy Tone a Mogami jsou těžké, nikoliv lehké křižníky. Vím že to víš, ale při té hromadě práce na článku se takové věci stávají, to vím zas já:) a mě to prostě uhodilo do očí...
Krížniky triedy Mogami boli pôvodne dokončené ako ľahké krížniky vyzbrojené 155 mm delami. Po vypršaní námorných dohôd bolo plánované ich prezbrojenie 203 mm delami čo z nich spravilo krížniky ťažké. K tomuto prezbrojeniu došlo na prelome rokov 1939-1940.

EDIT: pozerám, že Scrat to presne takto aj popisuje v článku. :)
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od Alchymista »

TonyHazard píše:Přihazuji pár tabulek, ze kterých by zasvěcený mohl vyčíst další a podat tak pár informací navíc (prosím). Pomůcka zde ( http://www.watakan.net/yamato/data/other.html#gunfire )
Obrázek Obrázek
Prvý graf ukazuje hodnoty pretlaku pri výstrele z jednej a troch hlavní kalibru 46cm v rôznych vzdialenostiach. Označenie A ukazuje líniou pretlaku 1,6kg/cm^2, v ktorej je roztrhaný odev (alebo koža???) na ľudskom tele, oblast B ukazuje oblasť pretlak 0,5-0,8kg/cm^2, dostatočného na poškodenie lietadla (zrejme palubného hydroplánu), línia C ukazuje pretlak 0,28kg/cm^2 dostatočný na poškodenie/potopenie člnu??? (zrejme záchranného).

Druhý graf porovnáva pretlaky vo vzdialenosti pri streľbe 46cm kanonov Yamato a 41cm kanonov Nagato.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Scrat
podporučík
podporučík
Příspěvky: 683
Registrován: 1/8/2009, 12:06

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od Scrat »

