Hans-Joachim Marseille

Vojáci, generálové, piloti, námořníci, esa.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

doslova z tech rozhovoru:
Steinhoff: Marseille was in my wing, 4/JG.52, just before the Battle of Britain and was there shortly after it started. I was his squadron leader, and I watched him. I knew he was a brilliant guy, very intelligent, very quick and aggressive, but he spent too much time looking for the girls, and his mind was not always on operations. He actually had to be taken off flight status on more than one oc-casion because he was so exhausted from his nights on the town, if you know what I mean.
preklad:
Marseille byl v mojí letce , 4/JG.52, těsně před bitvou o Británii a byl tam krátce po jejím začátku. Byl jsem jeho velitel squadrony a sledoval ho.
Věděl jsem že byl brilantní chlapík, velmi inteligetní, velmi pohotový a
agresivní, ale trávil příliš mnoho času běháním za ženskejma a během
operací býval často duchem nepřítomen. Při několika příležitostech mu
bylo zákázano letět , protože byl příliš "vyčerpán" nočním životem,
pokud víte co tím myslím.
He was the perfect playboy, but a real fighter. But he was an individual, not a team player. He had seven victories when I fired him, not because he was not good, but because he was shot down four times while getting those victories. He had no concept of Rot-tenflieger [i.e., a wingman's responsibility], and many men did not want to fly with him as their wmgman, which is very bad for morale.
preklad:
Byl dokonalý playboy a skutečný bojovník. Ale byl to
individualista, ne týmový hráč. Měl sedm sestřelů, když jsem ho
vyhodil, ne protože by nebyl dobrej, ale protože ho sestřelili čtyřikrát
během získávání těch sestřelů. Neměl žádný pojem o létání ve dvojici
a mnoho pilotů s ním nechtělo létat jako jeho wingman, což mělo špatný
dopad na morálku.
válka je vůl
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

No nevím,tohle je zase v rozporu z mnoha mnoha tvrzeními o sestřelech němců a o jejich způsobu jak si je připisovali, nevím jestli si o tom slyšel ale hodně lidí, mnohdy i z vysokých míst Luftwaffe tvrdí že ta a ta letka mohla mít celkově daleko víc sestřelů,ale piloti byli čestní a proto si nárokovali jen ty sestřely kterými si skutečně byli jistí a ty které dokázaly najisto potvrdit i při kontrole záběrů z fotokulometů.

Neříkám že to není pravda(abys to nevzal špatně)!!!!Jen jsem ještě neslyšel o krytí se v tomhle ohledu navzájem v letce :roll:
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

ja o tom kryti se navzajem taky neslysel a necetl jsem to, ale proste mi to tak prijde, priklad:

1 bojovej let 4 pilotu jg27, M. sunda 4 letadla, dalsi pilot 2 letadla a ostatni po jednom...problem je, ze britove prisli o 1 letadlo a 1 se rozbilo pri pristani vinou poskozeni, ovsem az na svym letisti a zajimavy je i to, ze si narokovali sestrely hurricanu, ale ony to zatim byly p40tky, coz se zase neslucuje s legendama, z jaky blizkosti M. strilel, to by prece musel poznat...

takovych pripadu je prave u JG27 docela dost :roll:
válka je vůl
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Tak třeba je to i část vina britů, kdo ví co si přiznali oni aby jejich podlehnutí ve vzduchu v jednom období v Africe nevypadalo "blbě" a aby neukazovali o kolik přicházejí letadel.

Nevím, o tom by se dalo dohadovat jak to všechno bylo.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

v tomhle zase britove a amici mluvili v drtivy vetsine pripadu pravdu, svy ztraty uvadeli opravdu presne, svy sestrely uz samozrejme ne, oproti tomu nemci si kolem sebe pestovali kult neporazitelnosti, nikdy je nikdo nesestrelil, zatimco oni sundali vsechno....

staci nakouknout do nemeckyho tisku z tech let, co tam delala propaganda, pri prvnim naletu na Berlin sestrelili 4x vic letadel, nez o kolik jich USAAF prisly a jako svy ztraty nahlasili tusim 8 kusu, zatimco prisli ve skutecnosti o 62 stihacek (potvrzeno po valce), treba jednotky ZG vyzbrojeny me110g a me410(verzi nevim, nejslis A) prisli o 55% pilotu behem tyhle akce, ale samozrejme to nepriznali...
válka je vůl
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

No s tou propagandou, ono se to rozcházelo mezi propagandistickým tiskem a oficiálními zprávami letek, myslím že bny bylo zajímavé srovnat skóre které udávají záznamy letek a pak to odečíst od toho co úváděl německý tisk, číslo by bylo hodně zajímavé.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

ted je otazka, jestli treba 352 sestrelu Hartmanna je skutecnost, nebo propaganda 8)
válka je vůl
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

To je pravda!!!nikdo než jen on sám ví kolik jich ve skutečnosti bylo. ve skutečnosti záleželo taky na cti daného pilota, třeba u A. Gallanda bych pochyboval že by si přičetl sestřely.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

proto jich taky nemel tolik 8)

ale on to kolikrat pilot ani nevedel, proste si myslel, ze to letadlo je k.o. a s nejcistsim svedomim to tak nahlasil... stejne tak tomu je mozna opacne, ikdyz mam pocit, ze pokud nemci nepritele trefili, je uz jedno cim, tak ho snad pokazdy hlasili jako sestrel...
viz. M., jak vnikal do kruhu p40tek, strilel jenom 2x7mm sekundovy davky a to jeste deflekcne, kanon vubec nepouzival, ale ze 6 utoku sestrelil 6xp40 :mrgreen: na hurricanu a spitu bylo 8x7 malo, ale na 109 bylo 2x7 az az 8)
válka je vůl
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Tím jsem myslel to o těch pilotech, že jsem často četl že u německých pilotů bylo obvyklé že si nepřičítali sestřely u kterých neměli na 100% potvrzené zničené letadlo....

