Správný postřeh - já ty obrázky nějak přeskočil.

Všeobecně lze na loď bombou zaútočit z výšky a pokusit se trefit buď přímo trup (asi Obrázek 2) nebo docílit "blízkého" výbuchu pod čarou ponoru s následujícím protržením trupu lodi tlakem (asi Obrázek 3). V obou případech ale musí být letadlo výše a úhel dopadu bomby větší. Přesnost v tomto případě zvyšuje jakýkoli způsob sestupného/střemhlavého letu, ten naopak zvyšuje nebezpečí pro útočící letadlo, protože se dostává do zóny palby malorážových zbraní.
Třetí možností je využití odrazu bomby od vodní hladiny - odtud "žabkování". To vyžaduje poměrně rychlý a nízký (mast-top) let.
Samozřejmě platí, že "moře musí býti klidné", jinak se bomba neodrazí, no a taky letět v bouři, těsně nad vodní hladinou, není nic příjemného

Ze vzpomínek námořních letců, kteří popisovali tento druh útoku vyplývá, že bomba je schopna se od hladiny odrazit až 3x = s tím načasováním odhozu to nebude tak žhavé.
Poznámka: V jenom případě jsem narazil na jasné konstatování, že bomby měli zpožděnou roznětku tak, aby vybuchly až po průniku do trupu lodi, nebo pod kýlem, v případě, že se od trupu odrazily. Zní to logicky.