....Trochu mne zarazila ta kvalita pancíře. Existuje vůbec nějaká porovnávací tabulka co se týče kvality? Zároveň také, optické přístroje byly na vyšším levelu než u US Navy a obecně? Děkuji
K tomuhle jsem původně chtěl dodělat další srovnávací tabulky s tím že vyjdu z článků http://www.combinedfleet.com/metalprp.htm a http://www.navweaps.com/index_nathan/Hstfrmla.htm a ještě několika dalších. Autor se oboru věnuje desítky let a mám za to že nebude mnoho takových kteří by se mu v otázkách zpracování materiálu a pancéřování historických lodí (a kteří zároveň publikují) alespoň přibližovali. Jenomže ony tam u jednotlivých výrobků nejsou absolutní čísla ale většinou jakýsi poměr k jednomu konkrétnímu materiálu. Takže by to bylo hodně přepočítávání a i tak bych se většinou dostal k nějaké přibližné (zaokrouhlené) hodnotě.
Japonská optika byla založena na licencích poskytnutých německou společností Carl Zeiss AG japonské firmě Nippon Kogaku K.K. (pozdější Nikon). Skutečně nevím jak to Japonci udělali ale jejich výrobky byly i v porovnání s originálem Zeiss lepší. Pověstné byly například jejich noční dalekohledy.
Co se děl týče, tak prý během testů se prokázala jejich velká přesnost na velkou vzdálenost. Lépe řečeno na hranici dostřelu. Nic bližšího ale k tomu bohužel nevím (zdroj Jane´s). A jak jsem tuhle psal s těma zvířatama běhm zkoušek ostré palby, tak v těch klecích prý měli morčata, která po výstřelu úplně zmizela.
Ano, děla respektive systémy řízení palby byly velmi přesné. Mám dojem že ještě při salvě na maximální hranici dostřelu byl rozhoz v oblasti dopadu až příliš malý, někde kolem 300 metrů. Jenomže pouze za ideálních podmínek, v reálu byl problém s chybějící stabilizací zaměřovačů a s jejich celkovou spolehlivostí. Ono udržet cíl v nestabilizovaném zaměřovači je na pevnině brnkačka, když se ti ale pod nohama houpe paluba tak už to tak jednoduché není. Navíc když jsou zaměřovače na věži více než 35 metrů nad hladinou. Takže si myslím že v případě japonských dělostřelců nebyl problém cíl najít ale spíš zaměřit. A pokud byly u Samaru jediným výsledkem hodinové kanonády na vzdálenost max 10 km (tedy v podstatě na dosah) tři zásahy kdy granát navíc udělal do cíle jen "malou dírku" a díky zpoždění explodoval daleko za ním tak to vypovídá něco o kvalitě buď techniky nebo obsluh.
vosper píše:....přicházím s malou opravou, kterou vím, že Ty, Scrate, i většina zdějších přispěvatelů ke svým článkům vítá, pokud je tedy věcná: třídy Tone a Mogami jsou těžké, nikoliv lehké křižníky. Vím že to víš, ale při té hromadě práce na článku se takové věci stávají, to vím zas já:) a mě to prostě uhodilo do očí....
Vím o tom ale neuvědomil jsem si že se toho někdo chytne. Ale zase vím žes tu hrůzu četl. :up:
Už na to odpověděl sahidko tak jen něco dodám. Závěrečný dokument první Londýnské konference povoloval Japonsku v kategorii „A“ (těžký křižník) maximální výtlak 108 400 lt neboli 110 134 metrických tun. Zdá se to hodně ale Japonci tento limit prakticky naplnili dokončením čtyř jednotek třídy Takao. Přesto se však rozhodli nerezignovat na další rozvoj této kategorie těžkých plavidel. A tak se pozornost obrátila ke křižníkům kategorie „B“ kde byla situace mnohem příhodnější i zde však byli všichni signatáři smlouvy omezeni. Konkrétně Japonci hodnotou 100 450 lt, neboli 102 062 metrických tun (lt neboli Long Ton je definována jako 2 240 liber a byla jednotkou již uváděly odzbrojovací smlouvy, v reálu - 1 lt = 1,01605 tuny dle SI). Bylo to čistě jen papírově, ale skutečně byly třídy Mogami a Tone budovány jako lehké s tím že se v průběhu doby přezbrojí a překlasifikují.
TonyHazard píše:Přihazuji pár tabulek, ze kterých by zasvěcený mohl vyčíst další a podat tak pár informací navíc (prosím). Pomůcka zde (http://www.watakan.net/yamato/data/other.html#gunfire)
Na téhle stránce jsem byl taky, jak já vidím "rozsypanou rýži" tak raději rychle mizím. Problémem ale je že Japonci tuhle "krásku" hodně glorifikují, stejně jako Němci své lodě.

Scrat
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
Uživatelský avatar
TonyHazard
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 2674
Registrován: 17/9/2007, 23:30

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od TonyHazard »

Scrat píše:....Na téhle stránce jsem byl taky, jak já vidím "rozsypanou rýži" tak raději rychle mizím. Problémem ale je že Japonci tuhle "krásku" hodně glorifikují, stejně jako Němci své lodě.
Scrat
Google by Ti to přeložil do "googlevštiny", ta je docela srozumitelná, :) možná bys tam našel i nějaké doplnění.
ObrázekObrázekObrázekObrázek
Nebojuj s nikým, kdo neví nic o vztahu rytíře a meče!
Na fóru Palba.cz jsem skončil, dotazy a SZ prosím neposílat.
vosper
Příspěvky: 3
Registrován: 20/9/2011, 14:59

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od vosper »

sahidko píše:
vosper píše:...a teď přicházím s malou opravou, kterou vím, že Ty, Scrate, i většina zdějších přispěvatelů ke svým článkům vítá, pokud je tedy věcná: třídy Tone a Mogami jsou těžké, nikoliv lehké křižníky. Vím že to víš, ale při té hromadě práce na článku se takové věci stávají, to vím zas já:) a mě to prostě uhodilo do očí...
Krížniky triedy Mogami boli pôvodne dokončené ako ľahké krížniky vyzbrojené 155 mm delami. Po vypršaní námorných dohôd bolo plánované ich prezbrojenie 203 mm delami čo z nich spravilo krížniky ťažké. K tomuto prezbrojeniu došlo na prelome rokov 1939-1940.