S těma zbraněma je to rozporné, někteří, jak píšeš Marseille třeba používal jenom kulomety, někdo měl zase takovouto výzbroj za malou a žádal dovybavení větším množstvím zbraní...
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

ja proste neverim tomu, ze pomoci 2 kulometu sunda deflekcni strelbou ze 6 utoku 6 letadel, navic to prej nebyl ojedinelej jev... to je imho naprosta pohadka, navic p40 nebyl tak uplnej papir...
válka je vůl
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

No nevím taky se mi to zrovna nezdá,ale na druhou stranu tím byl proslulý takže v tom musel mít cvik,navíc žádne letadlo nebylo papír,záleželo kam jsi se trefil a pokud se dokázal zaměřit na místa kde dávkou letoun vyřadíš tak by to neměl být problém, taky se všechny hlavní strany které se zapojily do letecké války, jen nevím jak v Japonsku to není zrovna můj "obor" ale jak RAF, tak USAAF, tak Luftwafe vyučovaly své piloty známá místa kam trefovat určité typy nepřátelských letadel, pokud si to třeba Marseiille vzal pořádně na starost a naučil se to tak si myslím že to taková "haluz" nebyla že tohle dokázal, byl tím vyhlášený...ale opravdu nevím je to takové 50:50 :roll:
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

ja tomu proste neverim, ale ja jsem LW skeptik 8)
válka je vůl
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

no já zase tak radikálně ne, že bych tomu nevěřil,zdá se mi to podivné,ale pokud se tohle stávalo častěji tak na tom něco bylo pže se mi nezdá že by si po každém bojovém letu vymyslel jak po 6 náletech do sestavy P-40,nebo něčeho jiného vymyslel jak jich 6 sundal a ostatní piloti by to potvrdili
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

On asi málokterý pilot kteréhokoliv státu by ušel redukci sestřelů, často radikální, být možnost 100 % ověření.

Vždyť třeba na východní frontě je počet německých sestřelů nadsazen víc než dvojnásobně! A počítám, že to jinde nebude jiné...opět u všech stran.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

jiste, ja to taky nehazu jenom na piloty LW, treba pribeh tech klaunu z jednotky NORMANDIA, kdy strileli sami po sobe a hlasili se jako sestrely je toho dukazem, ale...

zadnej spojenec se nedostal na 100 sestrelu, vlastne az tusim na 3 vyjimky z ruska ani na 50 sestrelu, zatimco nejlepsi nemec ma 7x tolik, jiste, meli vic sanci na sestrel, potkavali vic letadel, jenomze taky museli hodne casto misto boje utikat, aby nezhebli prave diky ty presile... veril bych nejlepsimu vykonu tak kolem 150 sestrelu, vic fakt ne 8)

ostatne kdo z ceskych pilotu tomu veri? perina i fajtl se tem cislum vylozene vysmivaji...
válka je vůl
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Zase není celkem namístě srovnávat spojenecké piloty kteří proti sobě měli dobře vycvičené stíhače z Luftwaffe, kdežto Luftwaffe, beru tažení do Polska, piloti neyli tak špatní, ale stroje mnohdy nestíhaly, Francie tam byly dobří piloti i dobré stroje, ale co se týče Ruska tak tam na začátku proti sobě měli velmi málo vycvičené piloty kteří létali na strojích které se ani zdálky nemohly rovnat stíhačkám Me-109,nebo i Me-110 a takto to bylo celkem dlouhou dobu, jep roto jasné že piloti Luftwaffe než se dostaly do tíže a začali být horlivě přečíslováni měli větší šanci na úspěch.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Hanzi, nepodceňuj tak ty Sověty. V 41 si Německo vytvořilo vzdušnou nadvládu, ale přesto o ní max. do poloviny 1943 přišlo. To byl velký výkon VVS!
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Ano ale tu nadvládu máš něco kolem roku a půl, hlavně na začátku tažení Německa bylo sovětské letectvo na nízké úrovni.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Tak ono bylo z velké části zničeno na zemi. Pravdu ovšem máš, že ve stíhacích letounech došlo k zaostání, vždyť většinu stíhaček tvořili stroje jako I-16, I-153 a pod. MiG-3 byl výškový, nepříliš vhodný pro frontové nasazení. Jak-1 byl teprve v malém množství a u jeho prvních versí je kritika velmi oprávněná. LaGG-3 také výkony příliš neoslňovaly. Ovšem přesto to byly hlavně tyto stroje, které zlomily německou vzdušnou převahu.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Odpovědět

Zpět na „Vojáci“