EDIT: pozerám, že Scrat to presne takto aj popisuje v článku. :)
Ano pravda, je to i v článku, vybral jsem si dost zamotaný téma k "opravování" :) Mogami - postaveny jako LK a přestavěny na TK s 203mm v roce 1939; Tone - byly rovnou dokončeny s 203mm jako TK. Jsou to tedy LK nebo TK? :D Třeba o Saratoze taky mluvíme jako o let. lodi a ne o bitevním křižníku, ze kterého vznikla, ne? Nechci se hádat a už vůbec machrovat na zdejší odborníky, jen jsem zvědavý:)
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od Tempik »

Já osobně bych vsadil na zdravý rozum. Pokud se už loď zůčastnila bitev druhé světové války jako těžký křižník, tak bych ji v těchto operacích nazýval opravdu těžkým křižníkem.
Uživatelský avatar
Scrat
podporučík
podporučík
Příspěvky: 683
Registrován: 1/8/2009, 12:06

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od Scrat »

S Chikumou a Tone máš pravdu, skutečně byly dokončeny tak jak byly zamýšleny, tedy jako těžké křižníky (podle japonské klasifikace jako křižníky třídy "A").
U třídy Mogami to bylo trochu zamotané. Projektované byly jako těžké ale kvůli washingtonským omezením dokončeny jako lehké křižníky. V letech 1939 byla celá třída vyřazena a v rámci Třetího doplňovacího programu se všechny lodě vrátily zpět do loděnic k rekonstrukci. Nešlo jen o přezbrojení, rozsah prací byl poměrně velký a bylo by to na hodně dlouhý příspěvek.
Ale záleží na tobě jak je chceš brát, pro mně to byly až do přestavby mizerně postavené křižníky kategorie "B". Po této rekonstrukci se jedná o o velmi kvalitní těžké křižníky (i když měly jisté konstrukční vady které se odstranit nepovedlo).
Ovšem článek není o těchto dvou třídách, zmiňoval jsem je pouze v souvislosti s jejich původní výzbrojí. A děla ráže 155 mm byla skutečně vyvíjena pro lehké křižníky.

U Sary a Lady Lex to bylo trochu jinak, ty ve své původní podobě nebyly nikdy dokončeny. V době kdy bylo rozhodnuto o přestavbě byl bitevní křižník Lexington dokončen z necelých 27 % a Saratoga z 29,5 %.

Scrat
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
T-35
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 234
Registrován: 29/12/2013, 23:22

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od T-35 »

Tyto lodě na tom určitě nejsou tak špatně jak se píše v článku:
1. Kritika nechráněné části přídě a zádě je neoprávněná - takto byly koncipovány všechny moderní bitevní lodě aby byly maximálně chráněny ty nejdůležitější části (systém "all or nothing")
2. Protitorpédová ochrana určitě nebyla dokonalá, ale jak je psáno v článku, tyto lodě vydržely víc torpéd než jakákoli jiná lod. Ani často opěvované Richelieu by nejspíš tolik nezvládlo
3. Co se týče přesnosti palby v bitvě u Samaru, Yamato mělo vystřelit 124 střel z nichž zasáhlo 4 nebo 5 což je úspěšnost 3 - 4 %. To není špatný výsledek při střelbě na vzdálenost okolo 20 km a více. Při porovnání nevidím žádný zvláštní úspěch u Iowy a New Jersey, které u Truku střílely na torpédoborec a nic netrefily - ani radar jim nepomohl.
Celkově mi přijde hodně přitažené za vlasy o nejsilněji vyzbrojených, nejlépe pancéřovaných a navíc nejlépe ovladatelných bitevních lodích na světě říci že byly v době svého dokončení zastaralé
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od Mirek58 »

T 35:
Já tu kritiku konstrukce lodí pochopil ve smyslu, že jejich koncepce byla zastaralá. Poplatná době vzniku.
Např PLO lodí byla určena do doby třicátých let.( plátěné potahy letadel o dost pomalejších)
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Scrat
podporučík
podporučík
Příspěvky: 683
Registrován: 1/8/2009, 12:06

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od Scrat »

T-35 píše:1. Kritika nechráněné části přídě a zádě je neoprávněná - takto byly koncipovány všechny moderní bitevní lodě aby byly maximálně chráněny ty nejdůležitější části (systém "all or nothing")
2. Protitorpédová ochrana určitě nebyla dokonalá, ale jak je psáno v článku, tyto lodě vydržely víc torpéd než jakákoli jiná lod. Ani často opěvované Richelieu by nejspíš tolik nezvládlo
3. Co se týče přesnosti palby v bitvě u Samaru, Yamato mělo vystřelit 124 střel z nichž zasáhlo 4 nebo 5 což je úspěšnost 3 - 4 %. To není špatný výsledek při střelbě na vzdálenost okolo 20 km a více. Při porovnání nevidím žádný zvláštní úspěch u Iowy a New Jersey, které u Truku střílely na torpédoborec a nic netrefily - ani radar jim nepomohl.
Celkově mi přijde hodně přitažené za vlasy o nejsilněji vyzbrojených, nejlépe pancéřovaných a navíc nejlépe ovladatelných bitevních lodích na světě říci že byly v době svého dokončení zastaralé
Na svůj názor máš samozřejmě právo, já si ale za svou kritikou stojím. Navíc to netvrdím jen já, projdi si např polského historika a skutečného odborníka na tuto třídu Januše Skulského.
Ohledně té zastaralosti ti odpověděl Mirek58. Japonci skutečně stvořili svým způsobem nádherná monstra jenomže lodě měly celou řadu konstrukčních a technologických nedostatků a vad. Americké rychlé bitevní lodě byly proti těmto plavidlům doslova technologickými zázraky i když třeba ani Iowy nebyly prosty zásadních konstrukčních vad.
add 1. Nepřu se o to zda jiné lodě měly nebo neměly měkkou příď a záď, byla to daň za dané konstrukční řešení. Zde byl ale problém v tom že kvůli až extrémně zkrácené pancéřové citadele zůstal příliš velký kus přídě nechráněn, i částečné zaplavení této obrovské části trupu však bylo primární příčinou převržení Musashi v Sibuyanském moři. Zároveň vnitřní členění trupu neumožňovalo účinné vyvažování, na zádi bylo prostě příliš málo prostor které mohla posádka odepsat a zaplavit. Japonci se proto postupně rozhodli obětovat tři strojovny Musashi a pak už nebyla energie pro čerpadla ani pro turbíny.
add 2. Kdo může říci že pokud např Musashi zasáhlo až ke dvaceti torpédům že by na podobný výsledek nestačila polovina nebo jen třetina zásahů. Obě lodě se prostě staly obětí hromadných a koordinovaných úderů palubního letectva a Američani do nich bušili tak dlouho dokud neviděli že lodě mají dost. Ve skutečnosti mohla Musashi "nakoupit"ještě víc, útočící svazy se ale stáhly zpět na americké CV. Ale zpět k protitorpédové ochraně: jedno 21'' torpédo vypálené z USS Skate SS-305 stačilo k proražení jediné vrstvy protitorpédového pancéřového pásu, záďové sekce Yamata zaplavilo 3 000 tun vody a byla ochromena zadní dělová věž. Poškození bylo tak vážné že si loď tenhle mokrý náklad dovezla až na základnu. Oproti tomu jsem napsal v článku:

Kód: Vybrat vše

Vím, dá se namítnout že ani mnou několikrát zmiňovaný mnohavrstevný systém protitorpédové ochrany nebyl dokonalý, USS California šla přeci v Pearlu ke dnu po pouhých dvou torpédech. Podle zprávy o škodách však obě torpéda prorazila pouze obšívku a poškodila (neprorazila) první přepážku z pěti a zásahy způsobily menší průsaky do nitra trupu, pro havarijní týmy „velmi jednoduchá“ práce. Jenomže v okamžiku útoku byla loď připravena na velkou inspekci a celé podpalubí bylo pootvíráno [15], admirálové přece nebudou šplhat po žebřících a protahovat se nouzovými průchody. Navíc se kvůli čerstvým nátěrům vesele větralo, celý trup bych se v tom okamžiku ani náhodou neodvážit označit jako „vodotěsný“.
Poloautomatický systém vyvažování však zafungoval bez problémů a 6° přechyl na levobok byl vyrovnán velmi rychle. I následky dvou pumových zásahů byly eliminovány, osudnou se pro loď stala evakuace nařízená kvůli blížící se obrovské skvrně hořícího mazutu. Přesto se opuštěná, hořící a nikým nezachraňovaná bitevní loď potápěla tři dny.
Odvážím se tvrdit že americký systém pěti tenkých pancéřových přepážek (síla 0,5 - 0,75 palce) oddělující mokré a suché prostory byl nesrovnatelně efektivnější než jediná navíc konstrukčně špatně navržená a špatně umístěná protitorpédová přepážka (200 mm silná) v japonském podání. Pokud už Japonci trvali na tomto provedení tak ji neměli navázat na hlavní pancéřový pás ale umístit ji tak aby byla její horní hrana za boční pancíř zasunutá, odpadl by tak ten neuralgický spoj který byl příčinou většiny potíží. Ale máš pravdu v tom že to co potopilo tyhle dvě sestry by nerozdýchala žádná bitevní loď, stačí se podívat kolik toho stačilo na Oklahomu a West Virginii v Pearlu.
add 3. Tady jsi mě překvapil. Opravdu srovnáváš přímou palbu na viditelný cíl s palbou za horizont?? Bitva U Samaru byla zahájena právě Yamatem na vzdálenost necelých 10 mil (do 18,5 km). Iowa a New Jersey oproti tomu napadly v oblasti Truku (pokud máš na mysli operaci Hailstone zaměřenou na eliminaci Truku) japonský svaz skládající se z lehkého křižníku Katori a torpédoborců Maikaze a Nowaki. Palba na prchající Japonce byla zahájena na vzdálenost cca 17,5 míle (přes 32 km) a že by nic netrefily bych se neodvážil tvrdit. Iowa vypálila 46 granátů ráže 16'' a Katori šel ke dnu, New Jersey mezitím dohnala a rozstřílela již dříve poškozený Maikaze (torpédoborec ale plul velmi pomalu a bitevní loď ho potopila několika salvami pomocné výzbroje na vzdálenost cca 7 km). Potom obě bitevní lodě přenesly palbu na prchající Nowaki. Ten byl ale na samé hranici dostřelu 16'' děl a tak adm. Spruance nařídil přerušit pronásledování, podle japonských zdrojů již ale druhá (třetí??) salva těžkých granátů prchající torpédoborec zarámovala. Maximálka Nowaki ale byla o něco vyšší než maximálka bitevních lodí takže nebyla reálná šance tento rychlý cíl dohnat a spoléhat na úspěšný zásah na tuto vzdálenost zavání plýtváním municí.

Scrat
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
T-35
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 234
Registrován: 29/12/2013, 23:22

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od T-35 »

Scrat:
1. Ok, akorát mi pancéřová citadela nepřipadá extrémně zkrácená, tvořila 53% délky lodi - stejně jako u Iowy či Richelieu.
2. Polovina torpéd pro Musashi by těžko stačila, když po zásazích 9 torpéd si udržela rychlost 22 uzlů. Až další vlna letadel, kdy dostala mnoho zásahů, ji srazila na kolena. A i tak se potopila 4 a pul hodiny po posledním útoku. Jinak americký sytém přepážek je podle tebe lepší i než u Richelieu?
3. No já jsem taky překvapen, já se všude dočítám že Yamato zahájilo palbu na 18,5 ne km ale míle, takže asi 34 km. A u Truku zase bitevní lodě pálily od 32 km pouze na Nowaki, pokračovaly v tom do 35 km ale bez zásahu. Katori měl obdržet pouze zásahy od 127 mm děl a torpéda, takže nevím zde o žádném dalekém zásahu hlavních děl
T-35
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 234
Registrován: 29/12/2013, 23:22

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od T-35 »

Když se ještě vyjádřím k té zastaralosti, tak v době dokončení na tom byly lodě třídy Yamato paradoxně ještě lépe než v pozdější fázi války, kdy je komplexností překonala třída Iowa, možná díky AA zbraním ještě South Dakota a North Carolina. Schválně mi řekněte která lod byla v době dokončení Yamata lepší? Tehdy ještě nebyla protiletadlová výzbroj na amerických lodích taková aby dělala ten kvalitativní rozdíl tak jako ke konci války. A hlavní uváděný rozdíl - přesnost palby díky radaru - ten jsem vyvrátil v předchozích příspěvcích. To že Iowa dosáhla v pozdějších letech tak přesných zásahů není důkaz že její systémy řízení palby byly tak dobré i za WWII, ale spíš důkaz jak moc byly od té doby vylepšeny - právě ostřelování torpédoborce Nowaki to dokazuje. Takže v přesnosti palby hlavních děl nevidím žádný pro mě viditelný rozdíl.

Scrat: Je pro mě podivné uvádět dobrý systém PT ochrany u Californie, a pak říci jak málo toho stačilo West Virginii. I ona měla přeci tu samou ochranu
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od kacermiroslav »

Vrak největší bitevní lodi v historii objeven, leží kilometr pod hladinou

Americký miliardář Paul Allen oznámil podle středeční zprávy BBC, že objevil vrak japonské bitevní lodi Musaši. Ta byla za druhé světové války spolu se sesterskou lodí Jamato největší bitevní lodí v historii.

http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/3 ... dinou.html
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
IgorT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1467
Registrován: 25/6/2014, 12:48
Bydliště: BA

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od IgorT »

Bolo uverejnené jej video:
Obrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od Lord »

Docela si na dno pěkně sedla, ale dělová věž asi vypadla ...
Škoda, že těch záběrů a obrázky rozložení vraku není zatím víc, snad časem ...
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
IgorT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1467
Registrován: 25/6/2014, 12:48
Bydliště: BA

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od IgorT »

No, pre Lordstvo sa ešte niečo našlo: :eek:


Obrázek-Obrázek

Obrázek-Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Yamato a Musashi - japonská monstra

Příspěvek od Lord »

Hlavně se přišlo už na něco podstatného ...

Když plavidlo mizelo po zásahu torpédy pod vodou, bylo ještě vcelku. "Vrak je skutečně velmi poškozený. Vypadá to, že ho postihla nejméně jedna, ne-li dvě muniční exploze, které odtrhly příď a záď od střední části plavidla," prohlásil vědec David Mearns z Allenova týmu. Video trvající 2,5 hodiny pořídil podmořský robot. V přídi lodi jsou patrné díry, které očividně způsobila americká torpéda, záď plavidla spočívá na dně vzhůru nohama. Utržený je i lodní šroub, katapulty a střelecká věž.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/3 ... neho-obra/
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Námořnictvo“